Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 27. aug, 2010 14:40

Jeg er egentlig lidt ligeglad med det dér PL-proven.

Ivanovic, Alex, Essien, Mikel, Drogba, Malouda, Vidic, Evra, Nani, Sagna, Vermaelen, Clichy, Song, Fabregas, Nasri, Arshavin, Walcott, van Persie, Dawson, Assou-Ekotto, Modric, Bale, Hart, Kompany og de Jong osv. havde ikke spillet PL før de blev købt.

Det skal ikke tale til Koncheskys fordel, at han har spillet Pl, hvis der findes en bedre vb.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 27. aug, 2010 14:44

Er der tid til at nå at købe en venstreback, en midtbane og en angriber?

Jeg tvivler. Og så er pengene vel så godt som forsvundet ligesom med Keane-pengene.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 27. aug, 2010 14:51

"We've got the best midfield in the world".

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasmus » fredag, 27. aug, 2010 15:10

AJ skrev:Jeg er egentlig lidt ligeglad med det dér PL-proven.
Jeg synes ikke det er ligegyldigt, men i Koncheskys tilfælde betyder det begrædeligt nok bare, at vi ved præcis, hvad vi får: en helt igennem middelmådig PL-back, der - skeler man til hans alder - ikke har det store udviklingspotentiale. Køber vi Koncheskys er det helt officielt, at ambitionsniveauet er overlevelse og ikke en fløjtende fis mere. For fanden, det er frustrerende.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
AndersN
Indlæg: 112
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:27
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndersN » fredag, 27. aug, 2010 15:12

AJ skrev:Jeg er egentlig lidt ligeglad med det dér PL-proven.

Ivanovic, Alex, Essien, Mikel, Drogba, Malouda, Vidic, Evra, Nani, Sagna, Vermaelen, Clichy, Song, Fabregas, Nasri, Arshavin, Walcott, van Persie, Dawson, Assou-Ekotto, Modric, Bale, Hart, Kompany og de Jong osv. havde ikke spillet PL før de blev købt.

Det skal ikke tale til Koncheskys fordel, at han har spillet Pl, hvis der findes en bedre vb.
Det er da kun en håndfuld af de spillere du nævner, som gik direkte ind i start-11 og viste den klasse de alle sammen viser nu! Hvis så mange overhovedet.

PL-proven betyder vel at spilleren er vant til tempoet og stilen i rækken og kan træde direkte ind på holdet, fremfor fx. en mexicaner som har spillet hollandsk fodbold i en årrække og måske falder helt igennem.

Min mening er dog at Konchesky ikke har kvaliteterne til at spille for Liverpool FC.
"From now on, I want to be known as Captain Sensible. I'm known for being a fool and they called me Trigger. I once bought a pizza and was asked if I wanted it sliced into four or eight. I said just four because I couldn't manage eight slices!"

Øster

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Øster » fredag, 27. aug, 2010 16:04

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/pre ... -spend-his

Her er et bud på hvad pengene fra salget i dag, kan bruges til.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 27. aug, 2010 17:04

AJ skrev:Jeg er egentlig lidt ligeglad med det dér PL-proven.

Ivanovic, Alex, Essien, Mikel, Drogba, Malouda, Vidic, Evra, Nani, Sagna, Vermaelen, Clichy, Song, Fabregas, Nasri, Arshavin, Walcott, van Persie, Dawson, Assou-Ekotto, Modric, Bale, Hart, Kompany og de Jong osv. havde ikke spillet PL før de blev købt.

Det skal ikke tale til Koncheskys fordel, at han har spillet Pl, hvis der findes en bedre vb.
Og tusindvis af andre spillere. Fuldstændigt intet sigende.

Men vi har ikke råd til at satse, derfor skal vi have en back der skal kunne spille PL fodbold fra dag 1.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mig_der » fredag, 27. aug, 2010 18:54

Rasmus skrev:
AJ skrev:Jeg er egentlig lidt ligeglad med det dér PL-proven.
Jeg synes ikke det er ligegyldigt, men i Koncheskys tilfælde betyder det begrædeligt nok bare, at vi ved præcis, hvad vi får: en helt igennem middelmådig PL-back, der - skeler man til hans alder - ikke har det store udviklingspotentiale. Køber vi Koncheskys er det helt officielt, at ambitionsniveauet er overlevelse og ikke en fløjtende fis mere. For fanden, det er frustrerende.
Køber vi ham Konchesky så er tilbage hvor vi startede da jeg begyndt at holde med LFC, nemligt i fuld fald ned af. Så i det mindste er det tilbage til nogle gamle dyder vi kender så godt.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Øster

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Øster » fredag, 27. aug, 2010 19:14

Dette emne handler vel om hvem der skal ud. Der trænger til oprydning, og det er Roy ansat til.
Degn, Aqua, mv mv . indgår ikke i fremtidsplanerne.
De vil beholde en stærk stamme, og gode unge talenter.
Hente stabile spillere.
Og når klubben er solgt, hente 2 -3 store profiler hvert år.
Pt. skabes der plads til fremtidens profiler.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 27. aug, 2010 19:16

Øster skrev:Dette emne handler vel om hvem der skal ud. Der trænger til oprydning, og det er Roy ansat til.
Degn, Aqua, mv mv . indgår ikke i fremtidsplanerne.
De vil beholde en stærk stamme, og gode unge talenter.
Hente stabile spillere.
Og når klubben er solgt, hente 2 -3 store profiler hvert år.
Pt. skabes der plads til fremtidens profiler.
Tråden handler nu om, hvem der skal ind (Jf. "Hvem skal ind?")
Peter Degn er en okay spiller, men ikke god nok til LFC imø.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 27. aug, 2010 21:22

@ Emmy

Nåh, ligesom Robbie Keane?

Det er lidt det der er pointen. Bare fordi man spiller i PL i forvejen behøver man ikke nødvendigvis at slå til fra dag 1 i en ny PL-klub. Mange får det ofte til at lyde som, at PL-spillere er en slags garanti. Spillere fra andre ligaer kan selvfølgelig også floppe, og derfor bliver man bare nødt til at gå efter det bedste man kan få.

I mine øjne er der simpelthen bare mere potentiale i Salcido end i Konchesky. Derfor er der også større chance for, at vi bliver tilfredse med ham. Er han endda billigere gør det blot valget endnu mere simpelt.

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » fredag, 27. aug, 2010 22:06

Jeg tror nogle af jer har forkerte tanker om den her handel.

Indkøbet af Robbie Keane var dyrt. Han var i forvejen en (relativt) stor profil for Tottenham, da han blev hentet. Han havde noget at bevise (han var trods alt det største indkøb på det tidspunkt). Han floppede.
Et indkøb af Konchesky kan ikke sammenlignes. Han bliver ikke købt for at skulle slå til, være redningsmand eller overraske. Han bliver købt for, at vi kan få en nogenlunde stabilitet på venstre back, en position hvor vi imo er heeeelt ude at skide.

Vi kan vel blive enige om at vores økonomi er faldet sammen pga. de to skodamøber, vi desværre kalder ejerne. Indtil klubben er solgt til en eller anden araber med et bundløst hul fyldt op med 1000kronesedler, må vi leve med de løsninger, der nu engang er. Derudover er Liverpool altså ikke den mest attraktive klub at komme til. Kan en spiller få CL-bold fra en anden bejler, jamen så er det ofte dér spilleren vælger at tage hen.

Som det så ud, stod det mellem Konchesky (proven PL-spiller, jo det tæller. Og se på manden. Han ligner fandme en der har spist flere børn end Skrtel nogensinde kunne drømme om) eller en jævnaldrende mexicaner, der har slået sine folder i Holland (hvis PL-proven ikke er godt nok, er Holland-proven så? Afonso Alves, Kezman, Bouhlarouz hmmm.....). Det ser ud til, at vi får Konchesky, som (som sagt ovenfor) IKKE skal overraske, IKKE skal ind og bevise at han kan trylle med en bold, IKKE bevise at han er guds gave til fodbolden. Konchesky skal ind og tage over for hjernerystede Agger, bringe stabiliteten på venstre back så vi ikke skal skide i bukserne hver gang modstanderens fløj nærmer sig den position (det gør jeg pt. når Agger er derude, desværre. Han er ikke skabt til den position), og agere ham, den skrøbelige fløj slår sig på.

Når føromtalte araber er fundet og der er kommet mere ro på, kan vi begynde at forstærke holdet ordentligt.
Badooo siger, hvad han mener!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » lørdag, 28. aug, 2010 10:33

Jeg forsøger ikke at sammenligne Konchesky og Keane. Jeg siger bare, at PL-proven ikke er en garanti for succes. Der kan også nævnes Pennant, Bellamy og til dels Crouch, hvorimod vi havde succes med at hente en anden back- Steve Finnan - i Fulham. Han er/var dog også i mine øjne en væsentligt bedre spiller end Konchesky, hvorfor hans chancer for at slå til var større.

Dog vil jeg hellere have Konchesky end ingen (som vi har nu). Det skal man ikke tage fejl af.

Men, at Salcido kun har erfaring fra den hollandske liga og Europa League ser jeg ikke som en hindring for at vælge ham frem for Konchesky, der vel i øvrigt næsten ingen eurpæisk erfaring har. Det er selvfølgelig ligegyldigt nu Salcido er skiftet til Fulham, men det er mere ment bare sådan generelt, at jeg ikke synes der er tendenser til at PL-proven giver større succeschance. Hvis man skulle lave en sådan opgørelse skulle man dog opstille nogle præmisser for hvornår man er en succes eller et flop. Det kunne eksempelvis være hvor mange kampe den givne spiller fik for den givne klub, men det gider jeg altså ikke lige nu.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 28. aug, 2010 11:48

Ayala ryger på lån til Hull ifølge Rory Smith og Tomkins. Det vil være god erfaring imø. - altså hvis han får spilletid. Pacheco får sin kontrakt forlænget.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 29. aug, 2010 13:53

Som jeg ser det lige nu, har vi brugt 31 mio. £ på spillere, og det er incl. 4 mio. £ for Konchesky, som vi forhåbentlig max. skal give og 5 mio. £ for Cole, som er løn det første år bare for at have lidt med fra den handel.
Hvis vi forudsætter, at vi får 20 mio. £ for Mascherano, så har vi solgt spillere for 37,4 mio. £, hvilket giver et plus på ca. 6,5 mio. £.
Det må være rimeligt at gå ud fra de mange skriverier om, at Hodgson havde 10 mio. £ at handle spillere for til at begynde med, og de penge må således stadig være til rådighed.
Ergo skulle der være ca. 16,5 mio. £ at handle for.

Spillere som El Zhar, Plessis, Spearing, Darby og Insua er vel alle salgsemner for Roy og kunne give en større pot, men hvad er Jeres bud på pladser og spillere, hvor vi får mest gavn af ca. 16,5 mio. £ ?

Besvar