Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7340
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 28. mar, 2010 21:05

1-2 måske 3 nye tilgange og så har vi et rigtig godt hold. Jovanovic er den ene må vi vel gå ud fra, men derudover ville Arda Turan eller Milos Krasic være kærkommende tilgange, hvis muligt.

Stjernerne i prisklassen lige over skal vi nok ikke forvente at se, men tror et køb af Turan er en mulighed til trods for, at rygterne siger, at Rafa ikke får penge til rådighed uden at sælge.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 29. mar, 2010 22:17

Fribytter skrev:
Hmm, hvordan skal jeg lige skrive det uden at det bliver en anklage på din person. For det er slet ikke hensigten i nedenstående, og undskylder på forhånd hvis det er.

Hvis du mener Insua ikke er langsom, så vil jeg godt nok mene der er vanskeligheder ved at bedømme en af vores spillere. Mange fremlægninger til netop Insua i venstre siden, bliver mistet fordi Insua ikke er hurtig nok. Når han kommer er det overraskelses momentet for modstanderne, hvor de bliver fanget i ubalance, der medfører han kommer frem til indlæg. Jeg vil medgive han er hurtigere end Riera.

Når jeg bedømmer en spiller, så er noget af det sidste jeg tager med i den bedømmelse, er alderen. Alderen skal ikke gøre forskellen på at spille frem for en bedre spiller. Det har vi ikke pt. og det tæller i Insuas favør i forhold til antal spille minutter. Jeg mener dog en Carragher ude af position, godt kan gøre det bedre. Eller Mascherano for den sags skyld.

Jeg synes du ligger alt for meget i at Insua er 21 år og spiller fast på vores hold. Eneste grund til han spiller fast, er vi har ikke alternativer til ham. Havde vi det - uanfægtet hvilken alder denne vil besidde - så havde Insua ej heller spillet så meget.

Er man god nok, så er alderen uvedkommen. Se blot på Sami Hyypiä der de sidste tre sæsoner overraskede mange, ved han var god selvom han var over de 33. I dag havde han også været god nok. Så alder har ikke helt den betydning du gør det til. Udviklingsfremtiden hos en given spiller er da større hos en 21 årig end en 35 årig, det kan jeg godt medgive, men når man skal sætte sit bedste hold, så er udvikling ikke af større indflydelse.

At Insua er den bedste unge spiller vi har, ser jeg ikke som noget specielt. Han er ene om sin position. Derved får mange kampe. Var Spearing ene om sin position, så fik han også mange kampe. Ikke at jeg mener Spearing er gok nok, men blot for at illustrer yderligheder. Da lmo kom frem, var han også ene på hans position, da alternativer var ukampdygtige i en længere periode. Derved kunne lmo bide sig fast - og vise den klasse han besad, hvorefter han naturlig nok blev fast inventar af start 11. Husker og Gary McAllister fik kampe foran Steven Gerrard, også selvom Gerrard var spilleklar. Hvilket igen viser det ikke er alder, men om ens kvaliteter.

Vi har ikke de bedste unge spillere, hvorved en vil lettere kunne skille sig ud som værende bedste unge spillere. Her er det vanskeligere i Arsenal, man utd, Tottenham, Aston Villa og Everton at skille sig ud som bedste unge spiller. Her kan man så bedømme om niveauet hos den gruppe unge spillere har, kunne indfluere i om hvorvidt man kan få tildelt titlen 'bedste unge spillere i klubben'

Jeg vil hellere have Gareth Bale end Insua. Jeg vil hellere have Fabio / Rafael da Silva. Vil hellere have Armand Traore. Tre der er yngre og bedre. Jeg vil hellere have en 21 årig Glenn Johnson.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 30. mar, 2010 01:30

Du skal ikke være nervøs for min person.

Insua er ikke langsom. Det er ikke der, problemet ligger. Carra er langsom - og langsommere end Insua - og det er et problem, når han spiller back. Insua er både hurtigere end Arbeloa og Finnan - backs der dog stadig var bedre end Insua defensivt. Og Insua er hurtigere end Aurelio - en spiller, der ellers når han er på toppen (hvilket han oftest ikke er) altså også gør det ganske fint på backen. Det korte og det lange er, at Insuas hurtighed ikke er en hindring for ham på backen, da langsommere spillere har spillet mere solidt på backen end Insua. Det, som Insua primært skal forbedre, er placeringsevne og evnen til at træffe de rigtige beslutninger i pressede situationer.

Iøvrigt virker det mærkeligt, at du mener, at både Insuas manglende placeringsevne OG langsomhed udgør problemet defensivt, mens Insua kan nøjes med overraskelsesmomentet offensivt for at sætte en direkte modstander af. Kan Insua i så fald ikke blot placere sig rigtigt og lade være med at blive overrasket, hvis der omvendt ikke skal mere til end et overraskelsesmoment til at sætte en mand af offensivt? Selv hvis Insua er langsom, så kunne bedre taktisk forståelse altså udfra din logik om bevægelse og udfordringer mand til mand opveje for den manglende hurtighed. Altså behøver manglende hurtighed ikke være et problem.

Og jeg ville - når nu du vil sammenligne med hurtige spillere - gerne drage en sammenligning til Aurelio. Insua er hurtigere end Aurelio, hvilket kommer til udtryk ved, at han oftere befinder sig langt tættere på baglinien end Aurelio og oftere foretager forceringer og tager del i kombinationsspil ind i banen, hvilket man ikke gør, hvis ikke man har en vis acceleration og hurtighed. Igen; Insua er ikke en hurtig spiller, men hans acceleration og hastighed er ikke en hindring. Det er den defensive taktiske forståelse (og højde), og den er lettere at forbedre og arbejde med end hurtighed (og højde).

Hvad angår Insuas alder mener jeg jo, at han har spillet for meget, hvilket har betydet nogle dårlige kampe fra hans side. Jeg så altså gerne, at han ikke havde spillet så meget, som tilfældet er, og argumentet var, at Insuas dårlige kampe hang sammen med den megen spilletid, hvorfor mindre spilletid havde resulteret i mindre svingende præstationer og dermed et bedre helhedsindtryk. Og al Insuas spilletid er altså ikke kommet, fordi der ikke har været alternativer. Og så må jeg igen henlede opmærksomheden på, at Insua har lavet næstflest oplæg. Jeg tror ikke, at vi har haft en back, der har lavet flere oplæg under Rafa på en sæson - og det er altså i en sæson, hvor spillet offensivt ikke ligefrem har været prangende.

Jeg kan iøvrigt godt forstå, at du hellere vil have en 21årig Johnson - det er jo hele omdrejningspunktet i diskussionen. Måske har brasilianerne, Bale og Gibbs (jeg håber for guds skyld, at du mente Gibbs fremfor Traoré, ellers så tror jeg, vores diskussion er resultatet af et sammenfald mellem parallelverdener) et større udviklingspotentiale - men en af brasilianerne har set virkelig sløj ud defensivt nogle gange efterhånden, og Bale har altså heller ikke imponeret voldsomt over en længere periode. Gibbs har også set sløj ud defensivt. Men de kan sagtens vise sig at være bedre spillere end Insua på den lange bane, men pt. er der altså ikke voldsom stor forskel på dem - brasilianerne vil jeg endda mene på nuværende tidspunkt mangler en del for at være Insuas niveau (men de er jo også yngre). Iøvrigt kostede brasilianerne og Bale vist også en slat pund, så forventningerne til dem skal trods alt være højere på nuværende tidspunkt. Forventninger, som - hvis Johnson skal bruges som eksempel - altså først helt kan indfries om flere sæsoner.

Og så får Insua altså ikke blot spilletid, fordi han er den bedste unge spiller, og Aurelio har været skadet. Han får det primært, fordi han har et vist niveau - ellers havde Rafa da nok fundet ud af en eller anden konstellation på venstreback. Når Skrtel til tider kan spille højreback, så kan Agger vel også begå sig på venstre i mangel af bedre. Og Carra har også vikarieret der i sine unge dage. Og Johnson og Kelly blev vist afprøvet på positionen under preseason.

