Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Peter From

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Peter From » tirsdag, 10. mar, 2009 14:02

bongfong skrev:Vi mangler vel i virkeligheden KUN 2 kreative fløjspillere a über klasse for VIKRELIG at kæmpe med om PL efter min mening.
Spillere med über klasse, som der er en chance for at hente - om den så er stor eller lille:
Silva. Det lyder som om, at Silva har mulighed for at skifte, og jeg tror sku, at hvis han tager til udlandet, så er Liverpool en af hans favorit destinationer grundet vores spanske koloni.
Ribery. Lyder som om at Ribery gerne selv vil skifte Bayern ud(dog tror jeg at for mange topklubber vil have ham, at Livepool ikke er konkurrence-dygtige nok)
Hleb. Utilfreds med manglende spilletid i Barca. Et stor spiller, der har vist sit værd i Arsenal og defor kender til spillestilen i PL. eneste minus er nok hans gennembrudskraft ift. de 2 overfor, men overblikket, spilforståelsen og teknikken fejler bestemt ikke noget, derfor stadig et superkøb.
Mordric. Har været rygter om, at Redknapp vil afskibbe ham(om det så er helt sandt er self bob-bob). Han bliver i Tottenham brugt som lidt a la en all-round-player. I de kampe jeg har set ham på venstre-kanten, har han dog spillet VIRKELIG godt. Samme kommentar om ham, som til Hleb.
Diego. Efter mange år i Werder er det på tide han snart rejser. Godt nok bedst på offensiv midtbane, men kan spille på venstrekanten, og hvilken spiller også. Superkøb.

umiddelbare gode spillere efter spillere som Messi og Ronaldo. Uden tvivl om, at de er de bedste på de pladser!:( Og med bare 2 signings af dem ovenover, så er vi Mestre anno 09/10 :alcohol:
Det er vel meget rigtigt, med henblik på de systemer man har set Benites bruge, man kan argumentere for at reserverne for Torres og Gerrard ikke er gode nok til at det kan fungere uden dem, men hvis nu f.eks. Benayoun ikke laver andet end at være back-up for Gerrard og måske Babel ditto for Torres, tror jeg de vil kunne gøre dette fornuftigt efter et par måneder. Måske kan man sige at der bare skal to über klasse spillere, der er offensive, men det mest indlysende er selvfølgelig kanterne for s¨behøver man ikke at skifte system, men hvis der er nogle der sælger ud af superspillere til sommer syntes jeg stadig man skal være åben for at spille lidt anderledes for at passe en sådan ind i systemet, hvis alternativet er at hente en kant, der måkse er god nok.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » tirsdag, 10. mar, 2009 14:08

bongfong skrev:Vi mangler vel i virkeligheden KUN 2 kreative fløjspillere a über klasse for VIKRELIG at kæmpe med om PL efter min mening.
Jeg vil nu mene at en backup/makker angriber kommer foran nr. 2 kreativ fløjspiller. Det er essentielt at vi køber en angriber der kan supplere Torres i dennes eventuelle skadesperioder og deraf følgende formsvage perioder. Hvilken type angriber det skal være er så mere interessant at diskutere. Jeg ser helst en tank vi kan spille op på og smide bolde ind i hovedet på, det kunne være den dimension vi mangler for at knække de mindre hold. Men man kan selvfølgelig sige at det ville være mere oplagt at købe en type der på flere områder matcher Torres her tænker jeg i sær på hurtighed. Men med det sagt så synes jeg i hvert fald at vi har spillere som kan smide et habilt indlæg ind i feltet hvilket vi ikke får så meget ud af med den "nuværende startopstilling".

Well, min pointe er bare at hvis det viser sig at sommerens budget er til to dyre spillere så ser jeg helst at vi i første omgang gør alt for at få den all-around wing vi mangler og dernæst en solid erfaren angriber der kan lette målbyrden fra Torres skuldre.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 10. mar, 2009 14:41

Goal skriver at Valencia er interesseret i Voronin?

Voronin plus 20£M = Villa?
Billede

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » tirsdag, 10. mar, 2009 15:44

Xenne skrev:Goal skriver at Valencia er interesseret i Voronin?

Voronin plus 20£M = Villa?
Deal. 8-)
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 10. mar, 2009 15:46

Xenne skrev:Goal skriver at Valencia er interesseret i Voronin?

Voronin plus 20£M = Villa?
Så hellere Voronin= Villa plus 20£m.

Hvad med Silva? Jeg tror chancen for at vi får Silva er større end chancen for at vi får Villa. Jeg ved ikke hvorfor jeg tror det.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bongfong » tirsdag, 10. mar, 2009 15:47

VivaLFC skrev:
bongfong skrev:Vi mangler vel i virkeligheden KUN 2 kreative fløjspillere a über klasse for VIKRELIG at kæmpe med om PL efter min mening.
Jeg vil nu mene at en backup/makker angriber kommer foran nr. 2 kreativ fløjspiller. Det er essentielt at vi køber en angriber der kan supplere Torres i dennes eventuelle skadesperioder og deraf følgende formsvage perioder. Hvilken type angriber det skal være er så mere interessant at diskutere. Jeg ser helst en tank vi kan spille op på og smide bolde ind i hovedet på, det kunne være den dimension vi mangler for at knække de mindre hold. Men man kan selvfølgelig sige at det ville være mere oplagt at købe en type der på flere områder matcher Torres her tænker jeg i sær på hurtighed. Men med det sagt så synes jeg i hvert fald at vi har spillere som kan smide et habilt indlæg ind i feltet hvilket vi ikke får så meget ud af med den "nuværende startopstilling".

Well, min pointe er bare at hvis det viser sig at sommerens budget er til to dyre spillere så ser jeg helst at vi i første omgang gør alt for at få den all-around wing vi mangler og dernæst en solid erfaren angriber der kan lette målbyrden fra Torres skuldre.
Det er jeg sku uenig i. Hvis vi er så heldige at få bare 2 af de overstående, så er holdet ret så komplet ud fra spiller-materialet, hvis vi altså stadig spiller i den formation, der bliver brugt nu.
For så har vi en Kuyt, Babel, N'gog, til at figurere som back-ups for Torres. Ja, de har nu et stort skridt op til Torres niveau-mæssig, men N'gog viser til tider, at han har potentiale, og jeg mener vi skal satse én sæson med ham som 1. reserve for Torres, for netop at udvikle ham, hvorfor fanden er han ellers købt??? Samtidig vil han få det så meget lettere, når vi nu har 2 fløje der begge kan kreare noget. Og vores 2.hold, vil pludselig bestå af dem vi har nu, hvilket skaber meget mere bredde på holdet! Benna, Kuyt, Babel, Riera som offensive back-ups er jo ikke så dårligt endda, selv om den self. kan være bedre.
For det sidste så er det IKKE back-ups vi har brug for mere! Dem er der simpelthen købt for mange af! Vi skal gå efter de bedste, som skal komme på holdkortet med det samme! Det er en af de fejl Benitez har gjort i hans managertid i klubben. Alt for mange penge på middelmådige spillere:( Se bare på hvad én Torres har gjort for klubben. Tænk hvad 2 klassespillere mere på fløjen vil betyde? MUMS. Vi har en KÆMPE chance for at blive mestre, hvis de signings sker.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » tirsdag, 10. mar, 2009 16:20

Hr. Drejer skrev:
Xenne skrev:Goal skriver at Valencia er interesseret i Voronin?

Voronin plus 20£M = Villa?
Så hellere Voronin= Villa plus 20£m.

Hvad med Silva? Jeg tror chancen for at vi får Silva er større end chancen for at vi får Villa. Jeg ved ikke hvorfor jeg tror det.
Begge spillere er mine drømmespillere og hvis vi fik de to mere ville jeg ikke ønske mig flere forstærkninger. Ved ikke hvorfor men tror du har ret i Silva lidt lettere kan skaffes end Villa men da vi ofte kun spiller med en angriber er det egentlig også Silva jeg mener vi har mest brug for af de to. Håber virkelig på det men tvivler på vi får hentet bare en af dem men man kan jo altid leve med drømmen.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Kriller

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kriller » tirsdag, 10. mar, 2009 19:19

Styf skrev:
Hr. Drejer skrev:
Xenne skrev:Goal skriver at Valencia er interesseret i Voronin?

Voronin plus 20£M = Villa?
Så hellere Voronin= Villa plus 20£m.

Hvad med Silva? Jeg tror chancen for at vi får Silva er større end chancen for at vi får Villa. Jeg ved ikke hvorfor jeg tror det.
Begge spillere er mine drømmespillere og hvis vi fik de to mere ville jeg ikke ønske mig flere forstærkninger. Ved ikke hvorfor men tror du har ret i Silva lidt lettere kan skaffes end Villa men da vi ofte kun spiller med en angriber er det egentlig også Silva jeg mener vi har mest brug for af de to. Håber virkelig på det men tvivler på vi får hentet bare en af dem men man kan jo altid leve med drømmen.
Man kan så også vende den om og sige henter vi Villa, ja så spiller vi sgu med to angribere hver gang de er klar. Tænk sig et angreb bestående af Villa og Torres :gunfire: :headbang:

Dog tror jeg desværre det er urealistisk, har også en fornemmelse af at Silva ville være nemmere at hente, jeg tror dog ikke vi lander nogle af dem til sommer. Den ubekendte, i sommerens transferligning, er naturligvis ejersituationen. Ændrer den sig markant kan maget ske, er der status-quo, så tror jeg ikke vi skal forvente os for meget.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » tirsdag, 10. mar, 2009 19:57

bongfong skrev:
VivaLFC skrev:
bongfong skrev:Vi mangler vel i virkeligheden KUN 2 kreative fløjspillere a über klasse for VIKRELIG at kæmpe med om PL efter min mening.
Jeg vil nu mene at en backup/makker angriber kommer foran nr. 2 kreativ fløjspiller. Det er essentielt at vi køber en angriber der kan supplere Torres i dennes eventuelle skadesperioder og deraf følgende formsvage perioder. Hvilken type angriber det skal være er så mere interessant at diskutere. Jeg ser helst en tank vi kan spille op på og smide bolde ind i hovedet på, det kunne være den dimension vi mangler for at knække de mindre hold. Men man kan selvfølgelig sige at det ville være mere oplagt at købe en type der på flere områder matcher Torres her tænker jeg i sær på hurtighed. Men med det sagt så synes jeg i hvert fald at vi har spillere som kan smide et habilt indlæg ind i feltet hvilket vi ikke får så meget ud af med den "nuværende startopstilling".

Well, min pointe er bare at hvis det viser sig at sommerens budget er til to dyre spillere så ser jeg helst at vi i første omgang gør alt for at få den all-around wing vi mangler og dernæst en solid erfaren angriber der kan lette målbyrden fra Torres skuldre.
Det er jeg sku uenig i. Hvis vi er så heldige at få bare 2 af de overstående, så er holdet ret så komplet ud fra spiller-materialet, hvis vi altså stadig spiller i den formation, der bliver brugt nu.
For så har vi en Kuyt, Babel, N'gog, til at figurere som back-ups for Torres. Ja, de har nu et stort skridt op til Torres niveau-mæssig, men N'gog viser til tider, at han har potentiale, og jeg mener vi skal satse én sæson med ham som 1. reserve for Torres, for netop at udvikle ham, hvorfor fanden er han ellers købt??? Samtidig vil han få det så meget lettere, når vi nu har 2 fløje der begge kan kreare noget. Og vores 2.hold, vil pludselig bestå af dem vi har nu, hvilket skaber meget mere bredde på holdet! Benna, Kuyt, Babel, Riera som offensive back-ups er jo ikke så dårligt endda, selv om den self. kan være bedre.
For det sidste så er det IKKE back-ups vi har brug for mere! Dem er der simpelthen købt for mange af! Vi skal gå efter de bedste, som skal komme på holdkortet med det samme! Det er en af de fejl Benitez har gjort i hans managertid i klubben. Alt for mange penge på middelmådige spillere:( Se bare på hvad én Torres har gjort for klubben. Tænk hvad 2 klassespillere mere på fløjen vil betyde? MUMS. Vi har en KÆMPE chance for at blive mestre, hvis de signings sker.
Hvis målsætningen er at vi skal vinde premier league allerede i næste sæson så vil jeg ikke sætte min lid til at N'gog på en halv sæson(Givet at han får regelmæssig spilletid resten af sæsonen) kan udvikle sig til at bære det tunge ansvar at være ene angriber i vores 4-2-3-1 formation i de perioder hvor Torres af den ene eller anden grund ikke er klar. Det kunne måske give udbytte om 2 sæsoner men på så kort sigt er det efter min mening at skrue forventningerne lidt for meget op på baggrund af en 19 årig spiller som stadigvæk har meget at bevise. Det kunne uden tvivl klæde truppen at få to stjernewings men som du selv nævner så har vi en samling spillere i Benna, Riera, Babel og til dels Kuyt som ikke nødvendigvis er superfløje men som på forskellig vis kan tilføje fløjene noget.

Du nævner også Torres betydning for klubben og det er jo netop også derfor at vi ikke kan risikere en sæson til hvor korthuset står og falder med om han eller Gerrard er klar og i form. Det er derfor at jeg i mit indlæg bakker op om købet af en dyr kreativ fløj som (forhåbentlig) både kan fungere sammen med Gerrard men som også kan tage teten når sidstnævnte er ukampsdygtig og det er også derfor at jeg synes at det vigtigere at der bliver købt en angriber der både kan danne par med og som kan tage over efter Torres end at skyde sparegrisen af på endnu en superfløj.
Det er så bare vigtigt at der bliver satset entydigt på en eventuel nyindkøbt angriber som 2. angriber så vi ikke gentager Crouch-scenariet hvor Voronin spillede en masse kampe som Crouch kunne have spillet og hvor han derefter skred pga. manglende spilletid.

Men hvis vi skifter træner og skal til at bygge op fra ny og eventuelt benytte et andet system så er vi helt i tråd med at vores unge kuld(Nemeth, Pacheco, N'gog, Spearing, Insúa etc.) skal have en reel chance for at bevise deres værd men så vinder vi nok først PL lidt senere..
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 11. mar, 2009 18:40

bongfong skrev:
VivaLFC skrev:
bongfong skrev:Vi mangler vel i virkeligheden KUN 2 kreative fløjspillere a über klasse for VIKRELIG at kæmpe med om PL efter min mening.
Jeg vil nu mene at en backup/makker angriber kommer foran nr. 2 kreativ fløjspiller. Det er essentielt at vi køber en angriber der kan supplere Torres i dennes eventuelle skadesperioder og deraf følgende formsvage perioder. Hvilken type angriber det skal være er så mere interessant at diskutere. Jeg ser helst en tank vi kan spille op på og smide bolde ind i hovedet på, det kunne være den dimension vi mangler for at knække de mindre hold. Men man kan selvfølgelig sige at det ville være mere oplagt at købe en type der på flere områder matcher Torres her tænker jeg i sær på hurtighed. Men med det sagt så synes jeg i hvert fald at vi har spillere som kan smide et habilt indlæg ind i feltet hvilket vi ikke får så meget ud af med den "nuværende startopstilling".

Well, min pointe er bare at hvis det viser sig at sommerens budget er til to dyre spillere så ser jeg helst at vi i første omgang gør alt for at få den all-around wing vi mangler og dernæst en solid erfaren angriber der kan lette målbyrden fra Torres skuldre.
Det er jeg sku uenig i. Hvis vi er så heldige at få bare 2 af de overstående, så er holdet ret så komplet ud fra spiller-materialet, hvis vi altså stadig spiller i den formation, der bliver brugt nu.
For så har vi en Kuyt, Babel, N'gog, til at figurere som back-ups for Torres. Ja, de har nu et stort skridt op til Torres niveau-mæssig, men N'gog viser til tider, at han har potentiale, og jeg mener vi skal satse én sæson med ham som 1. reserve for Torres, for netop at udvikle ham, hvorfor fanden er han ellers købt??? Samtidig vil han få det så meget lettere, når vi nu har 2 fløje der begge kan kreare noget. Og vores 2.hold, vil pludselig bestå af dem vi har nu, hvilket skaber meget mere bredde på holdet! Benna, Kuyt, Babel, Riera som offensive back-ups er jo ikke så dårligt endda, selv om den self. kan være bedre.
For det sidste så er det IKKE back-ups vi har brug for mere! Dem er der simpelthen købt for mange af! Vi skal gå efter de bedste, som skal komme på holdkortet med det samme! Det er en af de fejl Benitez har gjort i hans managertid i klubben. Alt for mange penge på middelmådige spillere:( Se bare på hvad én Torres har gjort for klubben. Tænk hvad 2 klassespillere mere på fløjen vil betyde? MUMS. Vi har en KÆMPE chance for at blive mestre, hvis de signings sker.
Jeg er nu ret sikker på, at Rafa med glæde ville smide om sig med £ 20 mio. køb og dermed spillere til start 11eren, men så meget har han ikke haft at rutte med, og han har skullet bruge pengene både til bredden og til starteren og til ungdommen.
Keane og til dels Babel har været nogle dyre drenge f.eks., da vi ikke har råd til at så dyre spillere ikke slår til.
I næste vindue formoder jeg stærkt, at vi skiller os af med spillere, der kan indbringe det meste af en super angriber sammen med beløbet for Keane, og at amerikanerne, CL penge, PL penge osv. vil være tilrådighed for en super winger, og så er vi jo ved at være der.

Boye

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Boye » onsdag, 11. mar, 2009 20:49

Det er altså svært at sige, hvor vi skal investere i en klassespiller. Hvis vi fastholder 4-2-3-1 systemet, som vi nok gør, er det dumt at smide alle pengene efter en top-angriber, og han vil samtidig blive utilfreds med en reserverolle. Vi kunne evt. investere i et kæmpetalent som 2. angriber.....
På kanten tror jeg ikke at Rafa vil bytte Kuyt med nogen som helst, og derfor virker det usandsynligt, at vi skulle investere i en utrolig dyr højrekant. Venstrekanten er mest sandsynlig, men Riera spiller tilfredsstillende, og samtidig har vi en Babel, der var on fire i går. Dermed ikke sagt, at vi ikke skal købe en ny, men jeg tror ikke, at Rafa vil gøre det. Jeg håber dog, at vi smider hele budgettet efter en klasse kantspiller.
,

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » onsdag, 11. mar, 2009 23:48

Kriller skrev:
Styf skrev:
Hr. Drejer skrev:
Xenne skrev:Goal skriver at Valencia er interesseret i Voronin?

Voronin plus 20£M = Villa?
Så hellere Voronin= Villa plus 20£m.

Hvad med Silva? Jeg tror chancen for at vi får Silva er større end chancen for at vi får Villa. Jeg ved ikke hvorfor jeg tror det.
Begge spillere er mine drømmespillere og hvis vi fik de to mere ville jeg ikke ønske mig flere forstærkninger. Ved ikke hvorfor men tror du har ret i Silva lidt lettere kan skaffes end Villa men da vi ofte kun spiller med en angriber er det egentlig også Silva jeg mener vi har mest brug for af de to. Håber virkelig på det men tvivler på vi får hentet bare en af dem men man kan jo altid leve med drømmen.
Man kan så også vende den om og sige henter vi Villa, ja så spiller vi sgu med to angribere hver gang de er klar. Tænk sig et angreb bestående af Villa og Torres :gunfire: :headbang:

Dog tror jeg desværre det er urealistisk, har også en fornemmelse af at Silva ville være nemmere at hente, jeg tror dog ikke vi lander nogle af dem til sommer. Den ubekendte, i sommerens transferligning, er naturligvis ejersituationen. Ændrer den sig markant kan maget ske, er der status-quo, så tror jeg ikke vi skal forvente os for meget.
Omstændighederne omkring Rafas kontrakt er vel også på højde med ejersituationen, når der skal trækkes (spanske) stjerner til klubben. Jeg tror i hvert fald ikke på at hverken Villa eller Silva ender i Liverpool såfremt Rafa kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 12. mar, 2009 11:28

Endnu et lille rygte.

Valencia have allowed David Villa to talk to interested parties regarding a possible move, despite him signing a six-year contract last year.

The Spanish club are in severe financial difficulties and are prepared to sell their prize asset if the price is right.

Manchester City are now in talks with the player, although Liverpool will be closely monitoring developments.
http://www.lfconline.com/news/loadnews. ... &id=437256
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » torsdag, 12. mar, 2009 12:21

Hr. Drejer skrev:Endnu et lille rygte.

Valencia have allowed David Villa to talk to interested parties regarding a possible move, despite him signing a six-year contract last year.

The Spanish club are in severe financial difficulties and are prepared to sell their prize asset if the price is right.

Manchester City are now in talks with the player, although Liverpool will be closely monitoring developments.
http://www.lfconline.com/news/loadnews. ... &id=437256
Villa kunne være en spændende spiller, der kan bruges på mange forskellige måder. Villas styrke er når han bliver direkte, men han er faktisk også relativt god til at møde bolden dybt og være med til at starte et angreb op. Fysisk fungerer Villa dog næppe som den enlige angriber i vores system. Vi sparker en del lange bolde op på vores spidsangriber, for at flytte kæderne hurtigt frem. Villa vil ligne Keane i den samme rolle og jeg tvivler på hans styrker kan tilpasses rollen med særlig stor succes. Villa skal nærmere være den spiller, der møder nedfaldsboldene.

Umiddelbart vil man have samme spørgsmål omkring Villa, som man havde omkring Robbie Keane. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene. Har svært ved at se os spille med 2 angribere og så Gerrard i den rolle han har nu. Og Gerrard mere defensivt er bare ikke den samme spiller, så det må vi absolut ikke overveje.
Samtidig har Benitez før vist, at han kan tilføje spillere effektivt til nye roller (jeg ved godt folk ikke er ellevilde omkring Dirk Kuyt, men han har en væsentlig større betydning end mange tror).

Men vi har brug for flere spillere der kan gå direkte mod mål og spille i et ekstraordinært højt tempo. Ser man på David Silva er han nærmere Benayoun-typen. Tempo er ikke hans store styrke, omend han er en intelligent ruteløber, der kan sættes op til meget.

Kort og godt: Vi mangler den der direkte type, men det skal være indenfor de nuværende taktiske dispositioner, så vi ikke defensivt gambler for meget. Det er en svær kode at at knække, men skal vi løfte os en klasse, så mangler vi den type spiller.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 12. mar, 2009 12:33

Jeg ser virkelig gerne Villa i truppen. Jeg er også for, at vi bevarer Gerrard-Torres makkerskabet, men hvorfor skulle Villa ikke kunne spille Kuyts plads? Specielt mod de små hold som fx Stoke, hvor en fremadgående Arbeloa alligevel ikke bliver udfordret særlig meget, ville vi med fordel kunne stille op med Villa. Han har endda også tidligere spillet venstrekant i korte perioder for Valencia, hvorfra han kan trække ind i banen og udnytte sit fremragende spark. På den plads ville han være en klar forstærkning ift. Riera og Babel.
Når vi har Torres eller Gerrard ude med en skade, ville han naturligvis kunne spille angriber, eller hvis vi mangler et mål i slutningen af kampene:

......Gerrard
..Torres...Villa

Jeg synes, at Torres og Villa har vist, at de fungerer rigtig godt sammen, så tror heller ikke dette vil blive noget problem.

Med Benayouns fremragende form er vi måske alligevel ikke så afhængige af en ny kant/offensiv midtbanespiller, så derfor ser jeg gerne en spiller som Villa, der samtidig ville styrke vores bredde i angrebet, der efter Torres ser noget tyndt ud.

Besvar