Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » torsdag, 02. jun, 2011 02:46

ArdaTuran skrev:Jeg spekulerer mere over, hvor vi er linket med både Adam, McCarthy og Henderson og der angiveligt skulle være hold i alle 3 rygter. Det må være for at gardere sig. Selvom jeg troede i første omgang slet ikke, vi gik efter en CM, så det undrer mig.
Self. går vi efter en CM mere. Mht. at 3 (eller 4 med Barton) nævnes er det tilsyndeladende, ifølge flere forskellige personer, fordi vi gerne vil forhandle alt på plads med en række spillere, og så pege dem ud, som vi gerne vil have, i sidste ende. Eksempelvis kunne der blive udarbejdet kontrakt og købssum omkring McCarthy, Adam, Henderson og Barton og alle viser stor interesse for at skifte, hvorefter KD, DC og FSG i samråd vil pege ud, hvilke(n) af spillerne vi kan bruge. Resten droppes. Det er ganske enkelt for at sikre, at vi ikke står med at vil købe en klassespiller og fokuserer alt på én person, for så at se denne person vælge en anden klub, samtidigt med at alle andre targets også er væk.

Mit håb for et vindue: Dann, McCarthy, Cissokho, Mata og Downing/Lennon. Hvis muligt ville et sneaky bud på Ba fra West Ham heller ikke være af vejen.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » torsdag, 02. jun, 2011 09:27

Badooo skrev: Self. går vi efter en CM mere. Mht. at 3 (eller 4 med Barton) nævnes er det tilsyndeladende, ifølge flere forskellige personer, fordi vi gerne vil forhandle alt på plads med en række spillere, og så pege dem ud, som vi gerne vil have, i sidste ende. Eksempelvis kunne der blive udarbejdet kontrakt og købssum omkring McCarthy, Adam, Henderson og Barton og alle viser stor interesse for at skifte, hvorefter KD, DC og FSG i samråd vil pege ud, hvilke(n) af spillerne vi kan bruge. Resten droppes. Det er ganske enkelt for at sikre, at vi ikke står med at vil købe en klassespiller og fokuserer alt på én person, for så at se denne person vælge en anden klub, samtidigt med at alle andre targets også er væk.
Det går de andre klubber højest sandsynligt ikke med til, medmindre de ligefrem vil af med de spillere, som LFC er interesseret i. De skal jo også tænke på forstærkninger, og det kan have enorm indflydelse på deres aktiviteter, om de sælger en af deres bærende spillere eller ikke. De gider da ikke at være gidsel i LFCs spillen på flere heste.

Men FSG og Comolli har helt sikkert sonderet terrænnet og lagt nogle følere ud, og der har da også været skriverier om, at FSG, Comolli og Dalglish til hver position, som de mener, kan have brug for forstærkning, har udpeget tre mål. Det er dog slet ikke det samme som i praksis at have forhandlet aftaler helt på plads.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. jun, 2011 09:32

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... erson.html

Henderson. Skriv med ham ;) .

Og hent Young tilmed og Baines.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » torsdag, 02. jun, 2011 09:43

Kender intet til Henderson, så skal ikke kunne sige noget omkring hans kvaliteter.
Det giver dog lidt stof til eftertanke at vi måske køber en små dyr ung spiller (kan læse forskellige steder at det er 130-150 mill).
Ikke dermed sagt at han ikke er pengene værd, for som sagt kender jeg ham ikke, men er det så et tegn på at KD ikke er tilfreds med dem vi har på pladsen pt af de unge
Spearing synes jeg har løftet sit spil gevaldigt og fortsætter den udvikling vil han blive et stort aktiv for klubben.
Lucas behøver vi vel ikke diskutere længere om han er god nok eller ej, for det er han.
Så er der Shelvey tilbage og han har ikke just imponeret mig. Han har ufattelig mange boldtab, er meget ensporet med bolden og hans placerings evne mangler meget. Han er ung og meget kan rettes de kommende par år, men kan det tænkes at det er de tanker KD går med, når vi nu kigger på en spiller som Henderson.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » torsdag, 02. jun, 2011 09:51

Kelly skrev:http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... erson.html

Henderson. Skriv med ham ;) .

Og hent Young tilmed og Baines.
Henderson er grotesk overvurderet imø. Han lever højt på sin energi, og det kan man også komme langt med, og det er især effektivt i midten af PL, hvor det nogle gange lader til, at hold ikke rigtig ved, om de skal gå efter sejren eller en uafgjort. For tophold, hvor kampene enten er meget taktiske, eller hvor det ene hold pakker sig, kan jeg ikke se Henderson være en gevinst.

