Her er mit bud på, hvordan Liverpools trup ser ud efter sommeren 2021.
Trup:
Mm: Allison, Kelleher, Jaros
Hb: Trent, Williams
Cb: Van Dijk,
ny, Gomez, Matip, Rhys, Billy
Vb: Robertson, Tsimikas
Cdm/CM/Com: Fabinho, Thiago, Henderson, Keita, Oxlade, Jones, Milner, Minamino, Clarkson, Cain
Angribere: Mane, Firmino, Salah, Jota, Elliot,
ny
Salg/kontraktudløb:
Adrian - 0
Phillips - 0
Wijnaldum - 0
Origi - 20
Grujic - 15
Shaqiri - 20
Wilson - 15
Ojo - 7
Taiwo - 5
Karius - 2
Woodburn - 1
Grabara - 1
I alt = 86
Udleje:
Van der berg
(Rhys)
Andre unge talenter
Indkøb
Cb = Ben White, Upamecano, Ozan Kabak, lign.(20-45 mio)
Angriber = Folarin Balogun (kompensation), lign.
Lad os starte med, hvem jeg tror, der skal ud. Adrian, Phillips og Wijnaldum regner jeg alle med forlader klubben til sommer med hver sin grund. Adrian er blevet overhalet som andenmålmand og bør derfor ikke forlænges med taget hans løn og niveau i betragtning. Phillips har gjort det fint, men det er nok urealistisk, at han kommer til at mere spilletid end han gør i denne sæson, og han vil derfor nok søge nye græsgange. Wijnaldum - My man - tror desværre ikke, at han kommer til at forlænge, selvom han vil blive stærkt savnet. Selvom det kan virke underligt, han vil væk, så må man også bare acceptere, at han måske bare gerne vil prøve noget andet.
Grujic, Wilson, Ojo, Taiwo, Karius, Woodburn, Woodburn og Grabara tror jeg aldrig kommer til at have niveauet til at spille sig ind i start elveren og bør derfor sælges. Et konservativt bud på, hvor meget man kan få vil være omkring 40-45 + add ons. Shaqiri er flere gange forsøgt at sælges og tror også, han smutter til sommer. Origi har desværre ikke vidst niveau siden han var med til at sikre os CL trofæet, og han bliver nok derfor solgt til sommer. Keita ligger lige på vippen, men jeg tror stadig ikke Klopp har mistet tiltroen til ham og bør derfor få en sæson til. Tror ikke det bliver denne sommer, men næste sommer er jeg næsten overbevidst om, at enten Salah eller Mane bliver solgt, hvilket også vil give mening deres alder taget i betragtning, inden deres markedsværdi begynder at have en negativ vækst. Derudover bliver der også sendt nogle talenter afsted på lån, men hvem det bliver er mere spekulation end reel viden.
Jeg forventer, at Elliot kommer tilbage fra et fremragende ophold i Blackburn og overtager Shaqiris plans i truppen. Ham har jeg virkelig god fidus til. Kampprogrammet bliver forhåbentligt - alt andet lige - mindre kompakt i næste sæson, hvilket jeg tror betyder, at truppen ikke behøver at være lige så stor og derfor eksempelvis heller ikke nødvendigvis bliver købt nogen erstatning for Wjinaldum.
En ny midterforsvar er dog et must. Det tyder på, at vi venter med at købe en til sommer frem for her i januar, hvilket kan virke som et risky move - but in Klopp and Edwards we trust! Mit bedste bud vil være en af de tre ovenstående spillere, som alle har stort potentielle, niveauet og alderen med sig til at kunne udfordrer Gomez og Matip som makker til van Dijk.
Derudover tror jeg, at vi henter en ung angriber/kant ind, måske Folarin Balogun fra Arsenal hvis kontrakt løber ud til sommer, og håber på talentet rækker til mere end, hvad Brewster og Solanke gjorde det.
Selvom jeg gerne så vi gik ud og forstærkede truppen yderligere til sommer, er jeg sikker på at Covid 19 stadig vil have mærkbar effekt på transfermarkedet og klubernes budgetter, hvilket betyder at det nok først er i sommeren 2022, vi igen ser priser a la det vi har været vant til. Som skrevet tidligere tror jeg, at vi mister enten Salah og Mane til den tid (all good things come to an end...), hvorved vi skal ud og finde en fuldgod erstatning for en af dem (
Læs: med hjælp fra guderne, Nike og Edwards spillere som Håland, Sancho, Mappe, etc. (we have to change from doubters to believers
)