Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Jesper » onsdag, 26. feb, 2014 21:06

@ Redmaniac
Tror ikke man kan stille det sådan op. Vi skal spille hver tredje dag, der vil altid være skadede spillere, nogen er ude af form og nogle vil være slidte samt vi rent taktisk skal bruge flere forskellige spillere. Med andre ord skal vi bruge mange spillere med så høj kvalitet som muligt. Og den optimale start 11ver vil variere fra kamp til kamp
Senest rettet af Jesper onsdag, 26. feb, 2014 21:23, rettet i alt 1 gang.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Alonso » onsdag, 26. feb, 2014 21:17

Jeg har lige brugt lidt tid på Will Hughes her til aften. Lad os hente ham ind, og leje ham ud for sæsonen. Kigger man på hans kvaliteter og potentialet, så bør han sigte efter at blive den engelske udgave af Toni Kroos.

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af And I'm Javert » onsdag, 26. feb, 2014 21:21

@ Jesper: Naturligvis skal bredden forstærkes. Endda markant. Og at have spillere som Sterling, Coutinho, Allen, etc er bedre end Aspas, Moses, Alberto, etc. Men sprænger vi banken på Isco, Draxler, Barkley og hvad der ellers er derude, frygter jeg for, at vi ikke får tilset vores egentlige problemer. Bredden har vi jo på sin vis defensivt, hvor mange af vores spillere er gode men ikke klassespillere. Her mangler vi spillere til startopstillingen. Henter vi en rigtig god venstre og/eller højreback til startopstillingen, så Enrique, Flanagan, Johnson og måske Robinson/Kelly kan være bredden. I midterforsvaret savner jeg også at vi laver ændringer. Agger ser skrøbelig ud, især med tanke på hans mange skader. Jeg er begyndt at blive varm på ideen med at lade ham blive solgt. Tror også det ville være sundere for Agger selv at komme sydpå og spille. Touré skal være max fjerdevalg, så Sakho, Skrtel og en ny signing kan konkurrere om at være førstevalg.

Alt i alt, jeg så gerne at vi købte ind offensivt, hvis vi får bedre ind, end det der er i truppen, men ikke hvis det er på bekostning af spillere til defensiven, som virkelig mangler et eller andet. Vi mangler organisation, vi er afhængige af fysik, vores backs spiller ikke godt nok til et mesterhold, (heller ikke Flanagan, selvom jeg er meget glad for ham.) men vores offensiv er ikke bare enormt effektiv, den er også ung og i konstant udvikling. Og kigger man på vores sidste seks kampe, eller bare hele sæsonen, mangler vi ikke mål i startopstillingen, vi mangler sikkerhed bagi.

Når det så er sagt, hvis FSG henter defensivt ind og mener at Isco, Draxler, eller en helt tredje, (please Müller!) stadigvæk kan tilføjes, vil jeg ikke blive meget ked af det. Men som sagt, jeg så hellere vi sprængte banken defensivt end offensivt.
Do not forget my name!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af YNWA! » onsdag, 26. feb, 2014 23:18

Hvad med en Papadopoulos som vi eftersigende gik efter i sommers? Ham ved siden af Sakho 8-)
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 26. feb, 2014 23:36

Jesper skrev:@ Redmaniac
Tror ikke man kan stille det sådan op. Vi skal spille hver tredje dag, der vil altid være skadede spillere, nogen er ude af form og nogle vil være slidte samt vi rent taktisk skal bruge flere forskellige spillere. Med andre ord skal vi bruge mange spillere med så høj kvalitet som muligt. Og den optimale start 11ver vil variere fra kamp til kamp
Jeg er udmærket med på, at det handler om at have en god og bred trup, når man skal konkurrere i mange forskellige turneringer.

Med det sagt, så har ethvert hold en foretrukken start 11'er, som de vil spille med i de vigtige kampe hvis muligt. Det er netop derfor, at man har en bred trup, så man kan spare på de 11 spillere, som man mener er de bedste, i de kampe, der måske er knap så vigtige/svære.

Derfor mener jeg også, at mit spørgsmål er helt legitimt.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Kelly » torsdag, 27. feb, 2014 05:51

YNWA! skrev:Hvad med en Papadopoulos som vi eftersigende gik efter i sommers? Ham ved siden af Sakho 8-)
Nej tak har set ham et par gange. Han er langt fra god nok.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. feb, 2014 08:38

Alonso skrev:Jeg har lige brugt lidt tid på Will Hughes her til aften. Lad os hente ham ind, og leje ham ud for sæsonen. Kigger man på hans kvaliteter og potentialet, så bør han sigte efter at blive den engelske udgave af Toni Kroos.
Enig, jeg ser også en stor fremtid for Hughes.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. feb, 2014 08:49

Redmaniac skrev:Hvad tænker folk; Skal vi købe offensive folk ind til start 11'eren til sommer eller skal vi købe til bredden?

Med andre ord; Mener vi, at Sterling og Coutinho set over hele sæsonen er gode nok til start 11'eren hos et hold, der vil være mesterskabaspiranter?

Når jeg skriver folk til start 11'eren, så har jeg spillere med et prisskilt på +15mil £ i tankerne. Spillere, der er købt ind, hvor både de og vi har en formodning om, at de skal glide direkte ind i startopstillingen.

Hvad angår de to backpositioner og den centrale midtbane er jeg ikke i tvivl. Der skal i mine øjne købes tre klassespillere ind, der stryger direkte ind i startopstillingen. Jeg tror dog bare ikke på, at det sker. Måske den centrale midt, men jeg tror vi forsøger os en sæson mere med henholdsvis Johnson/Flanagan og Enrique/Robinson.

Jeg er dog nysgerrig efter, hvad folk tænker om vores offensiv.
Jeg ser ikke lige for mig, hvem der uden videre bare tager en start 11 plads på det mest scorende hold i PL, når vi taler central midt og frem.
Jeg er med på, at vi godt kan finde og givetvis også tiltrække spillere, som enten er anderledes som typer, eller som kan holde niveauet, hvis det er dem, der bruges.
Jeg er super godt tilfreds med vores bedste start 11 og op mod 1 håndfuld spillere udover det + en håndfuld eller 2 af vores største talenter.
Man skal nok tænke her, at vi skal have 2 håndfulde, man er rigtig godt tilfredse med, og som lige så godt kunne have startet kampen.
Om en spiller kan træde direkte ind i start 11, mener jeg heller ikke altid har noget med prisen at gøre.
Valdes, Montoya, Sagna, Fernando Reges er mig bekendt frie til af kontrakt sommer, og de ville alle kunne gøre et flot stykke arbejde for os.

Udover nævnte 4 så har jeg tidligere foreslået Muriel og Konoplyanka, og alle disse kan jo godt hedde noget andet, men det fortæller hvor på banen, jeg ser vores mangler, og hvor jeg tror, at vi vil købe ind til.
Will Hughes må iøvrigt gerne, som Alonso påpeger, blive vores store talentkøb til sommer.

PS. Udover, hvad der virker åbenlyst, så er der jo alt det, der foregår i kulissen. Altså hvordan tænker klubben omkring Johnson ift. løn, alder, præstationer og 18 mdr. til kontraktudløb ? Er Rodgers tilfreds med Agger ? Hvilke bud på vores spillere, er for gode til at sige nej til ? Jeg tænker Skrtel, Lucas, Suarez. De sidste ting her kan jo gøre, at alt vendes på hovedet, og det kan man ikke rigtig forholde sig til, da vi ikke kender klubbens strategi og overvejelser på disse fronter.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Emmy » torsdag, 27. feb, 2014 09:04

Vi skal handle spillere ind til startopstillingen og dermed styrke bredden. Det er den eneste rigtige måde at forstærke holdet på.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. feb, 2014 09:21

Emmy skrev:Vi skal handle spillere ind til startopstillingen og dermed styrke bredden. Det er den eneste rigtige måde at forstærke holdet på.
For så vidt enig, men hvem er det lige, du vil sende ud af start 11, hvis den ser således ud:

Suarez - Sturridge - Sterling

---------- Coutinho -----------

------- Hendo --- Stevie ------

Enrique - Sakho - Skrtel - GJ

------------ Mignolet ----------

Hvis vi taler spillere, som skal træde ind i start 11, og som skal købes og have løn efter kvalifikationer, så bliver det nok heller ikke til mange handler, da vi imo. taler spillere fra øverste hylde for at slå vores nuværende start 11 af pinden.

Jeg mener ikke nødvendigvis at nye spillere skal være bedre, end hvad vi har, men kunne matche deres niveau eller være andre typer end nuværende, så Rodgers har flere taktiske muligheder alt efter modstander.
Coutinho var jo heller ikke på forhånd en spiller, man tænkte tog en startplads med det samme og som ville gribe chancen fra første kamp, men der handlede vi virkligt smart, og fik en start 11 spiller til en rigtig fin pris.
Hendo og Sturridge var der også en del skepsis til herinde, og de blev ikke regnet for de hylde 1 spillere, som jeg mener, at begge er idag, og som jeg tror, at bl.a. Sterling og Sakho snart vil udvikle sig til at være.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af texy » torsdag, 27. feb, 2014 09:58

@Redmaniac

Ja, jeg mener bestemt, at Sterling og Coutinho er gode nok til et hold, der vil spille med om mesterskabet. Det synes jeg sådan set, at de er igang med at bevise i denne sæson. Men det skal ikke afholde os fra at prøve at hente bedre eller lige så gode spillere. Næste sæson bliver langt mere krævende end denne sæson, hvis vi pludselig har noget succes, der skal leves op til og samtidig gerne vil gøre det godt i CL.

Så typer som Reus, Isco (som vi blev rygtet til af Metro den anden dag) og Konoplyanka (som jeg overraskende for mig selv blev ret solgt på, da jeg så ham køre rundt med Spurs) skal være pokkers velkomne til at øge konkurrencen og sende Sterling eller Coutinho på bænken, hvis de er dygtige nok. Så har vi i det mindste noget at skyde med fra bænken også.

Men førsteprioriteten må være at få helt styr på forsvaret og den defensive midtbane. Hvis Rodgers synes Agger og Johnson ikke bidrager godt nok i forhold til løn og skader, så skal vi forsøge at få dem solgt. Og så skal der ovenikøbet hentes lidt ekstra gardering - i hvert fald på back-positionen.

Michu (som back-up til Suarez, Sturridge og Coutinho), Isco eller Konoplyanka (som konkurrent til Sterling og Coutinho) , Hughes (som backup til Lucas/Gerrard), Ashley Cole (på fri transfer og som konkurrent til Enrique), Montoya på fri transfer eller Grosskreutz (som konkurrent til Flanno og som backup til venstre side). Hvis Ilori samtidig hentes hjem (som back-up sammen med Toure til Sakho og Skrtel), så er vi ved at have en god bredde i en trup med en i forvejen fremragende startelver.

Hvad kan de fem spillere koste? Hvis vi får de to transfer-frie, så kan man vel være heldig at hente resten for ca. £45-65m. Og hvis vi sender Agger, Johnson, Assaidi og Aspas den anden vej, så kan det vel dække ca. £20m af de udgifter. Med Moses og Cissokho tilbage hvor de kom fra også, så holder lønbudgettet sig vel nogenlunde i ro.

Borini, Wisdom og Suso kan få yderligere et halvt år på udleje. Herefter vil jeg nok gerne have Suso tilbage, mens det er min forventning at jeg vil ønske at sælge Borini. Hentes Suso tilbage mener jeg, at vi bør sælge Alberto, hvis han ikke har kunnet spille sig ind i varmen.

Kort opsummering af mit håb for og bud på, hvordan vi bliver endnu mere konkurrencedygtige:

Ud: Agger, Johnson, Assaidi og Aspas.
Ind: Michu, Isco/Konoplyanka, Hughes, Cole og Montoya
Ud (lejede spillere): Moses og Cissokho
Ind (udlejede spillere): Ilori
Udlånt: Borini, Wisdom og Suso (alle tre skal kunne hentes hjem i januar, hvis vi finder det nødvendigt - henter vi Suso hjem skal Alberto sælges)

Med de spillere som kommer ind i ovennævnte ønske-scenario mener jeg, at vi både får handlet efter klubbens ungdomspolitik, men også lige får lidt vigtig erfaring ind i form af Michu og Cole.

Som en lille sidenote, så er jeg personligt ikke helt overbevist om Sakho's styrker endnu. Så hvis vi sælger Agger, så ville jeg drømme om, at vi hentede Jagielka hos Everton. Det er nok ikke det letteste sted i verden for os at hente spillere, men rygtet vil vide, at de gerne vil have fat i Joe Allen (som måske kan erstattes af Suso), såååå.....

Og så er der til sidst lige spørgsmålet om Reina. Skal han sælges eller skal han presse Mignolet?

Det er lidt de tanker og forhåbninger, som jeg allerede på nuværende tidspunkt har gjort mig i forhold til sommerens transfervindue. På den baggrund er det jo ikke mærkeligt, hvis jeg nogle gange er lidt skuffet, når transfervinduet lukker. Jeg gør det jo ikke let for mig selv.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Emmy » torsdag, 27. feb, 2014 10:10

Niels K skrev:
Emmy skrev:Vi skal handle spillere ind til startopstillingen og dermed styrke bredden. Det er den eneste rigtige måde at forstærke holdet på.
For så vidt enig, men hvem er det lige, du vil sende ud af start 11, hvis den ser således ud:

Suarez - Sturridge - Sterling

---------- Coutinho -----------

------- Hendo --- Stevie ------

Enrique - Sakho - Skrtel - GJ

------------ Mignolet ----------

Hvis vi taler spillere, som skal træde ind i start 11, og som skal købes og have løn efter kvalifikationer, så bliver det nok heller ikke til mange handler, da vi imo. taler spillere fra øverste hylde for at slå vores nuværende start 11 af pinden.

Jeg mener ikke nødvendigvis at nye spillere skal være bedre, end hvad vi har, men kunne matche deres niveau eller være andre typer end nuværende, så Rodgers har flere taktiske muligheder alt efter modstander.
Coutinho var jo heller ikke på forhånd en spiller, man tænkte tog en startplads med det samme og som ville gribe chancen fra første kamp, men der handlede vi virkligt smart, og fik en start 11 spiller til en rigtig fin pris.
Hendo og Sturridge var der også en del skepsis til herinde, og de blev ikke regnet for de hylde 1 spillere, som jeg mener, at begge er idag, og som jeg tror, at bl.a. Sterling og Sakho snart vil udvikle sig til at være.
Mignolet, GJ, Skrtel, Enrique, Coutinho og Sterling kan sagtens byttes ud med dygtigere spillere. Ret beset er det vel kun Suarez og Sturridge der kan være sikre på en plads.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. feb, 2014 10:47

Emmy skrev:
Niels K skrev:
Emmy skrev:Vi skal handle spillere ind til startopstillingen og dermed styrke bredden. Det er den eneste rigtige måde at forstærke holdet på.
For så vidt enig, men hvem er det lige, du vil sende ud af start 11, hvis den ser således ud:

Suarez - Sturridge - Sterling

---------- Coutinho -----------

------- Hendo --- Stevie ------

Enrique - Sakho - Skrtel - GJ

------------ Mignolet ----------

Hvis vi taler spillere, som skal træde ind i start 11, og som skal købes og have løn efter kvalifikationer, så bliver det nok heller ikke til mange handler, da vi imo. taler spillere fra øverste hylde for at slå vores nuværende start 11 af pinden.

Jeg mener ikke nødvendigvis at nye spillere skal være bedre, end hvad vi har, men kunne matche deres niveau eller være andre typer end nuværende, så Rodgers har flere taktiske muligheder alt efter modstander.
Coutinho var jo heller ikke på forhånd en spiller, man tænkte tog en startplads med det samme og som ville gribe chancen fra første kamp, men der handlede vi virkligt smart, og fik en start 11 spiller til en rigtig fin pris.
Hendo og Sturridge var der også en del skepsis til herinde, og de blev ikke regnet for de hylde 1 spillere, som jeg mener, at begge er idag, og som jeg tror, at bl.a. Sterling og Sakho snart vil udvikle sig til at være.
Mignolet, GJ, Skrtel, Enrique, Coutinho og Sterling kan sagtens byttes ud med dygtigere spillere. Ret beset er det vel kun Suarez og Sturridge der kan være sikre på en plads.
Det er naturligvis helt individuelt, hvordan vi hver især ser på spillerne, men personligt ville jeg finde det ærgeligt at stoppe den vilde udvikling Sterling har gang i og lige så Coutinho.
Mignolet er en ung keeper, som burde kunne bygge på sit spil sæson for sæson, og en målmand topper bestemt ikke i hans alder.
Skrtel har vel været bedste centrale forsvarer i denne sæson, og jeg glæder mig rigtig meget til at få lukket venstre side af med Enrique's fysik og hurtighed, selvom han også skal blive mere moden i sine offensive aktioner, for hans teknik fejler ikke noget.
Johnson har jeg også været en del efter i denne sæson, men jeg modererede min krtik markant, efter jeg fandt ud af, at han har spillet næsten hele sæsonen med op til flere skader på en gang.
Jeg synes bare, at det vi har er rigtig godt, men bænker er tynd, og vi burde have lige som mange dygtige på bænken (en 11 mands bænk), som der løber rundt på banen, og så er jeg egentlig godt tilfreds, da jeg mener at ovenstående 11'er kan slå alle hold, hvis alle spiller op til det niveau, de har individuelt og som hold.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Hekkem » torsdag, 27. feb, 2014 11:21

Emmy skrev:
Niels K skrev:
Emmy skrev:Vi skal handle spillere ind til startopstillingen og dermed styrke bredden. Det er den eneste rigtige måde at forstærke holdet på.
For så vidt enig, men hvem er det lige, du vil sende ud af start 11, hvis den ser således ud:

Suarez - Sturridge - Sterling

---------- Coutinho -----------

------- Hendo --- Stevie ------

Enrique - Sakho - Skrtel - GJ

------------ Mignolet ----------

Hvis vi taler spillere, som skal træde ind i start 11, og som skal købes og have løn efter kvalifikationer, så bliver det nok heller ikke til mange handler, da vi imo. taler spillere fra øverste hylde for at slå vores nuværende start 11 af pinden.

Jeg mener ikke nødvendigvis at nye spillere skal være bedre, end hvad vi har, men kunne matche deres niveau eller være andre typer end nuværende, så Rodgers har flere taktiske muligheder alt efter modstander.
Coutinho var jo heller ikke på forhånd en spiller, man tænkte tog en startplads med det samme og som ville gribe chancen fra første kamp, men der handlede vi virkligt smart, og fik en start 11 spiller til en rigtig fin pris.
Hendo og Sturridge var der også en del skepsis til herinde, og de blev ikke regnet for de hylde 1 spillere, som jeg mener, at begge er idag, og som jeg tror, at bl.a. Sterling og Sakho snart vil udvikle sig til at være.
Mignolet, GJ, Skrtel, Enrique, Coutinho og Sterling kan sagtens byttes ud med dygtigere spillere. Ret beset er det vel kun Suarez og Sturridge der kan være sikre på en plads.
Begynder Gerrard da at leve op til dine (høje) krav til ham :) 8-) :mrgreen: :geek:
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Kelly » torsdag, 27. feb, 2014 11:28

Kunne BR få Bojans talent til at folde sig ud er han helt kanon.

Jeg syntes det er værd at give ham en chance. han er hurtig og teknisk stærk. Og billig til sommer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bojan_Krki%C4%87
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar