Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 04. aug, 2014 14:53

Texy, et spørgsmål. Det vil sige, at hvis man ikke er kritisk nu, så kan man ikke være det senere?
Jeg forstår ikke helt, sorry
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 15:00

Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Det har jeg set dig påstå flere gange, og jeg må bare erklære mig komplet uenig.

Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os. Der er ganske givet flere, men det var bare dem der først sprang frem fra hukommelsen.

Du har ret i, at vi ikke har købt ret mange topspillere igennem de sidste mange år. Men jeg vil også vove den påstand, at der måske kan findes en sammenhæng imellem vores fald fra den ubestridte top-position i Europa og så netop det faktum. Ikke at det skal ses som den eneste årsag, men som en af faktorerne.
Kloppite

Red-Snow
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirsdag, 19. feb, 2013 19:18

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Red-Snow » mandag, 04. aug, 2014 15:01

Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Man kan så spørge hvor mange mesterskaber eller titler vi har vundet i den periode?

Jeg er dog enig i, at købet af en stor og dyr verdensstjerne ikke nødvendigvis er det eneste løsning. Set ud fra Rodgers kompetencer, hvor jeg ser ham som værende dygtig til at udvikle talenter, virker det altså ikke patetisk at købe unge, talentfulde og forhåbentlig sultne spillere.

Jeg tror også at denne strategi passer bedre til ejerne. Mesterskabet ligger så måske ikke i næste sæson, men om 2-3 sæsoner. Tror ejerne brændte nallerne rimelig meget på købet af Andy Carroll, og ønsker vist ingen gentagelse af denne strategi.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » mandag, 04. aug, 2014 15:10

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Det har jeg set dig påstå flere gange, og jeg må bare erklære mig komplet uenig.

Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os. Der er ganske givet flere, men det var bare dem der først sprang frem fra hukommelsen.

Du har ret i, at vi ikke har købt ret mange topspillere igennem de sidste mange år. Men jeg vil også vove den påstand, at der måske kan findes en sammenhæng imellem vores fald fra den ubestridte top-position i Europa og så netop det faktum. Ikke at det skal ses som den eneste årsag, men som en af faktorerne.
Torres og Suarez var ikke på aller højeste niveau, de var deroppe af, men det var i Liverpool de slog det fast.
Billede

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 15:10

Jesper skrev:Texy, et spørgsmål. Det vil sige, at hvis man ikke er kritisk nu, så kan man ikke være det senere?
Jeg forstår ikke helt, sorry
Ja, jeg mener ikke, at man kan sidde og rose transfervinduet nu, og så samtidig stå om et år og kritisere, at der ikke blev handlet anderledes. Man kan ærgre sig over, at der ikke blev handlet anderledes, men ikke kritisere.

På samme måde kan nuværende kritiske røster blive tvunget til at æde deres kritik, hvis vi får succes. Men det er nok også en del nemmere ;)

Helt generelt bryder jeg mig personligt ikke om kritik i bagklogskabens lys. Den slags kan min 8-årige knægt finde ud af. Jeg vil langt hellere debattere og analysere på forhånd, da det er her man kan bruge al sin erfaring og forhåbentlig intelligens. Når sæsonen er slut kræver det jo ingenting at konstatere, hvordan det er gået og hvorfor.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 15:12

Xenne skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Det har jeg set dig påstå flere gange, og jeg må bare erklære mig komplet uenig.

Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os. Der er ganske givet flere, men det var bare dem der først sprang frem fra hukommelsen.

Du har ret i, at vi ikke har købt ret mange topspillere igennem de sidste mange år. Men jeg vil også vove den påstand, at der måske kan findes en sammenhæng imellem vores fald fra den ubestridte top-position i Europa og så netop det faktum. Ikke at det skal ses som den eneste årsag, men som en af faktorerne.
Torres og Suarez var ikke på aller højeste niveau, de var deroppe af, men det var i Liverpool de slog det fast.
Ikke enig. De kom bare til en endnu større klub, men deres spil og status var allerede på allerhøjeste niveau. Fuldstændigt som det var tilfældet med eksempelvis Ruud Van Nistlerooy.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » mandag, 04. aug, 2014 15:17

Bony scorede flere mål end suarez i holland?

han må være top 3 i verden :)

anyway du kan være god, men ikke en verdensstjerne med mindre du spiller i premier league, bundesligaen eller la liga, serie A(måske).
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13794
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. aug, 2014 15:17

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Det har jeg set dig påstå flere gange, og jeg må bare erklære mig komplet uenig.

Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os. Der er ganske givet flere, men det var bare dem der først sprang frem fra hukommelsen.

Du har ret i, at vi ikke har købt ret mange topspillere igennem de sidste mange år. Men jeg vil også vove den påstand, at der måske kan findes en sammenhæng imellem vores fald fra den ubestridte top-position i Europa og så netop det faktum. Ikke at det skal ses som den eneste årsag, men som en af faktorerne.
Ingen af dem du nævner var verdensklassespillere, da vi hentede. Vi gav dem muligheden for at udvikle sig til verdensklassespillere. De spillere du nævner, er alle talentfulde, og havde kompetencerne til at blive verdensklassespillere, men de var det ikke da vi hentede dem. Barnes hentede vi altså som 24 årige i Watford, det undrer mig en smule du nævner ham i denne sammenhæng.

@Red-Snow:

Ja, købet af Carroll var helt ude i hampen. Et af de værste køb, jeg kan mindes. Det er helt rigtigt Red-Snow, jeg ser også Rodgers kompetencer i at udvikle spillere som unik, men med tidens internet fans, som spiller FM14 eller FIFA, så skal de helst have et navn, som de kender fra et computerspil, ellers er der dømt fiasko fra dag 1.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » mandag, 04. aug, 2014 15:18

texy skrev:
Xenne skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Det har jeg set dig påstå flere gange, og jeg må bare erklære mig komplet uenig.

Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os. Der er ganske givet flere, men det var bare dem der først sprang frem fra hukommelsen.

Du har ret i, at vi ikke har købt ret mange topspillere igennem de sidste mange år. Men jeg vil også vove den påstand, at der måske kan findes en sammenhæng imellem vores fald fra den ubestridte top-position i Europa og så netop det faktum. Ikke at det skal ses som den eneste årsag, men som en af faktorerne.
Torres og Suarez var ikke på aller højeste niveau, de var deroppe af, men det var i Liverpool de slog det fast.
Ikke enig. De kom bare til en endnu større klub, men deres spil og status var allerede på allerhøjeste niveau. Fuldstændigt som det var tilfældet med eksempelvis Ruud Van Nistlerooy.
Man kan godt sige de havde højt niveau, men jeg så dem ikke som sikre marque signings.
Det ligner jo ikke Liverpool at hente Hummels eller Reus, hvor det mere ligner City, Chelsea eller Utd. de betaler kassen og henter de store drenge. Det syntes jeg ikke Liverpool har til vane for på samme måde.
Jo vi har hentet de ti spillere og har lagt mange penge i år, men det ser jeg tildels fordi markedet har presset priserne op.
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » mandag, 04. aug, 2014 15:18

texy skrev:Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os.

Nu tager jeg kun Torres og Suarez med, de jeg er for ung til at huske de øvrige spillere, men hvis Torres og Suarez var spillere fra højeste niveau, da vi hentede dem, hvad var de så, da vi solgte dem?

Imø. udviklede de sig begge til at være spillere fra øverste hylde hos os - det var de ikke, da de kom.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 04. aug, 2014 15:20

texy skrev:
Jesper skrev:Texy, et spørgsmål. Det vil sige, at hvis man ikke er kritisk nu, så kan man ikke være det senere?
Jeg forstår ikke helt, sorry
Ja, jeg mener ikke, at man kan sidde og rose transfervinduet nu, og så samtidig stå om et år og kritisere, at der ikke blev handlet anderledes. Man kan ærgre sig over, at der ikke blev handlet anderledes, men ikke kritisere.

På samme måde kan nuværende kritiske røster blive tvunget til at æde deres kritik, hvis vi får succes. Men det er nok også en del nemmere ;)

Helt generelt bryder jeg mig personligt ikke om kritik i bagklogskabens lys. Den slags kan min 8-årige knægt finde ud af. Jeg vil langt hellere debattere og analysere på forhånd, da det er her man kan bruge al sin erfaring og forhåbentlig intelligens. Når sæsonen er slut kræver det jo ingenting at konstatere, hvordan det er gået og hvorfor.
Jeg ser absolut ingen modsætning ml at rose såvel som kritisere nu og gøre tilsvarende senere. For det første er det ikke alle spillere, vi har kendskab til. For det andet kan man vel lige så godt bruge sin viden bagefter til at konkludere, hvad der gik galt.
Jeg synes langt de fleste brugere er yderst bevidste om hvad de selv tidligere har skrevet, så det hykleri oplever jeg ikke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » mandag, 04. aug, 2014 15:39

texy skrev:
JTN skrev:Snak om et halvtomt glas :o Ville Suárez afgang ikke altid betyde en overgangssæson, uanset om en topspiller var kommet den anden vej? Det er jeg i hvert fald overbevist om. Jeg tror, at går alt op i en højere enhed med de nye signinger, så kan vi kæmpe med om mesterskabet, men der skal ikke gå meget galt, før det snarere bliver en kamp om fjerdepladsen. Forskellen er nok bare, at for mig er det egentlig ok. Alle herinde drømmer vel om det mesterskab eller alternativt et nyt medaljetogt i Europa, men omstændighederne er bare ikke de samme som tidligere, og derfor bliver det et langt sejt træk, som skal gøre os konkurrencedygtige på højeste plan. Det mener jeg, at Rodgers og ejerne arbejder udmærket henimod uden at være fejlfrie.

Det er interessant, at havde vi fået Sánchez, så ville synet på vores transfervindue være helt anderledes alene på grund af den symbolske værdi i udskiftningen af en topspiller med en anden. Alligevel vil jeg mene, at sæsonen kunne være gået hen og blevet en genopbygning af holdet ud fra den nye spiller mm. Nu ser det ud til, at vi prøver at lave et systemskifte, hvor vi får flere strenge at spille på. Om det virker er ikke til at vide på forhånd, men skal vi ikke lige vente og se til ligaen i de mindste er gået i gang? Jeg er faktisk enig i mange af de mere skeptiske betragtninger, fx angående Lallana og Lovren, men jeg er nok bare mere parat til at lade tvivlen komme dem til gode i stedet for bare at male fanden på væggen.
Nej, synet på vores transfervindue havde været anderledes, hvis vi havde fået Sanchez, fordi vi havde fået en spiller med veldokumenterede kvaliteter, der ovenikøbet ville passe perfekt ind i vores spillestil. Ikke på grund af en eller anden symbolværdi.

Al ære og respekt for den "halvfulde glas" tilgang til tiden efter Suarez, som du kommer med. Alt handler om forventninger her om sommeren. Min oplevelse er, at alt for mange af de sidste 10-20 somre har vi overvurderet vores egne indkøb og holdets evner og efterfølgende er vi blevet frustrerede og skuffede. Naturligvis er der undtagelser. Sidste sommer er en af disse undtagelser. Vores forventninger var skruet ned i et hidtigigt bundniveau både på grund af indkøb og forrige sæsons placering. Året før var det omvendt, hvor mange var overbevist om, at Rodgers' indkøb af blandt andet Borini og Allen kombineret med effekten af at have fået en ny yngre manager, ville være nok til at løfte os tilbage i topkampen. For mig minder vores indkøb denne sommer mig om indkøbene af Borini og Allen. Spillere som næsten ingen fans ville have nævnt blandt deres 30-40 ønskespillere, hvis de skulle lave en liste, før vi var blevet linket til dem. Hvem kan helt ærligt sige, at man i april/maj postede et indlæg, hvor man mente at Can, Markovic, Lambert eller Lovren ville være drømmesignings i forhold til at forbedre holdet? Lallana er måske undtagelsen, men mon ikke flere (som blandt andet undertegnede) anså Lallana som et virkeligt godt køb til at spille i en holdopstilling, der også inkluderede Suarez?

Hvis jeg skal gætte på, hvad der med lidt held kan bevare os i top 4 af PL, så skal det være den vanvittige udvikling, som Raheem Sterling lader til at gennemgå. Indtil videre tyder pre-season på, at han er gået endnu et niveau op, hvilket i mine øjne placerer ham i en større gruppe lige under de 10 bedste spillere i verden. Samtidig tror jeg, at vi kan ende med at stå lidt bedre defensivt som konsekvens af Suarez-salget. Jeg tror, at vi ender med at spille med en enkelt spiller på toppen i en fleksibel kombination af 4-3-3 og 4-5-1, hvilket nok giver en bedre balance på holdet. Defensiv stabilitet kan dermed nok bidrage til, at vi ikke kommer til at savne alle Suarez' mål og assists lige så meget.

Men uden et indkøb af Reus, Tevez, Cavani, Di Maria, Robben, Falcao, Ribery, Zlatan, Messi, Ronaldo, Bale eller lignende så kan jeg sagtens se Man Utd overhale os i ligaen og tage vores plads i top 4. I hvert fald, hvis de får lukket nogle af de handler, som der lader til at være noget realisme i (Vidal og en centerforsvarer eller to). Man køber jo ikke kun en dyr og dygtig spiller. Man køber også mere plads på banen til Sterling, Coutinho, Sturridge, m.fl. på grund af ekstra fokus på "stjernespilleren". Og man fjerner en masse pres fra skuldrene af disse spillere.

Men til at starte med, så vil jeg være lykkelig, hvis vi bare kan lukke Moreno-handlen. Det VIL i mine øjne være en decideret forstærkning af startelveren.
Enig i at det handler om forventninger. Derfor er det også vigtigt at afstemme sine vurderinger i forhold til forventningerne, og der tror jeg bare ikke, at Sánchez havde været løsningen på alt. Så hvis man, som sjampen giver udtryk for, har førstepladsen som succeskriterium for transfervinduet, så er det meget muligt, at man har en slem skuffelse i vente - Sánchez eller ej.

I mine øjne har man et naivt og lettere ukritisk tilgang, hvis man bare tror det handler om en hurtig lappeløsning efter Suárez. Derfor er jeg også enig i, at succes i denne sæson står og falder med de spillere, som sidste sæson viste højt niveau.

Desuden genkender jeg ikke den beskrivelse af forventninger ovenpå signingerne af Borini og Allen. Tværtimod gav de fleste da udtryk for, at det ville tage tid. Nu kan vi så i bagklogskabens uendeligt klare lys konstatere, at den unge manager faktisk var nok til at løfte os tilbage i topkampen her to år efter. Det har kun Allen så en mindre andel i.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » mandag, 04. aug, 2014 15:53

@sjampen
(og særligt det lange indlæg)

Jeg vil ikke gå ind i de specifikke udsagn og diskutere dem, da jeg ikke tror vi når meget længere end at erklære os uenige. Jeg vil dog konstatere, at når jeg læser dit indlæg, og den måde du beskriver vores indkøb på, og så sammenholder det med udsagnet om et "patetisk" vindue, så er "patetisk" meget langt fra, hvad jeg vurderer som et dækkende ord for dine holdninger. Patetisk var for mig, hvis vi havde solgt Suarez og Agger, og købt Makienok og Kyrgiagos. Dit succeskriterium - en "topspiller" - for at vinduet skal være godkendt, er basalt set der, hvor vi er uenige. Som jeg læser det du skriver, synes du ikke vinduet er godkendt. Men for mig er der meget langt fra et ikke-godkendt vindue til, at noget er patetisk.

Noget andet er så, at jeg synes det er utroligt ærgerligt, at du opfatter vores klubs ageren som patetisk. Jeg opfatter den som ganske fornuftig, om end jeg også ønsker mig en ekstra angriber og en venstre back, hvor sidstnævnte skal gå direkte ind i start-11. Får vi en venstre back, og ellers status quo i forhold til nu, så vil jeg endda kalde transfervinduet en del over middel. Men det er jo i sig selv skræmmende, at man kan have så forskellige måder at evaluere ageren på.
Senest rettet af Surf mandag, 04. aug, 2014 16:36, rettet i alt 1 gang.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » mandag, 04. aug, 2014 15:58

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Liverpool har aldrig købt verdensklassespillere! Vi har både under Houllier, Rafa og Rodgers købt spillere vi kan udvikle. Det er med vilje jeg undlader Hodgson, det var et sort kapitel.
Det har jeg set dig påstå flere gange, og jeg må bare erklære mig komplet uenig.

Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres og Suarez var alle spillere på højeste niveau, allerede da de kom til os. Der er ganske givet flere, men det var bare dem der først sprang frem fra hukommelsen.

Du har ret i, at vi ikke har købt ret mange topspillere igennem de sidste mange år. Men jeg vil også vove den påstand, at der måske kan findes en sammenhæng imellem vores fald fra den ubestridte top-position i Europa og så netop det faktum. Ikke at det skal ses som den eneste årsag, men som en af faktorerne.
Ingen af dem du nævner var verdensklassespillere, da vi hentede. Vi gav dem muligheden for at udvikle sig til verdensklassespillere. De spillere du nævner, er alle talentfulde, og havde kompetencerne til at blive verdensklassespillere, men de var det ikke da vi hentede dem. Barnes hentede vi altså som 24 årige i Watford, det undrer mig en smule du nævner ham i denne sammenhæng.
Men opfatter du spillere som Reus og Sanchez som verdensklassespillere?

For Torres var i hvert fald på deres niveau da vi købte ham. Torres var da vi købte ham kaptajn for Atletico Madrid og havde scoret 82 mål i 214 kampe for klubben. Desuden var han Spaniens topscorer med 7 mål i 11 kampe i kvalifikationen til VM 2006 og blev delt topscorer for Spanien (med Villa) med 3 mål under selve slutrunden, hvilket også gjorde at han fik en delt andenplads på den samlede topscorerliste. Han var altså allerede før vi købte ham fast mand og en af de vigtigste brikker på et af verdens bedste landshold. Chelsea fik i 2004 afvist et bud på 28 mio. pund, hvilket ville gøre ham til omkring verdens 10. dyreste spiller nogensinde på daværende tidspunkt.

Hvis Reus og Sanchez skal ses som verdensklassespillere, så var Torres det i hvert fald også. Også selvom han udviklede sig yderligere i Liverpool.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » mandag, 04. aug, 2014 16:02

Var Torres og Suarez fra "øverste hylde"?

Torres i Atletico Madrid:
02/03: 12. plads - 13 mål
03/04: 7. plads - 19 mål
04/05: 11. plads - 16 mål
05/06: 10. plads - 13 mål
06/07: 7. plads - 15 mål

Han lavede 3 mål til VM i 2006, hvor Spanien tabte til Frankrig i 16. dels finalen (første kamp i knockoutfasen).

Den største bedrift er en tabt finale i Toto Cuppen i 2004.

Suarez i Ajax:
07/08: 2. plads - 16 mål. Denne sæson ryger Ajax i kvalifikationen til Champions League.
08/09: 3. plads - 22 mål. Denne sæson kommer Ajax i 16. dels finalen i UEFA Cuppen.
09/10: 2. plads - 35 mål. Denne sæson kommer Ajax i 32. dels finalen i Europa League.
10/11: Indtil skiftet i vinterpausen spiller Suarez Champions League gruppespil med Ajax, hvor holdet bliver 3'er i gruppen.

VM 2010 er naturligvis det bedste argument for at Suarez var en af de bedste spillere i verden allerede dengang. Han lavede 3 mål i 6 kampe, da Uruguay nåede semifinalen. Som de fleste nok ved, så spillede han ikke i semifinalen.

Den største bedrift er sejr i den hollandske cup.

Min bedste analyse er, at begge spillere i tiden op til Liverpool skiftet viste, at de havde potentiale til at nå langt. For Torres vedkommende var Liverpool bestemt heller ikke den eneste klub i eliten, der ønskede ham. Men de var aldrig absolutte topspillere i den periode og blev det først efter skiftet til Liverpool.

Tænk, at der rent faktisk er nogen, der gider faktatjekke påstande i en debat.

Besvar