Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Gary
Indlæg: 1009
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Gary » tirsdag, 28. jun, 2011 09:48

Kriller skrev:
Gary skrev:
texnymann skrev:
Gary skrev:
Andy Aaby skrev:http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -28946534/

Moussa Sissokos agent siger at vi er med i 'kampen' om ham - Nogen herinde som kender til ham? Vil da gerne indrømme at jeg ikke kender ham andet end fra Youtube.. Virker lidt tung, ala Yaya Touré, men han har lavet nogen vanvittige kasser!
Moussa Sissoko vs. Charlie Adam?
Jeg tror ikke på ham. Som altid (stort set) når en agent udtaler, at X-spiller er tæt på Y-klub, er det enten for at presse en kontraktforlængelse igennem eller fordi de forsøger at presse en anden klub til at tilbyde en bedre kontrakt end den, der er på bordet.
Får bare lyst til at skrive dette til dig, hver gang jeg ser din signatur.

You ain't a beauty - but hey you're allright.
Det er en dejlig sang, ikke?
Get a room! :D
Kun hvis jeg må høre Thunder road på anlægget...
On this train faith will be rewarded

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » tirsdag, 28. jun, 2011 10:00

veffe69 skrev:
Aarhus skrev:
Østergaard skrev:-Hvad syntes i om ham her?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... ol-kontakt

Han kunne sgu godt være et af vores formentlig 2 kant køb?

-Er der nogle herinde der kan forklare mig hvad vi helt præcis går at venter på? At endnu flere af vores mål bliver taget?

Jeg tror virkelig meget på KD og at han kan købe de helt rigtige spillere, som også er store navne.

-Kunne det tænkes at vi forhandler med Aguero og gør alt for at få ham i hus?

Jeg har et eller andet i mig der siger at vi hiver Aguero op af hatten!

Aguero, Ryad Boudebouz, Zapata, Enrique/Cissokho, Sissokho, Adam.


Mata kan vi vidst gost glemme alt om nu?
Fordi transfervinduet ikke engang er åben endnu. Folk er simpelthen nødt til at slå koldt vand i blodet. Vinduet kan først kaldes en fiasko den 31/8, og der er stadig to lange måneder, hvor der kan handels i endnu. Der skal nok komme nogle handler. Der er god tid endnu.
Fordi det ikke er åbent, er IKKE ensbetydende med at klubberne IKKE kan handle.
Det er bare den dag hvor spillerne officielt kan kaldes nye LFC/Scum/Arse/barca mm spillere.

Vi har selv købt Jordan og offentlig gjort handlen, men han er IKKE officiel LFC spiller før 1/7.
Og en anden ting er altså, at jo længere man venter, jo større er chancen/risikoen for at de "vigtige" handler bliver ødelagt af at andre klubber køber de spillere vi kigger på.
En sidste ting er, jo før de kommer jo mere forberedelse op til turneringen er de med i, hvilket som udgangspunkt kan give et boost allerede ved sæson starten
Det er lige præcist det jeg påpeger og hvis vi ikke har skrevet under med Mata, så har Arsenal det temlig sikkert. Der er bare nogle spillere man bliver nød til at få afklaret hurtigt, fordi ellers gør de andre storklubber det! Hvornår har vi første træning?

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 28. jun, 2011 10:04

veffe69 skrev:
Fordi transfervinduet ikke engang er åben endnu. Folk er simpelthen nødt til at slå koldt vand i blodet. Vinduet kan først kaldes en fiasko den 31/8, og der er stadig to lange måneder, hvor der kan handels i endnu. Der skal nok komme nogle handler. Der er god tid endnu.

Fordi det ikke er åbent, er IKKE ensbetydende med at klubberne IKKE kan handle.
Det er bare den dag hvor spillerne officielt kan kaldes nye LFC/Scum/Arse/barca mm spillere.

Vi har selv købt Jordan og offentlig gjort handlen, men han er IKKE officiel LFC spiller før 1/7.
Og en anden ting er altså, at jo længere man venter, jo større er chancen/risikoen for at de "vigtige" handler bliver ødelagt af at andre klubber køber de spillere vi kigger på.
En sidste ting er, jo før de kommer jo mere forberedelse op til turneringen er de med i, hvilket som udgangspunkt kan give et boost allerede ved sæson starten.

Det har du også ret i. Men der er stadigvæk lang tid endnu, før den sidste kontrakt skal være underskrevet.
Det engelske vindue er åben for interne handler i hvert fald. Det gjorde det allerede i midten af juni, så Jordan Henderson er også blevet præsenteret.

Kenny vil vel have alle handler fra det engelske marked på plads først, og jeg tror egentlig at planen var, at have handlerne færdig før det internationale vindue åbnede, så der kunne koncentreres 100 % om det. Sådan ser det desværre ikke ud til at blive lige nu, hvor alt tyder på at vi får Adam og Downing, men der mangler vist lidt mere end de små detaljer, før de to kan komme i hus. Ellers er der en Wickham, hvor Sunderland angiveligt har fået et £ 13 mio bud accepteret på ham. Jeg ved snart ikke, om jeg synes, vi bør byde lige så meget for ham. Måske er der en spiller eller to i vores reserve- og ungdomsrækker, der kunne være spændende for Ipswitch at leje sæsonen igennem, så prisen kunne falde lidt. Ellers er det godt nok dyrt for en uprøvet spiller, der godt nok virker til at have talentet til at blive kanon god.

FS
Indlæg: 550
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af FS » tirsdag, 28. jun, 2011 10:30

Østergaard skrev:
veffe69 skrev:
Fordi det ikke er åbent, er IKKE ensbetydende med at klubberne IKKE kan handle.
Det er bare den dag hvor spillerne officielt kan kaldes nye LFC/Scum/Arse/barca mm spillere.

Vi har selv købt Jordan og offentlig gjort handlen, men han er IKKE officiel LFC spiller før 1/7.
Og en anden ting er altså, at jo længere man venter, jo større er chancen/risikoen for at de "vigtige" handler bliver ødelagt af at andre klubber køber de spillere vi kigger på.
En sidste ting er, jo før de kommer jo mere forberedelse op til turneringen er de med i, hvilket som udgangspunkt kan give et boost allerede ved sæson starten
Det er lige præcist det jeg påpeger og hvis vi ikke har skrevet under med Mata, så har Arsenal det temlig sikkert. Der er bare nogle spillere man bliver nød til at få afklaret hurtigt, fordi ellers gør de andre storklubber det! Hvornår har vi første træning?
Wow, rocket science.

Der er en anden tendens, der siger, at sælgende klubber (og spillere, der står nær et potentielt klubskifte) sidder med bedre kort på hånden i starten af transfervinduet. Hvem gider acceptere et bud, hvis der med al sandsynlighed dukker flere op senere? Det kunne jo tænkes, at et af dem er bedre. Hvis det var mig, der stort set kunne vælge og vrage mellem klubber og skulle bestemme mit fremtidige liv denne sommer, ja så ville jeg nok også se tiden lidt an. At købe fodboldspillere i et transfervindue er ikke som at nå først hen til skijakkerne på et januarudsalg.

Desuden synes jeg, den der "Vi er Liverpool Football Club, vi kan tiltrække alle!"-kliché er lidt naiv. Hvis man ikke er Liverpoolfan, og man er fra samme generation som jeg selv, så er det hverken titler, sprudlende fodbold eller City-lønninger (gudskelov), vi associeres med. Vi kan tilbyde en potentielt spændende fremtid, men der er altså mange klubber, der kan.

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » tirsdag, 28. jun, 2011 11:11

@Østergaard
No offense, men prøv lige at hive i nødbremsen en gang. Vi er alle godt klar over hvilke spillere du gerne vil have (du har trods alt skrevet det ca. hver dag i den sidste uge). Du skal tænke på, at en spiller som Mata først er taget på ferie nu pga. U21-turneringen og han skifter sgu nok ikke lige på den første dag af sin ferie. Der er ingen siger at det haster og at samtlige handler skal være i hus inden det internationale vindue åbner. Der er altså tid nok. Desuden er det slet ikke sikkert at vi er tæt på nogle spillere overhovedet - det hele er medieskriblerier og de skifter fra dag til dag, mellem at en transfer er sikker og en transfer er ikke-eksisterende.
Badooo siger, hvad han mener!

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 28. jun, 2011 12:13

Der er måske en grund til at vi ikke har skrevet med Mata endnu.

http://www.bold.dk/nyt/Mata-vil-vinde-t ... d-Valencia
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » tirsdag, 28. jun, 2011 12:41

Meget enig med Badoo. Det hele er mediespekulationer og intet andet lige for nuværende.
Selvfølgelig kan man indgå en forhåndsaftale inden vinduet åbner, men erfaringsmæssigt falder der vel først en del spillere til truppen et stykke inde i pre-season? Det fedeste ville være at have hele truppen klar (og til rådighed...) til første pre-season træning. Men vi ved godt at det overhovedet ikke bliver tilfældet.
I januar blev vi tvunget til at panikke helt til sidst. Det håber jeg ikke sker. Men vi skal meget tæt på sæsonstart før vi er nogenlunde klar med de ind/ud der kommer.
Mit gæt er at der stadig pågår handler/udlån efter sæsonstart også. Og at vi skal bruge i hvert fald de to første måneder til at spille os sammen afhængig af hvilke nye spillere der evt. træder ind på holdet.
Up The RedMen... we go again!

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » tirsdag, 28. jun, 2011 14:46

Hvor mangler vi dog bare kvalitet ude på kanterne... nu har jeg genset lidt af Spurs kampen på Anfield, hvor vi taber 0-2, og det er tydeligt at se hvor glimrende det fungerer med at sparke den op på Carroll, der er helt sublim til at lægge den af med hovedet/brystkassen til enten Kuyt eller Maxi eksempelvis. Tænk hvis de 2 navne var Alexis Sanchez og Eden Hazard. Vi ville jo vinde alt i verden, hvis vi lige havde 2 gigakvalitetsspillere med fremme istedet for MaxiKing og Kuyt, der da bestemt har deres kvaliteter, men som godt kunne være på bænken fra tid til anden. Jeg kan kun drømme vildt om de bedste kantspillere i verden, hvis man forestiller sig at vi går tilbage til en gammeldags 4-4-2 i næste sæson. My God, vi skal gå efter dem. Så er det lige før at vi ikke behøves at lave alle de midtbanekøb, hvis vi bare kan få en relativt billig VB (Clichy - dog helst Enrique til £10m) og så bare gå ALL IN på 2 kanter, der får os derop hvor vi gerne vil være. For satan, hvor har vi brug for dem.

Jeg ved godt at det, på et realistisk plan, ikke er navne vi bare sådan lige kan købe, men forestil jer de 2 (hazard & sanchez). Vi ville være verdens bedste hold. Jeg bliver nød til at drømme, når drømmene er så gode!

PS. Bliv nu ikke sur Alex Brockins og jer andre der tænder af når uopnåelige stjernenavne nævnes. ;)
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 28. jun, 2011 15:37

Liverdrengen skrev:Hvor mangler vi dog bare kvalitet ude på kanterne... nu har jeg genset lidt af Spurs kampen på Anfield, hvor vi taber 0-2, og det er tydeligt at se hvor glimrende det fungerer med at sparke den op på Carroll, der er helt sublim til at lægge den af med hovedet/brystkassen til enten Kuyt eller Maxi eksempelvis. Tænk hvis de 2 navne var Alexis Sanchez og Eden Hazard. Vi ville jo vinde alt i verden, hvis vi lige havde 2 gigakvalitetsspillere med fremme istedet for MaxiKing og Kuyt, der da bestemt har deres kvaliteter, men som godt kunne være på bænken fra tid til anden. Jeg kan kun drømme vildt om de bedste kantspillere i verden, hvis man forestiller sig at vi går tilbage til en gammeldags 4-4-2 i næste sæson. My God, vi skal gå efter dem. Så er det lige før at vi ikke behøves at lave alle de midtbanekøb, hvis vi bare kan få en relativt billig VB (Clichy - dog helst Enrique til £10m) og så bare gå ALL IN på 2 kanter, der får os derop hvor vi gerne vil være. For satan, hvor har vi brug for dem.

Jeg ved godt at det, på et realistisk plan, ikke er navne vi bare sådan lige kan købe, men forestil jer de 2 (hazard & sanchez). Vi ville være verdens bedste hold. Jeg bliver nød til at drømme, når drømmene er så gode!

PS. Bliv nu ikke sur Alex Brockins og jer andre der tænder af når uopnåelige stjernenavne nævnes. ;)
Jeg er enig i ideen om tænke på kvalitet fremfor kvantitet.

I stedet for at hente mange (fornemmer at vi er villige til at hente op mod 6 spillere udover Henderson) gode spillere ind som Charlie Adam, Downing, Scott Dann eller Sakho, N'Zogbia eller Mata eller Cazorla, Wickham, Enrique eller Clichy, så ville jeg nok foretrække, at vi i stedet hentede få (3) fantastiske spillere ind. Cisokho/Clichy, Mata/Sanzhez og Aguero/Pato/Neymar.

Vi kan sagtens stadig sælge ud af de midtbanespillere, klubben gerne vil af med (Poulsen, Cole, Jovanovich, Aquilani, Meireles), uden at det i mine øjne går alvorligt ud over bredden eller de taktiske muligheder. Synes faktisk at de taktiske muligheder øges med et køb af tre af de nævnte.

Og hvis midlerner er der til at købe de 6 spillere, så bør de også være der til at hente de 3 dyrere spillere. Spørgsmålet er, om vi kan lokke tre store navne til Liverpool.
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 28. jun, 2011 15:57

Hvis Fabio Coentrao ryger til RM, syntes jeg de skal byde på Marcello. Ham ser jeg et stort lys i :)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bongfong » tirsdag, 28. jun, 2011 16:26

Kelly skrev:Hvis Fabio Coentrao ryger til RM, syntes jeg de skal byde på Marcello. Ham ser jeg et stort lys i :)
han mangler dog meget defensivt - det bliver sjældent udstillet, da real har så meget boldbesiddelse og er så offensive, men i PL kommer han til at halte efter. Dog er hans offensive kvaliteter ikke til at pege mange fingre på.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. jun, 2011 23:26

Vi kommer da forhåbentlig også til at være meget i boldbesiddelse. Hvis Real Madrid virkelig er så dumme at de vil lade Marcelo gå, så er han den bedste vi kan få til positionen. Suverænt endda.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 28. jun, 2011 23:49

AJ skrev:Vi kommer da forhåbentlig også til at være meget i boldbesiddelse. Hvis Real Madrid virkelig er så dumme at de vil lade Marcelo gå, så er han den bedste vi kan få til positionen. Suverænt endda.
Han har også imponeret mig, men øjne tv-skærmen kan bedrage...



En reminder om, hvad der gør, at Henderson er en spændende spiller - uanset om man mener, han er så spændende, at han burde koste £16 mio. (og også lidt om hvorfor Downing er spændende).
http://www.anfieldindex.com/2885/jordan ... n-top.html

Og så til nørderne, der synes, det er sjovt, når fodbold gøres lidt mere videnskabeligt. Man kunne nok kritisere den statistiske tilgang, men det virker ud fra artiklen til, at modstanden mod statistik har været og tildels stadig er så fundamental, at en kritik slet ikke er relevant pt..
http://www.ft.com/cms/s/2/9471db52-97bb ... z1QYoruSey
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » onsdag, 29. jun, 2011 09:57

@Fribytter

Et par fremragende artikler du har fundet der.

1)Hvis vi får Downing (selvom jeg er imod), så kunne det ligne at vi kommer til at vælte os i chancer på papiret.
(omvendt kunne det være sjovt at se stats fra forrige sæson også, for at se om der er en rød tråd i det)

2)Jeg vidste godt at Wenger var en af de første til for alvor at bruge stats som en del af spillet og man kan vel ikke sige noget imod de spillere han har udviklet (andet end de har manglet rutinen på banen).
At det dog ser ud til at stats har "taget overhånd" er dog helt overraskende for mig og man kan så stille sig tvivlende overfor om der kigges personligt på spillerne også, eller om det kun er statistiske data der gør om man køber spillere.

Det ender jo med spillerne købes som "robotter"
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. jun, 2011 10:05

veffe69 skrev:@Fribytter

Et par fremragende artikler du har fundet der.

1)Hvis vi får Downing (selvom jeg er imod), så kunne det ligne at vi kommer til at vælte os i chancer på papiret (omvendt kunne det være sjovt at se stats fra forrige sæson også, for at se om der er en rød tråd i det)
Det kan se ud som om vi kommer til at vælte os i chancer, og alligevel er du i mod et køb af Downing. Den logik har jeg aldrig hørt om. :? ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar