Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 15. sep, 2017 10:21

Thommo skrev:
Filos of Isk skrev: Det kunne godt være pengene værd at købe ham fri af de sidste seks måneder af kontrakten, især hvis det kan gøre at vi får ham foran Juve og Inter og det samtiddig reducerer hans sign-on fee bare en lille smule.
Men at hente ham på en fri til sommer ville også være dejligt.

Det store spørgsmål er jo nok om manden helst vil på eventyr i en ny liga eller om gerne vil blive i Italien.
Det kan jo ikke vente til sommer....Eller det kunne det måske, hvis Klopp havde fokus på at træne spillerne i at forsvare! Hvis de virkelig træner forsvar, til træning(tvivler reelt), er Klopp vel verdens elendigste prof træner til den disciplin!! Så der skal hentes en træner der kan, træne forsvaret, som minimum. Gomez, Can eller Milner i center forsvaret, for Lovren bør bænkes efter det igår. Aner ikke om Milner har spillet der, men er desperat, og Milner kan jo alligevel ALT :D
mente også mest at det ville være dejligt at få ham "gratis" hvis nu Lazio ikke vil sælge nu, og så håber jeg stadig på VvD januar vinduet, men VvD ind vil selvfølgelig gøre os mindre attraktive for andre CB'ere, selvom jeg godt kan forstå hvis vi henter to nye og sælger Lovren og Klavan.

Milner ville vel levere det største løbepensum af en CB i fodboldhistorien. ville det så blive kendt i fodbolden som en falsk 4'er og starte en trend der ikke rigtig giver mening med bliver flittigt brugt alligevel?
-Han er hurtig nok
-er han kropsstærk nok? jeg tror det
-han forstår spillet godt
-teknisk er han jo fantastisk af en CB at være

det største problem er højden kombineret med Mignolet der ikke er glad for at komme frem i feltet. Men hvis vi begyndte at spille Can og Solanke fast ville det afhjælpe det problem(det første, ikke Mignolet) i det mindste på dødbolde.

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 15. sep, 2017 19:40

Håber alt i denne artikel er pure opspind.

http://www.insidefutbol.com/2017/09/15/ ... pp/350826/

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 15. sep, 2017 22:29

Oomph242 skrev:Håber alt i denne artikel er pure opspind.

http://www.insidefutbol.com/2017/09/15/ ... pp/350826/
Det håber jeg også. Men Klopp har nu haft 4 vinduer, og jeg synes at han burde have fundet bedre defensive spillere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RedRedRed » fredag, 15. sep, 2017 23:46

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:Håber alt i denne artikel er pure opspind.

http://www.insidefutbol.com/2017/09/15/ ... pp/350826/
Det håber jeg også. Men Klopp har nu haft 4 vinduer, og jeg synes at han burde have fundet bedre defensive spillere.
Selvfølgelig er det da noget vås, og det ved Klopp udmærket godt selv. Men hvad havde i forventet han havde sagt på pressekonferencen dagen inden vores næste kamp? At vores spillere er lort og han ikke kan vente med at få dem ud af klubben?

Synes vi har set klare tegn på, at han gerne vil have forstærket midterforsvaret. Han vil bare virkelig gerne have VvD og er derfor villig til at vente på ham. Klopp har jo altid i sin trænerkarriere ville bygge på den lange bane og ikke bare her og nu, quick-fixes.

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 16. sep, 2017 08:31

RedRedRed skrev:
Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:Håber alt i denne artikel er pure opspind.

http://www.insidefutbol.com/2017/09/15/ ... pp/350826/
Det håber jeg også. Men Klopp har nu haft 4 vinduer, og jeg synes at han burde have fundet bedre defensive spillere.
Selvfølgelig er det da noget vås, og det ved Klopp udmærket godt selv. Men hvad havde i forventet han havde sagt på pressekonferencen dagen inden vores næste kamp? At vores spillere er lort og han ikke kan vente med at få dem ud af klubben?

Synes vi har set klare tegn på, at han gerne vil have forstærket midterforsvaret. Han vil bare virkelig gerne have VvD og er derfor villig til at vente på ham. Klopp har jo altid i sin trænerkarriere ville bygge på den lange bane og ikke bare her og nu, quick-fixes.
Ja men hvorfor vente og så måske sætte en hel forsvarssæson overstyr? Det giver for mig ingen mening... med CL og kamp om en top 4 - 6 placering.

Samt tror jeg ikke på en spiller, kan redde hele vores forsvar. Der mangler sku mere før den defensiv for alvor bliver konkurrence stærk. En Carvalho i stedet for Oxlade, mener jeg kunne have givet mere stabilitet i flere af kampene mod midter og bundhold.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 20. sep, 2017 09:58

Midtbanens største problem selv i stærkeste opstilling, er at vi ikke har nogen defensiv midt.
Nogen skriver at vi mangler Lucas, og den Lucas fra tidligere der lå og brød modstanderens spil mangler vi. Hans niveau var dog nok ikke længere til det.
Keita ved jeg ikke om han får den rolle eller om han skal længere frem på banen.

Med Roberts/Moreno samt en Clyne/TAA så er vores backs ok.
Får vi VVD (please) så mener jeg også at ham og Matib kan matche de bedste par i PL og måske Europa.

Faktisk mangler vi Matic... eller en type som ham.
Er der noget der tyder på at Grujic kan udvikle sig til en defensiv midt?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 20. sep, 2017 10:07

ilusio skrev:Midtbanens største problem selv i stærkeste opstilling, er at vi ikke har nogen defensiv midt.
Nogen skriver at vi mangler Lucas, og den Lucas fra tidligere der lå og brød modstanderens spil mangler vi. Hans niveau var dog nok ikke længere til det.
Keita ved jeg ikke om han får den rolle eller om han skal længere frem på banen.

Med Roberts/Moreno samt en Clyne/TAA så er vores backs ok.
Får vi VVD (please) så mener jeg også at ham og Matib kan matche de bedste par i PL og måske Europa.

Faktisk mangler vi Matic... eller en type som ham.
Er der noget der tyder på at Grujic kan udvikle sig til en defensiv midt?
Jeg tænkte nu mere Lucas som “frelseren” han kom sku altid ind og stabiliserede og få gejsten op på holdet når det gik skidt. Ved sku ikke om VvD er nok. Matip ser god ud blandt dårlige, men han laver satme mange fejl og placerer sig ofte forkert især ved dødbolde.

En defensiv midt vil gøre underværker, Klopp spillede også med det i Dortmund undtagen i hans sidste sæson. (En defensiv og en boldholdene midt) begge arbejde hårdt i defensiven.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 20. sep, 2017 13:28

ilusio skrev:Midtbanens største problem selv i stærkeste opstilling, er at vi ikke har nogen defensiv midt.
Nogen skriver at vi mangler Lucas, og den Lucas fra tidligere der lå og brød modstanderens spil mangler vi. Hans niveau var dog nok ikke længere til det.
Keita ved jeg ikke om han får den rolle eller om han skal længere frem på banen.

Med Roberts/Moreno samt en Clyne/TAA så er vores backs ok.
Får vi VVD (please) så mener jeg også at ham og Matib kan matche de bedste par i PL og måske Europa.

Faktisk mangler vi Matic... eller en type som ham.
Er der noget der tyder på at Grujic kan udvikle sig til en defensiv midt?
Grujic har fysik og har det tydeligt svært ved at spille den mere offensive rolle han forsøgte sig med i går, så der er da mulighed for at han kan trives i en mere defensiv rolle, hvor han nok nemmere kan bevare overblikket. spørgsmålet er jo om hans defensive aktioner er gode nok, men de vil jo forbedre sig når han fokuserer mere på dem og mindre på det offensive.

Jeg vil sige at det mest oplagte er at spille Can ind på pladsen, i det mindste indtil vi finder en mere permanent løsning, han kan takle, har fysik, anstændige afleveringer, godt langskud. Jeg tror stadig Henderson er hurtig nok til at spille den der Box-to-box rolle som jeg stadig ser som hans mest naturlige. Eller Can og Hendo sidestillet bag Coutinho.

Jeg har lidt antaget at Keita kommer ind og snupper den rolle Gini plejer at spille, men mest fordi Coutinho og Henderson er rimelig sikre. Det kan også være at Klopp ændrer på midtbanens setup næste sommer, især hvis Coutinho ryger ud.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 20. sep, 2017 14:19

Sami Hyypiä som defensive coach.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 20. sep, 2017 14:32

AJ skrev:Sami Hyypiä som defensive coach.
Er det sarkastisk ment? Han har slet ingen succes haft i hans egen trænerkarriere, og var som spiller vant til at spille i helt andre taktiske opsætninger.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 20. sep, 2017 15:09

Surf skrev:
AJ skrev:Sami Hyypiä som defensive coach.
1. Er det sarkastisk ment?

2. Han har slet ingen succes haft i hans egen trænerkarriere,

3. og var som spiller vant til at spille i helt andre taktiske opsætninger.
1. Nej.

2. Der er forskel på at skulle bidrage til et enkelt aspekt ved træningen vs. det at have ansvaret som cheftræner. Det ved du også godt. Desuden var han en del af træner/leder-teamet, da Leverkusen blev nummer 3 i Bundesligaen i 2013. Jeg kunne bedre forstå dette ankepunkt, hvis jeg foreslog, at han skulle være vores cheftræner.

