Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 03. maj, 2018 14:41

Xenne skrev:
Cynwal skrev:
Xenne skrev:Han kan sagtens spille gode kampe, men de fejl han laver er fatale og der er efterhånden mange af dem.
Arrrhhhh ..... Mig bekendt er der ikke nogen, der er døde endnu, grundet en fejl af Lovren. Jeg indrømmer, at jeg var tæt på et hjertestop, da jeg stod på 4 række på The Kop i Brendan Rodgers sidste sæson, og på 10 meters afstand så Lovren lave en dribling på egen baglinje, som resulterede i en frispilning af en West Ham spiller, og scoring til 0-2. Vi tabte for i øvrigt kampen 3-0, men jeg hørte ingen ambulancer eller så nogen få hjertemassage el. lign. i forbindelse med Lovrens fejl.
Nej der må jeg give mig, men i synonym ordbogen er han oplistet under hjertestop.
Denne sæson har Matip desværre være meget plaget af skader og har ikke været god de kampe han har spillet.
Han var i min verden foran Lovren i køen, men pt. er han den bedste vi har, så støtter ham da og håber på det bedste.
Helt generelt syntes jeg Lovren har forbedret sig meget de sidste 6 måneder, også inden van Dijk kom til.

Jeg tror han har lidt meget af at først kom han ind og troede at han skulle være forsvarsgeneral, men Skrtel troede også det var hans tur, så de to gik og råbte forbi hinanden og det hele var bare noget rod.

Så har han nogle gange forsøgt at kompensere for vores dårlige forsvar ved at prøve at lave en masse interceptions der ofre fører til fejl. Men i takt med at vores forsvar er blevet langsomt bedre, så har han også været bedre til at være afmålt i sine aktioner.

Så har Lovren også det problem at hans dårlige start i klubben gør at få lader tvivlen komme ham til gode, laver han en fejl er vi over ham og er sikre på at en 10-årig kunne gøre det bedre, bare fordi vi er så opmærksomme på ham.

Jeg syntes han fungerer godt med VvD for det meste og det er stadig et ungt makkerskab og mitstoppere modnes typisk senere end de fleste andre pladser, så jeg har alt mulig tro på at Lovren er bedre i næste sæson. Derfor skal vi kun investere i forvsaret hvis vi kan finde en spiller der er absolut skræddersyet til vores forsvar. De Ligt er en mulighed, men jeg er bange for han er alt for ung til at gå ind og spille PL bold hver uge.

Og ja Matip har fået selvtillids klø i efteråret og kom aldrig helt tilbage mentalt føler jeg. Jeg tror ikke at Matip har spillet sin bedste periode for os endnu, han har meget mere at byde på.

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. maj, 2018 22:22

Vi sættes igen i forbindelse med Pulisic. Vi skulle have fået to tilbud afvist. Ifølge rygtet skal vi over £53 M. før Dortmund gider lege.

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... c-i-sommer
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 03. maj, 2018 22:55

Hr. Drejer skrev:Vi sættes igen i forbindelse med Pulisic. Vi skulle have fået to tilbud afvist. Ifølge rygtet skal vi over £53 M. før Dortmund gider lege.

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... c-i-sommer
Klopp har jagtet ham, lige siden han kom til Liverpool, så vidt jeg ved. På den baggrund gad jeg godt se ham i klubben, da Klopp må mene, at han kan få noget fantastisk ud af ham. Men umiddelbart virker en pris i omegnen af £50M temmelig ekstrem.

Og så har jeg uden at kunne forklare det bare endnu mere fidus til Sessegnon, hvis vi taler store unge talenter.

Uanset hvad, så må der være en rimelig stor interesse i markedet for at skifte til Liverpool. For holdet er lige nu omgivet af en enorm feel-good-factor. Og selvom alle kan se, at det er et klassehold, så kan alle også se, at bredden måske er lidt for tynd, og der er fine muligheder for at komme ind på holdet.
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 03. maj, 2018 23:02

Ville til hver en tid vælge Sessegnon eller Leon Bailey frem for Pulisic.

Smider gerne 800 mio for Sessegnon, Bailey og Maddison. 800 mio er nok ikke realistisk, vi skal højere op.

Hvad med rygtet om vi vil betale i nærheden af 500 mio for Federico Chiesa.

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 03. maj, 2018 23:27

liverpoolfc86 skrev:Ville til hver en tid vælge Sessegnon eller Leon Bailey frem for Pulisic.

Smider gerne 800 mio for Sessegnon, Bailey og Maddison. 800 mio er nok ikke realistisk, vi skal højere op.
Ja mon ikke Sessegnon alene er vel en £40-50m.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 03. maj, 2018 23:32

Jo desværre :) . Men for pokker hvor vil det være en konge signing og er sikker på bedre end Pulisic:)

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 04. maj, 2018 09:52

Jeg har fulgt en smule med i Championship, men mest for at se vores egne udlånte spillere (især Grujic og Wilson). Så selvom jeg har en mavefornemmelse, der siger at Sessegnon bliver det helt store, så har jeg ikke nogen reel baggrund for at have den holdning andet end artikler og stats på knægten.

Er der nogen herinde, der decideret har set nogle Fulham-kampe og kan bekræfte eller afkræfte fornemmelserne?

Pulisic har jeg set en del mere til. Jeg kan godt lide ham. Han er lynhurtig og temmelig god teknisk. Men det er lidt som om, at han mangler det sidste. Og det sidste, det er det der resulterer i et forbedret end product i form af mål og assists. Han er stadig kun 19 år og kan naturligvis lægge meget mere til sit spil. Går ud fra, at det også er den holdning, som Klopp har.

Men uden ellers at sammenligne The Championship og Bundesligaen, så ser det bare på papiret ud som om, at Sessegnon i en alder af 17 år allerede har det "killer instinct", der resulterer i mål og assists. Og det endda selvom han også har spillet mange kampe fra backen.

Måske i sidste ende en ligegyldig debat, da Dortmund muligvis ikke vil sælge Pulisic og Sessegnon nok ender med at foretrække Spurs. Men før vi kender til mer ekonkrete planer, må vi jo debaterer vores egne flyvske idéer.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 04. maj, 2018 10:26

Jeg syntes nu alligevel man skal have Bundesligaen/Championship med i sammenligningen. Pulisic har masser af erfaring fra en top 4 liga + CL og landshold (jaja, lortelandshold), hvor Sessagnon ingen erfaring har fra højeste niveau. Ja, så er Pulisic næsten to år ældre.
Sessagnong giver os en spiller, der 100% er venstre side spiller (fra back, over midt til angreb), hvor Pulisic giver os en spiller der kan dække begge kanter og den offensive midt.

Hvor mangler vi mest? Vi mangler mest en ekstra wingangriber, da der ingen back-up er overhovedet i vores trup. Hvilken side mangler vi så mest til? Det er nok venstre, da Mané vel reelt spiller bedre i højre side, hvorimod Salah ikke rigtig kan spille i venstre. Ergo er en af dem ude, så er højresiden dækket ind, men vi har ingen til at dække venstre. På den måde giver Sessegnon os den spiller vi mest mangler.

Spilletid? Mané og Salah sidder tungt på pladserne, så spilleren skal gerne kunne dække flere pladser, hvis spilleren skal forvente en god del spilletid. Her trækker Pulisic det lange strå, da han kan spille begge sider, og indtage en midtbanerolle. Vi har allerede Robertson og Moreno på venstre back og i en 3 mands midtbane, passer Sessegnon ikke vildt godt på midten. Han kan så selvfølgelig overhale Moreno på backen, men Robertson får han ikke skubbet af pinden.

Penge. Transfermarkt vurderer Pulisic til næsten dobbelt så dyr som Sessegnon. Jeg kan dog sagtens forestille mig, at prisen ligger meget tæt på hinanden.

Afkast - Pulisic er stjernen i USA. Soccer er en hastigt voksende sport i USA. Der er et kæmpe markedspotentiale for os som klub i at blive nummer 1 klub i USA - og det vil vi få muligheden med Pulisic. Noget der kan stille os meget stærkere i fremtiden. Sessegnon giver os nok ikke det vilde nye økonomiske afkast, da han er engelsk og vi nok ikke kan vinde de vildt store antal nye engelske fans.

alt i alt - Hvis Sessegnon er tilfreds med at sidde og vente på bænken på de få spilleminutter, han vil få, når Mané eller Salah ikke spiller, eller håbe på en skade til dem, så vil han nok umiddelbart give os det bedste alternativ til wingangrebet. Men tænker vi i penge og generel bredde i truppen, så vil Pulisic tilføre os mere.

...og så har jeg egentlig ikke forholdt mig det vilde til deres individuelle niveau, da jeg mener, at hvis Klopp har dem på ønskelisten og de begge er rygtet kraftigt til os, så må de også begge besidde det talent der skal til.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » fredag, 04. maj, 2018 10:40

Bojangles skrev:Jeg syntes nu alligevel man skal have Bundesligaen/Championship med i sammenligningen. Pulisic har masser af erfaring fra en top 4 liga + CL og landshold (jaja, lortelandshold), hvor Sessagnon ingen erfaring har fra højeste niveau. Ja, så er Pulisic næsten to år ældre.
Sessagnong giver os en spiller, der 100% er venstre side spiller (fra back, over midt til angreb), hvor Pulisic giver os en spiller der kan dække begge kanter og den offensive midt.

Hvor mangler vi mest? Vi mangler mest en ekstra wingangriber, da der ingen back-up er overhovedet i vores trup. Hvilken side mangler vi så mest til? Det er nok venstre, da Mané vel reelt spiller bedre i højre side, hvorimod Salah ikke rigtig kan spille i venstre. Ergo er en af dem ude, så er højresiden dækket ind, men vi har ingen til at dække venstre. På den måde giver Sessegnon os den spiller vi mest mangler.

Spilletid? Mané og Salah sidder tungt på pladserne, så spilleren skal gerne kunne dække flere pladser, hvis spilleren skal forvente en god del spilletid. Her trækker Pulisic det lange strå, da han kan spille begge sider, og indtage en midtbanerolle. Vi har allerede Robertson og Moreno på venstre back og i en 3 mands midtbane, passer Sessegnon ikke vildt godt på midten. Han kan så selvfølgelig overhale Moreno på backen, men Robertson får han ikke skubbet af pinden.

Penge. Transfermarkt vurderer Pulisic til næsten dobbelt så dyr som Sessegnon. Jeg kan dog sagtens forestille mig, at prisen ligger meget tæt på hinanden.

Afkast - Pulisic er stjernen i USA. Soccer er en hastigt voksende sport i USA. Der er et kæmpe markedspotentiale for os som klub i at blive nummer 1 klub i USA - og det vil vi få muligheden med Pulisic. Noget der kan stille os meget stærkere i fremtiden. Sessegnon giver os nok ikke det vilde nye økonomiske afkast, da han er engelsk og vi nok ikke kan vinde de vildt store antal nye engelske fans.

alt i alt - Hvis Sessegnon er tilfreds med at sidde og vente på bænken på de få spilleminutter, han vil få, når Mané eller Salah ikke spiller, eller håbe på en skade til dem, så vil han nok umiddelbart give os det bedste alternativ til wingangrebet. Men tænker vi i penge og generel bredde i truppen, så vil Pulisic tilføre os mere.

...og så har jeg egentlig ikke forholdt mig det vilde til deres individuelle niveau, da jeg mener, at hvis Klopp har dem på ønskelisten og de begge er rygtet kraftigt til os, så må de også begge besidde det talent der skal til.
Bundesligaen må vurderes meget meget bedre end Championship og som du nævner har Puslic erfaring fra Chl og landshold fodbold.
Puslic kan spille i begge sider, faktisk alle de offensive pladser, hvilket vil være en god gardering.
Jeg har ikke set Sessegnon spiller, har kun hørt en masse hype, det skal dog tages med, at han ligeledes sidste sæson fik rigtig meget ros. Så der er måske noget om snakken, når han levere to sæsoner i streg.

Jeg er dog meget nervøs for prisen på sådan en ung englænder, han forlængede sidste år og vil helt sikkert koste i mange penge.
Penge hvor jeg med garanti er sikker på, at vi får en bedre spiller i Puslic og en der kan styrke bredden i truppen på flere tiltrængte pladser.
Hvor vidt han er til salg er jeg dog mere i tvivl om, vi har været ude efter ham før og det var uden succes.
Billede

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 04. maj, 2018 10:48

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi sættes igen i forbindelse med Pulisic. Vi skulle have fået to tilbud afvist. Ifølge rygtet skal vi over £53 M. før Dortmund gider lege.

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... c-i-sommer
Klopp har jagtet ham, lige siden han kom til Liverpool, så vidt jeg ved. På den baggrund gad jeg godt se ham i klubben, da Klopp må mene, at han kan få noget fantastisk ud af ham. Men umiddelbart virker en pris i omegnen af £50M temmelig ekstrem.

Og så har jeg uden at kunne forklare det bare endnu mere fidus til Sessegnon, hvis vi taler store unge talenter.

Uanset hvad, så må der være en rimelig stor interesse i markedet for at skifte til Liverpool. For holdet er lige nu omgivet af en enorm feel-good-factor. Og selvom alle kan se, at det er et klassehold, så kan alle også se, at bredden måske er lidt for tynd, og der er fine muligheder for at komme ind på holdet.
jeg kunne godt have en idé om, at vi får Pulisic til sommer, hvis Klopp har jagtet ham så længe, og at det bliver til en høj pris, som vi så det med VvD.
Dels er han kun 19 år, så der er jo et vildt potentiale i ham med den store erfaring, han allerede har i Bundesligaen, han er vildt hurtig, teknisk meget dygtig og ser ud til at være lige god med begge fødder.
Mon ikke også, der er et stort markedsføringsmæssigt potentiale i ham ved at han som amerikaner skifter til Liverpool og potentielt kan blive en stor spiller for os henover årene ?

Et køb af Pulisic behøver jo heller ikke udelukke et køb af Sessegnon, da han kan spille både back, wing back og yder angriber, hvor Pulisic kan dække begge kanter og den offensive midt. Jeg ser gerne, at vi henter dem begge i hvert fald :army7:

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 04. maj, 2018 11:15

Niels K skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi sættes igen i forbindelse med Pulisic. Vi skulle have fået to tilbud afvist. Ifølge rygtet skal vi over £53 M. før Dortmund gider lege.

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... c-i-sommer
Klopp har jagtet ham, lige siden han kom til Liverpool, så vidt jeg ved. På den baggrund gad jeg godt se ham i klubben, da Klopp må mene, at han kan få noget fantastisk ud af ham. Men umiddelbart virker en pris i omegnen af £50M temmelig ekstrem.

Og så har jeg uden at kunne forklare det bare endnu mere fidus til Sessegnon, hvis vi taler store unge talenter.

Uanset hvad, så må der være en rimelig stor interesse i markedet for at skifte til Liverpool. For holdet er lige nu omgivet af en enorm feel-good-factor. Og selvom alle kan se, at det er et klassehold, så kan alle også se, at bredden måske er lidt for tynd, og der er fine muligheder for at komme ind på holdet.
jeg kunne godt have en idé om, at vi får Pulisic til sommer, hvis Klopp har jagtet ham så længe, og at det bliver til en høj pris, som vi så det med VvD.
Dels er han kun 19 år, så der er jo et vildt potentiale i ham med den store erfaring, han allerede har i Bundesligaen, han er vildt hurtig, teknisk meget dygtig og ser ud til at være lige god med begge fødder.
Mon ikke også, der er et stort markedsføringsmæssigt potentiale i ham ved at han som amerikaner skifter til Liverpool og potentielt kan blive en stor spiller for os henover årene ?

Et køb af Pulisic behøver jo heller ikke udelukke et køb af Sessegnon, da han kan spille både back, wing back og yder angriber, hvor Pulisic kan dække begge kanter og den offensive midt. Jeg ser gerne, at vi henter dem begge i hvert fald :army7:

Jeg tror det bliver for dyrt med begge to. Omkring £ 90-100m for to spillere som ikke umiddelbart er til startopstillinger er nok over budget.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 04. maj, 2018 11:25

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi sættes igen i forbindelse med Pulisic. Vi skulle have fået to tilbud afvist. Ifølge rygtet skal vi over £53 M. før Dortmund gider lege.

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... c-i-sommer
Klopp har jagtet ham, lige siden han kom til Liverpool, så vidt jeg ved. På den baggrund gad jeg godt se ham i klubben, da Klopp må mene, at han kan få noget fantastisk ud af ham. Men umiddelbart virker en pris i omegnen af £50M temmelig ekstrem.

Og så har jeg uden at kunne forklare det bare endnu mere fidus til Sessegnon, hvis vi taler store unge talenter.

Uanset hvad, så må der være en rimelig stor interesse i markedet for at skifte til Liverpool. For holdet er lige nu omgivet af en enorm feel-good-factor. Og selvom alle kan se, at det er et klassehold, så kan alle også se, at bredden måske er lidt for tynd, og der er fine muligheder for at komme ind på holdet.
jeg kunne godt have en idé om, at vi får Pulisic til sommer, hvis Klopp har jagtet ham så længe, og at det bliver til en høj pris, som vi så det med VvD.
Dels er han kun 19 år, så der er jo et vildt potentiale i ham med den store erfaring, han allerede har i Bundesligaen, han er vildt hurtig, teknisk meget dygtig og ser ud til at være lige god med begge fødder.
Mon ikke også, der er et stort markedsføringsmæssigt potentiale i ham ved at han som amerikaner skifter til Liverpool og potentielt kan blive en stor spiller for os henover årene ?

Et køb af Pulisic behøver jo heller ikke udelukke et køb af Sessegnon, da han kan spille både back, wing back og yder angriber, hvor Pulisic kan dække begge kanter og den offensive midt. Jeg ser gerne, at vi henter dem begge i hvert fald :army7:

Jeg tror det bliver for dyrt med begge to. Omkring £ 90-100m for to spillere som ikke umiddelbart er til startopstillinger er nok over budget.
Det tror jeg såmænd ikke, da jeg er sikker på, at vi har pengene, hvis Klopp mener, at de skal bruges. Henter vi disse 2, så skal vi vel have en spiller mere, og vi skal forhåbentligt/givetvis af med en god stribe af spillere:

Migs, Sturridge, Origi, Can, Lallana ?, Moreno ?, Markovic, Flanno, Bogdan, Randall og måske flere af talenterne. Mon ikke der er omkring 75 mio. £ i salg af disse spillere og en hulens masse sparede lønkroner ? Sessegnon og Pulisic vil jo slet ikke starte på et løntrin som nogle af ovennævnte spillere og det er en væsentlig del af køb/salg udover overgangssummen.

TG12
Indlæg: 1647
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 04. maj, 2018 11:41

Bojangles skrev:


Afkast - Pulisic er stjernen i USA. Soccer er en hastigt voksende sport i USA. Der er et kæmpe markedspotentiale for os som klub i at blive nummer 1 klub i USA - og det vil vi få muligheden med Pulisic. Noget der kan stille os meget stærkere i fremtiden. Sessegnon giver os nok ikke det vilde nye økonomiske afkast, da han er engelsk og vi nok ikke kan vinde de vildt store antal nye engelske fans.
Synes faktisk dette er en interessant vinkel - jeg tit har tænkt i.

Er der ikke nogen asiatiske eller indiske talenter man kunne hente ind - særligt Asien er et enormt marked og f.eks. tror jeg Scum fik rigtig mange fans på at have Park tilbage i tiden.

Efterosm vi ikke er verdens rigeste klub kunne der måske være et stort uudnyttet indtjeningspotentiale i at have Amerikanere, Asiatere eller Indere i truppen.

Film industrien spekulere meget i netop dette - f.eks. Kina har en kvote vist nok 34 internationale film per år, - en måde at sikre sig at komme igennem dette nåleøje er at have en Kineser, eller lave optagelser i Kina. Lille investering, hvis du tilgengæld åbner for et marked på over 1milliard mennesker.

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 04. maj, 2018 11:47

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi sættes igen i forbindelse med Pulisic. Vi skulle have fået to tilbud afvist. Ifølge rygtet skal vi over £53 M. før Dortmund gider lege.

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... c-i-sommer
Klopp har jagtet ham, lige siden han kom til Liverpool, så vidt jeg ved. På den baggrund gad jeg godt se ham i klubben, da Klopp må mene, at han kan få noget fantastisk ud af ham. Men umiddelbart virker en pris i omegnen af £50M temmelig ekstrem.

Og så har jeg uden at kunne forklare det bare endnu mere fidus til Sessegnon, hvis vi taler store unge talenter.

Uanset hvad, så må der være en rimelig stor interesse i markedet for at skifte til Liverpool. For holdet er lige nu omgivet af en enorm feel-good-factor. Og selvom alle kan se, at det er et klassehold, så kan alle også se, at bredden måske er lidt for tynd, og der er fine muligheder for at komme ind på holdet.
jeg kunne godt have en idé om, at vi får Pulisic til sommer, hvis Klopp har jagtet ham så længe, og at det bliver til en høj pris, som vi så det med VvD.
Dels er han kun 19 år, så der er jo et vildt potentiale i ham med den store erfaring, han allerede har i Bundesligaen, han er vildt hurtig, teknisk meget dygtig og ser ud til at være lige god med begge fødder.
Mon ikke også, der er et stort markedsføringsmæssigt potentiale i ham ved at han som amerikaner skifter til Liverpool og potentielt kan blive en stor spiller for os henover årene ?

Et køb af Pulisic behøver jo heller ikke udelukke et køb af Sessegnon, da han kan spille både back, wing back og yder angriber, hvor Pulisic kan dække begge kanter og den offensive midt. Jeg ser gerne, at vi henter dem begge i hvert fald :army7:

Jeg tror det bliver for dyrt med begge to. Omkring £ 90-100m for to spillere som ikke umiddelbart er til startopstillinger er nok over budget.
Det tror jeg såmænd ikke, da jeg er sikker på, at vi har pengene, hvis Klopp mener, at de skal bruges. Henter vi disse 2, så skal vi vel have en spiller mere, og vi skal forhåbentligt/givetvis af med en god stribe af spillere:

Migs, Sturridge, Origi, Can, Lallana ?, Moreno ?, Markovic, Flanno, Bogdan, Randall og måske flere af talenterne. Mon ikke der er omkring 75 mio. £ i salg af disse spillere og en hulens masse sparede lønkroner ? Sessegnon og Pulisic vil jo slet ikke starte på et løntrin som nogle af ovennævnte spillere og det er en væsentlig del af køb/salg udover overgangssummen.
Hvis vi kan få dem solgt! Mignolet, Origi og Moreno er vel dem vi kan få mest for, men hvor meget må tiden vise. Hvis prisen skal højt op skal vi have PL købere til dem. Problemet er vel mest at det er mange penge for to spillere der ikke ligefrem forstærker start 11eren. Det skulle være en helt ny stil hvis FSG pludselig vil smide så mange penge for den type spillere..

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 04. maj, 2018 11:58

Hvis vi henter en spiller som enten Pulisic eller Sessegnon, så skal træner-teamet gøre det fordi, de er sikre på, at startelveren ikke svækkes, hvis de bruges i stedet for en af de tre andre offensive. Det er trods alt i teorien Coutinho, der skal erstattes. Og da jeg godt kan have min tvivl om, at en af de unge spillere er i nærheden af Coutinho's niveau endnu, så ville jeg overveje også at hente en mere erfaren offensiv gardering samtidig, hvis det er muligt.

Eksempelvis er både Robben og Ribery transferfrie til sommer. Kunne man overtale en af dem til en et-årig kontrakt uden garanti for en startplads? Hvis man kunne, så ville det være en fremragende løsning i mine øjne. Ribery var fantastisk i semifinalen imod Real Madrid, så han har stadig et højt niveau i sig.

Helt generelt ville jeg dog bare helst have en spiller, hvis niveau på linje med Salah, Mané og Firmino er til startelveren. Og det ville være navne som: Griezmann, Dybala, Mbappé, Aguero, Hazard, Isco, Eriksen, Bale (på trods af skader) m.fl.

Og lige under de helt store navne ville jeg have tiltro til spillere som Zaha, Mahrez, Werner og Martial.

Vi skal sigte højt, fordi vi er i en forfatning, hvor vi kan tillade os det. Vi skal ikke sigte efter at lave en god økonomisk investering, hvis den ikke først og fremmest fra dag et er en god sportslig investering.
Kloppite

Besvar