@ Veffe69

Shelvey mangler for det første erfaring - han har endnu ikke spillet en kamp fra start. Dernæst har han været meget skadet. Jeg synes, det var tydeligt, at han i foråret efter sin skade, spillede sig mere og mere i form, hvor han i kampene mod Fulham og mod Aston Villa gjorde det hæderligt uden at være prangende. Men jeg er enig i, at der er mangler i hans spil. Han placerer sig ikke altid lige heldigt defensivt, og hans presspil er heller ikke det bedste. Og så går der lidt Gerrard i ham til tider, hvor han med enkelt boldberøring prøver at lave det geniale i stedet for at spille med mere kølighed. Hans aflevering til Suarez i kampen mod Fulham viser dog, at han har et godt offensivt blik og en god pasningsfod, når han er i form.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. jun, 2011 11:43

Fribytter skrev:
Kelly skrev:http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... erson.html

Henderson. Skriv med ham ;) .

Og hent Young tilmed og Baines.
Henderson er grotesk overvurderet imø. Han lever højt på sin energi, og det kan man også komme langt med, og det er især effektivt i midten af PL, hvor det nogle gange lader til, at hold ikke rigtig ved, om de skal gå efter sejren eller en uafgjort. For tophold, hvor kampene enten er meget taktiske, eller hvor det ene hold pakker sig, kan jeg ikke se Henderson være en gevinst.

@ Veffe69

Shelvey mangler for det første erfaring - han har endnu ikke spillet en kamp fra start. Dernæst har han været meget skadet. Jeg synes, det var tydeligt, at han i foråret efter sin skade, spillede sig mere og mere i form, hvor han i kampene mod Fulham og mod Aston Villa gjorde det hæderligt uden at være prangende. Men jeg er enig i, at der er mangler i hans spil. Han placerer sig ikke altid lige heldigt defensivt, og hans presspil er heller ikke det bedste. Og så går der lidt Gerrard i ham til tider, hvor han med enkelt boldberøring prøver at lave det geniale i stedet for at spille med mere kølighed. Hans aflevering til Suarez i kampen mod Fulham viser dog, at han har et godt offensivt blik og en god pasningsfod, når han er i form.
Mht. Henderson må jeg bare sige, at jeg er lodret uenig med dig. Han er mine øjne det største engelske midtbanetalent, og dækker i øvrigt allerede kanon godt op på den defensive midtbane. Han har allerede spillet 1 A-landsholdskamp for England. Jeg mener helt sikkert han ville være et kup af format at få til Liverpool. I øvrigt glæder jeg mig meget til at se ham live igen, til U21 EM. Det er en spiller for fremtiden i rigtig mange år. Undskyld mig meget for jeg syntes Lucas er god, men Henderson er altså bedre.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » torsdag, 02. jun, 2011 12:16

Mht. Henderson lavede jeg nedenstående indlæg i en Meireles vs. Adam diskussion i foråret (statistikkerne er pr. 24. marts i år):
Balthazar skrev:De følgende benævnte statistikker er taget fra http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stics.html. Der er kun taget staistikker fra dem som Telegraph har kategoriseret som midtbanespillere. Der er ikke skelnet mellem hvor mange kampe spillerne har spillet, da det ikke fremgår af ovennævnte kilde.

Derudover vedkender jeg mig, at følgende er en smule ustruktureret, men jeg har ikke lige tid til at læse det igennem, og rette til på nuværende tidspunkt. Jeg smider gerne det fulde regneark op et sted, hvis nogen kunne være interesseret i dette. Desuden er det klart at spillerne også skal vurderes ud fra andre parametre (både kvantitative og kvalitative), men det kan være udgangspunktet for en interessant diskussion. Nå, men her goes:

Jeg vil være betænkelig ved at købe Charlie Adam, ud fra følgende: Efter Bondo har været ude med riven efter Meireles, har jeg tjekket lidt op på spillernes afleveringssuccesrater. Meireles har rigtigt nok ikke imponereret helt vildt med 74,7% (821 ud af 1099), men Charlie Adam har en endnu lavere rate, nemlig 70,8% (1048 ud af 1481). Begge er noteret for 47 'Key passes'.

Mht. Key passes ligger de på en delt 16. plads i ligaen, og der er (logisk nok) en klar tendens til, at jo længere oppe man ligge på 'key passes' listen, jo laverere er ens afleveringssuccesrate.

Ud fra det mindre statistiske arbejde, kunne det måske være interessant at kigge nærmere på en spiller som Jordan Henderson. Han har smidt 1369 afleveringer afsted, hvor 1063 har nået deres mål (77,6%), og antallet af 'Key passes' er imponerende 61 (nr. 4 i ligaen). Han er desuden kun 20 år gammel og har efter denne sæson spillet 2 hele sæsoner i PL. Yderst interessant efter min mening.

Kigger vi udelukkende på afleveringssuccesraten, er det også værd at bemærke, at Lucas ligger på en 16. plads med en rate på 83,8 %.

De tre øverst placerede er Nigel De Jong (89,9%), Paul Scholes (89,5%) og John Obi Mikel (88,7%), men fælles for disse er også at de ikke er at finde blandt de 50 bedste på listen for Key passes.

Et andet interessant transfermål kunne være Cheik Tioté med en rate på 86,1% (nr. 7 af midtbanespillere i PL). Men igen en spiller som ikke laver mange key passes.

Summa summarum må være at der er et klart tradeoff mellem spillere der søger de afgørende afleveringer, og spiller som 'blot' afleverer kort, til siden og bagud. Ikke særligt overraskende.

Imponerende er det. at David Silva har en succesrate på 85,6% og samtidigt har slået 51 key passes - Lad os købe ham!
Ud fra ovenstående er jeg for et køb af Henderson (og imod et køb af Adam). Han rammer sin medspiller 10% oftere end Adam, og han laver 30% flere Keypasses. Henderson er 20 år gammel og har spillet 67 PL kampe. Adam er 25 og har 35 PL kampe på CV'et. Adam scorer dog flere mål end Henderson, men han tager også straffespark + andre dødbolde.

Jeg har dog ikke set nok til Henderson, til at lave en mere kvalitativ vurdering.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

peter42
Indlæg: 459
Tilmeldt: mandag, 24. sep, 2007 11:28
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 58

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af peter42 » torsdag, 02. jun, 2011 14:01

ifølge YDaphus er henderson er en død sild

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 02. jun, 2011 14:45

http://www.youtube.com/watch?v=qz-EK8NL ... re=related

Pænt godt lavet af : Henderson. Evt. Køb på CM! :headbang:
You'r Never Walk Alone. ///

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 02. jun, 2011 14:52

Balthazar skrev:Mht. Henderson lavede jeg nedenstående indlæg i en Meireles vs. Adam diskussion i foråret (statistikkerne er pr. 24. marts i år):
Balthazar skrev:De følgende benævnte statistikker er taget fra http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stics.html. Der er kun taget staistikker fra dem som Telegraph har kategoriseret som midtbanespillere. Der er ikke skelnet mellem hvor mange kampe spillerne har spillet, da det ikke fremgår af ovennævnte kilde.

Derudover vedkender jeg mig, at følgende er en smule ustruktureret, men jeg har ikke lige tid til at læse det igennem, og rette til på nuværende tidspunkt. Jeg smider gerne det fulde regneark op et sted, hvis nogen kunne være interesseret i dette. Desuden er det klart at spillerne også skal vurderes ud fra andre parametre (både kvantitative og kvalitative), men det kan være udgangspunktet for en interessant diskussion. Nå, men her goes:

Jeg vil være betænkelig ved at købe Charlie Adam, ud fra følgende: Efter Bondo har været ude med riven efter Meireles, har jeg tjekket lidt op på spillernes afleveringssuccesrater. Meireles har rigtigt nok ikke imponereret helt vildt med 74,7% (821 ud af 1099), men Charlie Adam har en endnu lavere rate, nemlig 70,8% (1048 ud af 1481). Begge er noteret for 47 'Key passes'.

Mht. Key passes ligger de på en delt 16. plads i ligaen, og der er (logisk nok) en klar tendens til, at jo længere oppe man ligge på 'key passes' listen, jo laverere er ens afleveringssuccesrate.

Ud fra det mindre statistiske arbejde, kunne det måske være interessant at kigge nærmere på en spiller som Jordan Henderson. Han har smidt 1369 afleveringer afsted, hvor 1063 har nået deres mål (77,6%), og antallet af 'Key passes' er imponerende 61 (nr. 4 i ligaen). Han er desuden kun 20 år gammel og har efter denne sæson spillet 2 hele sæsoner i PL. Yderst interessant efter min mening.

Kigger vi udelukkende på afleveringssuccesraten, er det også værd at bemærke, at Lucas ligger på en 16. plads med en rate på 83,8 %.

De tre øverst placerede er Nigel De Jong (89,9%), Paul Scholes (89,5%) og John Obi Mikel (88,7%), men fælles for disse er også at de ikke er at finde blandt de 50 bedste på listen for Key passes.

Et andet interessant transfermål kunne være Cheik Tioté med en rate på 86,1% (nr. 7 af midtbanespillere i PL). Men igen en spiller som ikke laver mange key passes.

Summa summarum må være at der er et klart tradeoff mellem spillere der søger de afgørende afleveringer, og spiller som 'blot' afleverer kort, til siden og bagud. Ikke særligt overraskende.

Imponerende er det. at David Silva har en succesrate på 85,6% og samtidigt har slået 51 key passes - Lad os købe ham!
Ud fra ovenstående er jeg for et køb af Henderson (og imod et køb af Adam). Han rammer sin medspiller 10% oftere end Adam, og han laver 30% flere Keypasses. Henderson er 20 år gammel og har spillet 67 PL kampe. Adam er 25 og har 35 PL kampe på CV'et. Adam scorer dog flere mål end Henderson, men han tager også straffespark + andre dødbolde.

Jeg har dog ikke set nok til Henderson, til at lave en mere kvalitativ vurdering.
Ud fra hele den fantastiske analyse ville jeg vælge at gå efter Mata, der er meget lig Silva, blot med en bedre målnæse :D

Hvis vi går efter Henderson eller en anden ung midtbanespiller, så skal vi i mine øjne sælge Shelvey eller Spearing. Og hvis vi ender med at bruge i nærheden af £13m på ham, så skal han være god nok til at være stamspiller indenfor et år. Jeg anser denne handel for usandsynlig.
Kloppite

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » torsdag, 02. jun, 2011 15:00

Kelly skrev: Mht. Henderson må jeg bare sige, at jeg er lodret uenig med dig. Han er mine øjne det største engelske midtbanetalent, og dækker i øvrigt allerede kanon godt op på den defensive midtbane. Han har allerede spillet 1 A-landsholdskamp for England. Jeg mener helt sikkert han ville være et kup af format at få til Liverpool. I øvrigt glæder jeg mig meget til at se ham live igen, til U21 EM. Det er en spiller for fremtiden i rigtig mange år. Undskyld mig meget for jeg syntes Lucas er god, men Henderson er altså bedre.
Henderson har da intet vist på højeste niveau modsat Lucas. Men fint du synes, at Henderson er det største engelske midtbanetalent pt. Jeg håber bare inderligt, at LFC ikke køber engelsk til den centrale midtbane...


_________________________

@ Kelly, Østergaard og Soren123

Er der tilfældigvis en af jer, der har haft brugernavnet Øster tidligere?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. jun, 2011 15:18

Fribytter skrev:
Kelly skrev: Mht. Henderson må jeg bare sige, at jeg er lodret uenig med dig. Han er mine øjne det største engelske midtbanetalent, og dækker i øvrigt allerede kanon godt op på den defensive midtbane. Han har allerede spillet 1 A-landsholdskamp for England. Jeg mener helt sikkert han ville være et kup af format at få til Liverpool. I øvrigt glæder jeg mig meget til at se ham live igen, til U21 EM. Det er en spiller for fremtiden i rigtig mange år. Undskyld mig meget for jeg syntes Lucas er god, men Henderson er altså bedre.
Henderson har da intet vist på højeste niveau modsat Lucas. Men fint du synes, at Henderson er det største engelske midtbanetalent pt. Jeg håber bare inderligt, at LFC ikke køber engelsk til den centrale midtbane...


_________________________

@ Kelly, Østergaard og Soren123

Er der tilfældigvis en af jer, der har haft brugernavnet Øster tidligere?

Jeg kan ikke forstå at et stort engelsk midtbanetalent, der har en meget stort fremtid foran sig, ikke er noget for Liverpool FC. Personligt håber jeg på de kan hente ham ind, selv om det bliver rigtig svært.

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... derson-bid

Som 20 årige havde Lucas ikke samme niveau.
Igen jeg kan kun tale for mig selv, jeg syntes faktisk han er en bedre fodboldspiller end Lucas, og jeg syntes Lucas er rigtig god.

