Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » fredag, 25. jan, 2013 18:48

Hvis vi skulle gå efter en til fra Swansea, så lad os gå efter Neal Taylor! - Kan dække begge backs.

Han har været skadet, så måske kan han erhverves billigere? Og Ben Davies har haft god succes på backen i Taylor's fravær. Var imponeret over Taylor sidste år og under OL. :headbang:

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » fredag, 25. jan, 2013 18:50

LFC-Aaby skrev:Ligger/lægger(ved ikke hvad det skal være i denne situation) INTET i de udtalelser.
Kommer an på, om du ikke lægger noget i udtalelserne, eller om du ikke mener, at der ligger noget i dem.

:hello1:

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » lørdag, 26. jan, 2013 00:37

Det var jo interessant at Suarez og Williams krammede hinanden efter vi havde mødt dem ude. Jeg tror den er clearet mellem de to, men han ville nok blive nødt til at forklare sig til den officielle.

Jeg må faktisk sige at jeg er ret positivt stemt overfor Ashley Williams. Han minder lidt om Jamie Carragher. Ser ikke ud af ret meget, men kommer i vejen for en del. Derudover en lederfigur i forsvar. Chico er en fantastisk atlet, men også ret uskolet - formentlig fordi hans atletiske evner redder ham ud af en del situationer.

Nu var jeg på Goodison for et par uger siden, da Everton og Swansea spillede 0-0. Det var egentlig der jeg besluttede mig for at Williams er en rigtig dygtig spiller, da man naturligvis ser meget andet live end på tv.

Det skal også siges at jeg er ret vild med hans attitude. Jeg vil gerne se forsvarsspillere der fortæller modstanderne, at det er deres felt. Mod Everton havde han tydeligvis også noget kørende med Jelavic.

Jeg tror det er vigtigt at have dumme svin på sit hold, da modstanderne skal vide at man er klar til at kæmpe med alle midler. Det er en af grundene til at jeg faldt for engelsk fodbold, der har en indforstået hårdhed over sig. Bare tag når Steven Gerrard tackler Fabio ud over sidelinjen, fordi han mente han havde gået lidt for hårdt til unge Sterling. Det er vigtigt at have spillere med den mentalitet, hvis man også skal vinde de svære fodboldkampe.

I stor kontrast synes jeg et hold som Arsenal ofte falder igennem, fordi de mangler den slags typer på holdkortet. De kan måske spille smuk fodbold på dagen, men de bukker under når det bliver hårdt. Som Billy Ocean sang i sin tid: When the going get tough, the tough get going.

Derudover mangler vi åbenlyst en erfaren midterforsvarer til at supplere Agger og Skrtel, hvis Carragher sætter støvlerne på hylden eller rykker til en anden klub. Det positive ved Williams er at han ved hvad Brendan vil og derfor kan falde hurtigt ind på banen.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 26. jan, 2013 08:50

Jeg er som sådan grundlæggende enig med dig Alonso hvad angår behov for en hård attitude på holdet. Jeg tror også dette er en grund til, at Arsenal eksempelvis ikke løb med mesterskabet i 2011. Da det spidsede til havde de ikke en dirigent og hårdfør person, som kunne gå ind og lede holdet. Wilshere virker til at have denne 'lead by example', som vi har set være kendetegnende for Gerrard i mange år efterhånden.

Det virker også til Williams har disse lederegenskaber. Jeg hæfter mig dog ved, at han i starten af sæsonen var rystende usikker og kostede adskillige mål. Det vil i mine øjne ikke være en signing, der er stærkere end Skrtl og vil sætte ham på bænken. Set i det lys er £ 8 millioner godt nok meget for en spiller der fylder 29 i år. Specielt når man tænker på, at prisen på forsvarsspillere ikke måler sig med de de offensive positioner. Jeg er enig i, at vi kunne bruge en no nonsense forsvarsspiller med lederegenskaber, da Carra ikke holdet for evigt - jeg synes bare der må være bedre løsninger til det prisniveau.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » lørdag, 26. jan, 2013 11:56

Alonso skrev: (...)
Nu var jeg på Goodison for et par uger siden, da Everton og Swansea spillede 0-0. Det var egentlig der jeg besluttede mig for at Williams er en rigtig dygtig spiller, da man naturligvis ser meget andet live end på tv.
(...)
Så er det afgjort. Alonso har besluttet af Ashley Williams er en rigtig dygtig spiller. :)

Kommer Ashley Williams til Liverpool er jeg sikker på hans udtalelser tidligere om Luis Suarez, nok skal blive færdigdebatteret og derved lagt bag sig. Endvidere er jeg sikker på han vil have en 'undskylds' tale klar, samt at Luis Suarez kommer ud og siger det dengang ikke gjorde noget ved ham.

Når det er afvekslet, så er jeg sikker på Anfield og The Kop nok skal støtte op omkring Ashley Williams, samt Ashley Williams nok skal bevise sit værd. Han er en tænkende forsvarsspiller, og som Alonso fint er inde på, kan kommanderer med sine medforsvarere og vægter organisationen højt, som vores elskede Jamie Carragher også gør. En sammenligning mellem de to er meget rammende i den henseende. Det skal dog ligges til at Ashley Williams er en del hurtigere end Jamie Carragher var da han var 28/29 år.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » lørdag, 26. jan, 2013 12:06

Hekkem skrev:
Alonso skrev: (...)
Nu var jeg på Goodison for et par uger siden, da Everton og Swansea spillede 0-0. Det var egentlig der jeg besluttede mig for at Williams er en rigtig dygtig spiller, da man naturligvis ser meget andet live end på tv.
(...)
Så er det afgjort. Alonso har besluttet af Ashley Williams er en rigtig dygtig spiller. :)

Kommer Ashley Williams til Liverpool er jeg sikker på hans udtalelser tidligere om Luis Suarez, nok skal blive færdigdebatteret og derved lagt bag sig. Endvidere er jeg sikker på han vil have en 'undskylds' tale klar, samt at Luis Suarez kommer ud og siger det dengang ikke gjorde noget ved ham.

Når det er afvekslet, så er jeg sikker på Anfield og The Kop nok skal støtte op omkring Ashley Williams, samt Ashley Williams nok skal bevise sit værd. Han er en tænkende forsvarsspiller, og som Alonso fint er inde på, kan kommanderer med sine medforsvarere og vægter organisationen højt, som vores elskede Jamie Carragher også gør. En sammenligning mellem de to er meget rammende i den henseende. Det skal dog ligges til at Ashley Williams er en del hurtigere end Jamie Carragher var da han var 28/29 år.
Blev der ikke os lagt et billede herind, hvor Suarez og Williams giver hinanden hånd og lige man-flirter lidt efter kampen?

Vel og mærke efter Williams' udtalelser.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » lørdag, 26. jan, 2013 12:25

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg er som sådan grundlæggende enig med dig Alonso hvad angår behov for en hård attitude på holdet. Jeg tror også dette er en grund til, at Arsenal eksempelvis ikke løb med mesterskabet i 2011. Da det spidsede til havde de ikke en dirigent og hårdfør person, som kunne gå ind og lede holdet. Wilshere virker til at have denne 'lead by example', som vi har set være kendetegnende for Gerrard i mange år efterhånden.
Synes Jack Wilsheres attituder på banen minder rigtig meget om Wayne Rooneys, som han er i dag og ikke som han var da han var på Jack Wilsheres alder. Synes også de har lidt samme drive med bolden. Jack Wilshere skal nok blive en af verdens bedste midtbanespillere, og den rigtige efterfølger til Steven Gerrard. Passionen er der og teknikken er der også. Kan han holde sig fra større skader, så er hele verden åben for Jack Wilshere. Han mangler en lille smule kynisme og mangler at score afgørende mål. Men mon ikke det kommer med mere rutine.
Robbie_God_Fowler skrev: Det virker også til Williams har disse lederegenskaber. Jeg hæfter mig dog ved, at han i starten af sæsonen var rystende usikker og kostede adskillige mål. Det vil i mine øjne ikke være en signing, der er stærkere end Skrtl og vil sætte ham på bænken. Set i det lys er £ 8 millioner godt nok meget for en spiller der fylder 29 i år. Specielt når man tænker på, at prisen på forsvarsspillere ikke måler sig med de de offensive positioner. Jeg er enig i, at vi kunne bruge en no nonsense forsvarsspiller med lederegenskaber, da Carra ikke holdet for evigt - jeg synes bare der må være bedre løsninger til det prisniveau.
Ashley Williams vil, i et Brendan Rodgers spilkoncept, være foran Martin Skrtel til en start plads, da han kan tænke selv på banen, samt han er langt stærkere med bolden end Martin Skrtel. Han matcher dog ikke Martin Skrtels fysisk, men det er der nu ej heller mange der gør. Martin Skrtel er en af de fysisk stærkeste forsvarsspillere i Premier League pt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 26. jan, 2013 12:51

Jeg er nu ikke så sikker på, at han vil kunne slå Sktrl af. Han er måske hurtigere end Carra dengang, men han er også tilbøjelige til at lave nogle gigantiske forsvarskiks, så dette er også en del af pakken, hvis vi køber Williams.

Men det er ikke der min indvending ligger. Jeg mener sagtens, at man kan finde yngre spillere, som besidder de samme kvaliteter og tilmed er bedre. I hvertfald hvis de reporterede £ 8 millioner er Williams købspris. Et eksempel kunne være Howedes fra Schalke.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » lørdag, 26. jan, 2013 13:40

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg er nu ikke så sikker på, at han vil kunne slå Sktrl af. Han er måske hurtigere end Carra dengang, men han er også tilbøjelige til at lave nogle gigantiske forsvarskiks, så dette er også en del af pakken, hvis vi køber Williams.

Men det er ikke der min indvending ligger. Jeg mener sagtens, at man kan finde yngre spillere, som besidder de samme kvaliteter og tilmed er bedre. I hvertfald hvis de reporterede £ 8 millioner er Williams købspris. Et eksempel kunne være Howedes fra Schalke.
Brendan Rodgers foretrækker spillere med teknik uanset hvorpå banen spilleren er positioneret.

Martin Skrtel har også sin andel af forsvarskiks. Var der ikke en tabel over dette et eller andet sted? Hvor Martin Skrtel lå ganske højt placeret - mener jeg.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

mrwhiskey
Indlæg: 97
Tilmeldt: onsdag, 22. aug, 2012 18:45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mrwhiskey » lørdag, 26. jan, 2013 14:27

Macca skrev i forlængelse af at Coutinho handlen mere eller mindre var done, at Coates ikke har nogen fremtid i klubben. :shock:
Dette forstår jeg i såfald ikke, han er ikke fuldendt, men hold kæft han har da stadig talentet. Er det fordi han ikke er så boldsikker? Jeg forstår bare ikke ideen med at skippe ham afsted, når han potentielt kan komme til at slå Skrtel af? Hvem kunne I forestille jer Rodgers så ville hente i så fald, hvis vi undlader at tage Williams i betragtning?

jacobq
Indlæg: 704
Tilmeldt: mandag, 23. aug, 2010 15:42
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jacobq » lørdag, 26. jan, 2013 14:33

mrwhiskey skrev:Macca skrev i forlængelse af at Coutinho handlen mere eller mindre var done, at Coates ikke har nogen fremtid i klubben. :shock:
Dette forstår jeg i såfald ikke, han er ikke fuldendt, men hold kæft han har da stadig talentet. Er det fordi han ikke er så boldsikker? Jeg forstår bare ikke ideen med at skippe ham afsted, når han potentielt kan komme til at slå Skrtel af? Hvem kunne I forestille jer Rodgers så ville hente i så fald, hvis vi undlader at tage Williams i betragtning?
Vi skal huske på, at Coates ikke blev købt af Rodgers, men af Kenny. Kenny har sikkert set et større lys i ham end Rodgers ser, og det er nok en af grundende til, at Coates kan være på vej ud - at han ikke er Rodgers "spiller".

Jeg har en lidt blandet følelse omkring Coates. Han vandt prisen som den bedste unge spiller under Copa Americana (?), så talentet er der da helt klart. Men ellers synes jeg han virker usikker og dårlig med bolden. Ikke lige noget der passer ind i Rodgers spillestil.

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pakken » lørdag, 26. jan, 2013 14:39

Hvem kunne I forestille jer Rodgers så ville hente i så fald, hvis vi undlader at tage Williams i betragtning?
Federico Fazio fra Sevilla. Det har der i hvert fald været lidt rygter om. Han skulle angiveligt koster £5m.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 26. jan, 2013 15:29

Hekkem skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Jeg er nu ikke så sikker på, at han vil kunne slå Sktrl af. Han er måske hurtigere end Carra dengang, men han er også tilbøjelige til at lave nogle gigantiske forsvarskiks, så dette er også en del af pakken, hvis vi køber Williams.

Men det er ikke der min indvending ligger. Jeg mener sagtens, at man kan finde yngre spillere, som besidder de samme kvaliteter og tilmed er bedre. I hvertfald hvis de reporterede £ 8 millioner er Williams købspris. Et eksempel kunne være Howedes fra Schalke.
Brendan Rodgers foretrækker spillere med teknik uanset hvorpå banen spilleren er positioneret.

Martin Skrtel har også sin andel af forsvarskiks. Var der ikke en tabel over dette et eller andet sted? Hvor Martin Skrtel lå ganske højt placeret - mener jeg.
Jo, Skrtel og Williams er placeret stort set samme sted, hvor begge har 2 mål på deres samvittighed. Jeg mener at huske, at den ene af Williams var en tilbageaflevering i lighed med Skrtel's mod City, dog bare med hovedet. Min pointe var, at jeg også synes Williams har set skidt ud i denne sæson, hvorfor vi potentielt risikerer at erstatte én usikker spiller med en anden.

Jeg står fast på, at man kan finde spillere med attitude og som formår at indgå i et pasningsorienteret system, hvor det vil være bedre value for money end Williams. I den forbindelse bør det være muligt at finde spillere med en del års erfaring, men som også har mere end 2-3 gode år på topniveau tilbage. Vertonghen ville have været et oplagt valg, men der kom Spurs os i forkøbet. Höwedes kunne være en anden spiller, som jeg tror kunne indgå i Rodgers system.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » lørdag, 26. jan, 2013 15:48

Williams har da på halvanden sæson i PL været direkte skyld i flere scoringer til modstanderen, end Skrtel har været på 5 år. Jeg mener desuden ikke engang, at waliseren er bedre med bolden, og han er heller ikke hurtigere på fødderne. Skrtels boldføling er forbedret væsentligt over de senere år, og jeg ser ham slet ikke have problemer på det område ift at kunne indgå i Rodgers' koncept. At han så har nogle placeringsmæssige blundere til tider, som Hekkem tit er inde på, det kan der være mere om. Jeg tror dog ikke Williams ville være meget bedre.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » lørdag, 26. jan, 2013 16:12

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar