Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Redmaniac » søndag, 04. maj, 2014 23:20

Hvis der er hold i rygterne om de 5-6 spillere i transfervinduet, så krydser jeg fingre for følgende:

- Moreno/Schmelzer, så kan Flanna få lov at kæmpe med Glen Johnson om højrebacken, som virkelig mangler konkurrence i forhold til startpladsen.
- Lallana
- Konoplyanka
- Muriel

og så den 6 joker: Reus

Om de kan anskaffes få 60 mil £ + salg af spillere tør jeg ikke gætte på, men man har vel lov at håbe.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Surf » søndag, 04. maj, 2014 23:31

Redmaniac skrev:Hvis der er hold i rygterne om de 5-6 spillere i transfervinduet, så krydser jeg fingre for følgende:

- Moreno/Schmelzer, så kan Flanna få lov at kæmpe med Glen Johnson om højrebacken, som virkelig mangler konkurrence i forhold til startpladsen.
- Lallana
- Konoplyanka
- Muriel

og så den 6 joker: Reus

Om de kan anskaffes få 60 mil £ + salg af spillere tør jeg ikke gætte på, men man har vel lov at håbe.
Men er 4 spillere ind til de offensive pladser ikke rigeligt, når vi nu er så tyndt besat på den defensive midtbane? Lallana, Kono, Muriel og Reus er vel alle i en eller anden forstand kanter, og vi har jo allerede Sturridge, Suarez, Coutinho og Sterling som tager sig af de offensive pladser. Det er ikke engang altid, at vi stiller med 4 her. Lallana kan nok også godt bruges i midten eller med lidt god vilje for Allen/Hendo, men hans spidstkompetencer ligger imø. på kanten.

Enig ang. Moreno/Schmelzer - en venstre back er vel et must fordi vi ikke aner hvor Enriques niveau ligger når han kommer tilbage. Reus er min drømmesigning tror jeg næsten, men ellers ville Lallana+Kono være gode at få ind. Så begynder vores bænk også at ligne noget offensivt.

Jeg er egentlig ikke så meget til det her transfer-spekulations-ønske-ræs, men nu hvor jeg er igang kommer jeg med lidt bud. Så skulle jeg vælge, ville jeg prioritere:

1. En offensiv kvalitetsspiller med udgangspunkt på kanten, men helst alsidig. Reus, alternativt Lallana+Konoplyanka som pakkeløsning.
2. En VB med kvaliteter i det offensive - vi har brug for bedre offensive backs når vi skal angribe hold med buschauffører som Mourinho. Moreno/Schmelzer er gode bud, men er selv lidt blank her. Ser ikke Shaw som en mulighed grundet prisen.
3. En alsidig midtbanespiller, optimalt en, der kan tage over for Gerrard på sigt. Her tænker jeg folk som Barkley, Hughes og Reges, men jeg har ærligt talt ikke set andre end Barkley, og jeg mener også at det er tre ret forskellige spillere.

Så er der måske brug for et par squadspillere, men med Borino, Ibe og Suso hjem, samt Enrique tilbage ser det okay ud. Forhåbentlig kan et par akademispillere også begynde at vise sig, folk som Jack Dunn og Rossiter skulle i hvert fald nærme sig i følge James Pearce.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Christian
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirsdag, 28. aug, 2012 15:42

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Christian » mandag, 05. maj, 2014 00:01

Har du et link til en artikel, James Pearce har skrevet om de unge? Det kunne jeg godt tænke mig at læse.

Reus ville være drømmekøbet til sommer. Ser hellere Lallana end Kono, da det i mine øjne er et mere sikkert køb.
Felipe Luis fra Atlético Madrid er et interessant alternativ til venstrebacken. Var meget imponeret af ham i kampen mod Chelsea.
Hvis der er hold i rygterne om, at Varane fra Real skal væk, så burde vi også lægge et bud ind på ham. Han er fremtidens bedste forsvarer i mine øjne.
Synes det er svært at pege på en midtbane, og Kroos er nok desværre urealistisk, men det er en position vi er nødt til at forstærke.
Er også ret lyn på ideen med Boruc til målmandsposten. Han er et monster i feltet og stærk i en-mod-en.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 05. maj, 2014 00:14

Kan da lige lynhurtigt nævne tre navne, som jeg synes skal ind til sommer og som helt sikkert vil styrke vores bredde:

Ilori, Borini, Suso.

