Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
McRae

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af McRae » mandag, 30. nov, 2009 19:07

Kan han spille samme plads som Lucas?

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 30. nov, 2009 20:40

McRae skrev:Kan han spille samme plads som Lucas?
Vil nærmere sige samme plads som Mascherano, selvom forskellen ikke er alt for stor.

Yaya Toure, har haft problemer med Infuelza A. Derfor på de seneste ikke kunne spille. Derfor har Keita og Busquets spillet væsentlig mere. Keita har så udnyttet chancen og spillet rigtig godt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7299
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 30. nov, 2009 21:45

Hvis vi ikke får Villa, kunne jeg godt tænke mig at se Mladen Petric i klubben. Under alle omstændigheder bør vi gardere os med endnu en angriber. N'gog har vist gode takter, men vi kunne godt bruge endnu en.

Trochowski og Petric til LFC - Ja, tak. Hvorfor får vi ikke sådanne rygter? Afsted med Voronin og ind med Mladen Petric.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 30. nov, 2009 22:01

Tror ikke Ryan Babel og Andrei Voronin har meget og gøre i Liverpool længere. Derfor er det en nødvendighed at hente en angriber. 2 Angribere i truppen (3 med Dirk Kuyt) er alt for lidt, som vi også så mod Everton, hvor der ingen angribere var at finde på bænken.

Da pengene ikke er de store, har jeg ikke noget imod en midlertidig løsning, da N'gog gør det ganske fint som Fernando Torres afløser. Den midlertidige løsgning vil agerer tredje angriber, hvorpå spilletid ikke vil være det store, men nyttig sidst i kampene, når et resultat skal hentes. Derfor også nyttig såfremt skader og karantæner indtraffer for Torres og N'gog. Pacheco kan også anvendes som sub i kampe, hvor vi forhåbentlig kan spare på kræfterne.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 01. dec, 2009 08:22

Vi skal også til at tænke i venstreback baner. Dossena bør sælges, hvilket de fleste vel er enige i. Aurelio er god når han er i topform. Det er han bare aldrig, og det er tvivlsomt om han vil acceptere et tilbud om pay as you play. Så står vi tilbage med kun Insúa, hvilket ikke er holdbart. Vi skal gå efter en så billig løsning som muligt.

Derudover står vi, som det nævnes længere oppe, over for et offensivt problem. Babel og Voronin forsvinder sandsynligvis, og bredden er i forvejen dårlig. Håber lidt på Nemeth, hvis han altså gider.

Apropos gider er der stadig Mascherano problematikken. Dette tror jeg dog først bliver aktuelt efter sæsonen. Som jeg ser det er Yaya Touré med kontanter oveni den ideelle løsning.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 01. dec, 2009 13:46

AJ skrev:Vi skal også til at tænke i venstreback baner. Dossena bør sælges, hvilket de fleste vel er enige i. Aurelio er god når han er i topform. Det er han bare aldrig, og det er tvivlsomt om han vil acceptere et tilbud om pay as you play. Så står vi tilbage med kun Insúa, hvilket ikke er holdbart. Vi skal gå efter en så billig løsning som muligt.

Derudover står vi, som det nævnes længere oppe, over for et offensivt problem. Babel og Voronin forsvinder sandsynligvis, og bredden er i forvejen dårlig. Håber lidt på Nemeth, hvis han altså gider.

Apropos gider er der stadig Mascherano problematikken. Dette tror jeg dog først bliver aktuelt efter sæsonen. Som jeg ser det er Yaya Touré med kontanter oveni den ideelle løsning.
Hva med Chris Marvinga ?

Ellers syntes jeg bestemt Manuel Pasqual fra Fiorentina er spændende og Domenico Criscito fra Genoa
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 01. dec, 2009 15:07

Xenne skrev:
AJ skrev:Vi skal også til at tænke i venstreback baner. Dossena bør sælges, hvilket de fleste vel er enige i. Aurelio er god når han er i topform. Det er han bare aldrig, og det er tvivlsomt om han vil acceptere et tilbud om pay as you play. Så står vi tilbage med kun Insúa, hvilket ikke er holdbart. Vi skal gå efter en så billig løsning som muligt.

Derudover står vi, som det nævnes længere oppe, over for et offensivt problem. Babel og Voronin forsvinder sandsynligvis, og bredden er i forvejen dårlig. Håber lidt på Nemeth, hvis han altså gider.

Apropos gider er der stadig Mascherano problematikken. Dette tror jeg dog først bliver aktuelt efter sæsonen. Som jeg ser det er Yaya Touré med kontanter oveni den ideelle løsning.
Hva med Chris Marvinga ?

Ellers syntes jeg bestemt Manuel Pasqual fra Fiorentina er spændende og Domenico Criscito fra Genoa
Manuel Pasqual er overhalet indenom af Vargas, der så også har gjort det ganske fortrindligt. Criscito var en af de bedste venstre backs i verden sidste sæson. Han har fortsat i denne sæson.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Boye

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Boye » tirsdag, 01. dec, 2009 15:27

AJ skrev:Vi skal også til at tænke i venstreback baner. Dossena bør sælges, hvilket de fleste vel er enige i. Aurelio er god når han er i topform. Det er han bare aldrig, og det er tvivlsomt om han vil acceptere et tilbud om pay as you play. Så står vi tilbage med kun Insúa, hvilket ikke er holdbart. Vi skal gå efter en så billig løsning som muligt.

Derudover står vi, som det nævnes længere oppe, over for et offensivt problem. Babel og Voronin forsvinder sandsynligvis, og bredden er i forvejen dårlig. Håber lidt på Nemeth, hvis han altså gider.

Apropos gider er der stadig Mascherano problematikken. Dette tror jeg dog først bliver aktuelt efter sæsonen. Som jeg ser det er Yaya Touré med kontanter oveni den ideelle løsning.
Jeg tror helt sikkert ikke, at vi køber nogen venstre back lige foreløbig.... Rafa forsøger at forlænge med Aurelio så godt han kan, hvilket han også selv har udtalt, og derfor vil vi minimum stå med både Insúa og Aurelio. Jeg kan ikke forestille mig, at Aurelio ikke forlænger...

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 01. dec, 2009 15:40

Hekkem skrev:
Xenne skrev:
AJ skrev:Vi skal også til at tænke i venstreback baner. Dossena bør sælges, hvilket de fleste vel er enige i. Aurelio er god når han er i topform. Det er han bare aldrig, og det er tvivlsomt om han vil acceptere et tilbud om pay as you play. Så står vi tilbage med kun Insúa, hvilket ikke er holdbart. Vi skal gå efter en så billig løsning som muligt.

Derudover står vi, som det nævnes længere oppe, over for et offensivt problem. Babel og Voronin forsvinder sandsynligvis, og bredden er i forvejen dårlig. Håber lidt på Nemeth, hvis han altså gider.

Apropos gider er der stadig Mascherano problematikken. Dette tror jeg dog først bliver aktuelt efter sæsonen. Som jeg ser det er Yaya Touré med kontanter oveni den ideelle løsning.
Hva med Chris Marvinga ?

Ellers syntes jeg bestemt Manuel Pasqual fra Fiorentina er spændende og Domenico Criscito fra Genoa
Manuel Pasqual er overhalet indenom af Vargas, der så også har gjort det ganske fortrindligt. Criscito var en af de bedste venstre backs i verden sidste sæson. Han har fortsat i denne sæson.
Spiller Vargas ikke også Venstre Wing?
Criscito er altså spændende, han kan både fremad banen og bagud. Han kunne overtage Aurelios rolle, fordi han kan spille Venstre midt og Wing back. We like :D
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 01. dec, 2009 16:07

Xenne skrev:Spiller Vargas ikke også Venstre Wing?
Det er da også rigtigt. Jeg tog lige fejl. Det var sidste sæson Vargas var oftest at finde som venstre back.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 01. dec, 2009 17:40

Aurelio skal bruges i tre-fire sæsoner endnu som en stabil backup til Insua (1989), medmindre han falder voldsomt i niveau eller bliver nødt til at stoppe karrieren pga. skader. De næste i rækken vil i mellemtiden være Johnson (blev brugt på venstreback i enkelte preseason-kampe), Mavinga (1991) og Buchtmann (1992). Om fire år er Insua 24 år, og Mavinga og Buchtmann henholdsvis 22 og 21 år. Buchtmann kan desuden spille venstrewing, så hvis de begge til den tid er kæmpetalenter, så forhindrer de ikke hinanden i spilletid.

Af andre spillere, der skal findes en erstatning for i løbet af de næste fire sæsoner, er Carra, Kyrgiakos, Kuyt, Yossi og måske endda Gerrard, selvom han forhåbentlig til den tid kan trække en del på rutine og overblik.

Altså to centerforsvarer, hvor vi har Kelly (1990) og Ayala (1990), der vel passer perfekt profilmæssig på Carra og Kyrgen. Kelly kan spille back og centerforsvarer som Carra, og Ayala er god i luften som Kyrgen. Andre Wisdom og Stephen Sama kan man sætte sin lid til på U18.

Højrewing (og venstrewing i forhold til Yossi): Amoo, Weijl og Bruna (er vist primært venstrekant). På U18 er der (vist nok - er lidt usikre på positionerne her) Toni Silva, Thomas Ince, Aaron King og Alex Cooper, som de nævneværdige - men jeg aner ikke om, de foretrækker en bestemt side.

Gerrardrollen (Yossi-rollen - alternativt en angriber ved siden af Torres): en af Pacheco/Nemeth/Eccleston/Ngog skal helst, inden Gerrard går på pension, have etableret sig som en starter på førsteholdet med perspektiv i. Og hvis vi ydermere så kan få en god indskifter ud af en af de resterende tre, er det perfekt. på U18 kan man håbe på Dalle Valle og Ngoo (Hvilket angreb - Ngoo og Ngog!).

Jeg ved ikke, hvor sandsynligt det er, at vi finder en erstatning inden for egne rækker til alle disse spillere. Mest oplagt virker Ayala/Kelly og Mavinga/Buchtmann - og mon ikke vi får en eller anden offensiv spiller da vi trods alt har tilknyttet 7 spillere, der enten kan spille kant, hængende angriber eller frontangriber (eller flere end en af disse positioner)?

Jeg håber og tror mest på, at Ngog, Pacheco (måske), Buchtmann og Kelly kan optræde i startelleveren på sigt. Hvis så et par spillere fra U18 på det her tidspunkt er habile breddespillere, så er der ved at være perspektiv i ungdomsarbejdet.

Altså tre-fire ud af seks spillere erstattes i et eller andet omfang af spillere fra egne rækker - det må være målet med de perspektiver, der pt. er i reserveholdet. Hvis vi så samtidig selv kan producere habile breddespillere, så er det et kæmpe plus.

Vi må dog ikke glemme, at kabalen for Rafa stadig hedder backup for højreback, en venstrewing og en backup til Torres. Rafa skulle altså gerne snart kunne gøre nogle investeringer i spillere, da op mod seks spillere i løbet af de næste fire sæsoner, nok skal udskiftes samtidig med, at vi mangler spillere på tre bestemte positioner. Der er altså et behov for at hente ni spillere, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at forbedre den nuværende trup - læg dertil, at en spiller som Masch måske gerne vil væk...

Reserveholdet kan måske hjælpe med 3-4 af disse 9-10 spillere, så Rafa bliver nok nødt til, at hente minimum seks spillere i løbet af de næste tre sæsoner. Og så er der jo ikke taget højde for formnedgange, skader og andre truppers fremgang.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 07. dec, 2009 09:36

God artikel, Fribytter.

Jeg er stort set enig i det hele. Hvis man skal kigge lidt i krystalkuglen, så er jeg enig med dig i at N'Gog, Pacheco, Buchtman og Kelly har store muligheder for at slå igennem på 1. holdet. Buchtman og Kelly er jo fleksible spillertyper og de kan tilmed spille på et højt niveau på flere pladser. Jeg synes Kelly viste meget lovende takter mod Lyon. Men jeg vil så tilføje at jeg også synes at Amoo og Eccleston også er interessante at følge.

Vi må hellere ikke glemme at vi på målmandsposten også er godt kørende. Udover vores stærke Reina (som skal holde i mange år), har vi Cavalieri, som er den bedste 2. målmand vi har haft i lang tid. Men vi har også en fremtidens målmand i Bouzanis og Gulácsi. Og vores egen Martin Hansen og Dave Martin.

Alt i alt er vores ungdomsarbejde blevet bedre de seneste år. Spørgsmålet er så om det er godt nok. Men her og nu så synes jeg - med vores økonomi i betragtning - vi skal se på klassespillere. Hvis vi sælger Dossena, Babel, Degen, Voro, så har jeg den holdning at vi ikke behøver fire nye spillere. Men måske kan vi nøjes med én enkelt. Måske en spiller der kan beklæde flere offensive positioner. En sådan spiller kan være Goran Pandev. Hans kontrakt udløber til sommer, og kan sikkert erhverves billigt. Det vil også give plads til unge spillere. De kommer et skridt nærmere 1. holdet. Det kan måske være medvirkende til at de løfter deres spil efter sådan et skulderklap. Her tænker jeg på Kelly, som kan træde ind på Degens og Dossenas plads (Kelly kan spiller over hele fire-back kæden). Amoo og Eccleston kommer også tættere på 1. holdet. Pacheco kan vel også få lidt mere tid. Nemeth er den store ubekendte i det her spil; kommer han tilbage, eller bliver han i AEK? Det vil samtidig vise tillid til unge spillere. Noget der kan vise sig vigtigt fremover.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
vorstrup
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 892
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 00:00
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af vorstrup » mandag, 07. dec, 2009 09:38

Hvad med en spiller som Soldado? Han har lavet 8 mål i La liga i denne sæson, og er vel ikke vanvittig dyr.
Samtidig synes jeg han virker rimelig bevægelig, men stadig fysisk stærk.
Han kan både heade og sparke, men ved ikke helt hvordan det ser ud med teknikken.

Jeg tror han kunne blive en "billig" og god makker til Fernando
Hvorfor komme til din bedste vens begravelse? Han kommer alligevel ikke til din.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 07. dec, 2009 14:06

Hvad med om vi "befrier" Daniel Güiza fra hans tyrkiske "mareridt"?

Han har scoret 8 mål i 15 kampe for Fenerbahce ( 3 mål i europa) og har også spillet og scoret for Spanien. Han er 29, men hvis prisen er rigtig, kunne han måske være en potentiel makker sammen med Torres?

Boye

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Boye » mandag, 07. dec, 2009 14:35

Soldado er et rigtig godt forslag. Han har altid scoret mange mål, spillet for alle u-landsholdene og har også et par kampe for A-landsholdet. Han kan rigtig mange ting, og har altid haft et stort talent, men det er jo ikke noget nyt, at galehuset i Madrid ikke altid er det rette sted at udfolde sig. Han er 24, så der er stadig mange år i ham, og han er garanteret ikke alt for dyr, da han spiller i Getafe. Med få penge på lommen må man tage et par chancer, og Soldado er en rigtig god spiller, så måske han kunne få sit helt store gennembrud i Liverpool..

Besvar