LFCs overordnede problem i denne sæson har været det offensive spil, hvilket målscoren også viser. Der, hvor vi halter efter de andre hold, er i antal scorede mål. Insua har jo vist meget gode offensive takter i en sæson, hvor offensiven generelt ikke har fungeret, og han har været en del af et forsvar, som oftere har spillet op til niveau end angrebet.

Vi har det fjerdebedste forsvar og det sjettebedste angreb pt. i PL bedømt ud fra målscoren. I de foregående sæsoner har vi oftest lukket tredjefærrest mål ind, og vi har som regel været i topfire over scorede mål - og sidste sæson var vi som bekendt det mest scorende hold. Offensiven har altså klart været svagere end defensiven - og offensiven havde været klart endnu svagere, hvis ikke Insua havde optrådt som den mest "assisterende" back under Rafa hidtil. Samtidig er der bred enighed om, at Carra ikke har spillet op til niveau, at Masch startede svagt ud som oprydder, og at Johnson har været hårdt savnet på højreback. Hvor komme Insua ind i den ligning? Har vi underpræsteret over længere tid på fire defensive positioner i forhold til andre sæsoner?

Jeg vil gerne medgive, at Insua har spillet nogle dårlige kampe i denne sæson, og indimellem lavet deciderede åndsvage fejl, men han må jo overordnet set gøre et eller andet rigtigt, siden det ikke er gået værre defensivt, og når en del andre spillere altså også har haft deres dårlige kampe, så synes jeg, at det er misvisende at udpege Insua som akilleshælen i defensiven uden at forholde sig til konteksten.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » tirsdag, 30. mar, 2010 07:53

Insua har ikke været skyld i de defensive problemer i år. Han har uden tvivl været en del af problemet, men man må forvente at en ung spiller kan læne sig op ad de mere rutinerede, og når de så spiller under niveau, så kommer Insuas mangler til at virke tydeligere.
Insua er ikke en klasse-back, men ret beset, så har han vel heller ikke fået den opbakning han burde. Der er ingen tvivl om, at han har alt for meget fokus på manden i stedet for bolden, og det har kostet nogle gange, men da han ofte ikke er hurtigere end sin direkte modspiller, så kan jeg måske godt forstå, at han får mere fokus på at få stoppet manden. Nu er Insua jo ikke den eneste spiller, som er langsommere end sin direkte modspiller, så det er der ikke noget usædvanligt i. Så må Rafa/trænerstaben bare sørge for at Insua får nogle andre kort at spille med. Det er vel også sjældent at Carragher er den hurtigste i en direkte duel mod en angriber, men han forstår (når han spiller op til sit niveau) at læse spillet og placere sig godt ift. sin modstander. På den måde undgår han at blive udstillet på samme måde som Insua.
Hurtighed er ikke en forudsætning for at være en god back, selvom det uden tvivl kan være belejligt i rigtig mange dueller. Til gengæld skal der være noget andet, som kompenserer for den manglende hurtighed. I Insuas tilfælde synes jeg stadigvæk at der er håb. En spiller på 21 år har sjældent udviklet spilforståelse og placeringsevne, så jeg tror der er håb endnu. Dermed ikke sagt at vi ikke godt kunne bruge en mere rutineret back, for det kan vi selvfølgelig, men hvis man kigger på vores trup, så var det nok ikke det første sted jeg ville investere. Hvis Aurelio smutter til sommer er man selvfølgelig nødt til at se på positionen (kan ikke lige huske nogen fra reserverne som ville være oplagt?).

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 30. mar, 2010 08:43

Jeg mener at Rafa har ytret lovende gloser om Chris Marvinga, venstre back mener jeg :)
Dog er han endnu yngre end Insua og vi kan godt bruge noget mere rutine på pladsen, personligt ser jeg Manuel Pasqual som en oplagt mulighed, Der er nogle spekulationer omkring hans situation i Fiorentina fordi Vargas har overtaget backen og han har spillet for få kampe.
Hvis han kunne hentes som erstatning for Aurellio ville jeg være meget tilfreds. Jeg ser det svært at finde en anden venstre back uden at skulle betale det helt store beløb. Det kunne altså også være rart med en ny signing til Midterforsvaret for at evt. løse vores forsvarsproblemer.
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 30. mar, 2010 09:30

Fribytter skrev:
Som du selv er inde på er det ikke en absolut nødvendighed for en back at være hurtig, men et stort plus er det dog. Arbeloa er hurtigere end Insua. Finnan var det da han var i Liverpool, men er nu blevet langsommere med alderen. Som du også er inde på er Carragher nok langsommere end Insua i en direkte løbeduel. Her er det så Carragher har så meget forståelse for spillet og anvender sin placeringsevner, samt fysiske tilstand til at afværger en løbeduel, eller vinde den duel på fysisk kropskontakt end på den fysiske hurtighed. Her det Insuas manglende fysik - på grund af hans størrelse - og taktiske forståelse kommer til kort. Og Insua er altså ikke hurtig. Det kan du skrive nok så flotte indvendinger imod, men det får ikke mig overbevist. Det der kan få mig overbevist er, at han vitterlig viser han er hurtig, som du prøver at forklare.

Kombinationen af manglende hurtighed, manglende taktisk forståelse og placeringsevne, samt en ikke imponerende fysik udgør Insua ikke bliver en klasse back. Heldigvis for ham, er han dog bedre end Andrea Dossena. Så jeg siger ikke han er uhyrlig ringe, blot han ikke har det forventede niveau, der skal til i en topklub. Jeg havde store forhåbninger til ham inden sæsonen. Men det er absolut ikke blevet indriet. Så meget som der er arbejdet med 4 backkæden og linjen i 4 backkæden, så viser det sig Insua endnu ikke har lært at placeres sig forhold til boldens placering på banen, samt med og modspilleres placering. Han evner ikke zoneopdækning, da han ikke forstår sig på de zoner der skal afdækkes og de zoner der skal flekses imellem.

Synes du ser dig blind på manglende og ser kun de får gode ting der er. Jeg ser på den hele spiller, der både kan den ene vej og den anden. At Insua har mange oplæg, ser jeg også som vi er blevet bedre til at udnytte backs i overlab, hvor fløjene går indad og skaber mere plads til at backen kan komme med i offensiven. Jeg ser det ikke som Insua er bedre en så mange andre venstre backs i Premier League.

Vi bliver nok ikke enige, andet end alternativerne burde have været større på venstre back. Jeg håber venstre back bliver styrket væsentligt i sommerperioden, da det er den svageste postion var har. Både hvad angår start 11 og hvad angår bænken / backups.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 30. mar, 2010 09:32

Xenne skrev:Jeg mener at Rafa har ytret lovende gloser om Chris Marvinga, venstre back mener jeg :)
Dog er han endnu yngre end Insua og vi kan godt bruge noget mere rutine på pladsen, personligt ser jeg Manuel Pasqual som en oplagt mulighed, Der er nogle spekulationer omkring hans situation i Fiorentina fordi Vargas har overtaget backen og han har spillet for få kampe.
Hvis han kunne hentes som erstatning for Aurellio ville jeg være meget tilfreds. Jeg ser det svært at finde en anden venstre back uden at skulle betale det helt store beløb. Det kunne altså også være rart med en ny signing til Midterforsvaret for at evt. løse vores forsvarsproblemer.
Manuel Pasquale mistede sin start plads til Vargas, men har fået den tilbage, da Vargas er blevet rykket frem til venstre kant. Blandet andet på grund af Adrian Mutus problemer. Med Manuel Pasquale får vi en fremadrettet back, der også kan forsvare. Det er ønskeligt. Det samme får vi med Vargas, der dog er endnu mere offensiv end Pasquale.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 30. mar, 2010 09:49

Hekkem skrev:
Xenne skrev:Jeg mener at Rafa har ytret lovende gloser om Chris Marvinga, venstre back mener jeg :)
Dog er han endnu yngre end Insua og vi kan godt bruge noget mere rutine på pladsen, personligt ser jeg Manuel Pasqual som en oplagt mulighed, Der er nogle spekulationer omkring hans situation i Fiorentina fordi Vargas har overtaget backen og han har spillet for få kampe.
Hvis han kunne hentes som erstatning for Aurellio ville jeg være meget tilfreds. Jeg ser det svært at finde en anden venstre back uden at skulle betale det helt store beløb. Det kunne altså også være rart med en ny signing til Midterforsvaret for at evt. løse vores forsvarsproblemer.
Manuel Pasquale mistede sin start plads til Vargas, men har fået den tilbage, da Vargas er blevet rykket frem til venstre kant. Blandet andet på grund af Adrian Mutus problemer. Med Manuel Pasquale får vi en fremadrettet back, der også kan forsvare. Det er ønskeligt. Det samme får vi med Vargas, der dog er endnu mere offensiv end Pasquale.
Men hvis vi nu eksempelvis har Pasquale og Turan på venstre fløjen vil jeg mene vi er ret godt garderet ;)
Billede

Brugeravatar
Kofoed
Indlæg: 2062
Tilmeldt: onsdag, 24. okt, 2007 21:35
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kofoed » tirsdag, 30. mar, 2010 10:02

Xenne skrev:Jeg mener at Rafa har ytret lovende gloser om Chris Marvinga, venstre back mener jeg :)
Dog er han endnu yngre end Insua og vi kan godt bruge noget mere rutine på pladsen, personligt ser jeg Manuel Pasqual som en oplagt mulighed, Der er nogle spekulationer omkring hans situation i Fiorentina fordi Vargas har overtaget backen og han har spillet for få kampe.
Hvis han kunne hentes som erstatning for Aurellio ville jeg være meget tilfreds. Jeg ser det svært at finde en anden venstre back uden at skulle betale det helt store beløb. Det kunne altså også være rart med en ny signing til Midterforsvaret for at evt. løse vores forsvarsproblemer.
Hvad med Ayala? Nu er det længe siden jeg har set reserveholdet spille, men de gange jeg har set Ayala spille, har han gjort det helt fint. Jeg vil da meget hellere prøve med Ayala, og så fokusere på andre pladser. Men Rafa må åbenbart se noget andet, siden han ikke har brugt ham endnu.
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 30. mar, 2010 13:53

"Og Insua er altså ikke hurtig. Det kan du skrive nok så flotte indvendinger imod, men det får ikke mig overbevist. Det der kan få mig overbevist er, at han vitterlig viser han er hurtig, som du prøver at forklare."

Han er altså hurtigere, end både Arbeloa og Finnan var, da de spillede for os. Og så har jeg vist ikke skrevet flotte vendinger om, at Insua er hurtig. Jeg indledte vist med at skrive, at han ikke var langsom, men heller ikke Torres-hurtig - han havde en vis acceleration og fart, hvorfor hurtigheden ikke var et problem som sådan. Han er hurtigere end backs som Aurelio, Finnan og Arbeloa, men ikke et lyn - det er vist det mine flotte vendinger har udtrykt.

"Kombinationen af manglende hurtighed, manglende taktisk forståelse og placeringsevne, samt en ikke imponerende fysik udgør Insua ikke bliver en klasse back. Heldigvis for ham, er han dog bedre end Andrea Dossena. Så jeg siger ikke han er uhyrlig ringe, blot han ikke har det forventede niveau, der skal til i en topklub. Jeg havde store forhåbninger til ham inden sæsonen. Men det er absolut ikke blevet indriet. Så meget som der er arbejdet med 4 backkæden og linjen i 4 backkæden, så viser det sig Insua endnu ikke har lært at placeres sig forhold til boldens placering på banen, samt med og modspilleres placering. Han evner ikke zoneopdækning, da han ikke forstår sig på de zoner der skal afdækkes og de zoner der skal flekses imellem."