Bare det at have mulighed for at smide Borini og/eller (især) Suso ind næste sæson, hvis vi har svært ved at låse et forsvar op, bliver utrolig lækkert.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 05. maj, 2014 00:18

@ Surf:

Du mener ikke, at Luke Shaw er realistisk, samtidig med, at du foreslår, at vi henter Reus og Ross Barkley. Den form for logik, forstår jeg ikke helt. De tre virker lige (u)realistiske, i min optik. :)
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Surf » mandag, 05. maj, 2014 00:53

JudgeStudge skrev:@ Surf:

Du mener ikke, at Luke Shaw er realistisk, samtidig med, at du foreslår, at vi henter Reus og Ross Barkley. Den form for logik, forstår jeg ikke helt. De tre virker lige (u)realistiske, i min optik. :)
Hehe nej det fik jeg nok ikke skrevet klart nok. Jeg mener helt klart at både Reus og Barkley er mere urealistiske end Shaw. Også derfor jeg nævnte alternativer. Forventer ikke at vi henter nogen af de to, det var ren drømmeri og for at komme med eksempler på den slags typer/kvalitet jeg håber vi kan hente. Det kunne jeg selvfølgelig godt have understreget.

Det jeg mener ang. Shaw er, at jeg er i tvivl om han er det store prisskilt værd, som han lige nu rygtes at have på sig. Kan han fås for en rimelig pris er jeg skam på.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Surf » mandag, 05. maj, 2014 00:58

Brink87 skrev:Har du et link til en artikel, James Pearce har skrevet om de unge? Det kunne jeg godt tænke mig at læse.
Jeg mener jeg læste det på den norske. Leder lige efter et link i morgen når jeg ikke er på mobilen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

IanRush
Indlæg: 593
Tilmeldt: lørdag, 15. aug, 2009 19:06

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af IanRush » mandag, 05. maj, 2014 08:00

Surf skrev:
JudgeStudge skrev:@ Surf:

Du mener ikke, at Luke Shaw er realistisk, samtidig med, at du foreslår, at vi henter Reus og Ross Barkley. Den form for logik, forstår jeg ikke helt. De tre virker lige (u)realistiske, i min optik. :)
Hehe nej det fik jeg nok ikke skrevet klart nok. Jeg mener helt klart at både Reus og Barkley er mere urealistiske end Shaw. Også derfor jeg nævnte alternativer. Forventer ikke at vi henter nogen af de to, det var ren drømmeri og for at komme med eksempler på den slags typer/kvalitet jeg håber vi kan hente. Det kunne jeg selvfølgelig godt have understreget.

Det jeg mener ang. Shaw er, at jeg er i tvivl om han er det store prisskilt værd, som han lige nu rygtes at have på sig. Kan han fås for en rimelig pris er jeg skam på.
Shaw er jagtet af Chelsea og United, og han koster 25-30 mil €. Vi skal andetsteds. Hvad med en af Real Madrids? Eller skal vi tænke kortsigtet og feks gå efter Cole?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af AJ » mandag, 05. maj, 2014 08:24

Synes bestemt ikke, at vi skal gå efter Cole. Han kræver sikkert en enorm hyre, som han slet ikke kan leve op til længere.

Det er ikke bare sådan lige at pege på en ny venstre back, må jeg indrømme.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 05. maj, 2014 08:34

JudgeStudge skrev:Kan da lige lynhurtigt nævne tre navne, som jeg synes skal ind til sommer og som helt sikkert vil styrke vores bredde:

Ilori, Borini, Suso.

Bare det at have mulighed for at smide Borini og/eller (især) Suso ind næste sæson, hvis vi har svært ved at låse et forsvar op, bliver utrolig lækkert.
Ja det bliver som tre nye signings, som dog forhåbentlig ikke skal bruge tid på at falde til. Alle tre spændende spillere, som jeg glæder mig til at følge.

Christian
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirsdag, 28. aug, 2012 15:42

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Christian » mandag, 05. maj, 2014 08:43

Surf skrev:
Brink87 skrev:Har du et link til en artikel, James Pearce har skrevet om de unge? Det kunne jeg godt tænke mig at læse.
Jeg mener jeg læste det på den norske. Leder lige efter et link i morgen når jeg ikke er på mobilen.
Tak! :alcohol:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af texy » mandag, 05. maj, 2014 08:54

@ Alonso

Jeg synes, at din attitude er en smule nedladende. Har man en anden opfattelse end dig, så hænges man ud som selvudnævnt profet, der har set lyset. Du smider selv ganske få argumenter og statistikker på banen, som ikke nødvendigvis bakker dine påstande op, mens du kræver bedre ”dokumentation” fra os, der er uenige med dig i form af statistik, video og måske endda artikler. Jeg savner stadig et eksempel på en episode, hvor Agger udviser frygt for at gå ind i en duel.

Nuvel, jeg vil prøve at illustrere mine pointer bedst muligt med video, statistik og andres synspunkter (da jeg tydeligvis helst skal holde min egen lidt for mig selv at dømme ud fra din måde at omtale mig på).

Efter tre clean sheets med Agger i startopstillingen, hvor Agger i kampen mod Man Utd endda trodsede sin frygt for nærkampe, ignorerede muligheden for at blive ramt af en støvle, og headede bolden hen til Sturridge, som kunne score sejrsmålet, hentede Rodgers Sakho for omkring £15m

Agger glemmer sin frygt 45 sekunder inde i dette klip.


Pludselig skulle der hurtigst muligt gøres plads til det dyre nyindkøb, og meget belejligt var Agger ude med en skade, så Sakho kunne få debut. Det resulterede i sæsonens første pointtab ude imod Swansea, hvor ingen statistikker vil vise, at Sakho let sættes ved Swansea’s første mål, selvom han endda måske kunne have nået tilbage, hvis han ikke var begyndt at kigge bold, da han blev sat. Og ved Swansea’s udligning har vi en af de situationer, hvor jeg mener, at Sakho unødvendigt fanges for langt fremme, hvilket bringer vores forsvar i ubalance.

Episoderne kan ses her.


Agger blev klar igen, men der skulle også være plads til Sakho, hvilket reulterede i en periode, hvor vi eksperimenterede med 3 eller flere centerforsvarere på banen. Første eksperiment førte til et hjemmebanenederlag imod Southampton. Agger kostede målet, som man kan se på nedenstående klip, og blev skiftet ud. 1.25 inde i klippet kan man dog se, at Sakho også kunne have kostet. To fejl. Eneste forskel er, at der er en, der redder den ene.



Nu kom Suarez heldigvis tilbage, og det blev lidt mindre vigtigt, at fungere optimalt i bagkæden. Man kan dog godt finde eksempler på, at Sakho ikke ser godt ud og måske koster. I mine øjne er han involveret i Newcastles mål til 2-1 på St. James’ fordi han kigger fodbold, da Toure og Skrtel taber en hovedstødsduel. Men næsten befriende (i forhold til denne debat) at se, at andre end Agger åbenbart kan tabe luft dueller. Ved 1-0 målet ude imod Arsenal fanges Sakho igen langt oppe i banen, og da der er blevet spillet udenom ham, lunter han hjem, mens han ser fodbold. Havde han skyndt sig hjem på sin plads, havde der ikke været plads til Cazorla. Der er flere situationer, men jeg gider ikke grave mere i det.

Jeg medgiver, at Sakho er stor. Men derfor kan han sagtens blive fysisk overmatchet. Det så vi senest Demba Ba gøre. Sakho vandt vel dårligt en hovedstødsduel indtil Chelsea’s føringsmål.

Det var lidt videoer og måske opfordring til selv at finde de sidste. Stats? Alonso, du kommer med ganske få stats. En der siger noget om interceptions, men intet om, hvorvidt der spilles mere i de områder, hvor der er spillere med flest interceptions. Som du selv er inde på, så er megen eller al statistik yderst tvilsomt argumentationsmateriale. Men da du opfordrede til, at man bød på banen med noget, så vil jeg da gøre det.

Agger har spillet 19 PL kampe. Han har været med til at opnå 8 clean sheets. Han har været med til at vinde 16 gange. Spillet uafgjort 1 gang. Og han har været med til at tabe 2 gange.

Agger:
0,42 clean sheet pr. kamp
2,58 point pr. kamp

Sakho har spillet 17 PL kampe.Han har været med til at opnå et enkelt clean sheet. Han har været med til at vinde 10 gange. Spillet uafgjort 2 gange. Og han har været med til at tabe 5 gange.

Sakho:
0,06 clean sheet pr. kamp
1,88 point pr. kamp

Hvis jeg startede som ny manager i en fodboldklub og blev præsenteret for identisk materiale til det, som du måtte kunne grave frem på Agger og Sakho, og jeg ud fra det skulle tage en beslutning om, hvilken af de to spillere, der skulle starte, så ville jeg fokusere på ovenstående to nøgletal. Det er meget muligt, at alle andre stats får Sakho til at se bedre ud end Agger, men det er ret tydeligt, at holdet præsterer bedre kollektivt med Agger på banen. Og i sidste ende, ville det være det, som jeg baserede min beslutning på.

Sakho er naturligvis ikke så dårlig, som dette indlæg får ham til at lyde. Han er bare i mine øjne slet ikke på niveau med Agger. Og han er i mine øjne ikke spilleren, som vi burde bygge vores fremtidige forsvar op omkring.

Du efterspurgte vist også andres holdninger end min. Jeg kan ikke få Carra til at sige, at Agger er bedre. Men jeg kan få ham til at insinuere, at Chelsea ikke havde fået deres mål til 1-0 med ham på banen.

Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. maj, 2014 08:54

Ja, Illori, Borini og Suso ville være tre nye signings. Jeg håber at vi ser alle tre i næste sæson.

Daily Star menes at vide at Rodgers får £60 M. hvilket står i kontrast til Liverpool Echo som mener han får £40 M. Men nedenstående signings sammenholdt med Illori, Borini og Suso, så har vi styrket kvaliteten i dybden markant.

Brendan Rodgers får rundt £60M å rutte med i sommer. Han akter å bruke £15M på Dnripros ukrainske ving Yevhen Konoplyanka (24), £20M på Real Sociedads franske spiss Antoine Griezmann (23), £20M på Southampton-vingen Adam Lallana (25) og £7M på Cardiffs midtstopper Steven Caulker (22).
Daily Star (fra den norske).

Men jeg synes vi mangler en back.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » mandag, 05. maj, 2014 09:46

Nu ved jeg godt at jeg får halvdelen af forumet på nakken men i min optik så er(var) Enrique ligaens bedste "defensive" back. på fløjen, han lukkede ALT ned som kom derude, han mangler dog noget på dødbolde. offensivt var det so-so men nogen gange gik det ok.

Nu har han været ude i lang tid og kan være han slet ikke er den samme, jeg tror Rogers er pænt glad for ham, det var jeg også.
Tror vi kommer til at fokusere mere på at stå rigtigt defensivt med vores backs istedet for at have flyvende offensive backs.

Så tror ikke vi henter en starter back. og vi spiller med Flanagan - Skrtel - Sakho - Enrique næste år.

Vi henter højest sandsynligt en Gerrard type midfielder for at kunne spare gerrard i nogle kampe. Ellers får henderson lov at udvikle sig på denne position.
Jeg er pænt sikker på vi henter en offensiv enten Eriksen,Lallana,Draxler,
Vi henter også en kantspiller som er teknisk god og kan spille flere positioner, Konoplyanka er et godt bud, jeg er sikker på at rogers kan schoole ham lige som med sterling. Jeg tror også at Rogers kunne finde på at hente en spiller som Turan i madrid. eller være fræk nok til at prøve Modric/Isco i madrid.
Hvis Madrid og suarez ikke kan holde fingere fra hinanden og vi sælger ham til 102 mil pund så tror jeg at Costa bliver hentet ind evt. Di Maria i madrid.

Så tror vi henter: Lallana(18mil), Turan(20 mil), Konoplyanka(15mil), 2 udviklingsspillere(15 mil) evt. defensiv midt, 1 forsvar. (i alt 68 mil)
Hvis vi sælger suarez(102 mil): Isco(35), Di Maria(28), Diego Costa(40), Konoplyanka(15), måske Lallana(18) og 2 udviklingspillere.(15) (i alt 151 mil)

Vi sælger nok også nogle spillere: Oussama Assaidi(3mil),Aspas (4 mil), Reina (6 mil), Martin Kelly(1 mil), Coates( gratis tror jeg), Robinson (2 mil), Wisdom (2 mil), Suso (4-5 mil) (i alt 23 mil)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Surf » mandag, 05. maj, 2014 09:47

Brink87 skrev:
Surf skrev:
Brink87 skrev:Har du et link til en artikel, James Pearce har skrevet om de unge? Det kunne jeg godt tænke mig at læse.
Jeg mener jeg læste det på den norske. Leder lige efter et link i morgen når jeg ikke er på mobilen.
Tak! :alcohol:
Kan ikke umiddelbart finde det, så måske jeg husker forkert. Men her er i hvert fald en artikel hvor Inglethrope nævner, at de omtalte spillere træner med førsteholdet.

http://www.liverpool.no/Nyheter/Ingleth ... mgang.aspx
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar