Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » tirsdag, 12. maj, 2015 15:03

SørenK skrev:
AllanShore skrev:Er det rigtigt, at I kun har £ 30 mio. til sommer at købe ind for, hvis man altså ikke medregner spillerindkøb? Eller hvordan ligger landet (jeg spørger kun af ren interesse)?

Det er det, rygterne fra normalt pålidelige journalister lyder på. £30-40 mio. Jeg kan godt forstå, hvis ejerne er skeptiske i forhold til at give Rodgers en ordentlig stak penge.
Uden det skal blive en rafa-propaganda kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan 30-40M havde lydt da vi havde ham. Ved godt priserne er fløjet lidt i luften siden. Jeg kan også godt forstå man ikke vil lade BR brænde flere penge af. Nok må være nok. Men hvis man ikke har tillid til ham bør man finde en anden.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » tirsdag, 12. maj, 2015 15:10

Jeg har nævnt det før. Ings minder mig om en tidligere liverpoolspiller der desværre kun fik 6 mdr. Robbie Keane. Teknisk god, søger ned i banen, vil gerne bruges som en opspilsstation men kan også afslutte.

Til prisen synes jeg denne type spiller er god at have i en trup. Og naturligvis tænker Rodgers ham ikke som 1. Valg. Der skal en rigtig afslutter være: Higuain.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 12. maj, 2015 15:35

zalcos skrev:
SørenK skrev:
AllanShore skrev:Er det rigtigt, at I kun har £ 30 mio. til sommer at købe ind for, hvis man altså ikke medregner spillerindkøb? Eller hvordan ligger landet (jeg spørger kun af ren interesse)?

Det er det, rygterne fra normalt pålidelige journalister lyder på. £30-40 mio. Jeg kan godt forstå, hvis ejerne er skeptiske i forhold til at give Rodgers en ordentlig stak penge.
Uden det skal blive en rafa-propaganda kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan 30-40M havde lydt da vi havde ham. Ved godt priserne er fløjet lidt i luften siden. Jeg kan også godt forstå man ikke vil lade BR brænde flere penge af. Nok må være nok. Men hvis man ikke har tillid til ham bør man finde en anden.
Jeg tror da det passer meget godt med de £20 mil, som Rafa fik i de første 3-4 sommervinduer.

Og AllanShore, du er da en forkælet møgunge ;)

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 12. maj, 2015 15:55

Vi brugte faktisk £25m netto i snit i de første fire sæsoner under Rafa (i de sidste to solgte vi for lidt mere, end vi købte). Så £30m er da ikke meget i vore dage.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 12. maj, 2015 19:41

AJ skrev:Vi brugte faktisk £25m netto i snit i de første fire sæsoner under Rafa (i de sidste to solgte vi for lidt mere, end vi købte). Så £30m er da ikke meget i vore dage.
Selvom jeg er nogenlunde enig i din konklusion om, at £30m måske ikke er så meget i fodbold i disse tider, så synes jeg stadig, at vi fik mere ud af investeringerne under Rafa. I mine øjne tjente Rafa sit forbrug ind på resultaterne, og blev så solgt ud, da vi havde brug for den sidste vigtige investering.

Rafa's netto-forbrug.

2004/05 - £16,5m - som kastede en CL titel af sig
2005/06 - £13,3m - som kastede en FA Cup og CL kvalifikation via en 3. plads og en CL 8.-dels finale af sig
2006/07 - £17,0m - som kastede en CL-finale og en 3. plads af sig
2007/08 - £32,8m - en kæmpe investering, som på skuffende vis kun resulterede i en 4. plads men også en CL semi-finale
2008/09 - (-£24,5m) - en ret markant mangel på investering i et hold, som stadig formåede at levere en ægte titeludfordrende 2. plads og en CL kvartfinale
2009/10 - (-£12,0m) - endnu en sæson, hvor der ikke blev investeret i truppen, og resultatet blev et tidligt gruppespils-farvel til CL og en PL 7. plads

I mine øjne fik vi i høj grad noget for de penge, som blev kastet i Rafa's projekt. Og det endda på kort sigt. Under Kenny og Rodgers har man været rimelig villige til at kaste penge i projektet, men man har ikke høstet så meget på kort sigt (udover Kenny's Carling Cup trofæ og FA Cup finale, og Rodgers' reelle titeludfordring).

Kan det tænkes, at den store fokus på et langsigtet projekt - og dermed mindre krav til manageren om kortsigtede resultater - koster os både i tabellen, i Cup-turneringerne, og på transfer-markedet (med fokus på spillere, der skal toppe på et senere tidspunkt)? Jeg tror det.

Og derfor glæder det mig, at der i den kommende sæson vil være et ultimativt krav til Rodgers om en eller anden form for succes. For forhåbentlig "hjælper" det også Rodgers til at presse ejerne til at købe færdige spillere, således at vi forhåbentlig for en gang skyld kan komme lidt stærkere ud af transfervinduet.
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 12. maj, 2015 20:12

texy skrev:
AJ skrev:Vi brugte faktisk £25m netto i snit i de første fire sæsoner under Rafa (i de sidste to solgte vi for lidt mere, end vi købte). Så £30m er da ikke meget i vore dage.
Selvom jeg er nogenlunde enig i din konklusion om, at £30m måske ikke er så meget i fodbold i disse tider, så synes jeg stadig, at vi fik mere ud af investeringerne under Rafa. I mine øjne tjente Rafa sit forbrug ind på resultaterne, og blev så solgt ud, da vi havde brug for den sidste vigtige investering.

Rafa's netto-forbrug.

2004/05 - £16,5m - som kastede en CL titel af sig
2005/06 - £13,3m - som kastede en FA Cup og CL kvalifikation via en 3. plads og en CL 8.-dels finale af sig
2006/07 - £17,0m - som kastede en CL-finale og en 3. plads af sig
2007/08 - £32,8m - en kæmpe investering, som på skuffende vis kun resulterede i en 4. plads men også en CL semi-finale
2008/09 - (-£24,5m) - en ret markant mangel på investering i et hold, som stadig formåede at levere en ægte titeludfordrende 2. plads og en CL kvartfinale
2009/10 - (-£12,0m) - endnu en sæson, hvor der ikke blev investeret i truppen, og resultatet blev et tidligt gruppespils-farvel til CL og en PL 7. plads

I mine øjne fik vi i høj grad noget for de penge, som blev kastet i Rafa's projekt. Og det endda på kort sigt. Under Kenny og Rodgers har man været rimelig villige til at kaste penge i projektet, men man har ikke høstet så meget på kort sigt (udover Kenny's Carling Cup trofæ og FA Cup finale, og Rodgers' reelle titeludfordring).

Kan det tænkes, at den store fokus på et langsigtet projekt - og dermed mindre krav til manageren om kortsigtede resultater - koster os både i tabellen, i Cup-turneringerne, og på transfer-markedet (med fokus på spillere, der skal toppe på et senere tidspunkt)? Jeg tror det.

Og derfor glæder det mig, at der i den kommende sæson vil være et ultimativt krav til Rodgers om en eller anden form for succes. For forhåbentlig "hjælper" det også Rodgers til at presse ejerne til at købe færdige spillere, således at vi forhåbentlig for en gang skyld kan komme lidt stærkere ud af transfervinduet.

Det Rafa lavede var bare flot.
Der skal bare titler og cl til. Men med indkøb af meget unge spillere bliver der svært.
Flot oversigt. Rigtig fint.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 13. maj, 2015 19:51

Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 13. maj, 2015 20:24

Kelly skrev:http://touch.liverpool.no/Nyheter/M-kje ... nteke.aspx
Enig Benteke er manden.
Puha, jeg ved ikke rigtigt.

Det er Coutinho som er den bedste til, at ligge og skabe holdets chancer. Og hvor han er bedst til dette, er med flade, dybe stikninger til en hurtig angriber og der ser jeg bare ikke Benteke som den ideelle angriber til den skabelon.

Havde vi nu spillet med klassiske wingers med kridt på støvlerne, så havde han været klasse at have i boksen. Men vores kantspillere fungerer bare mere som brede angribere, der konstant skærer ind i banen, i søgen efter enten afslutning eller, igen, den dybe stikning.
Benteke er måske ikke den langsomste store angriber, men han er heller ikke en typisk skarpretter som søger løb i dybden. Han vil hellere fungere som spilstation for derefter at søge ind i et befolket felt, og kæmpe sig til afslutning.

Den type fodbold, synes jeg vi har bevist vi ikke evner at spille. Først med Carroll og nu med både Lambert og Balotelli.
Jeg ser derfor hellere vi søger en angriber, der passer til vores nuværende bedste spiller, Coutinho. En angriber der svarer til en fit Sturridge. F.eks. Lacazette.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » onsdag, 13. maj, 2015 21:16

RedRedRed skrev:
Kelly skrev:http://touch.liverpool.no/Nyheter/M-kje ... nteke.aspx
Enig Benteke er manden.
Puha, jeg ved ikke rigtigt.

Det er Coutinho som er den bedste til, at ligge og skabe holdets chancer. Og hvor han er bedst til dette, er med flade, dybe stikninger til en hurtig angriber og der ser jeg bare ikke Benteke som den ideelle angriber til den skabelon.

Havde vi nu spillet med klassiske wingers med kridt på støvlerne, så havde han været klasse at have i boksen. Men vores kantspillere fungerer bare mere som brede angribere, der konstant skærer ind i banen, i søgen efter enten afslutning eller, igen, den dybe stikning.
Benteke er måske ikke den langsomste store angriber, men han er heller ikke en typisk skarpretter som søger løb i dybden. Han vil hellere fungere som spilstation for derefter at søge ind i et befolket felt, og kæmpe sig til afslutning.

Den type fodbold, synes jeg vi har bevist vi ikke evner at spille. Først med Carroll og nu med både Lambert og Balotelli.

Jeg ser derfor hellere vi søger en angriber, der passer til vores nuværende bedste spiller, Coutinho. En angriber der svarer til en fit Sturridge. F.eks. Lacazette.
Jeg deler din skepsis. Hans målstatistisk er heller ikke skræmmende.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » onsdag, 13. maj, 2015 21:43

Vi skal have en hårdtarbejdende og dybdeløbende angriber, der har spilintelligens og holder højt bundniveau. Vi må ikke begå sidste års fejl og købe angribere, der ikke passer ind efter de grundprincipper, der er i spilkonceptet.

Derudover er jeg enormt skeptisk omkring Benteke, der simpelthen har haft for mange op- og nedture i karrieren. 30 millioner pund er en joke.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » onsdag, 13. maj, 2015 21:44

...Så vi skal altså hente Cavani. ;)

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 13. maj, 2015 21:49

Fuldstændig enig i Cavani-ønsket. Dog er Benteke, når han er bedst, fuldstændig umuligt at holde og da han er relativ ung, så kan han godt blive mere konstant. Med til analysen hører også at Coutinho selv er blevet mere målfarlig, hvilket gør at det tætte spil omkring Benteke bedre ville kunne fungere, da vi ikke er så afhængige af dybdeløb.
I øvrigt så vil jeg ikke kategorisk sige, vi ikke kan spille med en stor angriber, for Carroll, Lambert og Balotelli er efter min mening trods alt klasser under Benteke, så jeg synes stadigvæk det er et åbent spørgsmål om, man kunne få det til at fungere med en god, stærk og stor angriber. De andre er bare store
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pakken » onsdag, 13. maj, 2015 22:57

Alonso skrev:...Så vi skal altså hente Cavani. ;)
Cavani ønskede jeg også som afløser for Suárez. I de kampe jeg har set ham spille i denne sæson, har han dog vist dårlig teknik, især i forhold til at hans førsteberøringer. Et (måske) lidt billigere alternativ kunne være Morata. Fin dybdedimension i sit spil, samtidig med at han kan spille med ryggen til målet. Desuden er hans arbejdsradius med og uden bold også pæn, ligesom Suárez' var det.

bblauritzen
Indlæg: 1062
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 13. maj, 2015 23:34

Pakken skrev:
Alonso skrev:...Så vi skal altså hente Cavani. ;)
Cavani ønskede jeg også som afløser for Suárez. I de kampe jeg har set ham spille i denne sæson, har han dog vist dårlig teknik, især i forhold til at hans førsteberøringer. Et (måske) lidt billigere alternativ kunne være Morata. Fin dybdedimension i sit spil, samtidig med at han kan spille med ryggen til målet. Desuden er hans arbejdsradius med og uden bold også pæn, ligesom Suárez' var det.
Jeg har endog meget svært ved at se hvordan vi overhovedet skulle få Morata til at overveje et exit fra Juventus lige pt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. maj, 2015 10:15

texy skrev:
AJ skrev:Vi brugte faktisk £25m netto i snit i de første fire sæsoner under Rafa (i de sidste to solgte vi for lidt mere, end vi købte). Så £30m er da ikke meget i vore dage.
Selvom jeg er nogenlunde enig i din konklusion om, at £30m måske ikke er så meget i fodbold i disse tider, så synes jeg stadig, at vi fik mere ud af investeringerne under Rafa. I mine øjne tjente Rafa sit forbrug ind på resultaterne, og blev så solgt ud, da vi havde brug for den sidste vigtige investering.

Rafa's netto-forbrug.

2004/05 - £16,5m - som kastede en CL titel af sig
2005/06 - £13,3m - som kastede en FA Cup og CL kvalifikation via en 3. plads og en CL 8.-dels finale af sig
2006/07 - £17,0m - som kastede en CL-finale og en 3. plads af sig
2007/08 - £32,8m - en kæmpe investering, som på skuffende vis kun resulterede i en 4. plads men også en CL semi-finale
2008/09 - (-£24,5m) - en ret markant mangel på investering i et hold, som stadig formåede at levere en ægte titeludfordrende 2. plads og en CL kvartfinale
2009/10 - (-£12,0m) - endnu en sæson, hvor der ikke blev investeret i truppen, og resultatet blev et tidligt gruppespils-farvel til CL og en PL 7. plads

I mine øjne fik vi i høj grad noget for de penge, som blev kastet i Rafa's projekt. Og det endda på kort sigt. Under Kenny og Rodgers har man været rimelig villige til at kaste penge i projektet, men man har ikke høstet så meget på kort sigt (udover Kenny's Carling Cup trofæ og FA Cup finale, og Rodgers' reelle titeludfordring).

Kan det tænkes, at den store fokus på et langsigtet projekt - og dermed mindre krav til manageren om kortsigtede resultater - koster os både i tabellen, i Cup-turneringerne, og på transfer-markedet (med fokus på spillere, der skal toppe på et senere tidspunkt)? Jeg tror det.

Og derfor glæder det mig, at der i den kommende sæson vil være et ultimativt krav til Rodgers om en eller anden form for succes. For forhåbentlig "hjælper" det også Rodgers til at presse ejerne til at købe færdige spillere, således at vi forhåbentlig for en gang skyld kan komme lidt stærkere ud af transfervinduet.
Ham kunne jeg dæleme godt li', ham Rafa. Hans evindelige problem var altid wingers. Garcia og Maxi gjorde dog fine jobs derude.

Besvar