Hvorfor spørger du mig efter øster ???
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

JKonradsen
Indlæg: 325
Tilmeldt: torsdag, 15. jul, 2010 15:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JKonradsen » torsdag, 02. jun, 2011 15:41

Kelly skrev:
Fribytter skrev:
Kelly skrev: Mht. Henderson må jeg bare sige, at jeg er lodret uenig med dig. Han er mine øjne det største engelske midtbanetalent, og dækker i øvrigt allerede kanon godt op på den defensive midtbane. Han har allerede spillet 1 A-landsholdskamp for England. Jeg mener helt sikkert han ville være et kup af format at få til Liverpool. I øvrigt glæder jeg mig meget til at se ham live igen, til U21 EM. Det er en spiller for fremtiden i rigtig mange år. Undskyld mig meget for jeg syntes Lucas er god, men Henderson er altså bedre.
Henderson har da intet vist på højeste niveau modsat Lucas. Men fint du synes, at Henderson er det største engelske midtbanetalent pt. Jeg håber bare inderligt, at LFC ikke køber engelsk til den centrale midtbane...


_________________________

@ Kelly, Østergaard og Soren123

Er der tilfældigvis en af jer, der har haft brugernavnet Øster tidligere?

Jeg kan ikke forstå at et stort engelsk midtbanetalent, der har en meget stort fremtid foran sig, ikke er noget for Liverpool FC. Personligt håber jeg på de kan hente ham ind, selv om det bliver rigtig svært.

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... derson-bid

Som 20 årige havde Lucas ikke samme niveau.
Igen jeg kan kun tale for mig selv, jeg syntes faktisk han er en bedre fodboldspiller end Lucas, og jeg syntes Lucas er rigtig god.

Hvorfor spørger du mig efter øster ???

Jeg går ud fra at det er fordi at Øster (kan ikke lige huske hvad han hed) havde en ret voldsom hetz på Lucas.

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » torsdag, 02. jun, 2011 17:25

Henderson siger mig ikke det store må jeg ærligt indrømme. De få kampe, jeg har set med Sunderland er han ikke en spiller som jeg har lagt særlig meget mærke til, det er jo umiddelbart ikke, et godt tegn hvis han skulle være så god som nogen sider og at han har det pris skilt som han har. Men det kan vel ikke komme bag på nogen at en klub som Sunderland prøver at få en masse penge for ham. Han er engelsk U-landsholds spiller så selvfølgelig presser de prisen i vejret.

Mange har os været meget oppe at køre over Charlie Adam, jeg syntes ikke at han er noget særligt og i den sidste halvdel af sæsonen har han ikke spillet ret godt, ja faktisk har han været elendig! Jeg tror han har spillet over evne ligesom resten af Blackpool holdet i den første halvdel af sæsonen, de red på en bølge og der var han den spiller som gjorde sig mest bemærket. Jeg syntes det er spild af penge at gå efter ham. Syntes slet ikke, han har det niveau der skal til, for at spille i Liverpool!

Vi skal ha klasse, ikke middelmådighed...
Billede

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » torsdag, 02. jun, 2011 17:55

Jeg er som sådan enig i, at hverken Henderson eller Adam ville flytte os det store her og nu sådan niveaumæssigt. Et oplagt spørgsmål er dog hvad alternativerne er? Jeg tror ikke der kan herske nogen tvivl om, at vi har brug for en to-vejs spiller på vores midtbane. Lige pt. har vi kun en Steven Gerrard, der hverken bliver hurtigere eller mere løbevillig med alderen. Shelvey virker for langsom. Meireles er ikke robust nok til den centrale midtbanerolle. Lucas og Spearing har taget deres gennembrud i mere defensive roller.

Vi får måske Aquilani tilbage, men han er ikke ligefrem den mest dynamiske spiller i verden. Dynamik er netop hvad vi af og til mangler fra midtbanen. Det er fint at have dygtige pasningsspillere, men hvis man triller bolden frem og tilbage uden at komme frem til noget, så kan det jo være ligemeget. Et stort problem i Rafas sidste sæson.

Men hvad er alternativerne? En ønskespiller ville være en mand som James Milner, men han er næppe aktuel (+ han smed med sørgebindet der skulle vise respekt overfor Hillsborough ofrene efter at være blevet skiftet ud).

Besvar