Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » fredag, 25. nov, 2011 21:59

Éden Hazard kunne være gylden, også kan vi sælge Joe Cole med i købet. Det ville være genialt.


Vi kunne også byde på Carlos Tevez, (hvis) vi vil byde: 220mio kr. :!:
Super køb, kan godt være han er et problem osv osv.. men hans kvaliteter på banen - er sku en VI mangler! Suarez + Tevez UHA, så kan vi havde Suarez tilbage på rette spor igen?
(http://tipsbladet.dk/nyhed/primera-divi ... ilbudspris)
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 25. nov, 2011 22:22

Tak for linket, Arda!

Sjovt at kigge lidt.

Jeg tror mere, at man skal gamble med en spiller som Gourcuff end med en spiller som Tevez. Eller forsøge at gå efter Jovetic, der ikke er så hypet længere, fordi han har været skadet, og fordi Fiorentina er faldet markant i niveau, end en spiller som Hamsik, der lige har været med til at slå Man. City. Altså hvis det handler om at bruge pengene klogere end de andre klubber.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Charlie Adam's Guinness mate

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » fredag, 25. nov, 2011 22:35

Fribytter skrev:Tak for linket, Arda!

Sjovt at kigge lidt.

Jeg tror mere, at man skal gamble med en spiller som Gourcuff end med en spiller som Tevez. Eller forsøge at gå efter Jovetic, der ikke er så hypet længere, fordi han har været skadet, og fordi Fiorentina er faldet markant i niveau, end en spiller som Hamsik, der lige har været med til at slå Man. City. Altså hvis det handler om at bruge pengene klogere end de andre klubber.
Helt, helt enig i det hele!

Tevez vil jo helt tydeligt bare væk fra England og det vil være et vanvittigt gamble at hente ham set i forhold til hvor mange penge der skal smides overfor risikoen for massiv ballade og konstant polemik. Det er muligt det hele er pga. Mancini og ham ikke kan sammen, men det er også muligt at han bare vil til varmere himmelstrøg og at de folk der omgiver ham (agenterne osv.) er med til at skabe meget af alt det uro der hele tiden omgiver ham.

Har i lighed med Robbie_God_Fowler været skuffet de gange Hamsik er set i aktion når man tænker på hvor hypet og hvilke priser der nævnes. Men han ville da være spændende at se på holdet hvis prisen er rimelig lligevel, det er da ikke det.

Gourcuff har et stort, stort potentiale og Jovetic det samme, de er ikke urealistiske at hente i forhold til så mange andre og formentlig til en rimelig sum.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 25. nov, 2011 22:43

Charlie Adam's Guinness mate skrev: Danny Murphy har stadig ikke misset et straffespark så vidt vides? Fantastisk midtbanespiller centralt, og hvem sagde 3 gange 0-1 på Old Traford, hver gang mål af Danny boy. Hvis han gad og skifte gratis uden udsigt til ret meget spiletid så er det vel en mulighed, McAllister var 35 da han kom og gavnede os meget, men må man også sige samlet set en bedre spiller end Murphy. Vi har mange muligheder centralt også med Jonjo tilbage fra et lån der forhåbentligt har gavnet ham meget.

Af Rodallega, Figueroa, Guthrie, Kalou, Cahill og Hoilett der nævnes skal der virkelig gøres et stort forsøg på at hente Cahill, det vil være et stort løft for os. Er ikke så begejstret for nogle af de andre. Kalou er selvfølgelig en fin spiller men synes han er svær og vurdere, virker dog noget svingende. Hoilett ser dog spændende ud og Guthrie kunne blive en gratis breddespiller, men ser hellere yngre spillere tage den plads i truppen.
Danny Murphy brændte et straffespark i UEFA Cup'en for Fulham. Han brændte også i 2009 UEFA Cup'en mod CSKA Moskva.

I 2008 brændte han sit første straffespark mod Man City, men scorede på returen og Fulham vandt 3-2.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 00:11

Hekkem skrev: Danny Murphy brændte et straffespark i UEFA Cup'en for Fulham. Han brændte også i 2009 UEFA Cup'en mod CSKA Moskva.

I 2008 brændte han sit første straffespark mod Man City, men scorede på returen og Fulham vandt 3-2.
Okay så Smurphy er menneskelig, men han nu stadig en herlig fyr. Græd lidt indvendigt, da han smuttede.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » lørdag, 26. nov, 2011 00:18

Thommo skrev: Okay så Smurphy er menneskelig, men han nu stadig en herlig fyr. Græd lidt indvendigt, da han smuttede.
Ja, det gjorde jeg også. Han er en af mine All-time favorit.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 01:38

Murphy burde også bryde sig om en skotsk manager. Det kunne være sjovt.

Jeg tænker lidt, at angriberen med et næsten ligeså fedt navn som Hulk, Ricky van Wolfswinkel, måske skulle hentes til sommer. Han er umiddelbart en type, der både kan spille samme med Carroll og Suarez, så man overflødiggør ingen spillere, og tre angribere er ikke for meget. Han har scoret syv mål i ni ligakampe indtil videre. Han virker spændende, og han blev kraftigt rygtet til LFC under Hodgson (men her valgte man formentlig at satse på et - heldigvis mislykket - køb af Carlton Cole).
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » lørdag, 26. nov, 2011 02:43

Lidt skræmmende navne du nævner, Asger. Jeg har stor respekt for fodboldspillere der er gode nok til at spille i Premier League, men navne som Nicky Shorey, Tchoyi, Danny Guthrie og Andy Johnson bør aldrig være i tankerne i LFC, deres nuværende topniveau in mente.

Det er spillere der leder tankerne hen på succes bosmantransfers som Philipp Degen og Milan Jovanovic. Been there, done that.

LFC strategien, også ift. bosmantransfers, skal være at sigte efter spillere der repræsenterer value for money. Enten fordi de har vist et meget højt bundniveau over en længere periode (til at stabilisere/forstærke holdets rygrad), eller fordi de til tider har vist et meget højt topniveau (potentiale).

Så kan der være unikke muligheder, hvor omstændighederne dikterer en anden adfærd. Danny Murphy kunne godt ryge ind i den kategori. Jeg er meget imponeret over den måde han ofte dikterer Fulhams spil på. En type, der sagtens kunne være god at sætte ind mod mindre hold, hvor man er i meget boldbesiddelse.

Hele value for money tankegangen er dog svær at anskue. Ingenting er jo sikkert i fodbold, så man kan aldrig vurdere hvad en given spiller kan have af økonomisk (sportslig) betydning. F.eks. vil det ikke være tosset at betale overpris for en spiller i januar, hvis man vurderer denne kan sikre en top4 placering. Men det er et svært regnestykke og historien har generelt vist, at fodboldklubber budgetterer med for stor sportslig succes.

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LarsU » lørdag, 26. nov, 2011 10:36

Og I er selvfølgelig godt klar over, at den Danny Guthrie, der nævnes, har fået en stor del af sin fodboldopdragelse i Liverpool, før han røg videre til Newcastle? Jeg er glad for at se, at han har kunnet gøre det fint i Newcastle og er i nærheden af at være noget, der ligner en stamspiller der. Men meget mere end det, tror jeg ikke hans niveau rækker til.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 26. nov, 2011 11:07

Soldado.
Lucas fra San Paulo.
Mario Götze
Javier Martinic
Eden Hazard
Christian Eriksen.
Hamsik.
Elm.
Carvani
Et frækt bud på Adam Johnson.

Der er mange gode at forhandle med.

Og så er der anturligvis ham her, selv om han er ekstrem usympatisk http://onside.dk/nyheder/premier-league ... -liverpool

Exit.
Kuyt.
Aurilio.
Maxi.
Carra (Kelly er bedre og Seb skal have chancen).
Jones.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af asger90 » lørdag, 26. nov, 2011 13:29

Alonso skrev:Lidt skræmmende navne du nævner, Asger. Jeg har stor respekt for fodboldspillere der er gode nok til at spille i Premier League, men navne som Nicky Shorey, Tchoyi, Danny Guthrie og Andy Johnson bør aldrig være i tankerne i LFC, deres nuværende topniveau in mente.

Det er spillere der leder tankerne hen på succes bosmantransfers som Philipp Degen og Milan Jovanovic. Been there, done that.

LFC strategien, også ift. bosmantransfers, skal være at sigte efter spillere der repræsenterer value for money. Enten fordi de har vist et meget højt bundniveau over en længere periode (til at stabilisere/forstærke holdets rygrad), eller fordi de til tider har vist et meget højt topniveau (potentiale).

Så kan der være unikke muligheder, hvor omstændighederne dikterer en anden adfærd. Danny Murphy kunne godt ryge ind i den kategori. Jeg er meget imponeret over den måde han ofte dikterer Fulhams spil på. En type, der sagtens kunne være god at sætte ind mod mindre hold, hvor man er i meget boldbesiddelse.


Hele value for money tankegangen er dog svær at anskue. Ingenting er jo sikkert i fodbold, så man kan aldrig vurdere hvad en given spiller kan have af økonomisk (sportslig) betydning. F.eks. vil det ikke være tosset at betale overpris for en spiller i januar, hvis man vurderer denne kan sikre en top4 placering. Men det er et svært regnestykke og historien har generelt vist, at fodboldklubber budgetterer med for stor sportslig succes.
Selvfølgelig bør de nævnte spillere som sådan ikke være i vores søgelys til direkte at forstærke holdet. Og det er ganske givet ikke mere end 1-2 allerhøjest 3 af spillerne vi alligevel vil forsøge at hente til bredden. Kan godt forstå man lige umiddelbart får gåsehud ved tanken om at se spillere som Shorey, Andy Johnson og Tchoyi blive hentet, men jeg mener vi 1-2 klassespillere og så 2-3 "normale" spillere til truppen.

Vi har måske det mest interessante reserve- og ungdomshold i verden, men jeg skal ikke kunne sige hvor mange af dem der er klar endnu.

Shorey var egentlig nævnt fordi jeg mener vi mangler en backup. Jeg er vild med Aurelio, men han er aldrig tilgængelig og Robinson er kun 17. I de år Enrique har spillet i England har han vist stort set aldrig været skadet så vi har bare brug for en spiller, der kan aflaste ham i nogle få kampe. Mener godt Shorey kunne være et bud selvom han er faldet i niveau siden Reading tiden.
Tchoyi er en spiller jeg holder enormt meget af at se spille fodbold. Jeg kan enormt godt lide hans meget uortodokse og fysisk anlagte spil, men som jeg skrev før kan jeg ikke se ham passe ind hos os. Jeg håber han får cadeau får sin udvikling til sommer ved at ryge til Newcastle, Aston Villa el. lign.
Johnson har scoret mange mål i forskellige klubber. Jeg synes han er en god spiller og han ville vel også være interesseret i at spille nogle år i en storklub med begrænset spilletid? Ikke at han nødvendigvis er den bedste backup, der findes på markedet, men han er vel en ok mulighed?
Guthrie ville vel være meget interesseret i en Jay Spearing rolle. Mener det er meget vigtigt at have spillere, der engang i mellem må sidde blandt reserverne, men som vil kæmpe hårdt for klubben, når de får chancer.

Så er der de såkaldte no-brainers hvor man kan lave en ualmindeligt god handel. I mine øjne er det spillere Hoilett og Diame. Jeg er i tvivl om Rodallega og Kalou.

Kunne være interessant at se en liste for de andre ligaer. Danielle De Rossi er muligvis den eneste spiller jeg ville have i stedet for Lucas på den DM.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 26. nov, 2011 13:57

Jeg tror simpelthen ikke på, at Liverpool vil skille sig af med Carra og Kuyt. Begge spillere symboliserer om nogen klubbens værdier og er vel to af de spillere med størst professionalisme og arbejdsmoral. Jeg anser det for vigtigt, at vi har nogle af de gamle drenge, som kan være mentorer og videreføre LFC's værdier til de nye spillere i truppen. Viser det sig, at Carra og Kuyt ikke ønsker at være periferispillere, skal de selvfølgelig have muligheden for at skifte til en anden klub, og have et tak for lang og tro tjeneste.

Jeg har set en håndfuld kampe med Gourcuff, og han har efter min mening slet ikke farten i benene til at spille en playmakerrolle for en klub der ønsker at spille med i toppen af PL. Gourcuff minder mig faktisk en smule om Aquilani - dygtig og klog fodboldspiller, der dog har det med at komme i problemer, når tempoet i kampene er højt. Derudover virker han ikke specielt arbejdsom, hvilket specielt i fansenes øjne er en stor mangelvare, hvis man spiller for LFC. I de to kampe mod Real Madrid var han HELT væk, men som Fribytter nævner, kan noget af dette skyldes, at han har siddet ude i lang tid med en skade. Jeg mener dog, at skal vi hente en playmaker i international klasse bør vi kigge andre steder først - eksempelvis Toni Kroos (en smule uopnåelig), Kagawa, Milner (er desværre nok tilfreds grundet meget spilletid) og Lavezzi.

Jeg kan godt se ideen med Wolfsvinkel, han er relativt hurtig, søger boldene i boksen og kan betragtes som et value for money køb. Jeg har også set Marco Reus an - han er en ung og teknisk stærk angriber. Han har spillet fremragende for Mönchengladbach i denne sæson, hvor han har bombet samt været en vigtig aktør i pasningsspillet på den sidste tredjedel af banen. Jeg tror Reus til næste sæson er at finde i Bayern eller en anden større tysk klub - men vi kan vel forsøge at hente ham til januar, hvis vi stadig er ineffektive foran mål til den tid.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » lørdag, 26. nov, 2011 14:30

Men Guthrie kan end ikke komme på holdet i Newcastle? I år har vi altså købt en spiller som Jordan Henderson, der var en profil i Sunderland, som lige pt. fremstår som breddespiller for os (+/-).

Guthrie er ikke engang ung. Han er 24 år og kan maksimalt udvikle sig til en starter for et bundhold i ligaen, som jeg umiddelbart vurderer ham. Skal de pladser du nævner ham til ikke gå til unge spillere med stort udviklingspotentiale? Hvorfor fylde op med metervarer, når man har unge midtbanespillere som Suso og Conor Coady på reserveholdet? Derudover kan man vel investere 5-10 mio. pund i unge spillere, der har potentiale til at kunne blive startere. Spillere der aldrig får niveauet til at blive stamspillere bør man aldrig sigte efter, medmindre de altså hører under Danny Murphy kategorien.

Andy Johnson kunne da godt have en Robbie Fowler/Michael Owen rolle, men spørgsmålet er igen om de ikke bare står i vejen for unge spillere. Altså har man et tomrum, så kan man da godt give sådan en type en præstationsbetinget kontrakt, men spørgsmålet er så om han ikke foretrækker at spille fast hver uge i en mindre klub?

Hvis du kan lide uortodokse typer, så må Rodellega da også være en drømmespiller for dig. Han laver godt nok nogle mærkelig ting på banen engang imellem, men får ofte en del ud af det. Jeg ved ikke hvor meget han kan poleres, men det må være ret afgørende for hvor interessant han er.

Din venstreback diskussion er jo som sådan interessant nok, men jeg er bare generelt ikke tilhænger af at man køber en spiller, for at købe en spiller. Hvad får Enrique ud af, at vi har Shorey rendende? Han vil jo aldrig kunne true hans position på førsteholdet, hvilket vel er ret vigtigt for hele tiden at holde Enrique i ilden. Hvorfor ikke hente en spiller som Cissokho eller Taiwo, der begge har det svært i deres klubber og derfor måske kan hentes for en overkommelig sum. Kommer vi i CL, så er det afgørende at vi har to klassespillere til hver position. Kan du måske forestille dig, at vi skulle spille mod Man Utd med Nicky Shorey, fordi Enrique var blevet skadet? Det er bare ikke højt nok niveau, hvis man vil vinde de turneringer man stiller op i. Konkurrencen er jo benhård i alt.

Jeg er enig med dig omkring Hoilett og Diame, mens jeg har svært ved at vurdere Kalou. Det afgørende for Kalou er hans mentalitet. Er han interesseret i omsider at tage det sidste skridt i sin karriere, så er han værd at give et skud til de rigtige penge. Men ikke hvis han bare falder ind i den rolle, som han har i Chelsea her og nu.

Nu Fribytter nævner Gourcuff, så tror jeg ikke det er fordi han ubetinget mener han vil være den rigtige spiller. Jeg tror bare han prøver at identificere hvilken type profil, der kunne være interessant for en klub i vores situation. Spilleren der har vist højt topniveau, men som måske er gået lidt i stå sammen med sin nuværende klub. Det er Comollis ansvar at sætte verdens bedste scouting netværk op, så vi er de bedste til at identificere de spillere rundt omkring, der giver bedst value for money.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 26. nov, 2011 14:51

Marco Reus ser jeg meget gerne i klubben. Han spiller endda både offensiv midt og angriber, og kunne være lige den spiller vi mangler, og han kan nok fås til en fornuftig pris. Generelt er der mange spændende unge tyske spillere. Götze og Kroos er andre, der kunne være interessante at kigge på. Men man skal ikke undervurdere at tyske spillere sætter Bundesligaen meget højt. Vi så det i sommers, da Neuer valgte Bayern frem for Man Utd. Men hvis ikke de andre store tyske klubber kommer på banen mht Reus, så er det bare med at få fingeren ud og rykke efter ham i januar, inden Arsenal og vores andre konkurrenter begynder at byde på ham.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 15:25

Tom_Jorsal skrev:Marco Reus ser jeg meget gerne i klubben. Han spiller endda både offensiv midt og angriber, og kunne være lige den spiller vi mangler, og han kan nok fås til en fornuftig pris
Mener jeg læste på bold.dk han primært er fløj? er det forkert? Kender ikke denne Reus, men målfarlig det er han da. Og når han er god nok til den tyske offensiv, er han også god nok til LFC ;) .
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar