Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 26. jul, 2010 18:17

Carlos Salcido fra Mexico. Han spillede et rigtig fint VM og prisen er da nærmest latterlig lav.

http://live4liverpool.com/2010/07/view- ... snapped-up?
"We're not racist, we only hate the mancs"

xman

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af xman » tirsdag, 27. jul, 2010 23:27

Salcido imponerede mig under VM. Selv hvis Insua ikke skifter alligevel (undrer mig foriøvrigt over at han skulle få så meget i løn at Fiorentina ikke kan matche det) så jeg ham gerne i klubben - i hvert fald til den pris nævnt i artiklen (burde vi trods alt have råd til). Vi ville være stærkt besat med ung og en ældre spiller på vb.
Hvis Insua sælges, så jeg gerne Taiwo som er en god spiller der kan fås til en overkommelig pris, da han kun har et år tilbage af kontrakten. Figueroa vil være en fornuftig spiller, Bridge tror jeg ikke på vi får og Konchesky ville være en ok spiller - hverken mere eller mindre.

Udover vb pladsen er det store spørgsmål midtbanen og Mascheranos evt afgang. Hvis han sælges er det svært at sige hvad der skal gøres i det der er mange ubesvarede spørgsmål, især i og med at vi ikke helt ved hvor mange centrale midtbanespillere der skal bruges og hvilke typer, idet vi ikke ved hvilket system Hodgson vil spille endnu. Men en mulig direkte afløser kunne i mine øjne være Sami Khedira. Han har kun et år tilbage af sin kontrakt og skulle være overkommelig i pris (har læst 120 mio kr. op en kilde jeg ikke kan finde og som formentlig er utroværdig :) ) med pengene fra Mascheranos evt. salg. Dog rygtes Khedira til Real Madrid for tiden hvilket vil gøre det svært at hente ham og skrue prisen op.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 28. jul, 2010 13:11

xman skrev:Salcido imponerede mig under VM.
.
Ja han virkede sikker i sit spil, jeg ville være en glad mand hvis han kom til Roy´s hold, og Insua tilmed blev. Så mangler Masch bare lige og finde en ny klub, så vi kan få indkøbt til den position.
Verden er smask fuld af hyklere....

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 28. jul, 2010 14:17

Jeg synes (ved), at folk skal passe på med at lade sig imponere af diverse spillere udelukkende (virker det som) på baggrund af hvordan de spillede ved VM. For de flestes tilfælde tre eller fire helt tilfældige kampe, der ikke siger meget om spillerens generelle niveau, udover at han selvfølgelig er blevet udtaget. Oftest presses priserne også bare uforholdsmæssigt højt op (godt nok ikke i Salcidos tilfælde, men det er så undtagelsen, der bekræfter reglen). Det værste eksempel er vel Asamoah Gyan til £ 20m. Fuldstændig vanvittigt. Han scorer da pænt med mål (og så heller ikke mere), men spille-, beslutnings- og forståelsesmæssigt er han slet ikke så mange penge værd.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 28. jul, 2010 14:59

AJ skrev:Jeg synes (ved), at folk skal passe på med at lade sig imponere af diverse spillere udelukkende (virker det som) på baggrund af hvordan de spillede ved VM. For de flestes tilfælde tre eller fire helt tilfældige kampe, der ikke siger meget om spillerens generelle niveau, udover at han selvfølgelig er blevet udtaget..
Men det er dog 184562 gange bedre at se 4*90 min, end at tjekke en spiller på youtube, eller endnu værre, bare at læse om spilleren og så danne sig et billede af ham, det er sket mange gange de sidste par år. kan huske at jeg flåede mig i håret sidste sommer over og læse hvordan folk fra starten var ret lunkne overfor en spiller vi var linket til, og så ende med og være begejstret, udelukkende basseret ud fra youtube og artikler....Og så den stemning der blev over spilleren generelt. Kan ikke huske hvem det var(mener han var fra Sydamerika), men kan bare huske jeg kommenterede situationen ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 05. aug, 2010 23:08

Efter nu at have set vores to EL-kampe hælder jeg meget til at svare ikke flere på denne tråds overskrift.

Det er overbevisende præstationer fra vores unge spillere, der er årsagen min lidt kække holdning. Jeg synes pludselig, at vi har så mange muligheder, at det er ærgeligt, at der ikke er flere der regelmæssigt kan få fuld spilletid.

