Så meget for plads til holdninger. Har du læst resten af mit indlæg, eller bare lige spottet de tre navne?thefugle skrev:Ny mand - Gerrard - SuarezAarde skrev:Selvfølgelig gør der det. Downing og Kuyt (hvis han bliver) er vel de eneste med de fysiske forudsætninger for at spille hver uge i en hel sæson. Så er der brugbare impact-players i Bellamy og Sterling, ligesom Suárez også vil kunne benyttes på en af de tre pladser bag angriberen (måske det endda bliver hans udgangsposition? Det bliver spændende at se, hvad planen er med ham). Så du har ret i, at det ser tyndt ud - især fordi de to potentielle startere har vist så stor mangel på kvalitet i den netop overståede sæson.AJ skrev:Der bliver jo nødt til at ske noget på kanterne. Jeg håber Henderson primært skal spille centralt. Bellamy kan ikke spille så meget. Kuyt og specielt Maxi er på vej væk. Det efterlader kun Downing tilbage. Tilmed så var kanterne vel noget af det vigtigste i Rodgers' Swansea. Måske Sterling - som andre har nævnt - bliver hevet endnu mere ind.
Jeg ville som udgangspunkt gerne se Kuyt, Gerrard, Suárez på de tre pladser bagved frontløberen, og så med Downing, Bellamy, en ny mand og Sterling som mulige erstatninger. Så synes jeg egentlig, at vi er dækket ret fint ind. Hvis Suárez er tiltænkt rollen som angriber er sagen dog en noget anden.
Indse nu Kuyt ikke er god nok (længere) til at være en del af et hold der skal vinde PL. Ved godt du har Kuyt briller på, men manden bliver altså ikke ved med at være en top spiller.
Jeg siger som udgangspunkt - og nævner dernæst fire mulige erstatninger. De erstatninger er naturligvis primært nævnt med henblik på om nødvendigt at kunne tage over for Kuyt, der - som jeg også skriver i mit indlæg - er lidt af et spørgsmålstegn, qua hans ganske undervældende niveau i den forgangne sæson. Når det er sagt, så tror jeg altså virkelig på, at Kuyt på ny kan blomstre i et system som Rodgers', der passer uendeligt meget bedre til hans kvaliteter, end Kenny og Roy's gjorde. Vi vender med Rodgers ansættelse tilbage til en langt mere Rafa-esque fodboldfilosofi, og det kunne meget vel føre til en Kuyt-revival, hvis du spørger mig. Og det er en 99% ( ) objektiv vurdering. Som jeg skrev om ham i Rodgers' tråd:
Aarde skrev:Blandt verdens bedste presspillere. Superbevægelig. Taktisk intelligent. Evigt tilgængelig spilstation (en logisk konsekvens af de to foregående punkter). Jeg vil sige, at han passer noget nær perfekt til Rodgers spilfilosofi, tekniske mangler til trods. Det er mit indtryk, at Rodgers stil ikke ligger så forfærdeligt langt fra Rafa's (aggressivt op-/ genpres, masser af boldbesiddelse, "wearing the opponent down" - det lyder unægteligt meget som Rafa), og der passede Kuyt mildt sagt rigtigt fint ind.
Det er muligt, at jeg har for høje håb; Kuyt er efterhånden en lettere aldrende herre, der næppe kan forvente fuld spilletid hver uge, og det kan ikke udelukkes, at Rodgers vil have mere udfordrende og pågående offensivspillere end Kuyt. Men mit indtryk er, at Rodgers hellere vil spille sig igennem modstanderens forsvar, end han vil lade individualister drible sig igennem på egen hånd, og her kan Kuyt sagtens yde et kolossalt bidrag. Ikke at der ikke skal være plads til sidstnævnte type, men jeg tror også, at der bliver plads til typer som Kuyt. Han kunne sagtens blomstre i et system som Rodgers'.