Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » tirsdag, 22. jan, 2013 09:32

DS-handlen samt Borini's vej tilbage efter skaden har selvfølgelig styrket vores offensive bredde, men også kvalitet. Jeg var, indrømmet sådan er jeg jo, en smule skeptisk overfor DS og vil også fortsat være det noget tid endnu. Men jeg må blankt erkende, at drengen er startet godt og han ser ud til at være intelligent nok til at spille sammen med folk som Suarez og SG. Det er jo ikke alle der er det. Han skal nok blive mere klinisk i sine afslutninger - sådan hen ala "nu scorer han"-følelsen.

Så tales der om midtbanen. Jeg synes jo den er bedre nu end i august. Vi har Lucas på vej tilbage, og selvom BR udtaler, at det nok først er i næste sæson vi ser ham tilbage på topniveau, og det faktum at han stadig laver for mange små-farlige frispark, så er det positivt. Joe Allen fik en svær start, med mange kampe og fuld tid. Det var nok en for stor opgave for drengen. SG er kommet igang, pt. får Jonjo en puster mens Hendo til min store glæde er ved at spille sig i startelleveren.
Sterling skal nok snart have lidt pause indimellem, han bliver god for os. Downing, jamen hvad skal man sige. Topniveau har han ikke men han begynder alligevel fra tid til anden at vise kvaliteter som gjorde at vi købte ham. Lidt som Hendo. Den unge Suso ser jeg helst ikke blive skubbet for langt væk fra holdet, og det vil han blive med indkøb af 10'er, Coutinho og hvem ved jeg. Jeg synes Suso er en fantastisk boldspiller, som vi bør holde tæt til holdet.

Defensivt, ja så er gamle Carra jo stadig gammel og langsom, men at han er så meget foran Coates undrer mig (med tanke på fremtiden). Men han er Carra og hans tilstedeværelse glæder mig. Back-mæssigt mangler der jo back up til Jose, men da GJ er universalspiller af bedste rang, så har vi unge folk til at tage højresiden.

Så hvad skal vi have? Hvis rygterne om Pepe tager til, så er main-target en top-keeper. Èn vi kan være sikre på langt ud i fremtiden.

Om vi har behov for at styrke bredden for breddens skyld - nej. Bredden er styrket - indefra. Men en topspiller som (forhåbentlig vil det vise sig) Daniel Sturridge er den rette vej. Han er brugbar nu, næste år og tiden derefter. Det er sådanne spillere der skal få os op hvor vi gerne vil være, således Luis Suarez ikke tvinges til at rejse.
Det er bekymrende, så meget der tales om Suarez og CL. Og det er bekymrende hvor stor en pose penge Bayern tilsyneladende giver Pep.
Up The RedMen... we go again!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 22. jan, 2013 09:53

mawope skrev:
Henry's åbne brev skrev:“We will build and grow from within, buy prudently and cleverly and never again waste resources on inflated transfer fees and unrealistic wages. We have no fear of spending and competing with the very best but we will not overpay for players. We will never place this club in the precarious position that we found it in when we took over at Anfield. This club should never again run up debts that threaten its existence. Most of all, we want to win. That ambition drives every decision. It is the Liverpool way.”
Nu er jeg jo ikke ejerens største beundrer, hvorfor dette enten er eller vil virke farvet.

Men jeg synes at det markerede er en kæmpe selvmodsigelse. Hvis du som mindre klub ikke er villig til at betale overpris, så kan man ikke konkurrere med de større klubber i forhold til spillerindkøb. Man Utd, Man City, Chelsea og Arsenal er ganske enkelt mere attraktive rent sportsligt, så hvis vi ikke overbyder på enten transferbeløb, løn eller begge, så konkurrerer vi ikke med disse klubber på transfermarkedet. Ashley Young og Phil Jones er gode eksempler på dette. Og Man City er et godt eksempel på en klub der overbetalte sig vej til toppen, fordi det var den eneste måde, de kunne konkurrere om de rette spillere på.

Jeg bakker op om den økonomiske strategi og holdningen om, at vi ikke igen skal gældsættes, som det skete under H&G (her var det dog købet af klubben der gældsatte os i lige så høj grad som driften - hvis ikke mere). Men man skal holde sig til at præsentere den strategi - uden at indlægge luftkasteller i præsentationen, der kan afføde falske forhåbninger.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 22. jan, 2013 10:35

Vi er helt klart blevet forstærket - af den klare grund, at der, hvor vi var allersvagest og kun havde EN spiller (Suarez), har vi nu tre (Suarez, Borini, Sturridge)

Coutinho eller Ince vil være rigtige gode tilføjelser - som jeg primært ser som nogen der skal tage venstreangrebet og ikke 10'er pladsen som mange frygter. Vi Assaidi til den plads - og han er en fremragende teknikker, men hans fodboldintelligens er ikke den bedste - han er for svag i det hurtige pasningspil og blikket for medspillere. Vi har Sterling, der kan dække begge sider, men som vi ikke kan forvente skal løfte opgaven nærmest alene. Vi har Downing, som også kan dække begge sider og vi har Enrique, som har vist sig fremragende deroppe, men netop hans styrke med at komme i feltet, er med tilgangen af Sturridge ikke så vigtig længere, og da der ikke er en reel reserve for ham på hans backplads, så bør han ikke regnes med.

Så alt i alt ser jeg gerne en fløjangriber mere ind - og så, som sagt flere gange før, en ordentlig kleppert af en defensiv midt.

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mawope » tirsdag, 22. jan, 2013 11:55

@texy
Ja, det kan virke noget grødet, hvad målsætningen er lige nu. Skal vi have bygget et hold op med rå og forholdsvis billig talentmasse, som først i fremtiden skal være konkurrencedygtige helt oppe i toppen, eller er det allerede i de kommende sæsoner, vi skal boltre os deroppe. Det virker til, FSG har konstateret, de simpelthen var for godmodige og ukritiske i starten og nu har sadlet om, helt om. Økonomisk fornuftigt. Men så vær' ærlige omkring det og hold igen med at puste sig op og måle sig med de i øjeblikket mest succesfulde og velhavende klubber i Europa. Det leder kun til skuffelse hos spiller og fans.

Mht. at være mindre attraktiv sportsligt er jeg enig, og du kan vel smide Tottenham i dén pulje. De har i de sidste transfervinduer været villige til at strække sig det ekstra økonomisk ift. os, når handler skulle hives hjem. Der ligger selvfølgelig også talentarbejde forud hos dem, men de har en bedre bredde og trup end os, som har fået dem i top 4 de sidste par år.

mulle-fox
Indlæg: 124
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2012 11:31
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mulle-fox » tirsdag, 22. jan, 2013 12:10

Kunne vi ikke bruge en Luke Shaw fra Southamton ? 17 gammel. smide ham op på venstre kanten ? Mega hurtig og udfordrende. betraktes som et større talent end Bale .
Smell the flowers While you Can

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 22. jan, 2013 12:17

mulle-fox skrev:Kunne vi ikke bruge en Luke Shaw fra Southamton ? 17 gammel. smide ham op på venstre kanten ? Mega hurtig og udfordrende. betraktes som et større talent end Bale .
Jeg mener at han lige har forlænget.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

mulle-fox
Indlæg: 124
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2012 11:31
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mulle-fox » tirsdag, 22. jan, 2013 12:19

Så skal vi bare købe ham alligevel :-)
Smell the flowers While you Can

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 22. jan, 2013 13:32

Syntes ikke Tottenham har været villige til at strække sig længere end så mange andre. De har tilgengæld været gode til at sælge og tjene rigtig gode penge på deres bedste spillere, og har geninvesteret dem, hvor de ofte har fået to nye spillere til samme pris som den de afhændede. De har så ovenikøbet været gode til at få de spillere til at præstere bedre hos dem, og hvis de ikke præsterer, så er de ikke blege for at lade dem rådne op på bænken, i stedet for at sælge dem billigere end de købte dem for.

Det kunne vi også gøre, men vil i gerne have vi sælger Agger, Suarez og Glen Johnson? og køber Okore, Boilesen og Bendtner + Chamakh og Jos Hooiveld.

Adebayor f.eks kostede dem ikke alverden, og da de har et lønloft på 750.000 om ugen (sådan ca.) og det var halvdelen af hvad han fik i forvejen, så lavede de lige den aftale at han fik en stor sign-on fee og hans løn istedet blev på 750.000. Det er sådan nogen aftaler jeg hellere ser vi kopierer.

At de spillere, der vil have en (for) stor løn, i stedet får en større sign-on fee, mod en lavere løn. Det gør dem langt nemmere at komme af med igen, hvis de fejler, samt nemmere at forlænge med (lønforhøjelse) hvis de bliver en succes. Og hvis det bliver kombineret med en præstationsløn oveni, hvor de får mulighed for at få samme løn som Gerrard, hvis de altså leverer nok til det, så tror jeg vi har god mulighed for at få rigtig gode forstærkninger, uden at vi skyder os selv i foden og risikere at låse os selv, fordi vi ender med en Cole - en spiller til ALT for høj løn, som intet præsterer, og som ikke kan eller vil sælges qua den høje løn.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 22. jan, 2013 14:46

Jeg sidder med en eller anden næsten fuldkommen tilfredsstillelse over, at vi bare fik en angriber ind i dette vindue. Naturligvis yderligere tilfredsstillet af Sturridge's fantastiske og lovende start.

Det efterlader mig med en følelse af, at jeg ikke vil begræde, hvis vi ikke henter flere. Hvis vi kan få Ince til VORES pris, så fint. Men ellers kan jeg sagtens lade denne gruppe spillere udvikle sig sammen frem til sommer, for så på det tidspunkt at tage stilling til, hvilke forstærkninger gruppen har brug for i forhold til at gøre den endnu mere konkurrencedygtig. Især har jeg det på den måde, hvis eventuelle rådige midler her i januar automatisk lægges til side og derved kan supplere sommerens transferbudget.

Så fra min side er transfervinduet allerede godkendt. Brug de sidste dage på at hive en lille gruppe af Gerrard, Suarez og Agger til side for at lade dem komme med deres input i forhold til, hvad der fremadrettet er brug for. De skal på ingen måde bestemme, men det skader ikke, at de bliver hørt.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 22. jan, 2013 16:33

Kommunikationen før, under og efter de sidste par vinduer har i mine øjne været helt forfærdelig. Især ved dette vindue har det virket amatøragtigt.
Næste vindue bliver måske et af de vigtigste i klubbens historie, så spar bare midlerne til dette, omvend jeg læste et sted at Diame fra WH kunne erhverves for godt 30 mill. ..
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 22. jan, 2013 16:46

Jesper skrev:Kommunikationen før, under og efter de sidste par vinduer har i mine øjne været helt forfærdelig. Især ved dette vindue har det virket amatøragtigt.
Vil du ikke komme med eksempler? Vi er enige om brøleren i sommer, men ellers forstår jeg ikke helt hvad du mener med forfærdelig kommunikation i dette vindue?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 22. jan, 2013 17:52

mulle-fox skrev:Kunne vi ikke bruge en Luke Shaw fra Southamton ? 17 gammel. smide ham op på venstre kanten ? Mega hurtig og udfordrende. betraktes som et større talent end Bale .
Jo, han kunne være en fremragende tilføjelse. Det ser virkelig ud til, at han har et kæmpe potentiale. Men mon ikke, at de helt store klubber er ude efter ham? Der tvivler jeg på, at vi kan være med. Han ryger nok til United.

Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ma Captain » tirsdag, 22. jan, 2013 19:52

Aggerdoo skrev:
mulle-fox skrev:Kunne vi ikke bruge en Luke Shaw fra Southamton ? 17 gammel. smide ham op på venstre kanten ? Mega hurtig og udfordrende. betraktes som et større talent end Bale .
Jo, han kunne være en fremragende tilføjelse. Det ser virkelig ud til, at han har et kæmpe potentiale. Men mon ikke, at de helt store klubber er ude efter ham? Der tvivler jeg på, at vi kan være med. Han ryger nok til United.
For lige at sætte det i perspektiv, ikke at det udelukker vi kan bruge ham eller han kan komme til os, men:
City: Clichy og kolarov. Kolarov vil væk og egentlig ikke god nok, og clichy er ingen stjerne, så de kan godt lave en investering til Venstre back pladsen.
Manu: Evra er i 30'erne og buttner deres back up er heller ikke god nok, så Manu kan ihvert fald godt finde på at købe ham, og så kan evt tage over fra Evra om 2 års tid.
Chelsea: Ashley Cole, verdens dyreste back, forlænger med 1 år, han har stadig et år gode år i sig, men han får en sindsyg løn, og han kan godt ligne en der skifter Chelsea ud med en Guldkontrakt i mellemøsten i 2014. Så Chelsea vil sku også kunne se ham som en investering, de har dog også Bertrand, men jeg tror ikke Chelsea ser det store lys i ham, da han fylder 24 i år.
Vi kan helt sikkert godt bruge en som ham, som back up til Enrique, og vi burde da os være attraktive.
Men knægten er 17, har lige forlænget sin kontrakt, så lad os vente 1-2 år og se hvordan det går ham, for vi har også en Robinson i svøb :)
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 22. jan, 2013 19:54

Surf skrev:
Jesper skrev:Kommunikationen før, under og efter de sidste par vinduer har i mine øjne været helt forfærdelig. Især ved dette vindue har det virket amatøragtigt.
Vil du ikke komme med eksempler? Vi er enige om brøleren i sommer, men ellers forstår jeg ikke helt hvad du mener med forfærdelig kommunikation i dette vindue?
Det er som bekendt i flere tråde med mange vinkler blevet diskuteret, hvordan man skal tolke de mange, mange forskellige udmeldinger fra Rodgers, Ayre, spillere og til dels øverste ledelse. Men bare det faktum at der har været så mange udmeldinger, der samtidig har stritter i så mange retninger, er et tegn på elendig kommunikation. I den henseende savner jeg en sportsdirektør.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 22. jan, 2013 20:10

Jeg ved ikke helt, hvor du vil hen med det, Jesper? Der har været pres på ledelse omkring deres indkøbspolitik fra Suarez, Gerrard og Rodgers' side, og Ayre har selv været ude og sige, at Liverpools indkøbspolitik ikke udelukkende består i at hente talenter. De beviste med Sturridge-handelen (omend han kun er 23), at de er villige til at hente etablerede spillere, der kan gå ind og være en profil på vores hold - jeg ser det udelukkende som en fordel, at Sturridge kun er 23.

Jeg har tolket Rodgers, Suarez og Gerrards udtalelse som om, at de gerne så mere rutinerede kræfter på holdet, og det tror jeg ledelsen reagerede på ved at forsøge at hente Sneijder. Uden at kunne sige, hvad der reelt er foregået, tror jeg, at vi har forhørt os om Sneijder, men spillerens krav har simpelthen ikke været noget, vi har kunne/gidet matche. Jeg er helt sikker på, at de tre førnævnte spillere er blevet hørt, og at de har forståelse for, hvorfor vi ikke hentede Sneijder (især hvis det passer, at han får £190.000 pr. uge).

Jeg synes, at det er en noget skråsikker konklusion at drage, at kommunikationen mellem ledelsen, træneren og spillerne skulle have været forfærdelig og amatøragtig. Der er ingen herinde, der ved, hvad der er foregået, så det er selvfølgelig rene gætterier og tolkninger, men jeg svært ved at kritisere ledelsen under dette transfervindue. Som Texy nævnte i en anden tråd, så har tilgangen af Sturridge alene gjort vinduet til et godt Januervindue. Får vi Coutinho også, ja, så mener jeg ikke, at vi kunne bede om mere.
Liverpool Football Klopp

Besvar