Målmænd:
Reina og Cavalieri. (Vi er fuldt dækket ind)

Højre Back:
Johnson, Kelly (som har bevist at hans niveau er ekstremt højt) og Carra. (Vi er fuldt dækket ind)

Centerforsvar:
Agger, Carra, Skrtel, Soto, Wilson, Ayala og endda Kelly. (Vi er fuldt dækket ind)

Venstre Back:
Insua, Aurelio og endnu engang Kelly som spillede formidabelt på pladsen her til aften. Agger kan også bruges. (Vi er fuldt dækket ind)

Central Midtbane:
Gerrard, Lucas, Aquilani, Shelvey og Spearing. (Vi er godt dækket ind)

Venstrekanten:
Kuyt, Jovanovich, Maxi, Cole og Amoo - som jeg ser et lys i. (Vi er fuldt dækket ind)

Pladsen bag angriber:
Gerrard, Aquilani, Cole, Pacheco, Jovanovich og Kuyt. (Vi er fuldt dækket ind)

Højrekanten:
Cole, Maxi, Pacheco, Jovanovich, Kuyt og Babel. (Vi er fuldt dækket ind)

Angriber:
Torres, Jovanovich, Kuyt og Ngog - som virker skarp. (Vi er godt dækket ind)

Ja, jeg er meget optimistsik. Og jeg har endda helt udeladt Mascherano. Hvis vi accepterer at Masch er væk, så kan vi måske tale om, at vi med fordel kan hente en defensiv midtbane og en angriber. Personligt ser jeg dog gerne, at vi giver mere spilletid til de unge i denne sæson - også i de vigtige kampe. Jeg er blevet overbevist om, at Pacheco, Amoo, Kelly og Ngog er berettiget til at have startopstillingen indenfor rækkevidde ved skader. Måske Shelvey og Wilson også ender i det felt af spillere. Derfor er mit svar på trådens spørgsmål i aften. Ingen!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » torsdag, 05. aug, 2010 23:16

Uenig med venstre back, men det er vel ikke nogen overraskelse. Mener også vi kan forstærkes væsentligt på den centrale midtbane, når nu du ser bort fra mascherano. Det centrale forsvar virker heller ikke så stærkt som tidligere - da Hyypia var i klubben
Senest rettet af Hekkem torsdag, 05. aug, 2010 23:35, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 05. aug, 2010 23:28

Texnyman: Jeg kan godt forstå din optimisme og deler den til dels. Men vi kan forstærke os markant på venstreback og angrebet ser stadig lidt tyndt ud selvom N'Gog selvom fortsætter sin flotte udvikling. Men de 2 pladser burde der være penge til at forstærke med et salg af Mascherano.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » torsdag, 05. aug, 2010 23:33

@Tex

Jeg er ikke helt enig. Jeg deler et langt stykke henad vejen din optimisme, men er nu stadig indstillet på, at denne meget vel kan gå hen og fortage sig betragteligt inden for de næste par uger eller tre. Vi har indtil videre kun set holet i kamp mod meget svage modstandere, så vi har ret beset ikke mulighed for at bedømme dets reele niveau endnu - dertil har vi brug for at se drengene i aktion på topplan. Det får vi mulighed for allerede i de to første PL-runder mod Arsenal og ManC, og har vi seks point og endnu to gode kampe under bæltet til den tid, så vil jeg gerne gå med til at smide tøjlerne og for alvor overgve mig til den spirende følelse af optimisme, jeg ligesom du har i maven i disse dage. Men lad os nu se.

Og så synes jeg for øvrigt også, at vi er særdeles tyndt besat, når det kommer til de to holdende midtbanepladser - der synes jeg ikke, at vi er "godt dækket ind", som du skriver. Hvis vi antager, at vi mister Masch, og at Lucas og Gerrard derfor bliver de to startende på den holdende midtbane med Aquilani liggende foran dem som kreateur'en bag Torres, så har vi ganske vist mulighed for at rykke Aquilani tilbage på en af de to pladser, såfremt Gerrard eller Lucas skulle blive skadet (en af vores mange offensive midtbanespillere kunne så erstatte Aquilani på pladsen bag angriberen), men derfra ser det rigtig skidt ud. Skulle vi blive ramt af skader eller karantæner på mere end én af de tre spillere, skal vi ud i at bruge Spearing, Plessis, Jonjo eller lignende, og det anser jeg ikke som en sikkert holdbar løsning - en potentielt holdbar løsning kunne det godt være - den mulighed kan viselvfølgelig ikke udelukke endnu - men det er ikke en risiko, vi som tophold bør skulle forfalde til at løbe. Vi har brug for endnu en spiller til den holdende midtbane, som vi med nogenlunde sikkerhed kan vide vil præstere på topniveau - det er min klare holdning, og derfor bør det (sammen med en forstærkning af venstre back'en) klart være vores førsteprioritet på transferfronten.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 06. aug, 2010 06:18

Hekkem skrev:Uenig med venstre back, men det er vel ikke nogen overraskelse. Mener også vi kan forstærkes væsentligt på den centrale midtbane, når nu du ser bort fra mascherano. Det centrale forsvar virker heller ikke så stærkt som tidligere - da Hyypia var i klubben
Enig med Hekkem

Vi skal smide en pose penge efter en god venstre back. Hverken Aurelio eller Insua nærmer sig det niveau som eks. Johnson har i den modsatte side.

Centralt på midten er vi langt fra stærke nok. Gerrard og lucas/Aqualani er fint nok. 1 skade og vi er presset.

Centralt i forsvaret synes jeg vi er stærke nok. Der SKAL værre færre skader og Agger/Carragher er stærke nok og Soto/Skrtel er fine backups. (inkl Kelly)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 06. aug, 2010 11:05

Jeg kan se, at det er ganske få, der deler min holdning. Jeg er som sagt heller ikke 100% sikker selv, men hælder alligevel i den retning.

For det første så synes jeg (som nævnt i en anden tråd), at Insua er virkelig god, og han vil kun blive bedre. Aurelio er fin som backup. Derudover viste Kelly i går, at han også sagtens kan varetage opgaven på venstre back.

Jeg er dybt uenig i, at vi ikke skulle være godt nok besat i centerforsvaret. I mine øjne har vi for mange kvalitetsspillere til de to pladser og kunne sagtens sælge en enkelt.

Jeg synes, at holdningen i Liverpool i længere tid har været, at man ikke tør tildele et alt for stort ansvar til spillerne, hvis de er for unge (under 21). Jeg kunne godt tænke mig en ændring på dette område. De fleste himler op om Barca's måde at spille fodbold på, men også om Barca's spillere generelt. Ingen tvivler, når Barca smider en ung spiller i ilden (Debut - Pedro 21, Dos Santos 18, Bojan 17, Messi 17, Xavi 18 og Iniesta 18 for lige at nævne nogle oplagte). Jeg synes at Liverpool har nogle spillere, der er så spændende, at det vil være en skam, hvis de ender længere fra startopstillingen end de er nu. Og det vil være en endnu større skam, hvis vi ikke kan forlænge med dem af samme grund. Jeg tænker især på Ayala, Pacheco, Kelly, Amoo, Shelvey og på sigt Sterling.

Jeg ved ikke, hvorfor jeg lige pludselig er havnet i sådan et nostalgisk trip, hvor jeg drømmer om at spillerne kommer fra akademiet. Det er jeg altså bare. Eller også vil jeg bare ærgre mig gul og grøn, hvis et par af disse spillere ender som verdensklassespillere i en anden (måske endda konkurrerende) klub.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 06. aug, 2010 11:25

Det er meget glædeligt, at Kelly og Ngog spiller så gode kampe nu her, men baggrunden er tvivlsom ift. at bedømme, om vi så er godt nok dækket ind i angrebet f.eks.
Står vi med en masse penge efter et Mascheranosalg, så mener jeg, at de skal bruges nu og her specielt på en def. midt og en angriber. Sæsonen må vise, om Insua, Aurelio, Kelly er godt nok til VB.
Bliver Mascherano, så håber jeg, at vi har penge nok til en klasse angriber, for så står vi rigtig stærkt.
Ellers mener jeg, at vi skal bruge sæsonens cupkampe til at få testet de unge. Er de gode nok fra start af i disse kampe, skal de naturligvis have PL spilletid, men vi skal ikke gøre os for sårbare i PL, hvor jeg ønsker at stille med de absolut stærkeste spillere hvergang.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 06. aug, 2010 13:38

Jeg skrev i går et indlæg, hvor jeg erklærede mig (næsten) enig med dig, men det blev slettet. Firkantet stillet op skal vi have to spillere til hver plads:

Gk: Reina, Gulacsi
Rb: Johnson, Kelly
Cb: Carragher, Agger, Wilson, Ayala
Lb: Insua, Aurelio
Cm: Gerrard, Lucas, Spearing, Plessis*
Rw: Kuyt, Maxi
Om: Aquilani, Pacheco
Lw: Cole, Jovanovic
Fw: Torres, N'Gog

*Jeg mener ikke Plessis er god nok, og Shelvey skulle vist være en mere offensiv type.

Det giver plads til at sælge Cavalieri, Degen, Darby, Kyrgiakos, Skrtel, Plessis, El Zhar og Babel.

Grunden til, at jeg kun er næsten enig, er, at jeg mener vi er for tyndt besat på den defensive midtbane. Spearing og Plessis er hverken klassespillere eller stortalenter, og Lucas er dermed vores eneste kvalificerede kort. På den måde giver Christian Poulsen købet mening. En defensiv midtbanespiller, der ikke er specielt dyr, og heller ikke vil brokke sig over en bænkplads. Man kunne selvfølgelig også kaste penge efter en dyr mand, der ligefrem skubber Lucas ud på bænken, og ikke bare er back-up.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 10. aug, 2010 10:08

De seneste rygter, der er opstået, var lidt det, som jeg frygtede, der ville ske under Roy. Eller egentlig frygtede jeg, at Torres, Gerrard og Masch ville væk, men det skete ikke. Kun Masch. Om det er Roys fortjeneste, eller om det er udsigten til, at klubben bliver solgt, ved jeg ikke. Jeg tror, at det i Gerrards tilfælde betød meget, at J. Cole skiftede til LFC (men om man har fortalt J. Cole noget om salgsprocessen i den forb., kan jo så igen tænkes); i Torres' tilfælde tror jeg, at det kun udspringer af, at et salg synes at være nært forestående.

Men hvorom alting er, så er Luke Young, Konchesky, Grygera, C. Poulsen, Z. Gera, Crouch, Hleb og tildels C. Cole ikke de køb, der skal være flest af imø.

Jeg er klar over, at Roy skal være på udkig efter at gøre en god handel, og derfor må tage et sats med spillere, som for andre måske synes at være mere eller mindre dødvægt i truppen. Men der synes at være skillelinie mellem de spillere, som klubben tidligere har været på udkig efter, og så de nye navne, der er dukket op, efter at Roy er kommet til. Personligt tror jeg, at Purslow har skelet lidt til de planer, Rafa fremlagde før sin afgang, og jeg tror også, at Roy har skelet lidt til dem. Det kunne ihvertfald forklare salgene af Riera og Yossi og interessen i Remy og købet af Wilson. Det ville da også være dumt andet, når klubben jo allerede var gearet til at gå efter disse spillere. Men når Remy, Banega og Defour synes at være for dyre, så er det, at Roy skal til at trække på nogle andre veksler. Og her lader det til, at Roy udelukkende er orienteret mod spillere på omkring 30 år. Og det er skidt af to grunde.

Selvom 30 årige har stor erfaring, så er der ikke det store udviklingspotentiale i disse spillere, hvorfor holdet på sigt ikke vokser med disse spillere i truppen. Dernæst har de naturligvis færre år tilbage på topplan end yngre spillere.

Det kan så godt være, at Poulsen er £ 4 mio. billigere end Banega, at Konchesky er £ 3 mio. billigere end Taiwo, at Crouch måske kan fås for noget nær det halve af Remys pris. Men det er jo præcis den tankegang, mange fans er så trætte af. Rafa gjorde det i sin tid, fordi han overtog et dårligt hold - han blev så ved med det et stykke tid efter, hvilket ikke var særligt smart imø. Forskellen var dog, at Rafa for det meste gik efter spillere, som man kunne mistænke for at have et uforløst potentiale, hvilket som regel gjorde, at de kunne sælges videre uden et decideret tab.

Jeg ville personligt foretrække, hvis Roy satsede og ikke gik efter at forstærke både angrebet, venstreback og midtbane, men nøjedes med blot to af positionerne.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 10. aug, 2010 10:55

Fribytter skrev: Jeg ville personligt foretrække, hvis Roy satsede og ikke gik efter at forstærke både angrebet, venstreback og midtbane, men nøjedes med blot to af positionerne.
Fortsætter vores tilbagevendende problem med at vi er for dårlige i bredden så ikke bare? Det kostede os rigtigt meget sidste sæson, at hverken Gerrard, Torres og Masch for den sags skyls ikke havde en synderlig god sæson pga. skader og manglende form/lyst og der bare ikke var nogen som kunne gøre det næsten lige så godt.

Besvar