3. Der sker helt basale fejl i vores forsvar. Nogle af de fejl, vi laver, kan tilskrives taktikken. Men ikke alle. En træner kan sagtens bidrage, selvom vedkommende selv spillede under en anden taktik. Dette ankepunkt svarer jo til at sige, at Klopp kun kan instruere spillerne i ting, han selv har prøvet som spiller.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 20. sep, 2017 16:36

AJ skrev:2. Der er forskel på at skulle bidrage til et enkelt aspekt ved træningen vs. det at have ansvaret som cheftræner. Det ved du også godt. Desuden var han en del af træner/leder-teamet, da Leverkusen blev nummer 3 i Bundesligaen i 2013. Jeg kunne bedre forstå dette ankepunkt, hvis jeg foreslog, at han skulle være vores cheftræner.

3. Der sker helt basale fejl i vores forsvar. Nogle af de fejl, vi laver, kan tilskrives taktikken. Men ikke alle. En træner kan sagtens bidrage, selvom vedkommende selv spillede under en anden taktik. Dette ankepunkt svarer jo til at sige, at Klopp kun kan instruere spillerne i ting, han selv har prøvet som spiller.
2. Det er klart at der er forskel på at være cheftræner og assistenttræner af en art. Men jeg kan bare ikke se, hvad Hyypia har præsteret, udover at være en god forsvarsspiller, som gør, at han skulle være løsningen. Det kan godt være han var en del af holdet i Leverkusen, men hvis det er argumentet, så kan man jo bare påpege, at Klopp og hans hold har vundet Bundesligaen flere gange. Hvori består tilliden til Hyypia udover hans (relativt ukendte) andel i Leverkusens tredjeplads? En kvalitet, som alt andet lige er ret nem at overgå ved at se på Klopps karriere.

3. Hvis fejlene er så basale, så burde Klopp og hans hold vel også kunne se hhv. rette dem.

Jeg køber bare ikke, at det skulle være løsningen at ansætte en defensiv træner. Og da slet ikke en, som lever på sit navn fra dengang han var spiller. Jeg tror, at Klopp udmærket ved, hvad der går galt. Det er jo ikke så svært at se. Løsningen er, for mig, enten at gå på kompromis med systemet. Eller at få bedre spillere, der ikke mister koncentrationen og er stærkere i duelspillet (midtbanen stopper med at gøre deres pligter og er for dårlige til at opfange andenbolde; forsvaret vinder ikke de dueller, de skal). Det kan også i høj grad være et mentalt problem.

Grundlæggende består problemet i, at Klopps taktik stiller store krav til forsvarsspillerne - og det er ikke en undskyldning som sådan, men den udfordring vi står med. Vi giver for nemme mål væk. Omvendt kunne vi også lige så godt have vundet flere af kampene, hvis vi havde scoret på vores chancer: Burnley, Sevilla og Leicester.

Jeg tror det er et spørgsmål om tid, før det vender for os.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 20. sep, 2017 19:21

Med basale fejl mente jeg fejl, der ikke opstår som følge af taktikken, men pga. andre ting. Nogle af dem, såsom koncentrationssvigt, kan være svære at få fjernet via træningsbanen, mens andre f.eks. går på, hvordan spillerne skal placere sig i forhold til hinanden. Og det har vores nuværende trænerteam ikke fået sat skik på.

Jeg er med på, at du har besluttet dig for at prøve at forstå Klopp frem for at kritisere, men der er ingen naturlov, der siger, at Klopp er den bedste til at få sat skik på defensiven. Det kan være, at der er brug for hjælp udefra.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 21. sep, 2017 07:32

Der kan sagtens være brug for hjælp. Det benægter jeg ikke. Men jeg ser ikke hvad Hyypia har bevist der gør, at lige han skulle være svaret.

I øvrigt tror jeg delvist at placeringsfejl skyldes taktikken. Fordi der er så store rum at spille i for forsvarsspillerne, bliver det sværere at træffe de rette valg. Det gælder selvfølgelig ikke, når Lovren ikke kan ramme bolden.
Og så synes jeg, som nævnt før, at en del af ansvaret ligger hos midtbanen, der ikke vinder vigtige dueller eller efterlader for meget rum foran forsvaret. Samt at forsvarsspillerne taber dueller de skal vinde (Matip vinder aldrig en duel i feltet, Klavan lidt mere men heller ikke nok).

Basale fejl - placeringsmæssige eller taktiske - vil jeg nu stadig mene, at Klopp+team burde have styr på. Hvis ikke er det for dårligt, og så må man hente hjælp. Finder der eksempler på, at en toptræner har hentet hjælp på den måde?

Jeg har aldrig skrevet, at man ikke må kritisere Klopp. Jeg har skrevet, at jeg er træt af kategoriske udsagn, der implicit antager at vores fejl er nemme at rette, og at Klopp ikke selv kan se problemerne. Hertil regnede jeg ikke dit indlæg.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 21. sep, 2017 10:20

Jeg kom til at tænke på det i går, da jeg hørte, at Wenger havde hentet Keown ind som defensiv træner i 2005-06, hvor Arsenal gik i CL-finalen stort set uden at lukke mål ind. Men af en eller anden grund blev han der kun i 1 sæson.

Besvar