Det kunne måske hænge sammen med dine forventninger. Iøvrigt dækker Insua oftest stolpen ved hjørnespark, og jeg tvivler på, at det er en vanskelig "zone" at opdække. Insua er en af de spillere, som brugen af zoneopdækning skal tilgodese. I åbent spil har han som skrevet placeringsvanskeligheder, men det kan forbedres modsat højde. Og Insua er blevet bedre, da det defensive altid har været hans problem.
Synes du ser dig blind på manglende og ser kun de får gode ting der er. Jeg ser på den hele spiller, der både kan den ene vej og den anden. At Insua har mange oplæg, ser jeg også som vi er blevet bedre til at udnytte backs i overlab, hvor fløjene går indad og skaber mere plads til at backen kan komme med i offensiven. Jeg ser det ikke som Insua er bedre en så mange andre venstre backs i Premier League.
Vi er ikke blevet bedre til at udnytte backs i overlab. Aurelio viste sidste sæson en ganske god frekvens af oplæg/mål pr. kamp, men han er desværre for skadet. Arbeloa og Finnan var hæmmende for offensiven - Rafa ville jo have købt Alves (jeg tror også bevæggrunden - udover bredde - ved købene af Kromkamp og Josemi var, at de var bedre offensivt end Finnan). Insuas offensive egenskaber gør, at det giver mening at spille på overlabs - ligesom Riises og Aurelios egenskaber gjorde/gør det meningsfuldt. Og med Johnson har Rafa fået den offensive back, som han har forsøgt at finde frem til, siden han kom til.

Det er fint nok, at du ser på den hele spiller... Men det gør du jo så bare ikke. Det er ret tyndt at tørre Insuas offensive bidrag af på en kollektiv taktisk forbedring/ændring og isolere Insuas bidrag i defensiven til problemer, som ingen relation har til kollektivet. Altså hvis Insuas problemer i defensiven ikke har nogen relation til organisatoren Carras formnedgang, og problemerne med en habil backup til Johnson (Degen har jo eks. været en større risiko end Insua defensivt), så kan det offensive bidrag heller ikke blot være et resultat af kollektivet. Og igen vil jeg gøre opmærksom på, at Insua har bidraget med meget i en offensiv, som generelt set har været mere under niveau, end den defensiv, som Insua altså ifølge dig er et kæmpe problem for. Jeg har svært ved at se, at Insuas defensive mangler har haft så stor betydning, som du antyder, men jeg kan tilgengæld se, at Insuas offensive egenskaber er kommet til sin ret en del gange. Det er tildels kvantificerbart, og derfor kan jeg se det.
Vi bliver nok ikke enige, andet end alternativerne burde have været større på venstre back. Jeg håber venstre back bliver styrket væsentligt i sommerperioden, da det er den svageste postion var har. Både hvad angår start 11 og hvad angår bænken / backups.
Forsvaret har generelt været stærkere end angrebet i forhold til tidligere sæsoner. Venstreback har leveret meget til offensiven i denne sæson - derfor vil det være mærkeligt at styrke offensiven ved at styrke venstreback. Men jeg håber, at venstreback styrkes i bredden - eks. med en spiller, der kan spille begge backs, da alle alternativer til Johnson pt. er under Insuas niveau i modsatte side - og gerne med en type, der har styrkerne i det defensive, sådan at Rafa taktisk får flere muligheder før og under en kamp.

Men nej vi bliver nok ikke enige.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 30. mar, 2010 15:12

Fribytter skrev:
Jeg synes ligeledes det er for tyndt at tørre hans præstation af på hans oplæg. Men sådan er der så meget. Vil stadig hævde jeg kigger mere på den hele spiller en du prøver på her.

Og nej, han er ikke hurtigere end Finnan og Arbeloa var. Han har endnu ikke vist han er hurtigere.

Du kan have ret i mine forventninger. Men det er ikke på baggrund af den enkelte spiller, men på baggrund af vores hold bør være langt længere med fremme i både Premier League og Champions League end tilfældet er. Insua er rystende svag, og det indfluerer på de taktiske elementer i kampene.

Har intet nævnt hvorledes vi afdækker zonerne ved modstanernes dødbolde, der tror jeg du bliver lidt forvirret af jeg nævner zoneropdækning i forhold til boldens og spilleres placering. Når det er sagt, så kan vi da godt komme ind på det. Jeg har da flere gange hæftet mig ved at Insua har afdækket bagerste zone i den kæde af spillere, der er placeret ved kanten af det lille felt. Det har også resulteret i han har svigtet i sin zone, og mål er gået ind på den konto. Det er ikke ofte vi har en mand på bagerste stolpe længere. Det havde vi starten af sæsonen, men ikke længere. Mascherano dækker forreste stolpe som regel.

Hvis vi kun styrker os i bredden på venstre back, så vil vi atter have problemer næste sæson, og næste sæson, og næste sæson på den position. Har set nok af elendighed på den position og længere er den altså bare ikke.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 30. mar, 2010 16:18

Jeg synes ligeledes det er for tyndt at tørre hans præstation af på hans oplæg. Men sådan er der så meget. Vil stadig hævde jeg kigger mere på den hele spiller en du prøver på her.
Mener du ikke, at Insua har været god i offensiven? Og så må du venligst forklare, hvordan du kigger mere på 'den hele spiller'. Det lyder lidt som en tom kliche. Insuas mangler er et resultat af spilleren Insua, Insuas forcer er et resultat af kollektivet og ikke spilleren Insua som sådan. Det er det, du har argumenteret for. Hvad har den hele spiller med ovenstående at gøre?
Og nej, han er ikke hurtigere end Finnan og Arbeloa var. Han har endnu ikke vist han er hurtigere.
Men han er hurtigere. Den bevægelighed, han har, er ikke bare overraskelsesmoment - Insua er en mere bevægelig spiller, hvilket bl.a. skyldes, at han har noget mere hurtighed end andre tidligere og nuværende backs. Og for en sikkerheds skyld; Insua er ikke vildt hurtig, han er dog ikke problematisk langsom.
Du kan have ret i mine forventninger. Men det er ikke på baggrund af den enkelte spiller, men på baggrund af vores hold bør være langt længere med fremme i både Premier League og Champions League end tilfældet er. Insua er rystende svag, og det indfluerer på de taktiske elementer i kampene.
Kan du så forklare mig hvorfor, du havde høje forventninger til Insua inden sæsonen? Jeg har da ikke høje forventninger til Ngog, blot fordi vi ikke har en bedre backup til Torres. Det ville da være mærkeligt at forvente sig noget af en spiller uden at skele til, hvad den spiller rent faktisk kan forventes at bidrage med. Jeg kunne forstå, hvis du ikke havde høje forventninger til Insua inden sæsonen, fordi han jo før denne sæson må have været endnu mere rystende ringe, end han er i denne sæson... Hvordan har den hele spiller Insua skuffet dig i denne sæson? Hvilke falske forhåbninger har Insua givet dig?
Har intet nævnt hvorledes vi afdækker zonerne ved modstanernes dødbolde, der tror jeg du bliver lidt forvirret af jeg nævner zoneropdækning i forhold til boldens og spilleres placering. Når det er sagt, så kan vi da godt komme ind på det. Jeg har da flere gange hæftet mig ved at Insua har afdækket bagerste zone i den kæde af spillere, der er placeret ved kanten af det lille felt. Det har også resulteret i han har svigtet i sin zone, og mål er gået ind på den konto. Det er ikke ofte vi har en mand på bagerste stolpe længere. Det havde vi starten af sæsonen, men ikke længere. Mascherano dækker forreste stolpe som regel.
Jeg vidste, du ville lave den sondring nu... Når du skriver zoneopdækning, så må det nødvendigvis være al zoneopdækning. Jeg skelner i mit svar mellem standardsituationer og åbent spil - så jeg er skam ikke forvirret - snarere tværtimod. Betragt mit svar som en service, der skulle forhindre forvirring. Jeg er klar over, at Insua har placeringsvanskeligheder. Iøvrigt har du ikke på noget tidspunkt forholdt dig til, at offensiven generelt har været dårligere fungerende end defensiven. Hvordan vil en bedre defensiv back løse denne problemstilling?
Hvis vi kun styrker os i bredden på venstre back, så vil vi atter have problemer næste sæson, og næste sæson, og næste sæson på den position. Har set nok af elendighed på den position og længere er den altså bare ikke.
Det er tydeligt den hele spiller, du forholder dig til. Insuas offensive bidrag har jo været elendigheden selv. Og så skal Rafas system, når det fungerer optimalt, netop kompensere for, at vore backs er offensivt indstillet, så den risiko, Rafa løber ved at bruge Insua på backen, er altså ikke kun Insuas ansvar at mindske - langt fra.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » onsdag, 31. mar, 2010 08:16

Jeg læste (godt nok på indkast) at vi skulle prøve at hente Raul i Real. Det ville være noget af en personlighed at få til klubben, men tvivl på det ville blive en sportslig succes. Men det er nok bare en praktikant der har kedet sig, for tror ikke chancen er så stor for at det sker...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 31. mar, 2010 09:10

Fribytter skrev:
Du trækker noget der er så banalt i langdrag, hvorved du prøver at få dine argumenter frembragt som den skindbare sandhed. Det er den absolut ikke. Synes du har vanskeligheder ved at se breddere, end det du prøver at frembringe. Og gider ikke debattere med dig, når du prøver på denne sarkastiske måde at få mine holdninger gjort til grin.

Insua er ikke hurtig og ikke hurtigere end Finnan og Arbeloa. Det har han endnu ikke bevist.

Insua kan ikke forsvare. Det har han bevist ved flere lejligheder, hvor selv ganske langsomme direkte modspillere har løbet fra ham. Og han har svigtet i nærkampe, markering og zoneopdækningen.

Insua er ikke så fremragende offensivt, som du prøver at gøre ham til. Husker flere gange han mister en tæmning og lader bolden trille ud over sidelinjen. Han har bevist han ikke evner, at følge med det tempo der spilles i, når han mister så lette bolde.

Det er det du ikke vil / kan / har lyst eller evner til at se. Debatten går i ring, da jeg har frembragt disse punkter tidligere, og du ikke har fået mig overbevist. Hvilket jeg tvivler du magter. Det eneste der kan få mig overbevist er, hvis Insua selv viser tegn på han har forbedret disse svagheder. Og det vil da glæde mig hvis han gør. Men som det er nu, så er han ikke god nok til at være fast i start 11 for et topmandskab.

Jeg glæder mig dog over hans attituder, hvor han hele tiden arbejder for at hjælpe holdet så meget som muligt. Han har en never-say-die attitude, mange andre mere prominente navne godt kunne lære lidt af. Jeg vil ikke have en arrogant og selvoptaget spiller i stedet for Insua. Så hellere arbejde videre med Insua. Jeg ønsker en ny venstre back, der kan forsvare såvel som angribe. Derudover et det et must han skal arbejde for holdets succes og lade sine evner på banen tale.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 31. mar, 2010 09:18

Steven__Gerrard skrev:Jeg læste (godt nok på indkast) at vi skulle prøve at hente Raul i Real. Det ville være noget af en personlighed at få til klubben, men tvivl på det ville blive en sportslig succes. Men det er nok bare en praktikant der har kedet sig, for tror ikke chancen er så stor for at det sker...
Raul forlader ikke Real Madrid, og tror hans aktive karriere slutter her ved sommerpausen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar