Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 07. aug, 2009 13:14

Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.
Kun 35 kampe til Torres? Det ville da være et selvmål af dimensioner at være begrænset af, at en anden spiller partout skal have kampe, hvis Torres fysisk kan klare flere. Og i så fald ville det overhovedet ikke være nok. Scenariet, hvor Torres bænkes, for at Villa kan få spilletid, ville være ekstremt uholdbart - og jeg tror, Torres ville have meget svært ved at acceptere det. Hvis Eto'o, Rooney, Ibrahimovic etc. kun spillede 35 kampe for deres klubber på en sæson, ville det jo være latterligt og næsten arrogant.

Og jeg tror overhovedet ikke på, at vi spiller 20 kampe med 2 angribere. Som andre har skrevet, så ville Rafa nok have købt en angriber, hvis det var planen. Af andre hold, der spiller med en angriber alene på toppen, så kan der nævnes Inter, Roma, Barca og muligvis RM næste sæson. De har alle et klart førstevalg (Eto'o, Ibrahimovic, Benzema) med klare reserver (Arnautovic, Bojan, Raul) og/eller en fleksibilitet, som gør, at skader ikke bliver et problem (Totti/Vucinic, Balotelli (kant), Higuain (kant)).

Liverpool har et klart førstevalg, men mangler den rette reserve (selvom jeg mener, at Kuyt sagtens kunne være en fin reserve, hvis man i så fald var garderet ordentligt på højrefløjen). Vi skal ikke købe to klare førstevalg, men tænke i alternative løsninger, hvor Romas model med Totti/Vucinic virker ret oplagt - men det kræver, at Rafa kan få fingrene i den rette type.

Jeg har dog ikke noget mod et køb af en angriber, der er bedre end Voronin. Jeg mener blot, at pengene er givet langt bedre ud til en alsidig venstrekantsspiller.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » fredag, 07. aug, 2009 13:21

Flemming skrev:
Nando skrev:
Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.

Jeg tror simpelthen ikke på at vi spiller 40% af vores kampe med 2 angribere. Hvis det er planen havde Rafa allerede hentet en ny angriber ind. Næ, jeg ser også helst en spiller ind som kan dække venstre kant samt angriberpladsen. Hvis vi tager udgangspunkt i 4-2-3-1 systemet er det et faktum at der kommer væsentligt flere mål (og assists) fra Kuyt, Gerrard og Torres end der gør fra vores venstrekant, uanset hvem der spiller den. Hvis vi skal forstærke start 11'eren offensivt må det være den venstrekant som er 1. prioritet, og som nævnt gerne med en der også kan dække angriberpladsen. Allerhelst så jeg Ashley Young, selvom han nok ville få problemer med at spille alene på top, men i en 4-4-2 kan han sagtens spille angriber.
Så du forventer med andre ord at Torres spiller 50+ kampe fra start? Eller vi stiller svækket op i stedet med enten Ngog eller Nemeth?
Næ, det forventer jeg som ikke, men eftersom jeg tror at vi max kommer til at spille mellem 5 og 10 % af vores kampe med 2 angribere har jeg svært ved at se hvordan vi skal kunne tiltrække en rigtig god angriber som vil komme til at spille et sted mellem 10 og 20 kampe på en sæson - Jeg tror i hvert fald ikke Villa gider! Samtidigt anser jeg det for vigtigere at forstærke vores bedste start 11'er da det vil betyde at vi er stærkere i måske 80-90% af kampene, fremfor at forstærke bænken som vil hjælpe os i 10-20% af kampene.

Jeg håber naturligvis Torres vil være stort set skadesfri i den kommende sæson, og således kan spille omkring de 45-55 kampe. Man ved aldrig, men det håber jeg. De kampe han ikke spiller kan vi sagtens stille op med Kuyt på top og så Benna på højrekanten, eller Babel helt fremme. Evt. slå over i 4-4-2 når Torres ikke er med og så benytte Kuyt sammen med en af de unge!

Det kommer naturligvis også an på prisen. Kan vi hente en angriber som er bedre end dem vi har til £5-10M ser jeg da også fornuft i dette - For mig er det bare ikke 1. prioritet!
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mikkel » fredag, 07. aug, 2009 13:24

Jeg er enig med Ilusio om, at vi er nødt til at have en angriber til af samme kaliber som Torres. Hvis ikke i dette vindue (hvis de resterende penge går til en kantspiller - som vi også har brug for), så i næste, eller næste sommer. Det er ikke godt nok at sætte Dicky, Nemeth eller N'Gog derop (eller Voronin for den sags skyld.... :shock: ). Og som det er skrevet, så betyder det jo ikke, at han må sidde på bænken, hvis Torres spiller. Næh, det skal være en type, der sagtens kan indgå i vores 4-2-3-1 system på en af pladserne omkring Torres - eller på Torres' plads, når han er ude. Det jeg synes, Man. Utd. og Barca gør godt er, at de kan få flere (2) angribere passet ind blandt de 3-4 forreste, selvom de kun spiller med 1 på top. Og derfor skal den angriber, vi henter, være fleksibel a-la Villa, selvom jeg tror, han er ude af vores reach. Vi skal have flere offensive superstærke strenge at spille på.

Jeg synes, det er tydeligt, at vores 2. linie er for ringe, når vi ser disse testkampe. Men jeg synes, det er helt super, at vi ikke køber breddespillere for tiden, men spillere der seriøst skal kunne indgå i start-11 - og ikke bare fylde op. For få år tilbage købte Rafa hellere 3 spillere end 1 for £20m. Det syntes jeg var meget forkert, og jeg syntes ikke, at dem han bragte ind kunne andet end bare erstatte dem, han sendte ud. En breddespiller for en breddespiller.

Jeg tror på Silva + et 4. valg/back-up til centerforsvaret. Det burde der være penge nok til.
Just the fax ma'am. Just the fax.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 13:38

Jeg skrev at Torres/ny mand kunne starte 35 gange hver. Giv dem 10 gange som indskifter og vi er på 45 kampe totalt.

Torres har indtil videre spillet 82 kampe inkl. venskabskampe. Det er 41 per år. Mon ikke han kunne tåle 45 så eksklusiv venskabkampe?

Uden at have talene, så tvivler jeg på at vi kun spillede med 1 angriber meget mere end 60% af kampene sidste år. Derudover er 50 kampe også konservativt sat. Realistisk ender det nok nærmere 55-57.

Sidst vil jeg pointere at vi har skreget os hæse sidste år når vi ikke kunne vinde hjemmekampene mod svagere hold. Der har vi jo NETOP brug for 2 der kan afslutte.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » fredag, 07. aug, 2009 13:39

Mikkel skrev:Jeg er enig med Ilusio om, at vi er nødt til at have en angriber til af samme kaliber som Torres. Hvis ikke i dette vindue (hvis de resterende penge går til en kantspiller - som vi også har brug for), så i næste, eller næste sommer. Det er ikke godt nok at sætte Dicky, Nemeth eller N'Gog derop (eller Voronin for den sags skyld.... :shock: ). Og som det er skrevet, så betyder det jo ikke, at han må sidde på bænken, hvis Torres spiller. Næh, det skal være en type, der sagtens kan indgå i vores 4-2-3-1 system på en af pladserne omkring Torres - eller på Torres' plads, når han er ude. Det jeg synes, Man. Utd. og Barca gør godt er, at de kan få flere (2) angribere passet ind blandt de 3-4 forreste, selvom de kun spiller med 1 på top. Og derfor skal den angriber, vi henter, være fleksibel a-la Villa, selvom jeg tror, han er ude af vores reach. Vi skal have flere offensive superstærke strenge at spille på.

Jeg synes, det er tydeligt, at vores 2. linie er for ringe, når vi ser disse testkampe. Men jeg synes, det er helt super, at vi ikke køber breddespillere for tiden, men spillere der seriøst skal kunne indgå i start-11 - og ikke bare fylde op. For få år tilbage købte Rafa hellere 3 spillere end 1 for £20m. Det syntes jeg var meget forkert, og jeg syntes ikke, at dem han bragte ind kunne andet end bare erstatte dem, han sendte ud. En breddespiller for en breddespiller.

Jeg tror på Silva + et 4. valg/back-up til centerforsvaret. Det burde der være penge nok til.

Hvor mange af dem er det lige der render rundt, og hvad tror du de koster? Hvis dette transfervindue sætter standarden får vi ikke (hvis vi nu først antager at der rent faktisk findes yderligere en af Torres' kaliber ;) ) sådan en angriber til under £40-50M - Så mange penge spenderer Rafa ikke på nogen som helst!

Det jeg til gengæld er enig i er at hvis vi skal købe en klasseangriber skal det simpelthen være en som kan spille minimum én af de tre pladser bag frontangriberen. Der skal ganske enkelt være plads til denne "superangriber" i start 11'eren også når Torres er med og vi spiller 4-2-3-1!
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 13:49

4-2-3-1 med en "superangriber" til at spille Gerrards plads bag Torres ligner en 4-4-2 rigtigt meget ;)

Kalder vi formationen 4-2-3-1 når vi har en Kuyt/Ngog/Voronin til at ligge bag Torres, så er vi ikke uenige i hvilken spiller vi skal hente. Til gengæld er vi uenige i at det stadig hedder en 4-2-3-1 :)

Som jeg ser det er det 4-2-3-1 når det er en Yossi, Gerrard, Lucas der ligger bag Torres. Sætter vi en angriber op til Torres, så er vi jo netop ovre i en 4-4-2.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mikkel » fredag, 07. aug, 2009 13:52

Nando skrev:
Mikkel skrev:Jeg er enig med Ilusio om, at vi er nødt til at have en angriber til af samme kaliber som Torres. Hvis ikke i dette vindue (hvis de resterende penge går til en kantspiller - som vi også har brug for), så i næste, eller næste sommer. Det er ikke godt nok at sætte Dicky, Nemeth eller N'Gog derop (eller Voronin for den sags skyld.... :shock: ). Og som det er skrevet, så betyder det jo ikke, at han må sidde på bænken, hvis Torres spiller. Næh, det skal være en type, der sagtens kan indgå i vores 4-2-3-1 system på en af pladserne omkring Torres - eller på Torres' plads, når han er ude. Det jeg synes, Man. Utd. og Barca gør godt er, at de kan få flere (2) angribere passet ind blandt de 3-4 forreste, selvom de kun spiller med 1 på top. Og derfor skal den angriber, vi henter, være fleksibel a-la Villa, selvom jeg tror, han er ude af vores reach. Vi skal have flere offensive superstærke strenge at spille på.

Jeg synes, det er tydeligt, at vores 2. linie er for ringe, når vi ser disse testkampe. Men jeg synes, det er helt super, at vi ikke køber breddespillere for tiden, men spillere der seriøst skal kunne indgå i start-11 - og ikke bare fylde op. For få år tilbage købte Rafa hellere 3 spillere end 1 for £20m. Det syntes jeg var meget forkert, og jeg syntes ikke, at dem han bragte ind kunne andet end bare erstatte dem, han sendte ud. En breddespiller for en breddespiller.

Jeg tror på Silva + et 4. valg/back-up til centerforsvaret. Det burde der være penge nok til.

Hvor mange af dem er det lige der render rundt, og hvad tror du de koster? Hvis dette transfervindue sætter standarden får vi ikke (hvis vi nu først antager at der rent faktisk findes yderligere en af Torres' kaliber ;) ) sådan en angriber til under £40-50M - Så mange penge spenderer Rafa ikke på nogen som helst!

Det jeg til gengæld er enig i er at hvis vi skal købe en klasseangriber skal det simpelthen være en som kan spille minimum én af de tre pladser bag frontangriberen. Der skal ganske enkelt være plads til denne "superangriber" i start 11'eren også når Torres er med og vi spiller 4-2-3-1!
Fair nok, det jeg prøver at sige er, at vi ikke kan nøjes med en middelmådig erstatning (som vi har flere af i forvejen), for så mister vi dyrebare points, når Torres er ude. Om han så kommer til at koste £20m, £30m eller £40m skal jeg ikke gøre mig klog på. Mit budskab er, at vi skal have en klasseangriber - ikke blot en bredde-backup.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mikkel » fredag, 07. aug, 2009 13:55

Flemming skrev:4-2-3-1 med en "superangriber" til at spille Gerrards plads bag Torres ligner en 4-4-2 rigtigt meget ;)

Kalder vi formationen 4-2-3-1 når vi har en Kuyt/Ngog/Voronin til at ligge bag Torres, så er vi ikke uenige i hvilken spiller vi skal hente. Til gengæld er vi uenige i at det stadig hedder en 4-2-3-1 :)

Som jeg ser det er det 4-2-3-1 når det er en Yossi, Gerrard, Lucas der ligger bag Torres. Sætter vi en angriber op til Torres, så er vi jo netop ovre i en 4-4-2.
Det er jeg ikke enig i. Det kommer jo an på spillerens rolle i det offensive spil. Fordi han pr. definition er angriber, betyder det ikke, at vi så spiller med 2 på toppen. Rooney og Henry har eksempelvis spillet på venstrekanten uden at jeg vil sige, at Man. Utd. og Barca har spillet 4-4-2.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » fredag, 07. aug, 2009 13:59

Flemming skrev:4-2-3-1 med en "superangriber" til at spille Gerrards plads bag Torres ligner en 4-4-2 rigtigt meget ;)

Kalder vi formationen 4-2-3-1 når vi har en Kuyt/Ngog/Voronin til at ligge bag Torres, så er vi ikke uenige i hvilken spiller vi skal hente. Til gengæld er vi uenige i at det stadig hedder en 4-2-3-1 :)

Som jeg ser det er det 4-2-3-1 når det er en Yossi, Gerrard, Lucas der ligger bag Torres. Sætter vi en angriber op til Torres, så er vi jo netop ovre i en 4-4-2.
I nogle tilfælde er det måske lidt ordkløveri om vi kalder det det ene eller det andet ;) Det jeg vurderer ud fra er bare at Gerrard/Torres samarbejdet skal vi holde fast ved. Kuyt laver de mål og assists han skal fra sin position som højre kant (samtidigt med at han arbejder rigtigt godt når vi ikke er i boldbessiddelse), mens vi mangler det samme fra en venstre kant. Derfor er mit udgangspunkt at tre af de fire forreste pladser er "taget", i hvert fald når vi kan stille i stærkeste opstilling. Deruodver ønsker jeg af princip at vi skal forstærke start 11'eren i stedet for at købe squadplayers. Derfor skal et offensivt indkøb efter min overbevisning købes til venstrekanten, og kan han så spille angriber er det bare endnu bedre.

Men jeg ønsker en venstrekant, som også kan spille angriber. Du ønsker en angriber som også kan spille venstrekant. Vi er jo egentligt ikke så lagt fra hinanden ;)
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 14:44

Mikkel skrev:
Flemming skrev:4-2-3-1 med en "superangriber" til at spille Gerrards plads bag Torres ligner en 4-4-2 rigtigt meget ;)

Kalder vi formationen 4-2-3-1 når vi har en Kuyt/Ngog/Voronin til at ligge bag Torres, så er vi ikke uenige i hvilken spiller vi skal hente. Til gengæld er vi uenige i at det stadig hedder en 4-2-3-1 :)

Som jeg ser det er det 4-2-3-1 når det er en Yossi, Gerrard, Lucas der ligger bag Torres. Sætter vi en angriber op til Torres, så er vi jo netop ovre i en 4-4-2.
Det er jeg ikke enig i. Det kommer jo an på spillerens rolle i det offensive spil. Fordi han pr. definition er angriber, betyder det ikke, at vi så spiller med 2 på toppen. Rooney og Henry har eksempelvis spillet på venstrekanten uden at jeg vil sige, at Man. Utd. og Barca har spillet 4-4-2.
Der er også stor forskel på om du spiller fløj eller angriber. Du snakker om en fløj, jeg snakker om en angriber.

Fløjen har defensive pligter, det har en angriber stort set ikke. Torres forventer vi jo ikke forsvarer nær så meget som Kuyt. Gerrard har også i rollen bag Torres stort set ikke deltaget i det defensive.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 14:45

Nando skrev:
Flemming skrev:4-2-3-1 med en "superangriber" til at spille Gerrards plads bag Torres ligner en 4-4-2 rigtigt meget ;)

Kalder vi formationen 4-2-3-1 når vi har en Kuyt/Ngog/Voronin til at ligge bag Torres, så er vi ikke uenige i hvilken spiller vi skal hente. Til gengæld er vi uenige i at det stadig hedder en 4-2-3-1 :)

Som jeg ser det er det 4-2-3-1 når det er en Yossi, Gerrard, Lucas der ligger bag Torres. Sætter vi en angriber op til Torres, så er vi jo netop ovre i en 4-4-2.
I nogle tilfælde er det måske lidt ordkløveri om vi kalder det det ene eller det andet ;) Det jeg vurderer ud fra er bare at Gerrard/Torres samarbejdet skal vi holde fast ved. Kuyt laver de mål og assists han skal fra sin position som højre kant (samtidigt med at han arbejder rigtigt godt når vi ikke er i boldbessiddelse), mens vi mangler det samme fra en venstre kant. Derfor er mit udgangspunkt at tre af de fire forreste pladser er "taget", i hvert fald når vi kan stille i stærkeste opstilling. Deruodver ønsker jeg af princip at vi skal forstærke start 11'eren i stedet for at købe squadplayers. Derfor skal et offensivt indkøb efter min overbevisning købes til venstrekanten, og kan han så spille angriber er det bare endnu bedre.

Men jeg ønsker en venstrekant, som også kan spille angriber. Du ønsker en angriber som også kan spille venstrekant. Vi er jo egentligt ikke så lagt fra hinanden ;)
Vi er enige i at vi ikke skal ødelægge Torres/Gerrard samarbejdet. Problemet er blot at sidste sæson spillede de kun 14/38 PL kampe sammen. Det er godt en kamp ud af 3. Mon ikke vi mangler en reel erstatning til de kampe hvor den ene er væk pga skader eller lign.? I mine øjne var det årsagen til at vi ikke vandt PL sidste sæson.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Webmartin
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:01
Geografisk sted: CPH
Alder: 61

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Webmartin » fredag, 07. aug, 2009 20:30

Ønskesvaret er Villa. Han har både det fleksible og det effektive. Har vi blot det mindste råd, skal vi baske til ballonen og hente ham hurtigst muligt. Jeg ser ingen andre, der kan udfylde alle roller i angrebet, sammen med eller uden Torres.
Bill Shankly, Bob Paisley, Joe Fagan, Ron Moran, Reuben Bennet and Tom Saunders.

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » fredag, 07. aug, 2009 21:24

Webmartin skrev:Ønskesvaret er Villa. Han har både det fleksible og det effektive. Har vi blot det mindste råd, skal vi baske til ballonen og hente ham hurtigst muligt. Jeg ser ingen andre, der kan udfylde alle roller i angrebet, sammen med eller uden Torres.
Aguero?
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » fredag, 07. aug, 2009 21:31

Er enig i det at vi mangler en angriber som har mange af de samme kvaliteter som Torres har for hvis han bliver skadet har vi som sagt et ret stort problem, MEN! Første priotet i det her transfer vindue må altså være en kantspiller, en rigtig kantspiller. Der er ikke råd til begge dele og når vi spiller en formation med kun en angriber kan det ikke være første priotet at hente en angriber.

Voronin var ikke ret impornerende i sin første sæson i Liverpool men da han kom til Hertha sidste sæson viste han virkelig gode takter og han lavede ret mange mål og viste generalt stort spil. Efter sådan en sæson kunne det være en mulighed at satse på ham, ved godt at den tyske Bundesliga ikke er på samme niveau som PL men det er alligevel en stærk liga. Ellers kan Kuyt også bruges på toppen selvom han er bedst på kanten.

Jeg siger hent en klasse kantspiller og så se om der eventuelt kunne være nogle spændende angribere som står uden kontrakt selvom at chancerne på det her tidspunkt nok ikke er så store :?
Billede

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 07. aug, 2009 23:35

Nando skrev:
Webmartin skrev:Ønskesvaret er Villa. Han har både det fleksible og det effektive. Har vi blot det mindste råd, skal vi baske til ballonen og hente ham hurtigst muligt. Jeg ser ingen andre, der kan udfylde alle roller i angrebet, sammen med eller uden Torres.
Aguero?
Diskussionen er lidt ved ende ud i, at Torres-garderings-tilhængerne vil have en angriber, der kan spille en eller flere af offensive pladser bag Torres. Venstrekantstilhængerne vil have en venstrekant, der kan spille angriber. Sådan har jeg forstået diskussionen indtil videre (og har selv argumenteret for en venstrekant, der også kan spille angriber)... Men lige for at understrege noget ret banalt. En bedre venstrefløj vil betyde flere mål, uagtet om Torres spiller eller ej. Lige et par scenarier:

1. Scenarie - en venstrekant, der kan spille angriber
Ville være ideelt, da det klart svageste led offensivt i startformationen er venstrekanten. Det ville således løse to hovedproblemer med et slag. Men det er også ret urealistisk. Kun Vucinic og Henry formår vist på et rimeligt højt niveau at spille alene på toppen og venstrekant. Eduardo, Van Persie, Mata og Young fungere kun optimalt i angrebet som støtteangriber.

2. Scenarie - en angriber, der kan spille hængende angriber
Ville sådan set stadig være et problem i forhold til spilletid. Carra satte vist det (over)menneskelige ideal sidste sæson ved at være involveret i 55 kampe, hvilket må være et realistisk max, selvom vi skulle spille 60 kampe. Men det ville ikke give mange kampe til en Villa/Aguero. På baggrund af sidste sæson vil Villa/Aguero få ca 30 kampe, men både Torres og Gerrard kampantal (73 tilsammen) var under standard sidste sæson, så det er lidt svært at forestille sig, at Villa/Aguero skulle kunne få over 30 kampe. Så skal Rafa opgive Torres/Gerrard samarbejdet og smide Aquilani eller Masch på bænken, men det virker dumt.

3. Scenarie - en angriber, der kan spille både hængende og højrekant (Tevez)
En sådan spiller ville nok kunne få lidt flere kampe, da Kuyt i så fald nok ikke ville spille 48 kampe fra start. Den negative konsekvens vil dog være, at en reserve som Yossi ville få meget svært ved at få spilletid på højrekanten eller som offensiv midt (hvilket nok er hans optimale positioner). En angriber, der kan spille både hængende og højrekant vil kunne få tilstrækkeligt med spilletid, men det vil være på bekostning af Yossi, og vil ikke medføre en forbedring af venstrekanten.

4. Scenarie - en venstrefløj, der kan spille højrekant (Young, Cazorla, Silva)
Vil forbedre vores venstrefløj og samtidig dække højrefløjen, hvis Kuyt skal erstatte Torres i angrebet. Selvom Kuyt har haft sin største succes i Liverpool som fløj, så scorer han jo stadig sine mål i boksen. Jeg kan sagtens se Kuyt som Torres-gardering og som støtteangriber for TOrres, hvis fløjene har tilstrækkeligt med kvalitet, men for dem, som har afskrevet Kuyt som angriber pga 07/08-sæsonen, er det selvfølgelig ikke en løsning på Torres problemet.

5. Scenarie - en venstrefløj, der kan spille hængende angriber og højrekant (Silva, Cazorla).
Meget af det samme som i scenarie 4, bortset fra at Gerrard positionen også er garderet.

6. Scenarie - en venstrefløj, der kan spille offensiv midt og støtteangriber (Mata og tildels Young).
En sådan spiller vil kunne støtte Torres som anden angriber, hvis det skal være rigtig offensivt. Kuyt kan altså blive på højrekanten, men vedkommende er ikke en Torres-gardering.

Scenarie 1 er ideelt, men meget urealistisk. Scenarie 2 er ret kompliceret, hvad angår spilletid og forbedrer ikke venstrekanten. Scenarie 3 kan gå op rent spilletidsmæssigt, men vil nok i høj grad gå udover Yossi. Og her bliver venstrekanten heller ikke forbedret

Scenarie 4,5 og 6 løser alle venstrekantproblemet, men indeholder ingen reel backup til Torres, hvis man da ikke mener, at Kuyt kan begå sig boksen. Dog vil der i disse scenarier være plads til Yossi.

Jeg vil dog stadigvæk foretrække 4,5 eller 6 (A. Young ville faktisk næsten være ideel), da venstrekanten (Aurelio, Riera) kun har produceret 12 scoringer i ligaen, hvorimod Torres/Gerrard har stået bag 42 mål på trods af skader, og Kuyt/Arbeloa har fabrikeret 23 scoringer i ligaen. Af 2 og 3 vil jeg klart vælge 3.

Jeg vil være tryg ved startformation, der hed:
Torres
Young - Gerrard - Kuyt
Eller:
Kuyt
Riera - Gerrard - Young
Eller:
Kuyt
Riera - Yossi - Young

Det blev lidt langt, men hvis i andre ikke har fået noget ud af, så har jeg i det mindste fået tænkt et par scenarier eller seks igennem.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Besvar