Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 25. jul, 2023 16:51

Jeg er all-in for Lavia handlen, jeg synes det var skide ærgerligt, at han røg til Southampton til sin tid, da jeg mener, at vi kunne have købt ham. Vi skulle allerede ha' købt ham dengang, så var han allerede oplært af Henderson og Fabinho, der nu ser ud til at forlade klubben. Vi har ikke en rigtig DM som Fabinho, og det er Lavia efter min mening. Caicedo kan lidt noget andet, han kan også være playmaker i bagerste led af midtbanen, hvilket også er grunden til, at han koster det han koster. Lavia er lidt mere "rugbrødspilleren" som der bliver skrevet om på forum. Det er lidt det vi mangler, især hvis Trent skal bruges i midtbanen, så har vi allerede Caicedo 10x.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Indlæg af Kelly » tirsdag, 25. jul, 2023 18:51

Fowler89 skrev:
tirsdag, 25. jul, 2023 16:51
Jeg er all-in for Lavia handlen, jeg synes det var skide ærgerligt, at han røg til Southampton til sin tid, da jeg mener, at vi kunne have købt ham. Vi skulle allerede ha' købt ham dengang, så var han allerede oplært af Henderson og Fabinho, der nu ser ud til at forlade klubben. Vi har ikke en rigtig DM som Fabinho, og det er Lavia efter min mening. Caicedo kan lidt noget andet, han kan også være playmaker i bagerste led af midtbanen, hvilket også er grunden til, at han koster det han koster. Lavia er lidt mere "rugbrødspilleren" som der bliver skrevet om på forum. Det er lidt det vi mangler, især hvis Trent skal bruges i midtbanen, så har vi allerede Caicedo 10x.

Helt enig og han er homegrowed-spiller. Han er i mine øjne allerede bedre end Fabinho.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. jul, 2023 07:46

texy skrev:
tirsdag, 25. jul, 2023 14:25
Trent er DM for mig. Det er også der, han er blevet brugt i de første to pre-season kampe.

Og siden Arsenal-kampen (som jeg var så heldig at være på Anfield at se) har Trent været midtbanespiller i mit hoved. Så det handler for mig ikke længere om, at "tage" en fra forsvaret. Det handler bare om at bruge den bedste midtbanespiller på hans bedste position.

Gakpo har jeg med, fordi han spille AM i kampen i går. Og han spillede kanongodt.
Trents positionsskift siden Gunners kampen var en åbenbaring. Men jeg ser ikke Trent som en DM / 6'er. Han er langt mere "flagrende" både i længde og bredderetningen af banen, tilbydende sine offensive kvaliteter en masse med stikninger i dybden både kort og langt, og mange skarpe indlæg. Men i alle kampe havde han også en defensivt disciplineret Fabinho, som sammen med primært Konate arbejdede hårdt for at lukke rummene bag ham.

Når jeg kigger på Trents offensive kvaliteter, som er helt sublime, så ser jeg ham langt mere som en 8'er eller spilskabende box-to-box. 6'er rollen ser jeg ham slet ikke passe ind i. Hvis Trent skal spille den plads, og samtidig brilliere med sine offensive og chanceskabende kvaliteter, vil der opstå endnu et tomrum bag ham, som vore modstandere hurtigt vil aflure at spille på i hurtige omstillinger, nøjagtig som trenden blev, at når man mødte Liverpool så spillede man på hurtige omstillinger over venstre side (tomrummet bag Trents back).

Skal vi have mest muligt ud af Trent, ser jeg primært to muligheder (nævnt u-prioriteret):

1: Rendyrket midtbanespiller, men ikke som DM, men placeret længere fremme (som een af to 8'ere/som 8'er bag en 10'er/som 10'er). I alle tilfælde foran en defensivt fokuseret og disciplineret 6'er, der fungerer som bolværk for forsvaret.

2: Fortsat fungerende som inverted fullback, som han spillede fra Arsenal kampen og frem. Med en stærk defensiv DM som garderer af bag Trent, når han "går på erobringstogt" på midtbanen.

Jeg er faktisk meget på linje med den Kopite, som omtaler det her via BBC:
https://www.bbc.com/sport/football/teams/liverpool

Derudover er jeg helt på linje med dig i lovprisningen af Gakpo. I mine øjne en fantasisk intelligent spiller, som kan gives mange roller og pligter, som han løser med brug af hans fremragende teknik kombineret med blik for spillet. Han er vores nye Firmino.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 26. jul, 2023 14:26

Da vi gik på sommerferie tænkte jeg lidt vi var en robåd med et par huller i bunden, men med et par signings af gode midtbanespillere, så ville vi være komme langt hvis vi samtidig kunne holde på de erfarne spillere.

Lige nu føles det som om der er blevet fyret et jagtgevær af i bunden af båden og vi samtidig har tabt begge åre og vi skal i gang med at lappe huller med korkpropper og sammenrullet avispapir, i stedet for at få båden på land og foretage ordentlige reparationer.

Der er noget ret galt når man i samme vindue siger farvel til Firmino, Hendo, Fabinho og Milner, det kan godt være det ikke er de bedste spiller, men de er kulturbærere og specielt Hendo og Milner er dem der råber og skriger af de andre. Rygraden er forsvundet på holdet og tilbage har vi vil kun Van Dijk og Robertson som ledere. Hvorfor gider Hendo og Fabinho ikke være en del af projektet og hvorfor skille vi os af med Milner når Klopp gerne vil beholde ham ? Har Klopp mistet truppen når de rutinerede spiller heller vil spille sandkasse fodbold fremfor at spille i verdens bedste liga.

Samtidig ser jeg en stor trussel i at vi er nødt til at holde på homegrown spillere der ikke er gode nok til starte 11 som Gomez, Elliot og Philips.

Vi er kun et par skader fra at skulle starte med 18-19 årige midtbanespillere og forsvarsspillere der til nøds kan gå i et 4 mandsforsvar, men slet ikke er gode nok til 3 mand forsvar imø.

Lavia vil være en spændene signing, men igen er det ikke lidt voldsomt at hænge sin hat på en 19 årig og en 18 årig til en 6er position ?

Men jeg forsøger at være optimist, men jeg tænker at vi som minimum skal have 2 midtbane spillere og en forsvarspiller, hvis vi skal spille med i top 4. Jeg tror bare ikke der er så mange penge tilbage på kontoen, så der skal tænkes kreativt, hvis vi henter Lavia så tænker jeg et billigt alternativt kunne være Sander Berge, som kan hente for en overkommelig sum, der godt kunne dække 6er pladsen sammen med Lavia. Berge kan også spiller 8er

Så håber jeg vi sælger Matip og henter en ind der kan være 3 valg efter Konate og Van dijk.

Klopp har jo lovet der kommer flere til, men hvor mange flere er på vej ud ?

Offensivt er jeg ret sikker på at vi har masser af mål i holdet, selvom mange taler negativt om ham så kan jeg sagtens se Nunez lave 25 mål i år.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. jul, 2023 15:57

Det tyder på at Romeo Lavia dealen rykker et skridt nærmere. Iflg. Fabrizio Romano er LFC nu oppe på at byde £ 42,5 i garanteret betaling med yderligere £ 2,5 i add ons. Så 2,5 mill mere end det som Man City har kontraktlig tilbagekøbsklausul på i sommerpausen 2024

Mon ikke enderne snart mødes? Vi plejer jo historisk at nå til enighed med Southampton, og det virker til at klubberne stoler på hinanden. I kontrast til Klubbens forhandlinger med Al-Etellerandet ang. Fabinho
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Indlæg af Kelly » onsdag, 26. jul, 2023 16:53

Cynwal skrev:
onsdag, 26. jul, 2023 15:57
Det tyder på at Romeo Lavia dealen rykker et skridt nærmere. Iflg. Fabrizio Romano er LFC nu oppe på at byde £ 42,5 i garanteret betaling med yderligere £ 2,5 i add ons. Så 2,5 mill mere end det som Man City har kontraktlig tilbagekøbsklausul på i sommerpausen 2024

Mon ikke enderne snart mødes? Vi plejer jo historisk at nå til enighed med Southampton, og det virker til at klubberne stoler på hinanden. I kontrast til Klubbens forhandlinger med Al-Etellerandet ang. Fabinho
Det ser ud som om de nærmer sig hinanden, enig de har et godt forhold til hinanden klubberne. Så kan han måske nå at komme med til Singapore.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 28. jul, 2023 08:50

Er sikkert en anden men det ville da være fantastisk hvis vi er efter Andreas Christensenhttps://www.football365.com/news/liverp ... ls-signing

se de ville sgu kunne få den her sure gamle mand til at smile :D
YNWA

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 28. jul, 2023 09:03

Redtothebone skrev:
fredag, 28. jul, 2023 08:50
Er sikkert en anden men det ville da være fantastisk hvis vi er efter Andreas Christensenhttps://www.football365.com/news/liverp ... ls-signing

se de ville sgu kunne få den her sure gamle mand til at smile :D
Ja - bortset fra hans tilbagevendende skadesproblemer - så ville AC være en fuldkommen sublim signing. Han er i mine øjne en af verdens bedste centrale forsvarsspillere, og han kan derudover træde op på midten og spille DM.

Jeg mener dog at have læst, at han på ingen måde ønsker at forlade Barcelona.

Så tilbage til tegnebrættet, hvor Bella-Kotchap i min optik burde ligge på et af de forreste ark.
Kloppite

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 28. jul, 2023 09:38

Kelly skrev:
onsdag, 26. jul, 2023 16:53
Cynwal skrev:
onsdag, 26. jul, 2023 15:57

Det ser ud som om de nærmer sig hinanden, enig de har et godt forhold til hinanden klubberne. Så kan han måske nå at komme med til Singapore.
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/7 ... ns-foelge/

Vi har en overhånd ift. Chelsea pga........ EL :)

Og ja, så er Chelsea jo også blevet lidt af et galehus. Og den har Lavia og hans folk vist luret.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 28. jul, 2023 09:52

texy skrev:
fredag, 28. jul, 2023 09:03

Så tilbage til tegnebrættet, hvor Bella-Kotchap i min optik burde ligge på et af de forreste ark.
Har aldrig hørt det navn før - men det men det lyder fanme sexet :D måske vi skulle nappe et par scout fra Southamton også nu vi er igang, det vil da spare penge i længden...
YNWA

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 28. jul, 2023 10:24

Redtothebone skrev:
fredag, 28. jul, 2023 09:52
texy skrev:
fredag, 28. jul, 2023 09:03

Har aldrig hørt det navn før - men det men det lyder fanme sexet :D måske vi skulle nappe et par scout fra Southamton også nu vi er igang, det vil da spare penge i længden...
Jeg lagde meget mærke til ham i sidste sæson. Langt mere, end jeg gjorde til Lavia. Han er ung, bomstærk, lynhurtig og god på bolden. Desværre lader det også til, at han er typen, der render ind i små skader. Men jeg synes, at han lignede en spiller, der kunne være "the next big thing" forsvarsmæssigt.
Kloppite

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 29. jul, 2023 16:13

Håber de køber en HB udover den midtbanespiller, som 100% kommer til.

Jeg er fuldstændig enig med Klopp i følgende: "Først forlanger folk forandringer, men nu er alle bekymrede for forandringerne."

Der var desperat brug for nyt blod til midtbanen, og alle også her på forum taler om, hvorvidt det er usmart at skille sig af med 5-6 midtbanespillere på en sæson. Keita, Ox, Milner ville være ubrugelige, hvis man valgte at forsætte med dem. Henderson ville ikke få meget spilletid, men han ville være fin at have i omklædningsrummet, men man kan ikke bebrejde ham for, at han vil have fast spilletid og derfor forlader klubben. Fabinho er en træt spiller og vi fik for alvor at se sidste sæson, at han er ved at miste niveauet - derfor er det godt arbejde af klubben, at vi casher ind på ham med 40 mil.

Derudover har vi lavet 2 gode handler til midtbanen, selvom jeg stadig er lidt skeptisk på Mac Allister ligesom sjampen, er jeg ikke i tvivl om, at vi fik ham meget billigt og han er en spiller som ikke er skadesplaget.

Bajcetic, Mac Allister, Szoboslai, Curtis, Elliott, Thiago og Lavia er allerede bedre på papiret end sidste år, og langt yngre.

En god CB ville heller ikke gøre skade. Matip og Van Dijk bliver ældre og mister niveau og Konate er tit skadet.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. jul, 2023 12:18

Kopierer lige en løs tanke fra kamptråden ind:
Cynwal skrev:
søndag, 30. jul, 2023 12:16
Han er godt nok 30 år gammel, men alligevel: Sku' vi teste om Leicester vil sælge Vestergaard til en fornuftig pris?
Han er boldsikker, slår nogen præcise lange bolde, og så vinder han ALT i luften, uanset om det er i forsvar eller angreb.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » søndag, 30. jul, 2023 13:32

Cynwal skrev:Kopierer lige en løs tanke fra kamptråden ind:
Cynwal skrev:
Han er godt nok 30 år gammel, men alligevel: Sku' vi teste om Leicester vil sælge Vestergaard til en fornuftig pris?
Han er boldsikker, slår nogen præcise lange bolde, og så vinder han ALT i luften, uanset om det er i forsvar eller angreb.
NEJ!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. jul, 2023 13:39

Emmy skrev:
søndag, 30. jul, 2023 13:32
Cynwal skrev:Kopierer lige en løs tanke fra kamptråden ind:
Cynwal skrev:
NEJ!
RedToTheBone påpegede i kamptråden, at Vestergaard er skarp i et lavtstående forsvar, men ikke til en høj forsvarlinje, hvilket jeg godt kan se pointen i.

Besvar