Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 26. dec, 2016 21:42

Kan ikke luge linke nu, men det ser ud til, at vi nu går efter Quincy Promes til en pris på omkring 20 mio pund, som skulle være hans frikøbsklausul.

Jeg kender kun Promes fra et par landskampe, jeg har set ham i for Holland. Der kan jeg huske, at jeg tænkte, at det godt nok ser sløjt ud med kvaliteten på deres hold. Promes er lynhurtig, men så i øvrigt ret uspændende ud. Jeg bliver lidt skuffet, hvis vi går fra interesse i Draxler til at hente Promes...

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 26. dec, 2016 22:27

Aggerdoo skrev:Kan ikke luge linke nu, men det ser ud til, at vi nu går efter Quincy Promes til en pris på omkring 20 mio pund, som skulle være hans frikøbsklausul.

Jeg kender kun Promes fra et par landskampe, jeg har set ham i for Holland. Der kan jeg huske, at jeg tænkte, at det godt nok ser sløjt ud med kvaliteten på deres hold. Promes er lynhurtig, men så i øvrigt ret uspændende ud. Jeg bliver lidt skuffet, hvis vi går fra interesse i Draxler til at hente Promes...
Draxler var omtrent dobbelt så dyr(og med tanke på PSG, vel 14 gange mere i løn end vi ville give ham), og har nu for 2. gang opført sig som en mavesur kælling og grædt for at tvinge et skifte igennem. En dygtig spiller, men samtidig en spiller der spiller samme position som Coutinho som han ikke slår af, og mangler den fart som vi reelt kun ser kontinuerligt fra Mané i angrebet.

Promes er jo netop en Mané type som spiller, hurtig og målfarlig kantspiller. Man kan undre sig lidt at endnu en spiller der primært spiller højre kant, men mon ikke måde Mané og Promes kunne spille modsat. Promes har banket mål ind og lavet assist i Holland og har fortsat i den russiske liga. Selvfølgelig ville det være langt mere lækkert hvis Promes havde spillet i Bundesligaen eller lignende, men så ville vi jo ikke kunne hente ham.

Promes virker for mig som et oplagt transferemne, specielt til den pris. Det eneste problem er vel, at han i mine øjne ikke er specielt godt castet i forhold til Klopp system. Så vidt jeg ved er han ikke specielt dygtig eller interesseret i hverken genpres eller defensivt arbejde. Det var Wijnaldum dog heller ikke, så hvad ved jeg.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 27. dec, 2016 08:56

Aggerdoo skrev:Kan ikke luge linke nu, men det ser ud til, at vi nu går efter Quincy Promes til en pris på omkring 20 mio pund, som skulle være hans frikøbsklausul.

Jeg kender kun Promes fra et par landskampe, jeg har set ham i for Holland. Der kan jeg huske, at jeg tænkte, at det godt nok ser sløjt ud med kvaliteten på deres hold. Promes er lynhurtig, men så i øvrigt ret uspændende ud. Jeg bliver lidt skuffet, hvis vi går fra interesse i Draxler til at hente Promes...
Jeg var slet ikke imponeret over rygtet til Draxler. Kan ikke se, hvad vi skulle bruge ham til. Hen er vel bedst på de positioner, hvor Coutinho og Lallana er førstevalg. Og hvor Firmino, Origi, Sturridge, Wijnaldum, Ejaria, Grujic og Woodburn aller fungerer som backups. Er ikke sikker på, at jeg kunne se Draxler, der ikke har været imponerende igennem længere tid, tiltvinge sig positionen som første backup.

Promes kender jeg intet til. Men er rygtet ikke også bare noget, der kommer fra Metro eller en lignende kilde? Mandens stats i Rusland er fremragende (minder meget om Mané's hos både os, Soton og RB Salzburg), men det er dælme svært at forhold sig til en spiller, som man ikke kender fra en liga, som man heller ikke rigtigt kender. Jeg vælger at tro, at vi enten er linket til ham, fordi Klopp + team igen har scoutet fremragende og fundet endnu en Mané, eller simpelthen fordi en avis har fundet en spiller, der minder om Mané af statur, på stats og spiller samme position, og så har opfundet rygtet, fordi alle ved at Mané er væk i en måned.

Jeg tror, at vores (Klopps) to virkelige ønsker hedder Pulisic og Dahoud. Og i hvert fald den første lader det til, at han godt kan glemme i dette vindue.

Derudover, så tror jeg også, at Klopp et eller andet sted brænder for, at få en eller flere af Ejaria, Woodburn, Wilson (ok det er måske mere mig, der igennem snart en årrække har troet, at han ville være vores næste "hjemmelavede" stjerne), Ojo, Brannagan og Gomez til at slå rigtigt igennem. Og det gør man jo kun, hvis man på et tidspunkt bliver brugt på banen.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 27. dec, 2016 10:02

texy skrev:
Aggerdoo skrev:Kan ikke luge linke nu, men det ser ud til, at vi nu går efter Quincy Promes til en pris på omkring 20 mio pund, som skulle være hans frikøbsklausul.

Jeg kender kun Promes fra et par landskampe, jeg har set ham i for Holland. Der kan jeg huske, at jeg tænkte, at det godt nok ser sløjt ud med kvaliteten på deres hold. Promes er lynhurtig, men så i øvrigt ret uspændende ud. Jeg bliver lidt skuffet, hvis vi går fra interesse i Draxler til at hente Promes...
Jeg var slet ikke imponeret over rygtet til Draxler. Kan ikke se, hvad vi skulle bruge ham til. Hen er vel bedst på de positioner, hvor Coutinho og Lallana er førstevalg. Og hvor Firmino, Origi, Sturridge, Wijnaldum, Ejaria, Grujic og Woodburn aller fungerer som backups. Er ikke sikker på, at jeg kunne se Draxler, der ikke har været imponerende igennem længere tid, tiltvinge sig positionen som første backup.

Promes kender jeg intet til. Men er rygtet ikke også bare noget, der kommer fra Metro eller en lignende kilde? Mandens stats i Rusland er fremragende (minder meget om Mané's hos både os, Soton og RB Salzburg), men det er dælme svært at forhold sig til en spiller, som man ikke kender fra en liga, som man heller ikke rigtigt kender. Jeg vælger at tro, at vi enten er linket til ham, fordi Klopp + team igen har scoutet fremragende og fundet endnu en Mané, eller simpelthen fordi en avis har fundet en spiller, der minder om Mané af statur, på stats og spiller samme position, og så har opfundet rygtet, fordi alle ved at Mané er væk i en måned.

Jeg tror, at vores (Klopps) to virkelige ønsker hedder Pulisic og Dahoud. Og i hvert fald den første lader det til, at han godt kan glemme i dette vindue.

Derudover, så tror jeg også, at Klopp et eller andet sted brænder for, at få en eller flere af Ejaria, Woodburn, Wilson (ok det er måske mere mig, der igennem snart en årrække har troet, at han ville være vores næste "hjemmelavede" stjerne), Ojo, Brannagan og Gomez til at slå rigtigt igennem. Og det gør man jo kun, hvis man på et tidspunkt bliver brugt på banen.
Jeg tror ikke du har ret i, at Klopp at satser på ungdommen lige her og nu. Jeg læser faktisk kun at han er uhyre resultatorienteriet i forhold til denne sæson, hvorfor jeg tror der er hold i rygterne om (som han jo på ingen måde afviser), at vi går ret så markant efter forstærkninger her og nu. Hvis de vel og mærke lever op til vores kriterier om at brænde for det osv. Altså hvis de ikke vælger pengene, som han jo har været ude at sige. Og findes de i moderne fodbold? Tja, det er spørgsmålet. Om vi vitterligt har været ude efter Draxler er jeg lidt i tvivl om, fordi jeg synes at læse, at et par interview af Klopp er blevet koblet direkte til rygterne om et køb af Draxler og det tror jeg er en journalistisk drejning. At han ville have været uhyre interessant, det er så en anden sag, da jeg synes han er et gigantisk talent.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 27. dec, 2016 11:48

Klopp har da været ude og sige, at man kun handler i januar, hvis man kan købe de spillere, man alligevel vil gå efter til sommer. Og det har han så uddybet med, at han ikke vil handle med henblik på den korte bane (4 måneder).

Så selvom jeg ikke er i tvivl om, at Klopp er resultatorienteret (det er alle i fodbold vel), så tror jeg ikke på, at han handler ind kun med henblik på at få resultater i denne sæson, hvis det betyder, at han reelt har en anden spiller i tankerne på positionen til sommer.

Og tidligere har han udtalt, at han vil kigge i egne rækker, før han kigger på transfermarkedet.

Det er derfor, jeg tvivler på, om vi kommer til at handle i januar. Jeg ville jo vanvittigt gerne have, at vi hentede Van Dijk, men Klopp taler Gomez så meget op, at jeg tvivler på, at vi henter en midterforsvarer. Også selvom Lucas eventuelt måtte tage til Inter.

I øvrigt lidt sjovt, så få der har venstrebacken som vigtigste prioritet i forhold til en transfer - sommerens nedsmeltning taget i betragtning.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 27. dec, 2016 12:13

texy skrev:Klopp har da været ude og sige, at man kun handler i januar, hvis man kan købe de spillere, man alligevel vil gå efter til sommer. Og det har han så uddybet med, at han ikke vil handle med henblik på den korte bane (4 måneder).

Så selvom jeg ikke er i tvivl om, at Klopp er resultatorienteret (det er alle i fodbold vel), så tror jeg ikke på, at han handler ind kun med henblik på at få resultater i denne sæson, hvis det betyder, at han reelt har en anden spiller i tankerne på positionen til sommer.

Og tidligere har han udtalt, at han vil kigge i egne rækker, før han kigger på transfermarkedet.

Det er derfor, jeg tvivler på, om vi kommer til at handle i januar. Jeg ville jo vanvittigt gerne have, at vi hentede Van Dijk, men Klopp taler Gomez så meget op, at jeg tvivler på, at vi henter en midterforsvarer. Også selvom Lucas eventuelt måtte tage til Inter.

I øvrigt lidt sjovt, så få der har venstrebacken som vigtigste prioritet i forhold til en transfer - sommerens nedsmeltning taget i betragtning.
Jeg har en venstreback som en stor prioriter. Men jeg tror først, vi vil forsøge at hente én til sommer. Milner gør det fint, men jeg foretrækker en naturlig, venstrebenet back, så Milners kræfter kan blive frigjort til andre positioner på banen. Jeg vil ikke have ham til at starte, men han er en fin backup på central midt, og også kanten.

Problemet med venstre backen er, at der ikke er så mange kvalificerede alternativer derude, som kan købes til rimelige penge. De navne, der dukker op i hovedet på mig, er Hector, Ricardo Rodriguez, Bertrand eller Bernat. Ingen af dem vil være billige, men for mig vil de være gode langsigtede løsninger - a la Clyne.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 27. dec, 2016 12:33

Sakho og Lucas ud.
Venstre back og kant ind.
Og til sommer ny målmand igen.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 62

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af McHelmer » tirsdag, 27. dec, 2016 12:55

Ikke for at lege sprogpoliti, men hvad er en "kultpære" for en fætter? :shock:[/quote]

:lol: :lol: :lol: Dejligt med nogle humoristiske indlæg

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 27. dec, 2016 12:59

Kelly skrev:Sakho og Lucas ud.
Venstre back og kant ind.
Og til sommer ny målmand igen.
Ja, hvis ikke Karius vinder sin plads tilbage i løbet af foråret og viser højere niveau, skal vi ud og havd en ny og sælge enten Karius eller Mignolet. Vi kan ikke længere vente på, at en keeper udvikler sig og måske bliver god, vi skal have topniveau her og ny, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at spille med helt fremme.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 27. dec, 2016 13:54

Aggerdoo skrev:
Kelly skrev:Sakho og Lucas ud.
Venstre back og kant ind.
Og til sommer ny målmand igen.
Ja, hvis ikke Karius vinder sin plads tilbage i løbet af foråret og viser højere niveau, skal vi ud og havd en ny og sælge enten Karius eller Mignolet. Vi kan ikke længere vente på, at en keeper udvikler sig og måske bliver god, vi skal have topniveau her og ny, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at spille med helt fremme.
En klassemålmand, er en afgørende faktor for at komme til tops. Det har vi ikke nu. Så ja til sommer må de på den igen. Er Joe Hart en mulighed ?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

nordjysk redman
Indlæg: 250
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2015 12:42

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nordjysk redman » tirsdag, 27. dec, 2016 14:02

Kelly skrev:
Aggerdoo skrev:
Kelly skrev:Sakho og Lucas ud.
Venstre back og kant ind.
Og til sommer ny målmand igen.
Ja, hvis ikke Karius vinder sin plads tilbage i løbet af foråret og viser højere niveau, skal vi ud og havd en ny og sælge enten Karius eller Mignolet. Vi kan ikke længere vente på, at en keeper udvikler sig og måske bliver god, vi skal have topniveau her og ny, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at spille med helt fremme.
En klassemålmand, er en afgørende faktor for at komme til tops. Det har vi ikke nu. Så ja til sommer må de på den igen. Er Joe Hart en mulighed ?.
det kommer ikk til at ske karius får minimum et par sæsoner til at vise at han er god nok, man kan jo heller ikk bare hente en ny keeper værd sommer

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 27. dec, 2016 15:37

nordjysk redman skrev:
Kelly skrev:
Aggerdoo skrev:
Kelly skrev:Sakho og Lucas ud.
Venstre back og kant ind.
Og til sommer ny målmand igen.
Ja, hvis ikke Karius vinder sin plads tilbage i løbet af foråret og viser højere niveau, skal vi ud og havd en ny og sælge enten Karius eller Mignolet. Vi kan ikke længere vente på, at en keeper udvikler sig og måske bliver god, vi skal have topniveau her og ny, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at spille med helt fremme.
En klassemålmand, er en afgørende faktor for at komme til tops. Det har vi ikke nu. Så ja til sommer må de på den igen. Er Joe Hart en mulighed ?.
det kommer ikk til at ske karius får minimum et par sæsoner til at vise at han er god nok, man kan jo heller ikk bare hente en ny keeper værd sommer
Man kan godt hente en ny spiller, når det viser sig, at det man før har hentet, ikke har været godt nok. Så er det sådan set lige meget, om det er en back, angriber eller keeper.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 27. dec, 2016 16:15

Aggerdoo skrev:
nordjysk redman skrev:
Kelly skrev:
Aggerdoo skrev:
Kelly skrev:Sakho og Lucas ud.
Venstre back og kant ind.
Og til sommer ny målmand igen.
Ja, hvis ikke Karius vinder sin plads tilbage i løbet af foråret og viser højere niveau, skal vi ud og havd en ny og sælge enten Karius eller Mignolet. Vi kan ikke længere vente på, at en keeper udvikler sig og måske bliver god, vi skal have topniveau her og ny, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at spille med helt fremme.
En klassemålmand, er en afgørende faktor for at komme til tops. Det har vi ikke nu. Så ja til sommer må de på den igen. Er Joe Hart en mulighed ?.
det kommer ikk til at ske karius får minimum et par sæsoner til at vise at han er god nok, man kan jo heller ikk bare hente en ny keeper værd sommer
Man kan godt hente en ny spiller, når det viser sig, at det man før har hentet, ikke har været godt nok. Så er det sådan set lige meget, om det er en back, angriber eller keeper.
F.eks. ved Balotelli.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 27. dec, 2016 22:00

Både Schmeichel og Joe Hart virker som bedre målmænd end dem, vi har, så de skal da være velkomne. Migs har dog virket ganske overbevisende i de seneste kampe, og spillede sig jo aldrig af holdet, så jeg håber på hans bedste sæson for Liverpool i år, og hvis han opnår det, så har vi en rigtig stærk keeper i Migs.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 27. dec, 2016 23:11

Niels K skrev:Både Schmeichel og Joe Hart virker som bedre målmænd end dem, vi har, så de skal da være velkomne. Migs har dog virket ganske overbevisende i de seneste kampe, og spillede sig jo aldrig af holdet, så jeg håber på hans bedste sæson for Liverpool i år, og hvis han opnår det, så har vi en rigtig stærk keeper i Migs.
Han så da ikke specielt stærk ud ved Stokes mål i dag. Jeg kunne faktisk godt tænke mig Schmeichel.

Besvar