Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
SaibotDK
Indlæg: 989
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:56
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SaibotDK » søndag, 15. nov, 2009 16:03

Liverbird skrev:Mascherano er ikke umulig at erstatte. Et godt bud kunne være f.eks. Daniele De Rossi. Han bliver nok svær at få fat i dog.
Det er så dér, at Aquilani kommer ind i billedet ;)

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 15. nov, 2009 16:05

Masch ud for £30 mil.
Lass ind for £15 - 20 mil.

Ovenstående ville efter min mening være ideelt.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. nov, 2009 18:56

SaibotDK skrev:
Liverbird skrev:Mascherano er ikke umulig at erstatte. Et godt bud kunne være f.eks. Daniele De Rossi. Han bliver nok svær at få fat i dog.
Det er så dér, at Aquilani kommer ind i billedet ;)
Lige præcis. De Rossi er den eneste, der kan erstatte Mascherano og tilmed forbedre den defensive midt. Han er verdens bedste defensive midtbanespiller og ville klæde Liverpool og Premier League. Drømmesigning.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » søndag, 15. nov, 2009 19:44

Når nu man keder sig gevaldigt pga. ligegyldige landskampe, så kan man/jeg ikke lade være med at spekulere i januarvinduet (ligesom pressen heller ikke kan lade være med at spekulere i det).

Planen må være noget med at få Masch losset ned til Spanien og så investere pengene i en billigere def. midt. L. Diarra, M. Diarra, Toure osv. Jeg tror, han virkelig gerne vil afsted, og så er der ingen idé i at holde på ham.

Derudover skal Voronin, Babel og Doss sælges - dog kan Aurelios nye skade måske være en blokering for Doss-salget.

Vi er blevet meldt interesseret i følgende i løbet af efteråret.
Eliah (kantspiller)
Mata (kantspiller)
C. Cole (angriber)
Eduardo (kant/angriber)
Van der Vaart (off. midt)
Huntelaar (angriber)
L. Diarra (def. midt)
Pavlyuchenko (angriber)
Angel di Maria (kantspiller)
Adam Johnson (kantspiller)
David Villa (angriber)
Emile Heskey (angriber)
http://www.footballtransferleague.co.uk ... =Liverpool

Mata har lige forlænget sin kontrakt, og et Eduardo-køb er blevet gjort endnu mere usandsynligt efter Van Persies skade i landskamp. Di Maria skulle City også være interesseret i, og frikøbsklausulen er vist på 40 mio. €, så den virker også lidt urealistisk. Villa er ligeså for dyr.

Masch = 30 mio. pund
Doss = 4 mio. pund
Babel = 7 mio. pund
Voronin = 2 mio. pund

Potentiel indkøbssum på 43 mio. pund. Kabalen fra i sommers er stadig ikke løst (gardering på højreback, venstrewing og backup til Torres), og et salg af disse fire spillere gør, at vi som minimum skal have en midtbanespiller til januar.

L. Diarra = 20 mio. pund (ca. det RM gav i sin tid) - vil være et godt køb af to grunde. Dels er han vel meget lig Masch i statur og spillemåde og har PL-erfaring, dels kan han vikariere på højreback. Vi vil altså pludselig have en god defensiv gardering for Johnson. Og så vil Diarra ikke have samme restitutionsproblemer efter landskampe. Og hvis det bliver erstatningen for Masch, så kan vi også skyde Degen afsted efter min mening (og det kan måske lige få regnskabet til at løbe rundt).

Elia = 12 mio. pund. Vil være et godt køb, da vi måske kan inkludere Voronin eller Babel i handel og dermed have løst problemet med at finde "købere" til disse spillere (som angiveligt var problemet i sommers). Alternativt kan Johnson erhverves for ca. 7 mio. pund ifølge rygtebørsen.

C. Cole = 13 mio. pund. Prisen er måske for lav, men omvendt så har WH økonomiske problemer. Jeg tror dog på en god handel. Alternativt kan vi forsøge os med Huntelaar (koster nok det samme), men jeg er nu fortaler for mere engelsk blod i truppen. Dog har hollændere ikke den samme trang til solrige Spanien som en række andre nuværende og tidligere profiler i PL.

Hvis vi ikke har så mange penge til rådighed som beskrevet, kan vi forsøge at leje enten Pavlyuchenko eller Van der Vaart, istedet for at købe enten Elia eller Cole. Jeg har dog ikke megen fidus til nogen af dem. Pavlyuchenkos tolk skulle efter sigende være mere målfarlig end Roman selv til træning, og Van der Vaart har tidligere haft problemer med et stort ego. Men igen en lejeaftale vil derfor nok være mest optimalt.

Men med et salg af Masch bliver det lige pludselig muligt næsten at løse sommerens kabale, som var at få gardering på højreback, en venstrekant og back-up til Torres.

Målmand: Reina/Cavalieri/Gulácsi
Højreback: Johnson/Diarra/Kelly/Carra
Midterforsvaret: Carra/Agger/Skrtel/Kyrgiakos/Ayala/Kelly
Venstreback: Insua/Aurelio/Mavinga/Buchtmann
Central midtbane: Diarra/Lucas/Aquaman/Gerrard/Aurelio/Spearing/Plessis
Højrekant: Kuyt/Yossi/Gerrard
Venstrekant: Elia(Johnson)/Riera/Yossi/Aurelio
Gerrard-pladsen: Gerrard/Yossi/Kuyt/Pacheco (formentlig)
Torres-pladsen: Torres/Cole(Huntelaar)/Ngog/Kuyt/Eccleston

Hvis det bliver til et par lejeaftaler, så kan VdV tilføjes til alle offensive positioner undtagen Torres-pladsen, og Roman kan tilføjes Torres- og Gerrard-pladsen. Heskey kan måske erhverves ret billigt til januar (1,5 mio. pund), men selvom det ikke er ret mange penge, så vil en låneaftale med en yngre (og ikke eks-) spiller være mere perspektivrig imø.

Problemet vil dog være, at vi vil blive lidt tynde på venstrebacken (især med tanke på Aurelios mange skader) - men det kan give muligheden for, at Buchtmann eller Mavinga bliver afprøvet. Og at vi mangler et klart tredjevalg på højrekanten (men mon ikke Elia trods alt kan spille der i nødstilfælde).

Navne, som vi var kraftigt linket til i sommers, men som rygtesiden ikke nævner, er:
S. Defour
J. Martinez
Silva

De navne dukker garanteret op, hvis Masch-handlen bliver en realitet, før en afløser er fundet. Et eller andet sted kunne det da også være fint med 20 mio. pund for Diarra, 23 for Silva og så en lejeaftale med Roman... Men Silva er næppe så billig.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » søndag, 15. nov, 2009 19:51

Masche20 skrev:Lige præcis. De Rossi er den eneste, der kan erstatte Mascherano og tilmed forbedre den defensive midt. Han er verdens bedste defensive midtbanespiller og ville klæde Liverpool og Premier League. Drømmesigning.
Verdens bedste defensive midtbane findes i London. Men ja, det ville være en drømmesigning med Daniele De Rossi. Så kan vi måske hente Andres Iniesta også, så har vi verdens bedste midtbane. Spøg til side, tror jeg ikke AS Roma og De Rossi står i skilsmisse lige i øjeblikket.

Mindre, mener jeg, kan også godt gøre det. Andre herinde er godt inde på hvem. Lee Catermole er en spiller jeg yderst gerne så i vores flotte trøje, på vores defensive midtbane.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 15. nov, 2009 20:36

Må indrømme, at jeg ikke har den helt store fidus til Cattermole. Desuden har han kun spillet i Sunderland siden i sommers, hvilket gør et skifte en kende usandsynligt.

Yaya Touré mener jeg er voldsomt undervurderet. Han er laaangt bedre teknisk end Mascherano, og er i øvrigt en potentiel målscorer, hvilket vores hold generelt lider under, at vi har for få af. Kun Johnson, (Agger når han er med), Kuyt, Gerrard, måske Benayoun og Torres, er der en vis sandsynlighed for vil score, hvilket er frustrerende.
I det defensive udstråler Touré ikke samme entuisasme som Mascherano, men han er så placeringssikker, at han ikke behøver gå ned i de syngende, glidende tacklinger som vi ser Mascherano udføre. Han blev i øvrigt kastet ned i midterforsvaret i livsvigtige CL-kampe mod hhv. Chelsea og Man Utd, og slap hæderligt fra det.
Det skal ganske vist siges, at enhver (groft sagt) kan komme til at se god ud blandt Xavi og Iniesta. Der er næppe så meget at rydde op efter som defensiv midtbanespiller ift. de fleste andre steder.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » søndag, 15. nov, 2009 21:05

Jeg håber, at en eventuel erstatning for Masch enten kan dække andre pladser i tilfælde af skader eller har lidt mere højde end Masch. Bedst er det sevlfølgelig, hvis det kan kombineres.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. nov, 2009 21:11

Hekkem skrev:
Masche20 skrev:Lige præcis. De Rossi er den eneste, der kan erstatte Mascherano og tilmed forbedre den defensive midt. Han er verdens bedste defensive midtbanespiller og ville klæde Liverpool og Premier League. Drømmesigning.
Verdens bedste defensive midtbane findes i London. Men ja, det ville være en drømmesigning med Daniele De Rossi. Så kan vi måske hente Andres Iniesta også, så har vi verdens bedste midtbane. Spøg til side, tror jeg ikke AS Roma og De Rossi står i skilsmisse lige i øjeblikket.

Mindre, mener jeg, kan også godt gøre det. Andre herinde er godt inde på hvem. Lee Catermole er en spiller jeg yderst gerne så i vores flotte trøje, på vores defensive midtbane.
To meninger om den sag, men vil så vende den og sige, at De Rossi har større betydning end Essien som du sikkert hentyder til. For mig er der ingen defensiv midt over De Rossi. Han besidder alle defensive kvaliteter samt et væld af offensive og et blændende spark har han tilmed også.

Når prinsen af Roma kan lokkes derfra så kan De Rossi vel også. Aqui og Rossi er begge opfostret i Roma, men fordi, Totti bliver der hele karrieren er ikke ens betydende med, at Rossi også gør. Som det tilmed går Roma for tiden er det vel ikke utænkeligt, at han vil overveje bud fra andre klubber og i særdeleshed storklubber som Liverpool.
Det jo forskellen på Iniesta og Rossi. Deres klubber stor i vidt forskellige situationer lige for tiden.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » søndag, 15. nov, 2009 21:40

Der er endnu ikke en eneste, der siden nyheden om Mascherano's mulige afgang har nævnt Lucas som potentiel afløser. Det synes jeg næsten grænser til det respektløse, så god som han har været i denne sæson. Han er imo det oplagte valg, og er da i hvert fald langt foran Cattermole, som på ingen måde er 20 millioner pund (eller hvad han nu ville koste) bedre end Lucas.
Det ville klæde Lucas' spil gevaldigt at få Masch's rolle, hvor han primært skal ligge som oprydder og ikke skal involveres helt så meget i det offensive spil (selvom han har udviklet sig meget indenfor netop dette felt). Vi vil ganske vist miste lidt af den speed og det løbepensum, som Masch bidrager med i en grad, få spillere i verden kan hamle op med (end ikke De Rossi og Yaya Touré, som så mange skriger efter herinde), men vi vil til gengæld få en spiller, der kan væsentligt mere med bolden end Masch, og som viser en væsentligt bedre attitude, end hvad vi ser fra vores argentinske monster for tiden.
Jeg er ret sikker på, at Rafa vælger Lucas som arvtager, hvis Masch skydes afsted, og den beslutning ville jeg være helt og aldeles tilfreds med. Så kan de 30-40 millioner pund bruges på en reserve til Lucas, hvilket må kunne købes for en relativt overskuelig sum (Javi Martínez og Mathieu Flamini er vel de mest oplagte bud) og derudover til at styrke centerback positionen og/eller offensiven.

For nu lige at lade der gå helt FM i den, så drømmer jeg om et transfervindueforløb i stil med dette:

Ud:
------------------
Masch (£35m)
Dossena (£5m)
Babel (£7m)
Voronin (£3m)
------------------
Total: £50m
------------------

Ind:
------------------
Martinez (£10m)
Suarez (£30m)
Kjær (£10m)
------------------
Total: £50m
------------------

Vores kvantitative bredde ville ganske vist ikke blive styrket, men den kvalitative bredde ville få en gevaldigt nøk opad.

They may say i'm a dreamer
But i'm not the only one

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. nov, 2009 22:11

Så skal Lucas være istand til at holde det niveau som han til tider viser. Synes ofte forskellen på Lucas og Masche er, at Masche tackler på bolden, hvor imod Lucas giver dumme frispark væk. Men bevares du har da en pointe. Det er lidt respektløs at overse Lucas på den måde, men måske er der bare tvivl om han er rollen voksen.

Hvis han kan udvikle sig som en direkte afløser til Masche kan vi jo smide alle pengene fra Masche i David Villa puljen og det ville jo være fint.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 15. nov, 2009 22:13, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 15. nov, 2009 22:12

@ Aarde

Grunden til at ingen har nævnt Lucas som afløser, er vel den, at hvis Mascherano skifter, skal vi finde en der kan spille ved siden af Lucas. Man kan ikke sætte sin lid til Aquilani, dertil er han for skadesplaget. Desuden kan Aquilani være tiltænkt en væsentligt mere offensiv rolle end en Lucas/Flamini type. Så vil stadig mene, at vi skal finde en erstatning for Mascherano og ikke en reserve til Lucas.

Bonzai

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bonzai » søndag, 15. nov, 2009 22:33

aarde skrev: For nu lige at lade der gå helt FM i den, så drømmer jeg om et transfervindueforløb i stil med dette:

Ud:
------------------
Masch (£35m)
Dossena (£5m)
Babel (£7m)
Voronin (£3m)
------------------
Total: £50m
------------------

Ind:
------------------
Martinez (£10m)
Suarez (£30m)
Kjær (£10m)
------------------
Total: £50m
------------------

Vores kvantitative bredde ville ganske vist ikke blive styrket, men den kvalitative bredde ville få en gevaldigt nøk opad.

They may say i'm a dreamer
But i'm not the only one
Ved godt jeg er ny og vil ikke være lyse slukker. Men de summer du mener vi kan få for Dossena, Mascherano, Voronin & Babel kan du jo ikke være 100 % sikker på at få, og måske også de 2 ejere vil have nogen af de penge til dem selv. Vil bare sige, at meget er usikkert

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 15. nov, 2009 22:40

aarde: Lucas er bestemt ikke glemt. Men ryger Masc, og det gør han, så er der endnu et hul i truppen. Der skal helt sikkert indkøbes en ny midtbane motor istedet for Masc. Lucas, Aqua og Gerrard er ikke nok og Spearing/Plessis er ikke gode nok. Jeg betragter Lucas som fast mand i startopstillingen og det forestiller jeg mig ikke at nyindkøb kan ændre på.
"We're not racist, we only hate the mancs"

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » søndag, 15. nov, 2009 22:47

Masche20 skrev:
Hekkem skrev:
Masche20 skrev:Lige præcis. De Rossi er den eneste, der kan erstatte Mascherano og tilmed forbedre den defensive midt. Han er verdens bedste defensive midtbanespiller og ville klæde Liverpool og Premier League. Drømmesigning.
Verdens bedste defensive midtbane findes i London. Men ja, det ville være en drømmesigning med Daniele De Rossi. Så kan vi måske hente Andres Iniesta også, så har vi verdens bedste midtbane. Spøg til side, tror jeg ikke AS Roma og De Rossi står i skilsmisse lige i øjeblikket.

Mindre, mener jeg, kan også godt gøre det. Andre herinde er godt inde på hvem. Lee Catermole er en spiller jeg yderst gerne så i vores flotte trøje, på vores defensive midtbane.
To meninger om den sag, men vil så vende den og sige, at De Rossi har større betydning end Essien som du sikkert hentyder til. For mig er der ingen defensiv midt over De Rossi. Han besidder alle defensive kvaliteter samt et væld af offensive og et blændende spark har han tilmed også.

Når prinsen af Roma kan lokkes derfra så kan De Rossi vel også. Aqui og Rossi er begge opfostret i Roma, men fordi, Totti bliver der hele karrieren er ikke ens betydende med, at Rossi også gør. Som det tilmed går Roma for tiden er det vel ikke utænkeligt, at han vil overveje bud fra andre klubber og i særdeleshed storklubber som Liverpool.
Det jo forskellen på Iniesta og Rossi. Deres klubber stor i vidt forskellige situationer lige for tiden.
Jeg er fulstændig enig med Hekkem i valget af verdens bedste defensive midt.
Essien er bare i en klasse for sig selv pt og Di Rossi kommer ikke i nærheden. (imo er han dog bedre fremad banen end Essien)

Di rossi er imo heller ikke nr.2 for der har jeg Cambiasso der helt og aldeles styrer for sindsygt.
Og han har en rutine som di Rossi mangler og lge den som vi pt også står og mangler.

Jeg tror dog hverken at Cambiasso eller Di Rossi er til at købe pt, dertil er deres værdi for deres respektive klubber for stor.

Sammenligningen med Aqua duer imo heller ikke, da Di Rossi har været mere eller mindre fast mand i Roma længe, mens Aqua har været skadet
over en årrække.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. nov, 2009 23:00

FørKendtSom skrev:
Masche20 skrev:
Hekkem skrev:
Masche20 skrev:Lige præcis. De Rossi er den eneste, der kan erstatte Mascherano og tilmed forbedre den defensive midt. Han er verdens bedste defensive midtbanespiller og ville klæde Liverpool og Premier League. Drømmesigning.
Verdens bedste defensive midtbane findes i London. Men ja, det ville være en drømmesigning med Daniele De Rossi. Så kan vi måske hente Andres Iniesta også, så har vi verdens bedste midtbane. Spøg til side, tror jeg ikke AS Roma og De Rossi står i skilsmisse lige i øjeblikket.

Mindre, mener jeg, kan også godt gøre det. Andre herinde er godt inde på hvem. Lee Catermole er en spiller jeg yderst gerne så i vores flotte trøje, på vores defensive midtbane.
To meninger om den sag, men vil så vende den og sige, at De Rossi har større betydning end Essien som du sikkert hentyder til. For mig er der ingen defensiv midt over De Rossi. Han besidder alle defensive kvaliteter samt et væld af offensive og et blændende spark har han tilmed også.

Når prinsen af Roma kan lokkes derfra så kan De Rossi vel også. Aqui og Rossi er begge opfostret i Roma, men fordi, Totti bliver der hele karrieren er ikke ens betydende med, at Rossi også gør. Som det tilmed går Roma for tiden er det vel ikke utænkeligt, at han vil overveje bud fra andre klubber og i særdeleshed storklubber som Liverpool.
Det jo forskellen på Iniesta og Rossi. Deres klubber stor i vidt forskellige situationer lige for tiden.
Jeg er fulstændig enig med Hekkem i valget af verdens bedste defensive midt.
Essien er bare i en klasse for sig selv pt og Di Rossi kommer ikke i nærheden. (imo er han dog bedre fremad banen end Essien)

Di rossi er imo heller ikke nr.2 for der har jeg Cambiasso der helt og aldeles styrer for sindsygt.
Og han har en rutine som di Rossi mangler og lge den som vi pt også står og mangler.

Jeg tror dog hverken at Cambiasso eller Di Rossi er til at købe pt, dertil er deres værdi for deres respektive klubber for stor.

Sammenligningen med Aqua duer imo heller ikke, da Di Rossi har været mere eller mindre fast mand i Roma længe, mens Aqua har været skadet
over en årrække.
Han hedder De Rossi.

Du gør vidst Essien til mere end han nu er. Han er dygtig, men altså ikke så meget bedre som De Rossi, som du påstår.
Lyder meget som om du ikke har set meget til Dani De Rossi. En rutine som De Rossi mangler? Hentyder du til, at De Rossi er yngre end Cambiasso for rutine har han massere af. Fx har han spillet næsten 200 kampe for Roma og 51 kampe for Italiens landshold. Jeg har intet imod din mening, men synes din argumentation er lidt skudt ved siden af. De Rossi har massere af rutine.

Der er ydermere ingen sammenligning imellem De Rossi og Aqui. Det de har til fælles er, at de begge er opfostret i Roma og dermed bryder Aqui det billede af, at en rigtig Roma dreng aldrig forlader Roma og dermed kan det samme jo ske med De Rossi, hvis de rigtige omstændigheder byder sig. Tror simpelthen du har misforstået noget her, for kan ikke se, hvilke sammenligninger imellem de to, jeg ellers sku have lavet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar