Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Janse » fredag, 30. jan, 2015 12:23

thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.

Manchester klubberne har rippet nærmest hele Arsenals hold gennem de sidste par år, så du kan jo næppe komme og sige de andre ikke koncentrere sig om det engelsk hjemmemarked. Men igen, DE har pengene, det har vi ikke!
Jeg savner drømme, og Ings give mig dem ikke. Fint at du kan lide vores strategi, jeg synes ikke den virker. Selvfølgelig kan han blive god. Vi har bare ikke haft stor succes med vores transferstrategi de seneste år. Måske skulle man revidere den? Færre spillere af højere kvalitet kombineret med unge drenge. Så kan vi jo droppe ideen om at vi skal konkurrere i fire turneringer, og satse på det der er vigtigt!
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 30. jan, 2015 13:08

Jeg forstår godt, at nogle kalder på realistiske forventninger i forhold til transfers. Og når man slår koldt vand i blodet og kigger på vores økonomiske situation, så kan man nok godt erkende, at det giver god mening at mane til besindighed.

MEN....

1) Når det er sagt, så mener jeg, at klubben selv er skyld i, at forventningerne ligger på et nogenlunde højt niveau. I flere sæsoner har man talt om, at nu skulle der købes til banen og ikke til bænken. Der er blevet skabt en klar forventning om færre men bedre spillere. Der er bare aldrig blevet handlet ud fra de udmeldinger. Og i flere sæsoner har man undskyldt manglende indkøb af etablerede stjernespillere med, at vi ikke kunne tilbyde CL, hvorefter man så ikke benytter sin CL-deltagelse til at ændre indkøbsstrategi.

2) Og netop indkøbsstrategien og lønstrukturen burde i hvert fald i teorien godt kunne justeres således, at der rent faktisk VILLE være økonomi til en enkelt etableret stjernespiller eller måske endda to. Igen handler det om, at bygge truppen op på en anden måde med indkøb af færre spillere og muligvis et større supplement til truppen fra eget akademi. Jeg kan ikke se, hvordan en sådan justering skulle påvirke vores samlede økonomi mere negativt.

Så derfor synes jeg personligt, at det er helt i orden at forvente et GODT indkøb til sommer. Ikke mange, men i hvert fald et enkelt.

Danny Ings. Jeg synes, at han er en udmærket spiller. Sammenligningen med Keane er i mine øjne rigtig god. Og til £3-5m vil det sikkert være en rigtig fin investering, hvis man kan få afsat Borini, Aspas og Balotelli. Jeg håber bare ikke, at man efter næste transfervindue vil sætte sin lid til et Liverpool-angreb bestående af Sturridge (som man aldrig ved, hvor meget man har til rådighed), Origi (hvis niveau er svært at spå om) og Ings (som skal hæve sit niveau i en klub som vores for at bidrage). Der SKAL være et alternativ mere. Et der matcher Sturridge.
Kloppite

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » fredag, 30. jan, 2015 13:43

Vi skal vel også overholde reglerne om antallet af homegrown-spillere. Gerrard forlader os helt sikkert, Johnson er også en mulighed, og jeg mener også, at Borini er homegrown, og det er vel heller ikke usandsynligt, han forlader os til sommer. Så med mindre nogle af ungdomsspillerene er klar og modne nok til en betydelig rolle på førsteholdet, så må Ings til £3mio give rigtig fin mening.

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mawope » fredag, 30. jan, 2015 13:56

texy skrev:Jeg forstår godt, at nogle kalder på realistiske forventninger i forhold til transfers. Og når man slår koldt vand i blodet og kigger på vores økonomiske situation, så kan man nok godt erkende, at det giver god mening at mane til besindighed.

MEN....

1) Når det er sagt, så mener jeg, at klubben selv er skyld i, at forventningerne ligger på et nogenlunde højt niveau. I flere sæsoner har man talt om, at nu skulle der købes til banen og ikke til bænken. Der er blevet skabt en klar forventning om færre men bedre spillere. Der er bare aldrig blevet handlet ud fra de udmeldinger. Og i flere sæsoner har man undskyldt manglende indkøb af etablerede stjernespillere med, at vi ikke kunne tilbyde CL, hvorefter man så ikke benytter sin CL-deltagelse til at ændre indkøbsstrategi.

2) Og netop indkøbsstrategien og lønstrukturen burde i hvert fald i teorien godt kunne justeres således, at der rent faktisk VILLE være økonomi til en enkelt etableret stjernespiller eller måske endda to. Igen handler det om, at bygge truppen op på en anden måde med indkøb af færre spillere og muligvis et større supplement til truppen fra eget akademi. Jeg kan ikke se, hvordan en sådan justering skulle påvirke vores samlede økonomi mere negativt.

Så derfor synes jeg personligt, at det er helt i orden at forvente et GODT indkøb til sommer. Ikke mange, men i hvert fald et enkelt.

Danny Ings. Jeg synes, at han er en udmærket spiller. Sammenligningen med Keane er i mine øjne rigtig god. Og til £3-5m vil det sikkert være en rigtig fin investering, hvis man kan få afsat Borini, Aspas og Balotelli. Jeg håber bare ikke, at man efter næste transfervindue vil sætte sin lid til et Liverpool-angreb bestående af Sturridge (som man aldrig ved, hvor meget man har til rådighed), Origi (hvis niveau er svært at spå om) og Ings (som skal hæve sit niveau i en klub som vores for at bidrage). Der SKAL være et alternativ mere. Et der matcher Sturridge.
Det synes jeg er en lidt hård kritik. En god del af sommerens indkøb er vel efterhånden godt integreret omkring vores start-11'er. I sommers forsøgte vi os med Sanchez og iflg. rygterne også Remy og Falcao. Vi tabte budkrigen i alle tilfælde til klubber med bedre økonomi og mere succes over de sidste mange år. Balotelli har Rodgers udtalt var et kalkuleret sats, da vi stod og manglede en angriber og tiden var knap. Personligt tror jeg, Rodgers efterhånden har erkendt, det sats ikke gav pote, og så vil man nok snakke med Balotelli om hans fremtid hos Liverpool, når sommeren nærmer sig. Kan Rodgers få gang i Lovren som med Markovic, Lallana, Can og Moreno, så ser sidste sommers indkøb ikke så dumt ud i mine øjne. Konkurrencedygtige spillere hvor mange af dem har den bedste tid foran sig.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. jan, 2015 14:01

thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » fredag, 30. jan, 2015 14:08

Aarhus skrev:Vi skal vel også overholde reglerne om antallet af homegrown-spillere. Gerrard forlader os helt sikkert, Johnson er også en mulighed, og jeg mener også, at Borini er homegrown, og det er vel heller ikke usandsynligt, han forlader os til sommer. Så med mindre nogle af ungdomsspillerene er klar og modne nok til en betydelig rolle på førsteholdet, så må Ings til £3mio give rigtig fin mening.
Flanagan, Wisdom, Allen, Henderson, Sterling, Ibe, Sturridge og Lambert må vi gå ud fra alle er at finde i truppen til næste sæson, så allerede der opfylder vi 8-mands kravet. Og selv hvis vi skulle sælge eller udleje en eller måske endda to af dem, så burde det stadig være muligt at finde plads til at registrere det samme antal spillere fra akademiet - uanset om man har tænkt sig at bruge dem eller ej. Det er meget sjældent, at du ser trupper på 25 mand, hvor der kun er etablerede førsteholdsspillere med; de fleste inkluderer som regel et par talenter, enten med henblik på måske at lade dem snuse til Premier League, eller for netop at kunne opfylde home grown kvoten. Det er i hvert fald mit klare indtryk.

Så lige home grown aspektet kan jeg ikke se skulle være et argument for at hente Ings. At han kan fås for £3m og dermed ville være et meget lille sats med mulighed for et pænt afkast både sportsligt og økonomisk, er til gengæld et ganske fint argument. Men lad os nu lige se, om han virkelig også går så billigt.

EDIT: Jeg svedte endda Lallana og Brad Jones ud, kan jeg se fra Texy's indlæg, men det gør kun behovet for flere home growns endnu mindre.
Senest rettet af Aarde fredag, 30. jan, 2015 15:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » fredag, 30. jan, 2015 14:13

Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Vi prøvede da at hente Costa og Sanchez i sommers, og vi tilbød osse, i hvertfald Sanchez, en bedre løn.


Jeg er helt med på at vi bør satse efter top spillere, men vi kan sku ikke tvige nogen til at underskrive en kontrakt med Liverpool, hvis de ikke selv har lyst, desværre ;)

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 30. jan, 2015 14:16

Jensen skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Vi prøvede da at hente Costa og Sanchez i sommers, og vi tilbød osse, i hvertfald Sanchez, en bedre løn.


Jeg er helt med på at vi bør satse efter top spillere, men vi kan sku ikke tvige nogen til at underskrive en kontrakt med Liverpool, hvis de ikke selv har lyst, desværre ;)
Var det ikke en højere købspris vi tilbød og ikke en højere løn?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 30. jan, 2015 14:18

Aarhus skrev:Vi skal vel også overholde reglerne om antallet af homegrown-spillere. Gerrard forlader os helt sikkert, Johnson er også en mulighed, og jeg mener også, at Borini er homegrown, og det er vel heller ikke usandsynligt, han forlader os til sommer. Så med mindre nogle af ungdomsspillerene er klar og modne nok til en betydelig rolle på førsteholdet, så må Ings til £3mio give rigtig fin mening.
Der er en meget god pointe.

Borini er ikke home-grown, da han ikke har været registreret i tre fulde sæsoner hos en engelsk/walisisk klub inden han fyldte 21 år.

Jeg ved ikke helt hvorfor, men på den officielle har vi kun listet 20 PL Squad spiller (blandt andet Sterling er IKKE listet som PL Squad spiller). Om man kan nøjes med eksempelvis 3 home-grown spiller ud af en trup på 20 (som alternativ til 8 ud af 25) ved jeg heller ikke. Faktum er, at på den officielle har vi 7 home-grown ud af 20 PL-squad spiller. Derudover må man have uanede mængder af U21ere.

I øjeblikket har vi disse PL Squad spillere, der er home-grown:

Jones
Gerrard
Lambert
Henderson
Sturridge
Lallana
Allen

Derudover har vi alle disse unge spillere, der reelt også lever op til home-grown kravet:

Sterling
Brannagan
Ibe
Flanagan
Smith
Rossiter
Sinclair
Williams
Ward
Ojo
Yesil (tæller som home-grown til sommer)

Og endelig har vi disse spillere på udlån, som også opfylder kravet:

Dunn
Wisdom
Jones (forvsarsspiller - ikke målmanden)

Med 17 home-grown spillere (hvoraf nogle muligvis er for unge og aldrig ikke kommer i nærheden af spilletid) og yderligere 4 mulige (hvoraf Wisdom er den mest relevante i mine øjne), så tror jeg ikke, at vi behøver at frygte for den regel. Heller ikke selvom vi siger farvel til Gerrard, Johnson, Brad Jones og Borini.

Men det skader ikke (tror jeg) med noget engelsk islæt i omklædningsrummet. Mest af alt skal det dog handle om kvalitet.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 30. jan, 2015 14:29

Ings giver rigtig god mening som erstatning for Aspas, Borini og Lambert som alle næppe er at finde i klubben til næste sæson. Jeg er sikker på, at vi til sommer går efter en rigtig god angriber som makker/rotation med Sturridge. Med Ings og Balotelli (Sterling) som backup er vi efter min mening så rigtig godt dækket ind.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. jan, 2015 14:45

Jensen skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Vi prøvede da at hente Costa og Sanchez i sommers, og vi tilbød osse, i hvertfald Sanchez, en bedre løn.
Costa var vel for halvandet år siden, og ja, vi gik efter Sanchez i sommer - hvilket var godt.

Men at vi nærmest kun kan tage de to top-top-spillere frem som seriøse emner de seneste par år, det underbygger ganske glimrende min pointe om, at det er sjældent, vi for alvor går efter de rigtig gode spillere.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » fredag, 30. jan, 2015 14:52

Synes at Ings til 3 Mill pund er et rigtigt fornuftigt køb.
Havde det været et panik køb til 15 Mill pund ville jeg stå helt af, men helt ærligt 3 mill pund!? Han har gjort det bedre for et middelmådigt hold end Lambert og Borini da de spillede på middelmådige hold.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » fredag, 30. jan, 2015 15:09

Man får lyst til at hive Conte/Nestor-skalaens gamle artikel om Liverpools indkøbsstrategi frem igen: http://www.tipsbladet.dk/blog/contenest ... aadigheden

Ings passer som fod i hose i Liverpools transferstrategi.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14400
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 30. jan, 2015 15:12

Oomph242 skrev:
Jensen skrev:
Aggerdoo skrev:
thefugle skrev:
Janse skrev:Genialt med Ings. Lad os endelig købe de middelmådige klubbers bedste spillere. Det har vi haft bragende succes med mange gange. Kunne det tænkes, at der er en grund til, at vores direkte konkurrenter henter verdensstjerner, og ikke er så optaget af det engelske hjemmemarked?

Aim for the sky...
Synes godt nok folk savner realisme herinde til tider.

Forstå nu vi IKKE bare kan hente verdensstjerner på samme måde som vores største konkurrenter. Det er godt nok utroligt det er så svært for folk at forstå.
Det lader ved gud heller ikke til, at vi prøver ret ofte. Når man ikke gør det, så er lykkes det i heller ikke at hente klassespillere.

Men nu er der vel også et stykke fra Ings niveau og op til de absolut bedste spillere i verden. Der er vel noget imellem.

Vi prøvede da at hente Costa og Sanchez i sommers, og vi tilbød osse, i hvertfald Sanchez, en bedre løn.


Jeg er helt med på at vi bør satse efter top spillere, men vi kan sku ikke tvige nogen til at underskrive en kontrakt med Liverpool, hvis de ikke selv har lyst, desværre ;)
Var det ikke en højere købspris vi tilbød og ikke en højere løn?
Jo flere penge til Barca og så matchede vi lønnen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. jan, 2015 15:19


Besvar