Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
OBI-WAN
Indlæg: 705
Tilmeldt: søndag, 20. jan, 2013 20:12

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af OBI-WAN » lørdag, 17. jan, 2015 22:52

JudgeArdaStudge skrev:
OBI-WAN skrev:@Arda
Jeg har mine data herfra http://www.transfermarkt.co.uk/divock-o ... ler/148368
Renser man for de kampe han har spillet på kanten, hvilket har været et absolut fåtal, så er jeg stadig ikke imponeret. Hans statistik siger selvfølgelig kun en lille smule om, hvordan han har klaret sig og hans indflydelse i kampene. Omvendt så har han i liga-sammenhæng scoret 4 gange så mål, som vores nuværende (ikke-skadede) angribere har.
Ser ham klart over både Borini, Lambert og Balo, men der skal heller ikke meget(noget) til.
Hvor ved du i grunden det fra? For hvis du har de korrekte tal, så vil jeg gerne se dem, af ren og skær nysgerrighed, vel at mærke.

Ved juletid, blev han i øvrigt kåret til årets mest lovende belgiske spiller - Sådan en kåring, kommer altså ikke ud af ingenting og da især ikke i Belgien, hvor de er stærke i disse år til at producere talent.

Han blev tilmed, også omkring juletid, runner-up til Golden Boy Award prisen, som Sterling vandt.

Hvor meget har du egentlig set ham spille?
På samme side kan du se på hvilken position han har spillet hvilke kampe (umiddelbart i 5 ud af 27 i alle turneringer). En angriber der scorer i 4 ud af 27 kampe er i min verden ikke løsningen på vores problem. Jeg kommer også ind på, at man skal passe på hvad man ligger i kun at læse hans statistik ... Men statistikken taler ikke ligefrem for, at han kommer til Liverpool og bomber fra dag 1.
Følger ikke ligefrem Lille, men jeg følger hans udvikling som den bliver beskrevet rundt omkring.
For nyligt kunne man i øvrigt læse, at han blev buet ud af Lilles fans fordi hans indsats var så ringe. Hans efterår har generelt ikke været for godt.
Du kan læse mere her, fra folk følger hans kampe.
http://bleacherreport.com/articles/2320 ... iking-woes
Hans hæder skal nok ses i lyset af, at han spillede et fremragende VM.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » søndag, 18. jan, 2015 03:05

Aggerdoo skrev:
henrik1 skrev:Vi lader vist til at være tæt på Lavezzi. Hvis det er tilfældet må vi skille os af med nogle af vores wingers, eksempelvis Borini. Men det ville give mening hvis vi så også gik efter Cavani?
Nej, det lader det ikke til. Overhovedet. Ingen seriøse medier melder om det.
http://www.thisisanfield.com/2015/01/ez ... k-forward/

Svenske Aftonbladet, Metro, Telegraph og Mirror er andre aviser der melder om det. Man kan selvfølgelig diskutere hvad der regnes som "seriøse" medier blandt dem, men jeg tvivler på at så mange aviser ville nævne rygtet hvis ikke der var noget om snakken.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7363
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 18. jan, 2015 04:34

OBI-WAN skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
OBI-WAN skrev:@Arda
Jeg har mine data herfra http://www.transfermarkt.co.uk/divock-o ... ler/148368
Renser man for de kampe han har spillet på kanten, hvilket har været et absolut fåtal, så er jeg stadig ikke imponeret. Hans statistik siger selvfølgelig kun en lille smule om, hvordan han har klaret sig og hans indflydelse i kampene. Omvendt så har han i liga-sammenhæng scoret 4 gange så mål, som vores nuværende (ikke-skadede) angribere har.
Ser ham klart over både Borini, Lambert og Balo, men der skal heller ikke meget(noget) til.
Hvor ved du i grunden det fra? For hvis du har de korrekte tal, så vil jeg gerne se dem, af ren og skær nysgerrighed, vel at mærke.

Ved juletid, blev han i øvrigt kåret til årets mest lovende belgiske spiller - Sådan en kåring, kommer altså ikke ud af ingenting og da især ikke i Belgien, hvor de er stærke i disse år til at producere talent.

Han blev tilmed, også omkring juletid, runner-up til Golden Boy Award prisen, som Sterling vandt.

Hvor meget har du egentlig set ham spille?
På samme side kan du se på hvilken position han har spillet hvilke kampe (umiddelbart i 5 ud af 27 i alle turneringer). En angriber der scorer i 4 ud af 27 kampe er i min verden ikke løsningen på vores problem. Jeg kommer også ind på, at man skal passe på hvad man ligger i kun at læse hans statistik ... Men statistikken taler ikke ligefrem for, at han kommer til Liverpool og bomber fra dag 1.
Følger ikke ligefrem Lille, men jeg følger hans udvikling som den bliver beskrevet rundt omkring.
For nyligt kunne man i øvrigt læse, at han blev buet ud af Lilles fans fordi hans indsats var så ringe. Hans efterår har generelt ikke været for godt.
Du kan læse mere her, fra folk følger hans kampe.
http://bleacherreport.com/articles/2320 ... iking-woes
Hans hæder skal nok ses i lyset af, at han spillede et fremragende VM.
Jeg har set nogle kampe for Lille, hvor han har været aldeles fremragende - Bl.a. i UEFA-cuppen, hvor han virkelig har vist et stort potentiale.
Selvfølgelig er han ikke løsningen på vores problemer og det håber jeg da ikke, at der er nogen, som tror. Løsningen på vores største problemer, er Sturridge og han er heldigvis på vej tilbage.

Nu har Lilles sæson jo generelt ikke været særlig god, så mht. til at han skulle være blevet buhet ud, så er det meget almindeligt, at man falder i niveau sammen med resten af holdet, især når man er så ung som Origi.
Simon Kjær kom fx også på sæsonens hold i Frankrig sidste sæson foran bl.a. David Luiz, hvilket bare viser, hvor hurtigt det kan gå ned ad bakke fra den ene sæson til den anden, både individuelt, men også holdmæssigt. Det er jo ikke kun Origi, som spiller skidt i denne sæson, det er hele holdet.
Selvfølgelig skal hans hæder da ikke kun ses i lyset af det VM, han spillede, for han har også haft fremragende kampe for Lille.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 18. jan, 2015 08:15

henrik1 skrev:
Aggerdoo skrev:
henrik1 skrev:Vi lader vist til at være tæt på Lavezzi. Hvis det er tilfældet må vi skille os af med nogle af vores wingers, eksempelvis Borini. Men det ville give mening hvis vi så også gik efter Cavani?
Nej, det lader det ikke til. Overhovedet. Ingen seriøse medier melder om det.
http://www.thisisanfield.com/2015/01/ez ... k-forward/

Svenske Aftonbladet, Metro, Telegraph og Mirror er andre aviser der melder om det. Man kan selvfølgelig diskutere hvad der regnes som "seriøse" medier blandt dem, men jeg tvivler på at så mange aviser ville nævne rygtet hvis ikke der var noget om snakken.
Tror Valencia er ved at blande sig i det.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 18. jan, 2015 11:06

Jeg tror ikke på, at vi henter Lavezzi. Han er overvejende en spiller, der har sit udgangspunkt fra kanten, og hvis man havde intentioner om at hente ham, så tror jeg ikke, at man havde hentet Ibe hjem.

Det kan godt være, at der stadig arbejdes på Origi i kulissen, men det er sådan set også den eneste spiller, som jeg tror, vi måske kunne finde på at hente.

Vi er begyndt at hente point og har fået noget ro omkring klubben. Spillerne er sikkert begyndt atter at tro på, at de lige kan snige sig i top 4. Man formoder at have Sturridge klar meget snart.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man vil lave et økonomisk sats på en eller to spillere, da man ikke vil ødelægge den nuværende trup-sammensætning og mulige harmoni. Og et eller andet sted, kan jeg godt se fornuften i ikke at bruge penge her i januar.
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 18. jan, 2015 11:33

texy skrev:Jeg tror ikke på, at vi henter Lavezzi. Han er overvejende en spiller, der har sit udgangspunkt fra kanten, og hvis man havde intentioner om at hente ham, så tror jeg ikke, at man havde hentet Ibe hjem.

Det kan godt være, at der stadig arbejdes på Origi i kulissen, men det er sådan set også den eneste spiller, som jeg tror, vi måske kunne finde på at hente.

Vi er begyndt at hente point og har fået noget ro omkring klubben. Spillerne er sikkert begyndt atter at tro på, at de lige kan snige sig i top 4. Man formoder at have Sturridge klar meget snart.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man vil lave et økonomisk sats på en eller to spillere, da man ikke vil ødelægge den nuværende trup-sammensætning og mulige harmoni. Og et eller andet sted, kan jeg godt se fornuften i ikke at bruge penge her i januar.

Som jeg ser det har vi en 4. Valg med høj løn der blokker for at vi kan hente en angriber. Derfor syntes jeg de skulle lytte på tilbud på Balotelli og gå efter angriberen de virkelig ønsker nu. Så vi kan have et forstærket hold til foråret.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 18. jan, 2015 11:35

henrik1 skrev:
Aggerdoo skrev:
henrik1 skrev:Vi lader vist til at være tæt på Lavezzi. Hvis det er tilfældet må vi skille os af med nogle af vores wingers, eksempelvis Borini. Men det ville give mening hvis vi så også gik efter Cavani?
Nej, det lader det ikke til. Overhovedet. Ingen seriøse medier melder om det.
http://www.thisisanfield.com/2015/01/ez ... k-forward/

Svenske Aftonbladet, Metro, Telegraph og Mirror er andre aviser der melder om det. Man kan selvfølgelig diskutere hvad der regnes som "seriøse" medier blandt dem, men jeg tvivler på at så mange aviser ville nævne rygtet hvis ikke der var noget om snakken.
Fordi flere medier citerer hinanden for det, bliver det ikke mere sandt. De gør det for at få clicks. Og det får de.

Vi ville aldrig have hentet Ibe hjem, hvis vi var ude efter Lavezzi. Jeg er stensikker på, at han ikke kommer. Og at vi næppe er interesserede.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 18. jan, 2015 11:44

Kelly skrev:
texy skrev:Jeg tror ikke på, at vi henter Lavezzi. Han er overvejende en spiller, der har sit udgangspunkt fra kanten, og hvis man havde intentioner om at hente ham, så tror jeg ikke, at man havde hentet Ibe hjem.

Det kan godt være, at der stadig arbejdes på Origi i kulissen, men det er sådan set også den eneste spiller, som jeg tror, vi måske kunne finde på at hente.

Vi er begyndt at hente point og har fået noget ro omkring klubben. Spillerne er sikkert begyndt atter at tro på, at de lige kan snige sig i top 4. Man formoder at have Sturridge klar meget snart.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man vil lave et økonomisk sats på en eller to spillere, da man ikke vil ødelægge den nuværende trup-sammensætning og mulige harmoni. Og et eller andet sted, kan jeg godt se fornuften i ikke at bruge penge her i januar.

Som jeg ser det har vi en 4. Valg med høj løn der blokker for at vi kan hente en angriber. Derfor syntes jeg de skulle lytte på tilbud på Balotelli og gå efter angriberen de virkelig ønsker nu. Så vi kan have et forstærket hold til foråret.
Jeg synes, at udviklingen hos de enkelte spillere og holdet på banen's præstationer i efterhånden lang tid peger mod gode tider, og det at Mignolet ser ud til at have haft godt af at runde bænken og nu leverer ret flot, det at Borini virkelig viser vilje samt nu en scoring til ham og Lambert, som må give dem selvtillid udvisker behovene for forstærkning her til januar.
Endnu en grund er naturligvis Sturridges' tilbagevenden, og det faktum at vores nye og unge spillere har brug for kampe i benene/erfaring, og de har brug for at lære hinanden bedre at kende på banen.
Lad os gemme pengene til sommerens vindue medmindre, der byder sig en god mulighed nu og her, og så ellers fokusere på at få solgt flere spillere i periferien af truppen her i januar, så vi har flest mulige midler klar til nyindkøb til sommer.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 18. jan, 2015 14:42

Kelly skrev:
texy skrev:Jeg tror ikke på, at vi henter Lavezzi. Han er overvejende en spiller, der har sit udgangspunkt fra kanten, og hvis man havde intentioner om at hente ham, så tror jeg ikke, at man havde hentet Ibe hjem.

Det kan godt være, at der stadig arbejdes på Origi i kulissen, men det er sådan set også den eneste spiller, som jeg tror, vi måske kunne finde på at hente.

Vi er begyndt at hente point og har fået noget ro omkring klubben. Spillerne er sikkert begyndt atter at tro på, at de lige kan snige sig i top 4. Man formoder at have Sturridge klar meget snart.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man vil lave et økonomisk sats på en eller to spillere, da man ikke vil ødelægge den nuværende trup-sammensætning og mulige harmoni. Og et eller andet sted, kan jeg godt se fornuften i ikke at bruge penge her i januar.

Som jeg ser det har vi en 4. Valg med høj løn der blokker for at vi kan hente en angriber. Derfor syntes jeg de skulle lytte på tilbud på Balotelli og gå efter angriberen de virkelig ønsker nu. Så vi kan have et forstærket hold til foråret.
Det er jeg ikke uenig i. Men jeg anser det ikke for sandsynligt at sælge Balotelli og for den sags skyld Borini her i januar. Og hvis man ikke kan det, så finder jeg det fornuftigt nok rent økonomisk ikke at hente en ny angriber i januar.

Med det udgangspunkt vi har nu, så ville det optimale forløb frem imod næste sæson for mig være, at vi vandt FA Cuppen eller Euro League og gav Gerrard en sidste titel med samtidig med at vi sikrede os CL enten via fjerdepladsen eller EL-sejr. Og helt optimalt bliver det, hvis dette kan lykkes uden at vi får brugt penge i januar. For så yderligere at optimere drømmen om en virkelig succesfuld sæson efter sommerferien, så skal det lykkes os at skille os af med Balotelli, Borini, Aspas, Allen og så desværre Gerrard, mens vi får købt en dygtig angriber (lige nu drømmer jeg om Lacazette) og en dygtig midtbanespiller (i stil med Song, Khedira eller Verratti). Derudover vil Origi så ankomme "gratis", mens jeg også håber, at man henter Wisdom tilbage, da jeg forventer, at Johnson også er væk. Og skal min (efter egen opfattelse nogenlunde realistiske) kabale gå fuldstændigt op, så lykkes det os at få råd til at erstatte Mignolet med Begovic.

Jeg kan godt se, at det måske ser lidt FM-agtigt ud på papiret, men i sin essens handler det om, at vi henter to dygtige spillere ind og for solgt fire. Hvis man så inkluderer målmandsposten bliver det til 3 ind og 5 ud. I forhold til de foregående somre vil det være et væsentligt lavere aktivitetsniveau. Og jeg kan ikke se, at vore økonomi ikke skulle kunne bære den justering. Naturligvis afhængigt af, hvor store navne, man ville hente til de to pladser.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 18. jan, 2015 15:27

texy skrev:
Kelly skrev:
texy skrev:Jeg tror ikke på, at vi henter Lavezzi. Han er overvejende en spiller, der har sit udgangspunkt fra kanten, og hvis man havde intentioner om at hente ham, så tror jeg ikke, at man havde hentet Ibe hjem.

Det kan godt være, at der stadig arbejdes på Origi i kulissen, men det er sådan set også den eneste spiller, som jeg tror, vi måske kunne finde på at hente.

Vi er begyndt at hente point og har fået noget ro omkring klubben. Spillerne er sikkert begyndt atter at tro på, at de lige kan snige sig i top 4. Man formoder at have Sturridge klar meget snart.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man vil lave et økonomisk sats på en eller to spillere, da man ikke vil ødelægge den nuværende trup-sammensætning og mulige harmoni. Og et eller andet sted, kan jeg godt se fornuften i ikke at bruge penge her i januar.

Som jeg ser det har vi en 4. Valg med høj løn der blokker for at vi kan hente en angriber. Derfor syntes jeg de skulle lytte på tilbud på Balotelli og gå efter angriberen de virkelig ønsker nu. Så vi kan have et forstærket hold til foråret.
Det er jeg ikke uenig i. Men jeg anser det ikke for sandsynligt at sælge Balotelli og for den sags skyld Borini her i januar. Og hvis man ikke kan det, så finder jeg det fornuftigt nok rent økonomisk ikke at hente en ny angriber i januar.

Med det udgangspunkt vi har nu, så ville det optimale forløb frem imod næste sæson for mig være, at vi vandt FA Cuppen eller Euro League og gav Gerrard en sidste titel med samtidig med at vi sikrede os CL enten via fjerdepladsen eller EL-sejr. Og helt optimalt bliver det, hvis dette kan lykkes uden at vi får brugt penge i januar. For så yderligere at optimere drømmen om en virkelig succesfuld sæson efter sommerferien, så skal det lykkes os at skille os af med Balotelli, Borini, Aspas, Allen og så desværre Gerrard, mens vi får købt en dygtig angriber (lige nu drømmer jeg om Lacazette) og en dygtig midtbanespiller (i stil med Song, Khedira eller Verratti). Derudover vil Origi så ankomme "gratis", mens jeg også håber, at man henter Wisdom tilbage, da jeg forventer, at Johnson også er væk. Og skal min (efter egen opfattelse nogenlunde realistiske) kabale gå fuldstændigt op, så lykkes det os at få råd til at erstatte Mignolet med Begovic.

Jeg kan godt se, at det måske ser lidt FM-agtigt ud på papiret, men i sin essens handler det om, at vi henter to dygtige spillere ind og for solgt fire. Hvis man så inkluderer målmandsposten bliver det til 3 ind og 5 ud. I forhold til de foregående somre vil det være et væsentligt lavere aktivitetsniveau. Og jeg kan ikke se, at vore økonomi ikke skulle kunne bære den justering. Naturligvis afhængigt af, hvor store navne, man ville hente til de to pladser.
Hvis du vil have en defensiv midt ind mere, så har vi også Lucas og Can i truppen ? Jeg ville umiddelbart beholde Can og sælge Lucas mod 1 af de 3, du nævner f.eks.

Nu og her beholder jeg også gerne Balotelli, og så siger jeg hellere farvel og tak for denne gang til Lambert: Sturridge, Lacazette, Balotelli, Origi

På til salg/give væk/udløb af kontrakt-listen kunne man vel også udover Lucas og Lambert tilføje:

Jones, Johnson, Coates og Alberto ?

Ross Barkley/Schneiderlin/Sissoko-typen i stedet for Stevie, ville jeg også gerne have på indkøbslisten. Altså både en defensiv og en "all-rounder" ind til midten med Stevie og Lucas ud. Alternativt beholder vi Lucas og Allen og erstatter "kun" Stevie.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 18. jan, 2015 16:53

Niels K skrev:
Hvis du vil have en defensiv midt ind mere, så har vi også Lucas og Can i truppen ? Jeg ville umiddelbart beholde Can og sælge Lucas mod 1 af de 3, du nævner f.eks.

Nu og her beholder jeg også gerne Balotelli, og så siger jeg hellere farvel og tak for denne gang til Lambert: Sturridge, Lacazette, Balotelli, Origi

På til salg/give væk/udløb af kontrakt-listen kunne man vel også udover Lucas og Lambert tilføje:

Jones, Johnson, Coates og Alberto ?

Ross Barkley/Schneiderlin/Sissoko-typen i stedet for Stevie, ville jeg også gerne have på indkøbslisten. Altså både en defensiv og en "all-rounder" ind til midten med Stevie og Lucas ud. Alternativt beholder vi Lucas og Allen og erstatter "kun" Stevie.
Jeg ser ikke de tre jeg nævner (Song, Khedira og Verratti) som defensive midtbanespillere. I mine øjne har ingen af dem den defensive disciplin til at spille pladsen som Lucas. Men de har alle gode kvaliteter til at kunne udgøre en to-mands central midtbane sammen med Henderson.

Can har jeg ikke set nok på midtbanen til at kunne vurdere, om jeg mener han er en dygtig nok bolderobrer, og defensivt disciplineret nok til at kunne spille Lucas' plads, hvis vi vælger at spille med en tre-mands central midtbane.

Hvis vi sælger Lucas og IKKE henter en rigtig defensiv midtbanespiller, så vil vi have skudt os selv i foden i mine øjne. For så har vi færre taktiske muligheder og er afhængige af, at vi får det offensive spil til at fungerer på et niveau, der nærmer sig sidste sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » søndag, 18. jan, 2015 16:57

texy skrev:
Hvis vi sælger Lucas og IKKE henter en rigtig defensiv midtbanespiller, så vil vi have skudt os selv i foden i mine øjne. For så har vi færre taktiske muligheder og er afhængige af, at vi får det offensive spil til at fungerer på et niveau, der nærmer sig sidste sæson.
Det ville være så typisk Liverpool at gøre sådan noget, desværre.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 18. jan, 2015 17:11

texy skrev:
Kelly skrev:
texy skrev:Jeg tror ikke på, at vi henter Lavezzi. Han er overvejende en spiller, der har sit udgangspunkt fra kanten, og hvis man havde intentioner om at hente ham, så tror jeg ikke, at man havde hentet Ibe hjem.

Det kan godt være, at der stadig arbejdes på Origi i kulissen, men det er sådan set også den eneste spiller, som jeg tror, vi måske kunne finde på at hente.

Vi er begyndt at hente point og har fået noget ro omkring klubben. Spillerne er sikkert begyndt atter at tro på, at de lige kan snige sig i top 4. Man formoder at have Sturridge klar meget snart.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man vil lave et økonomisk sats på en eller to spillere, da man ikke vil ødelægge den nuværende trup-sammensætning og mulige harmoni. Og et eller andet sted, kan jeg godt se fornuften i ikke at bruge penge her i januar.

Som jeg ser det har vi en 4. Valg med høj løn der blokker for at vi kan hente en angriber. Derfor syntes jeg de skulle lytte på tilbud på Balotelli og gå efter angriberen de virkelig ønsker nu. Så vi kan have et forstærket hold til foråret.
Det er jeg ikke uenig i. Men jeg anser det ikke for sandsynligt at sælge Balotelli og for den sags skyld Borini her i januar. Og hvis man ikke kan det, så finder jeg det fornuftigt nok rent økonomisk ikke at hente en ny angriber i januar.

Med det udgangspunkt vi har nu, så ville det optimale forløb frem imod næste sæson for mig være, at vi vandt FA Cuppen eller Euro League og gav Gerrard en sidste titel med samtidig med at vi sikrede os CL enten via fjerdepladsen eller EL-sejr. Og helt optimalt bliver det, hvis dette kan lykkes uden at vi får brugt penge i januar. For så yderligere at optimere drømmen om en virkelig succesfuld sæson efter sommerferien, så skal det lykkes os at skille os af med Balotelli, Borini, Aspas, Allen og så desværre Gerrard, mens vi får købt en dygtig angriber (lige nu drømmer jeg om Lacazette) og en dygtig midtbanespiller (i stil med Song, Khedira eller Verratti). Derudover vil Origi så ankomme "gratis", mens jeg også håber, at man henter Wisdom tilbage, da jeg forventer, at Johnson også er væk. Og skal min (efter egen opfattelse nogenlunde realistiske) kabale gå fuldstændigt op, så lykkes det os at få råd til at erstatte Mignolet med Begovic.

Jeg kan godt se, at det måske ser lidt FM-agtigt ud på papiret, men i sin essens handler det om, at vi henter to dygtige spillere ind og for solgt fire. Hvis man så inkluderer målmandsposten bliver det til 3 ind og 5 ud. I forhold til de foregående somre vil det være et væsentligt lavere aktivitetsniveau. Og jeg kan ikke se, at vore økonomi ikke skulle kunne bære den justering. Naturligvis afhængigt af, hvor store navne, man ville hente til de to pladser.

Det er bestemt realistisk og er rigtig gode bud. Er Carvani udelukket. Han er konge han vil passe perfekt med det arbejdsiver han har.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11329
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 18. jan, 2015 19:40

texy skrev:
Niels K skrev:
Hvis du vil have en defensiv midt ind mere, så har vi også Lucas og Can i truppen ? Jeg ville umiddelbart beholde Can og sælge Lucas mod 1 af de 3, du nævner f.eks.

Nu og her beholder jeg også gerne Balotelli, og så siger jeg hellere farvel og tak for denne gang til Lambert: Sturridge, Lacazette, Balotelli, Origi

På til salg/give væk/udløb af kontrakt-listen kunne man vel også udover Lucas og Lambert tilføje:

Jones, Johnson, Coates og Alberto ?

Ross Barkley/Schneiderlin/Sissoko-typen i stedet for Stevie, ville jeg også gerne have på indkøbslisten. Altså både en defensiv og en "all-rounder" ind til midten med Stevie og Lucas ud. Alternativt beholder vi Lucas og Allen og erstatter "kun" Stevie.
Jeg ser ikke de tre jeg nævner (Song, Khedira og Verratti) som defensive midtbanespillere. I mine øjne har ingen af dem den defensive disciplin til at spille pladsen som Lucas. Men de har alle gode kvaliteter til at kunne udgøre en to-mands central midtbane sammen med Henderson.

Can har jeg ikke set nok på midtbanen til at kunne vurdere, om jeg mener han er en dygtig nok bolderobrer, og defensivt disciplineret nok til at kunne spille Lucas' plads, hvis vi vælger at spille med en tre-mands central midtbane.

Hvis vi sælger Lucas og IKKE henter en rigtig defensiv midtbanespiller, så vil vi have skudt os selv i foden i mine øjne. For så har vi færre taktiske muligheder og er afhængige af, at vi får det offensive spil til at fungerer på et niveau, der nærmer sig sidste sæson.
I sommers håbede jeg meget på, at vi ville være aktive overfor at få fat i Fernando Reges. Det var vi desværre ikke, og han røg til Man City for et beløb, hvor vi ellers burde kunne være med. Lønniveauet har jeg ikke helt styr på, men har ikke fornemmelsen af, at det er astronomisk.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 18. jan, 2015 21:19

Surf skrev:
texy skrev:
Hvis vi sælger Lucas og IKKE henter en rigtig defensiv midtbanespiller, så vil vi have skudt os selv i foden i mine øjne. For så har vi færre taktiske muligheder og er afhængige af, at vi får det offensive spil til at fungerer på et niveau, der nærmer sig sidste sæson.
Det ville være så typisk Liverpool at gøre sådan noget, desværre.
For mig at se er Song da en defensiv midtbanespiller - måske ikke som Lucas, da han går med helt frem men alligevel:

http://www.ibtimes.co.uk/barcelona-news ... it-1461800

http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Song

b8khiA5Io1s (Skulle være en youtube video...)

Khedira er heller ikke Lucas typen, der står og skærmer forsvaret af, men jeg ville være meget tilfreds med en type, som kan sin defensiv, men som også kan gå med helt frem og som har teknikken i orden. Så må Henderson jo blive tilbage, eller en midterforsvarer f.eks. Can gå lidt længere frem og efterlade 3 bag sig:

http://www.soccersouls.com/2014/05/11/c ... uiz-mikel/

Can's favoritplads er defensiv midt, og jeg tiltror ham gerne pladsen, selvom det sikkert vil koste lidt lærepenge hist og her.

Er man fortaler for Lucas typen som defensiv midt, så kan vi da lige så godt beholde ham, da han gør sit arbejde rigtig godt. Der mangler bare en del i det fremadrettede.

Besvar