Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » mandag, 14. nov, 2011 18:13

Tror vi snakker forbi hinanden, Fribytter. Når det kommer til stykket tror jeg faktisk vi er ret enige om det meste. Men lad os ikke diskutere strategi, ungdomshold og Kennys holdsammensætning i denne tråd. Det er trods alt tråden "Hvem skal ind" i transferforum.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » mandag, 14. nov, 2011 18:17

Alonso skrev:Tror vi snakker forbi hinanden, Fribytter. Når det kommer til stykket tror jeg faktisk vi er ret enige om det meste. Men lad os ikke diskutere strategi, ungdomshold og Kennys holdsammensætning i denne tråd. Det er trods alt tråden "Hvem skal ind" i transferforum.
Cool. Og for the record så vil jeg også meget gerne have en spiller, der er bedre end Adam.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 14. nov, 2011 20:18

@ Hekkem

Jeg har ikke så megen fidus til Montolivo for some reason. Aquilani kan vi nok godt skyde en hvid pil efter.
Banega bryder jeg mig simpelthen ikke om. Han kan til tider spille gudsbenået fodbold, hvor han så kampen efter leverer en luddoven og ringe indsats. Han skulle, efter hvad man hører, heller ikke være den letteste person at omgås.

Ja, man er jo nærmest bange for at blive grinet ad, men jeg tror nu også Kvist ville løfte sig til opgaven hvis han blev den stillet. Han virker som typen, der bare tilpasser sig det niveau der nu engang bliver spillet på. Ligesom Vidal har han dog lige skiftet klub.
Schweinsteiger er bare uopnåelig.

Nåh, men jeg kom også til at tænke på Henderson. Jeg synes vi skal prøve ham af centralt. Han er ikke ligeså hurtig i hovedet som Xabi Alonso, men han har til gengæld noget fart i benene, og kan - viste han i hvert fald i Sunderland - slå en lang aflevering på fuldt ud samme niveau som Adam.

Gary
Indlæg: 1009
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Gary » tirsdag, 15. nov, 2011 13:19

Hekkem skrev:
Alonso skrev:
Ja, det indlæg sammenlignede fortrinsvis en hjemmekamp med Carragher med en udekamp med Agger og Skrtel, hvilket jeg ikke mener er noget fair grundlag. Jeg skal ikke afvise at det samme gjorde sig gældende i vores sidste kamp, hvor det også var Agger og Skrtel der spillede, men jeg mener det ville være mere relevant at sammenligne den kamp med Norwich kampen.

Det er vel de færreste hold, der partout skubber kæderne lige så højt op på udebane som på hjemmebane. I udekampe kan man som regel, næsten lige meget hvem man møder, forvente at hjemmeholdet vil forsøge at tage initiativet og skabe kampen. I disse kampe er det derfor meget relevant at spille mere henholdende, lade modstanderne begå fejlene og slå til i kontrafasen. Denne taktik vælges også ofte, da hovedreglen omkring udekampe er at man er glad for det ene point man starter med og at dette som regel vil være et acceptabelt slutresultat.

I hjemmekampe er historien jo direkte modsat. Her bliver man selv offer for udeholds klassiske taktiske approach, hvor det derfor bliver væsentligt mere afgørende at være solide i pasningsspillet og undgå at lave opspilsfejl, der kan udnyttes af modstanderen. Et hold som Barcelona er vel kendetegnet ved, at de skubber kæderne meget tæt på hinanden. Derved har de væsentligt nemmere ved at komme i overtal, når de skal udføre deres kombinationsspil. Rent ideologisk er jeg tilhænger af, at Liverpool skal praktisere denne type fodbold.

Meget kan dog tyde på, at Liverpool har samme tanker. Målmandstræner John Achterberg, kunne tidligere på ugen "afsløre", at man forsøger at uddanne sine målmænd til at have en sweeperfunktion. Dette er meget vitalt, hvis man har et stort mellemrum mellem forsvar og målmand. Tager man så samtidig med i sine beregninger, at vi i Pepe Reina har en af de suverænt bedste målmænd i den rolle, så er det nærmest uforskammet dumt ikke at stole mere på hans kompetencer her.

Nu ved vi ikke om Liverpools bagkæde stod lige så højt/lavt placeret i Swansea kampen, som det var tilfældet mod Norwich. Det er en vigtig detalje, når man vurderer Carraghers rolle i Liverpool. Men det er til gengæld ikke en lige så vigtig detalje, som når man diskuterer hvilken retning Liverpool rent ideologisk skal bevæge sig på. Og her må jeg bare (næsten med udråbstegn og caps lock) erklære, at jeg er stor fortaler for en anden type forsvarsspiller end den Carragher (og Skrtel) er.

Cahill er dog ikke noget specielt i kontrast til Carragher, men han er imø både hurtigere og bedre i pasningsspillet. Det vægter jeg ret højt og tror derfor, at han ville være en réel kvalitetsopgradering i midterforsvaret. Og her har jeg faktisk ikke så meget de defensive briller på, men ser mere tingene ud fra et offensivt perspektiv. Vi har i denne sæson ikke haft optimal balancegang imellem kæderne og ikke været komfortable nok i boldbesiddelse, hvilket imø også forklarer hvorfor vi har skuffet på hjemmebane, mens vi har leveret acceptabelt ude.
Kan godt være jeg ikke er helt med i hvad din mening er.

http://www.liverpoolfc.dk/forum/viewtop ... 09#p270809
Ser man ovenstående link til artiklen omkring hvor højt og lavt vi står med Carragher eller ej, så ser vi at vi på udebane mod WBA står ligeså højt som vi gjorde på hjemmebane mod Norwich. Vi ser også vi står højere på hjemmebane mod Man utd end vi gjorde ligeledes på hjemmebane mod Norwich.

Jeg vil vurdere Man utd til at være et bedre mandskab end Norwich, samt Norwich og WBA på næsten samme niveau. Efter din retorik burde vi have stået højere på banen mod Norwich end mod Man utd. Men fakta er, det gjorde vi ikke. Igen efter din retorik burde vi stå lavere på udebane, men det viser WBA kampen på udebane kontra både Norwich kampene på hjemmebane at vi ikke gjorde.

Altså vil jeg mener, man ikke rigtig kan bruge din retorik om man normalt står højere på hjemmebane end man gør på udebane
Nedenstående er måske ikke direkte relevant i forhold til ovenstående og så alligevel... Forståelsen af, hvornår man står højt eller lavt har ikke (i hvert fald ikke rationel) sammenhæng med om man spiller ude eller hjemme. Det handler i stedet udelukkende om de to holds styrker og svagheder samt hvordan man bedst bringer egne styrker og modstanderens svagheder til udtryk. Nedenstående er ret generelt og der er en masse nuancer, som jeg skøjter let henover, men hovedprincipperne kan nogenlunde beskrives således:

Med den samme bagkæde vil det, at man står højt eller lavt på banen, have sammenhæng med, hvad modstanderens styrker og svagheder er. Det er klart, at hvis man har et langsomt forsvar, så vil det generelt set ikke være en god idé at stå højt på banen, men bortset fra dette, vil "højden" afhænge af flere forskellige faktorer, bl.a. hvor god er modstanderen til at benytte/udnytte det frie rum bag bagkæden og hvor god er modstanderen til at spille sig igennem forsvaret.

Samtidig er det også væsentligt at se på, hvor deres defensive svagheder er. Er deres forsvar fx langsomt, vil det give god mening at lokke dem fremad ved at stå dybt og dermed give plads til at de kan spille bolden frem. Dette vil være med til at skabe plads i deres bagrum.
On this train faith will be rewarded

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » tirsdag, 15. nov, 2011 17:03

Javi Martinez, var i mine øjne suverænt den bedste ved u-21 EM! Jeg så stort set alle spaniens kampe enten live eller på tv. Javi Martinez lavede stort set ikke en eneste fejl med bolden, selvom han ofte blev presset og spillede i en farlig zone, hvor et boldtap koster! Desuden vandt han stort set alle hans nærkampe.

Javi Matinez, Gerrard og Lucas til de 2 centrale midtbanepladser samt Henderson, hvis vi køber en ny højre kantspiller. Det vil skam pynte!

Tvivler bare på om Kenny vil bruge noget som helst til januar!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 15. nov, 2011 18:37

http://www.youtube.com/watch?v=-5J-DpvW ... re=related

Jeg er enig i at Javi, ville være en helt suveræn spiller for Liverpool. Han er helt suveræn god. Og ung.

Den nye Lucas ser også meget spændende ud. Han er kun 19 år.

Drømmen: Javi, Lucas 2 fra San Paulo, samt en angriber, det vil pynte på holdet. Det vil dog presse Adam ud på bænken.

En fræk krølle kunne være at hente Mario Götze.

Vi skal have nogle kreative og tekniske dygtige midtbanespillere, så skal målene nok komme.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 16. nov, 2011 17:18

Nå, så kan vi vist godt skyde en hvid pil efter Adam Johnson, som mange af os ellers havde håbet lidt på kunne komme til Liverpool. Han har lige forlænget med City frem til 2015. Og mon ikke hans lønpose også er blevet lidt tungere.

http://www.bold.dk/nyt/City-forlaenger-med-kantspiller
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

LiverbirdOnMyChest
Indlæg: 655
Tilmeldt: mandag, 26. jan, 2009 21:21
Geografisk sted: Øst for Anfield

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LiverbirdOnMyChest » onsdag, 16. nov, 2011 18:42

Surf skrev:Nå, så kan vi vist godt skyde en hvid pil efter Adam Johnson, som mange af os ellers havde håbet lidt på kunne komme til Liverpool. Han har lige forlænget med City frem til 2015. Og mon ikke hans lønpose også er blevet lidt tungere.

http://www.bold.dk/nyt/City-forlaenger-med-kantspiller
Det er sgu da længe siden det kom frem...?

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 16. nov, 2011 18:51

LiverbirdOnMyChest skrev:
Surf skrev:Nå, så kan vi vist godt skyde en hvid pil efter Adam Johnson, som mange af os ellers havde håbet lidt på kunne komme til Liverpool. Han har lige forlænget med City frem til 2015. Og mon ikke hans lønpose også er blevet lidt tungere.

http://www.bold.dk/nyt/City-forlaenger-med-kantspiller
Det er sgu da længe siden det kom frem...?
Vi skal bare have en angriber ind til jan. Luis er også officelt anklager for racisme nu. Det kan nemt give en meget lang karantæne.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 16. nov, 2011 19:03

LiverbirdOnMyChest skrev:
Surf skrev:Nå, så kan vi vist godt skyde en hvid pil efter Adam Johnson, som mange af os ellers havde håbet lidt på kunne komme til Liverpool. Han har lige forlænget med City frem til 2015. Og mon ikke hans lønpose også er blevet lidt tungere.

http://www.bold.dk/nyt/City-forlaenger-med-kantspiller
Det er sgu da længe siden det kom frem...?
Det er muligt, jeg havde ikke set det før. Det lyder ikke specielt officielt, hvis bold.dk har ret i at: "Flere engelske medier oplyser, at kantspilleren Adam Johnson har forlænget sin kontrakt med Manchester City, der nu ejer spilleren frem til sommeren 2015."

EDIT: Skysports bringer også nyheden i dag, som om det rent faktisk er en nyhed..

http://www1.skysports.com/football/news ... wn-Johnson
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » torsdag, 17. nov, 2011 10:05

Afhængigt af prisen kunne Krasic måske være interessant: http://www.bold.dk/nyt/Krasic-agent-antyder-januarexit
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » torsdag, 17. nov, 2011 14:34

Dagens fire transferrygter igennem den officielle:
- Aly Cissokho for 6 mio. pund i Lyon.
- Seamus Coleman i Everton.
- Ryad Boudebouz for 14 mio. pund i Sochaux.
- Philippe Coutinho i Inter.

Jack Robinson er stadig ung og Fabio Aurelio er højst sandsynligt færdig i klubben efter denne sæson, så med europæisk fodbold in mente er det ikke utænkeligt at vi har brug for mere bredde på venstrebacken.
Seamus Coleman ser jeg ikke noget stort lys i. Han er en hårdtarbejdende og dedikeret spiller, men ser ham ikke blive en verdensstjerne på noget tidspunkt.
Boudebouz er en spiller jeg føler mig overbevist om at vi henter. Han lider lidt under det hold han spiller på, men som jeg har forstået det, er det en spiller der virkelig kan blive rigtig, rigtig god.
Coutinho er lidt et gamble for mig. Spændende ung spiller, men har dog ikke vist noget godt og stabilt niveau i Inter. I sommers lod de Santon gå til Newcastle og nu er Coutinho på vej ud. Er unge talenter i Inter bare skreget op til mere end hvad talentet berettiger til, eller har de bare en idiotisk sportslig ledelse?

Charlie Adam's Guinness mate

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » torsdag, 17. nov, 2011 17:26

Alonso skrev:Dagens fire transferrygter igennem den officielle:
- Aly Cissokho for 6 mio. pund i Lyon.
- Seamus Coleman i Everton.
- Ryad Boudebouz for 14 mio. pund i Sochaux.
- Philippe Coutinho i Inter.

Jack Robinson er stadig ung og Fabio Aurelio er højst sandsynligt færdig i klubben efter denne sæson, så med europæisk fodbold in mente er det ikke utænkeligt at vi har brug for mere bredde på venstrebacken.
Seamus Coleman ser jeg ikke noget stort lys i. Han er en hårdtarbejdende og dedikeret spiller, men ser ham ikke blive en verdensstjerne på noget tidspunkt.
Boudebouz er en spiller jeg føler mig overbevist om at vi henter. Han lider lidt under det hold han spiller på, men som jeg har forstået det, er det en spiller der virkelig kan blive rigtig, rigtig god.
Coutinho er lidt et gamble for mig. Spændende ung spiller, men har dog ikke vist noget godt og stabilt niveau i Inter. I sommers lod de Santon gå til Newcastle og nu er Coutinho på vej ud. Er unge talenter i Inter bare skreget op til mere end hvad talentet berettiger til, eller har de bare en idiotisk sportslig ledelse?
Har du eller andre set Boudebouz spille? Har forstået at han er en offensiv midtbanespiller men ikke kantspiller, altså er han bedst bagved en angriber? En slags nummer 10, hvilket da også er hans nummer i Sochaux. Det samme er Coutinho så vidt vides? Det er den plads Gerrard er bedst på selvom man selvfølgelig ikke kan sige han er en klassisk 10'er så er Gerrard fænomenal i en fri rolle bagved en angriber, er en af dem der mener han er bedst der. Og det er også den plads Henderson er bedst på. Ved godt at mange er stærkt kritiske overfor Henderson, men her har han en stor stjerne men han skal spille centralt, enten ved siden af Lucas eller bagved angriberen og ikke som kant, så tyder meget på at han bliver rigtig, rigtig god. Hvis man køber Boudebouz og/eller Coutinho må det betyde at Henderson anses som kantspiller eller som et fejlkøb. Begge dele vil være meget skidt og en dyr måde at smide pengene rundt på. Synes det er besynderligt at bruge så mange penge på ham også ikke bruge ham der hvor han tydeligvis er bedst, hvorfor så ikke fyrer det beløb af på en der er bedst som kant? Besynderligt.

I øvrigt er der også gang i Liverpool rygterne på Guardians Rumour Mill hvor Baines fra Everton rygtes til at lave skiftet for omkring 7 mio. pund da Everton mangler penge. Han er en fremragende spiller, men lyder lidt overraskende nu Enrique er hentet og Robinson lurer i kulissen og mon ikke de hellere vil sælge ham andetsteds. Der nævnes en pris på 4 mio. pund for Coleman som evt. vel er tænkt som en breddespiller. Lucas, ham den unge fra Sao Paolo rygtes også til Liverpool og han er vist også offensiv midtbane...

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » torsdag, 17. nov, 2011 18:22

Charlie Adam's Guinness mate skrev:
Alonso skrev:Dagens fire transferrygter igennem den officielle:
- Aly Cissokho for 6 mio. pund i Lyon.
- Seamus Coleman i Everton.
- Ryad Boudebouz for 14 mio. pund i Sochaux.
- Philippe Coutinho i Inter.

Jack Robinson er stadig ung og Fabio Aurelio er højst sandsynligt færdig i klubben efter denne sæson, så med europæisk fodbold in mente er det ikke utænkeligt at vi har brug for mere bredde på venstrebacken.
Seamus Coleman ser jeg ikke noget stort lys i. Han er en hårdtarbejdende og dedikeret spiller, men ser ham ikke blive en verdensstjerne på noget tidspunkt.
Boudebouz er en spiller jeg føler mig overbevist om at vi henter. Han lider lidt under det hold han spiller på, men som jeg har forstået det, er det en spiller der virkelig kan blive rigtig, rigtig god.
Coutinho er lidt et gamble for mig. Spændende ung spiller, men har dog ikke vist noget godt og stabilt niveau i Inter. I sommers lod de Santon gå til Newcastle og nu er Coutinho på vej ud. Er unge talenter i Inter bare skreget op til mere end hvad talentet berettiger til, eller har de bare en idiotisk sportslig ledelse?
Har du eller andre set Boudebouz spille? Har forstået at han er en offensiv midtbanespiller men ikke kantspiller, altså er han bedst bagved en angriber? En slags nummer 10, hvilket da også er hans nummer i Sochaux. Det samme er Coutinho så vidt vides? Det er den plads Gerrard er bedst på selvom man selvfølgelig ikke kan sige han er en klassisk 10'er så er Gerrard fænomenal i en fri rolle bagved en angriber, er en af dem der mener han er bedst der. Og det er også den plads Henderson er bedst på. Ved godt at mange er stærkt kritiske overfor Henderson, men her har han en stor stjerne men han skal spille centralt, enten ved siden af Lucas eller bagved angriberen og ikke som kant, så tyder meget på at han bliver rigtig, rigtig god. Hvis man køber Boudebouz og/eller Coutinho må det betyde at Henderson anses som kantspiller eller som et fejlkøb. Begge dele vil være meget skidt og en dyr måde at smide pengene rundt på. Synes det er besynderligt at bruge så mange penge på ham også ikke bruge ham der hvor han tydeligvis er bedst, hvorfor så ikke fyrer det beløb af på en der er bedst som kant? Besynderligt.

I øvrigt er der også gang i Liverpool rygterne på Guardians Rumour Mill hvor Baines fra Everton rygtes til at lave skiftet for omkring 7 mio. pund da Everton mangler penge. Han er en fremragende spiller, men lyder lidt overraskende nu Enrique er hentet og Robinson lurer i kulissen og mon ikke de hellere vil sælge ham andetsteds. Der nævnes en pris på 4 mio. pund for Coleman som evt. vel er tænkt som en breddespiller. Lucas, ham den unge fra Sao Paolo rygtes også til Liverpool og han er vist også offensiv midtbane...
Jeg har læst mig til, at Boudebouz er en venstrebenet offensiv spiller, der ofte har sit udgangspunkt i højreside, men også opererer centralt. Jen Chang, redaktør for SI, mener dog, at han er overvurderet. Jeg har ikke selv set meget med fodbold med ham, men som type passer han vel meget godt på den driblekonge, som mange af os sukker lidt efter.

Baines til £7 mio. er vanvittigt, og £4 mio. for Coleman er ligeledes også en meget god pris, men Coleman ser jeg heller ikke det store lys i. Fellaini har i øvrigt lige forlænget med dem, så de må da have lidt penge stadig. Men hvad sker der for, at vi pludselig sættes i forbindelse med så mange af EFC's spillere? Rodwell gik der rygter om i sommers... Og derbyet var heller ikke så ondsindet, som det tidligere har været (selvom EFC's fans udmærkede sig ved at kaste alt muligt ind på banen). Jeg håber lidt, at KD forsøger at komme tilbage til 'the friendly derbies'...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 18. nov, 2011 13:03

Tror heller ikke på Baines til £ 7 mio.

Ellers var venstre back og den offensive midt bestemt heller ikke de første 2 positioner, jeg ville forstærke os på. Vi kan fint have Aurelio en sæson mere, indtil Robinson bliver det klare 2. valg, og i mellemtiden kan Kelly, Johnson og Agger alle spille en rigtig find venstre back.

På den offensive midt har vi vel: Stevie, Hendo, Maxi, måske Adam. Så er der Pacheco og vel også Cole, hvis han ikke sælges.

En hurtig tryllerik på højre fløj, en hurtig, spillende midterforsvarer og en rutineret måltyv, så er jeg godt tilfreds.
Det ville være fantastisk, hvis vi endte med at beholde Aquilani, og hvis Shelvey var klar til at få en del kampe næste sæson.

Besvar