Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 11. jul, 2011 16:56

AJ skrev:@ Hr. Drejer

Nej, det ville du vel ikke.

Jeg vil godt komme med en påstand, som ikke kan bevises. Her kommer den: hvis vi havde hentet Phil Jones og Ashley Young, mens Man Utd havde hentet Henderson og Adam, så ville alle på dette forum mene at vi havde handlet klogere end dem.
Du kan jo ikke sammenligne de 2 situationer, de spiller jo ikke samme pladser. Halvdelen af dem der ville mene at ManU havde handlet klogere ville jo mene det fordi de hentede en spiller til venstre midtbane og vi ikke gjorde i den sammenligning?

Vi kan sammenligne når/hvis Man. United henter en central midtbane eller en ung midtbanespiller til fremtiden
Vi kan også sammenligne når/hvis Liverpool henter en ung forsvarsspiller til fremtiden eller en venstre midtbanespiller.

Havde du også været utilfreds hvis vi havde hentet Friedel, nu når De Gea er bekræftet? De har jo lige købt en bedre målmand,hold kæft hvor er Kenny talentløs.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Bob
Indlæg: 92
Tilmeldt: fredag, 03. jun, 2011 14:03
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bob » mandag, 11. jul, 2011 19:09

sjampen skrev:
AJ skrev:@ Hr. Drejer

Nej, det ville du vel ikke.

Jeg vil godt komme med en påstand, som ikke kan bevises. Her kommer den: hvis vi havde hentet Phil Jones og Ashley Young, mens Man Utd havde hentet Henderson og Adam, så ville alle på dette forum mene at vi havde handlet klogere end dem.
Du kan jo ikke sammenligne de 2 situationer, de spiller jo ikke samme pladser. Halvdelen af dem der ville mene at ManU havde handlet klogere ville jo mene det fordi de hentede en spiller til venstre midtbane og vi ikke gjorde i den sammenligning?

Vi kan sammenligne når/hvis Man. United henter en central midtbane eller en ung midtbanespiller til fremtiden
Vi kan også sammenligne når/hvis Liverpool henter en ung forsvarsspiller til fremtiden eller en venstre midtbanespiller.

Havde du også været utilfreds hvis vi havde hentet Friedel, nu når De Gea er bekræftet? De har jo lige købt en bedre målmand,hold kæft hvor er Kenny talentløs.
Man kan da sagtens sammenligne de to ting.

Man United brugte X millioner på at købe X og X
Liverpool brugte X millioner på at købe X og X

Ud fra det kan man da sagtens vurdere om man synes Man United eller Liverpool har fået en bedre handel. Der er jo ikke tale om noget videnskabeligt som du får det til at lyde - alle kan sgu da have en holdning om hvordan et hold har klaret det på transfermarkedet, og så er det bare her at AJ påpeger at folk her på forummet ville synes vi havde gjort det langt bedre end Man United hvis vi havde byttet. Det behøver du altså ikke gøre til en større videnskab, det bare en vurderings sag. Og ja, tilfældet er helt hypotetisk - men nu er det jo heller ikke et facit med streg under der ønskes.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 11. jul, 2011 19:23

Bob skrev:
sjampen skrev:
AJ skrev:@ Hr. Drejer

Nej, det ville du vel ikke.

Jeg vil godt komme med en påstand, som ikke kan bevises. Her kommer den: hvis vi havde hentet Phil Jones og Ashley Young, mens Man Utd havde hentet Henderson og Adam, så ville alle på dette forum mene at vi havde handlet klogere end dem.
Du kan jo ikke sammenligne de 2 situationer, de spiller jo ikke samme pladser. Halvdelen af dem der ville mene at ManU havde handlet klogere ville jo mene det fordi de hentede en spiller til venstre midtbane og vi ikke gjorde i den sammenligning?

Vi kan sammenligne når/hvis Man. United henter en central midtbane eller en ung midtbanespiller til fremtiden
Vi kan også sammenligne når/hvis Liverpool henter en ung forsvarsspiller til fremtiden eller en venstre midtbanespiller.

Havde du også været utilfreds hvis vi havde hentet Friedel, nu når De Gea er bekræftet? De har jo lige købt en bedre målmand,hold kæft hvor er Kenny talentløs.
Man kan da sagtens sammenligne de to ting.

Man United brugte X millioner på at købe X og X
Liverpool brugte X millioner på at købe X og X

Ud fra det kan man da sagtens vurdere om man synes Man United eller Liverpool har fået en bedre handel. Der er jo ikke tale om noget videnskabeligt som du får det til at lyde - alle kan sgu da have en holdning om hvordan et hold har klaret det på transfermarkedet, og så er det bare her at AJ påpeger at folk her på forummet ville synes vi havde gjort det langt bedre end Man United hvis vi havde byttet. Det behøver du altså ikke gøre til en større videnskab, det bare en vurderings sag. Og ja, tilfældet er helt hypotetisk - men nu er det jo heller ikke et facit med streg under der ønskes.
Da ikke når vurderingsgrundlaget er spillerpositionerne, som er min argumentation. United kunne have købt stort set hvilken som helst wing, og halvdelen af vores forum havde synes de havde gjort et bedre køb sammenlignet med Charlie Adam. Alle 4 indkøb er til bredden, hvor både Adam & Young måske bliver startere. Havde indkøbene været byttet rundt, kunne de begge 2 se sig sikre på en startplads.

Hvem der har brugt pengene bedst er, er det i mine øjne Liverpool.
Jones/Henderson kostede vel ca. det samme, mellen 16-20 mil. De er vel lige store talenter, har næsten nøjagtig samme meritter og begge hentet til klubber som har spillere på deres position, som dog er oppe i alderen.
Adam var væsentlig billigere end Young, de er lige gamle, Adam kom som profil fra sin klub, Young kom som profil i en dårlig periode. Selvom Young i mine øjne er en bedre spiller end Adam, er han bestemt ikke dobbelt så meget værd. Igen kan vi diskuterer om det egentlig ikke var United der ville sprænge banken for en midtbanespiller og Liverpool der burde have købt en dyr wing, men så snakker vi igen positioner.

Jeg håber jeg fik forklaret mit argumentation lidt bedre.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » mandag, 11. jul, 2011 21:03

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=29521&zone=1

- SkySports mener Doni skal til lægetjek imorgen...

- Jeg kan ikke gennemskue hvorfor vi ikke bare beholder Brad Jones som backup, men DC & KD mener vel noget andet ;)

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Nicoen » mandag, 11. jul, 2011 21:09

LFC_20 skrev:http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=29521&zone=1

- SkySports mener Doni skal til lægetjek imorgen...

- Jeg kan ikke gennemskue hvorfor vi ikke bare beholder Brad Jones som backup, men DC & KD mener vel noget andet ;)
Fordi han ikke er god nok og Reina er skadet(er blevet opereret mener jeg).

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » mandag, 11. jul, 2011 21:11

Nicoen skrev:
LFC_20 skrev:http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=29521&zone=1

- SkySports mener Doni skal til lægetjek imorgen...

- Jeg kan ikke gennemskue hvorfor vi ikke bare beholder Brad Jones som backup, men DC & KD mener vel noget andet ;)
Fordi han ikke er god nok og Reina er skadet(er blevet opereret mener jeg).
- Men har hørt mange tale, meget skidt om Doni's præstationer.....? :arrow: Nogen der kan Be- eller afkræfte dette?

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » mandag, 11. jul, 2011 21:11

Det forstår jeg egentlig heller ikke. Pepe er jo en klar starter og han har det ikke med at give nogle mindre kampe fra sig. I næste sæson er vi uden EC og derfor vil jeg næsten vædde på at Pepe også ønsker at spille fx LC. FAC giver han under ingen omstændigheder væk. Nu bestemmer Pepe selvfølgelig ikke, men allligevel...
Reina er blevet opereret i juni måned, men meldes så sent som i dag klar til sæsonstart - selvom der er nogle uger til - af Kenny selv.
Brad Jones har haft nogle private ting i sidste sæson og vi havde stadig Gulasci. Men som du rigtigt skriver så må der jo være en plan med det vi laver - jeg kan bare heller ikke lige få øje på det må jeg ærligt indrømme. Ovenikøbet er Brad Jones halvt eller kvart scouser via sit stamtræ (ikke at det har nogen decideret betydning hér).
Men selvfølgelig skal vi være garderet ind på keeper-pladsen også, klart.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » mandag, 11. jul, 2011 21:43

LFC_20 skrev:http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=29521&zone=1

- SkySports mener Doni skal til lægetjek imorgen...

- Jeg kan ikke gennemskue hvorfor vi ikke bare beholder Brad Jones som backup, men DC & KD mener vel noget andet ;)
Kan være at Brad Jones mener, at han ikke får nok kampe?
Er det ikke også noget med at Doni kan skifte til Liverpool på en fri transfer, efter at han har snakket med Roma?
Anyways så er det da fint nok, med en rutineret målmand 2. målmand, men det er nok ikke et skifte der skaber de store overskrifter

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. jul, 2011 21:46

AJ skrev:@ Hr. Drejer

Nej, det ville du vel ikke.

Jeg vil godt komme med en påstand, som ikke kan bevises. Her kommer den: hvis vi havde hentet Phil Jones og Ashley Young, mens Man Utd havde hentet Henderson og Adam, så ville alle på dette forum mene at vi havde handlet klogere end dem.
For at gøre forvirringen total, så vil jeg sige ja til din påstand. Jeg er enig. Hvis vi et øjeblik ser bort fra spillerens position, så er det ikke et spørgsmål om hvem er de spillere der er bedst, men udelukkende et spørgsmål om at Young og Jones vil forstærke os mere end Adam og Henderson vil forstærke dem.

Årsagen til at jeg siger ja, skal findes i det faktum, at deres hold er stærkere end vores, så udgangspunktet er forskelligt fra starten. Deri ligger forskellen. Hverken Adam, Jones, Henderson eller Young vil forstærke Man U lige så meget, som de vil forstærke os. Mao. har vi et langt større behov for forstærkning end dem.

Jeg vil henvise til mit første indlæg i debatten, hvor jeg skriver at deres udgangspunkt er et andet.
Hr. Drejer skrev:Alligevel betegner jeg købene af Carroll, Henderson og Adam, som gode køb, og som bedre køb end dem Man U har gjort. Selvfølgelig er det for tidligt at fælde dom over dem, men alligevel... De tre køb vi har gjort forstærker vores start-11 og vores bredde mere end de køb Man U har gjort. Deres hold var sidste år bedre end vores, selvom deres hold nok er det dårligste, de har haft i mange år. Deres tre køb forstærker ikke deres start-11 på samme måde, som vi bliver forstærket. Det er selvfølgelig en stærk påstand, men jeg mener at de er bedre dækket ind på de positioner, de har købt ind, end os - med undtagelse af målmandsposten selvfølgelig. Men både ving-pladsen og det centrale frosvar stod de stærkt i forvejen, mens vi i forvejen stod stærkt på den centrale midtbane.
Og deri ligger min pointe, at vores udgift på +£ 50 M, vil forstærke os mere, end Man U's udgift på nogenlunde selvsamme beløb. Men det bliver vi vel ikke helt enige omkring.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 12. jul, 2011 09:36

Jan skrev:Det forstår jeg egentlig heller ikke. Pepe er jo en klar starter og han har det ikke med at give nogle mindre kampe fra sig. I næste sæson er vi uden EC og derfor vil jeg næsten vædde på at Pepe også ønsker at spille fx LC. FAC giver han under ingen omstændigheder væk. Nu bestemmer Pepe selvfølgelig ikke, men allligevel...
Reina er blevet opereret i juni måned, men meldes så sent som i dag klar til sæsonstart - selvom der er nogle uger til - af Kenny selv.
Brad Jones har haft nogle private ting i sidste sæson og vi havde stadig Gulasci. Men som du rigtigt skriver så må der jo være en plan med det vi laver - jeg kan bare heller ikke lige få øje på det må jeg ærligt indrømme. Ovenikøbet er Brad Jones halvt eller kvart scouser via sit stamtræ (ikke at det har nogen decideret betydning hér).
Men selvfølgelig skal vi være garderet ind på keeper-pladsen også, klart.
Det er yderst relevant. Vi skal må højst registrere 17 mand som ikke er homegrown og over 21 år - Her vil Doni tage en af de 17 pladser, mens Jones ikke gør. Det er pt. ikke noget problem, men noget vi skal være opmærksomme på.

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » tirsdag, 12. jul, 2011 10:59

Jeg vidste der var noget med det, men var ikke helt sikker på Brad's status som homegrown. For ja, det kan jo få betydning på sigt.
Forstår faktisk ikke hvorfor vi de sidste mange år har haft et hav af udenlandske reservekeepere. Hvornår har vi sidst opfostret en god keeper (fx Championship-niveau) som vi kunne gøre gavn af selv? Keepere har selvfølgelig også ambitioner som alle andre - men vi kunne godt have en ældre, rutineret englænder som back up hvis man ikke er tryg ved en yngre mand på posten.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
kolind
Indlæg: 517
Tilmeldt: lørdag, 28. jul, 2007 11:42
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kolind » tirsdag, 12. jul, 2011 11:05

canales kom ikke med på reals træningslejr. Jeg var MEGET imponeret af ham i hans sidste sæson i santander, og forstod ikke helt hvorfor han valgte at blive 4.-5. valg i real, fremfor spilletid.

Ham så jeg meget gerne forsøge sig på en lejekontrakt et års tid på Anfield....Så mener jeg også angrebet ville være helt på plads!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 12. jul, 2011 12:30

Jeg bliver ved med at drømme om en større signing, at hvad der lader til at være i støbeskeen.

Mata har hele tiden været en af disse drømmespillere, men der er ufatteligt stille på den front i forhold til eksempelvis Downing.

Aguero er vi vel overhovedet ikke linket til udenfor twitter. Drømmer dog lige så meget om ham, som om Mata. Derfor klynger jeg til hvert halmstrå, som jeg finder. Senest har jeg lagt mærke til, at Pacheco skrev dette til Aquero på twitter efter kampen mod Costa Rica.

"grandeeeeeee crack! Felicidades! Aqui lo vi en china con el loco maxi!!!!! A disfrutarlo!!!"

Hvilket oversættes i translate til dette.

"grandeeeeeee crack! Tillykke! Jeg så her i Kina med den skøre maxi! At nyde det!"

Det kan man ikke lægge noget som helst i, men agurketiden er gået helt i stå nu, da holdene er på turné og Copa America er i fuld gang, så jeg vælger bevidst at overfortolke alt. :D I det mindste ville Aguero have et par stykker at tale med fra start af, hvis han kom til os. Vi skal bare lige finde £45m.....!
Kloppite

Brugeravatar
pimpefar
Indlæg: 549
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 17:49
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pimpefar » tirsdag, 12. jul, 2011 12:35

Jeg tror Aguero er så død som noget kan være. City mister Tevez (sikkert til Corinthians) og skal have en backup der kan gå direkte ind. City har pengene, CL og så kan Tevez vel lægge et godt ord ind for dem til Aguero - han har jo ikke lagt skjul på at klubben har respekteret ham hele vejen.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 12. jul, 2011 12:59

Citys lønbudget kan jo dække de 19 andre holds lønbudget i ligaen.

På en måde glæder jeg mig helt vildt til at de nye regler kommer, så det kan dæmme lidt op for deres pengesjuskeri. Der er da heller ingen grund til at give Nasri £185.000 i ugen, som rygterne lyder til.

Og deres nye stadion burde heller ikke være lovligt, når det er ejeren selv, der i bund og grund er sponsor - så vidt man kan forstå på det hele.

Besvar