Everton FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
50%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 84. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 63. min
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ud i 84. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones. ud i 63. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud i 63. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
1
50%
19 - Harvey Elliott ind i 63. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 63. min
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 63. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 84. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 84. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 2

Fowler89
Indlæg: 1301
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 25. apr, 2024 12:08

Det kommer meget an på formation. Hvis vi spiller 5-3-2 eller 3-5-2 så vil Trent være fantastisk på højreside.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7340
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 25. apr, 2024 12:17

Det virker usandsynligt, at vi henter Amorim, hvis man skal tro Paul Joyce. Så formationer med 3 eller 5 forsvarsspillere, tænker jeg ikke kommer på tale. Men ellers er jeg enig, i sådanne konstellationer tror jeg også, at Trent ville begå sig godt. Så er hans defensive byrde det mindre. Han er blevet exposed en del efter, at Henderson har forladt klubben. Henderson og Fabinho var ofte de to, som garderede defensivt, når Trent var med fremme eller bakkede ham op defensivt, når han var på overarbejde.

Eller også skal det være fordi, at den nye træner også spiller Trent som hybridback, hvor han søger ind på midten, men det ved jeg ikke om Slot fx gør med en af sine backs.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2139
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 25. apr, 2024 13:02

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 10:43
Med kampen nogle timer på afstand og pulsen faldet igen, så ved vi alle, hvor fingren skal peges imod. Selvfølgelig kan vi bebrejde vores defensiv for at lukke mål ind og at vi ofte er kommet bagud og Konaté har sandt for dyden ikke været noget at råbe hurra for. Men vi spiller risikobetonet fodbold under Klopp, vi spiller offensiv fodbold, hvor man vil komme til at blotte forsvaret. Forskellen er bare, at før i tiden, der havde vi en offensiv, der greb de chancer vi selv fik og således kom vi foran og dermed kunne vi lokke modstanderen frem og straffe dem på kontra. Det er slet ikke tilfældet med det nye Liverpool hold. Vi brænder skammeligt mange chancer og det må være frustrerende for vores defensiv at være vidne til og ender blot i et spørgsmål om tid før, at modstanderen så omvendt lukrerer på en halv chance. Selvfølgelig skal vores offensiv ikke bebrejdes for de kampe, hvor vi er kommet bagud efter 15 minutter, det er ren og skær sløseri, men vores offensiv skal virkelig klandres for, at de ikke griber de mange chancer de får. Billedet mod Everton havde været et helt andet, hvis vi havde haft skarphed oppe foran. Men det har vi ikke og vi ligger som vi har redt og jeg sidder med en følelse af om vi virkelig skal rydde ud i hele vores offensiv:

Salah
Nunez
Diaz
Jota

Jeg er på nippet til ikke at være ked af det, hvis de bliver solgt. Salah er ved at være for gammel og det kan ses og hvis vi kan få en masse penge for ham, så skal det nok desværre snart være, Nunez begynder jeg at tvivle mere og mere på i hvert fald som spydspids, så skal han i stedet spille en kant med sin fart, Diaz vil i følge sin far selv væk, hvis det passer skal han bare tage afsted selvom han er god, men ikke særlig skarp foran mål, Jota er god, men al for meget skadet. Beholder vi ham er det som en god kanin at have i hatten, når han er frisk, hvilket er halvdelen af en sæson. Gakpo vil jeg beholde og Danns skal have flere chancer i de kommende sæsoner.

I defensiven skal vi have noget bedre og mere stabilt end Konaté. Han er al for meget skadet og ikke god nok. Quansah og Bradley er fremtiden og dem skal der satses på i det her spil. Robertson skal have sig en konkurrent. Konkurrenten til Trent har vi i Bradley. Følgende sælges:

Konaté
Matip
Tsimikas

Midtbanen er svær, men jeg tror, at følgende får det svært:

Jones
Szoboszlai

Jones ligner ofte mere end subtopklub spiller end en Liverpool spiller. Szoboszlai er jeg ikke meget for at se på midtbanen. Så skal vi i stedet skippe Diaz afsted og spille Szoboszlai på venstrekant ligesom i Leipzig. Hvis vi henter Arne Slot tror jeg omvendt, at Gravenberch blomstrer, Mac Allister skal selvfølgelig ikke sælges, han har været en åbenbaring, Endo er god og Bajcetic skal konkurrere med ham, Elliott er ung og en fighter, jeg tror han har fremtiden foran sig.

Kan være, jeg har glemt nogle i farten, men det var de umiddelbare tanker ovenpå en skuffende afslutning på sæsonen.

Hvem tænker I andre hænger i en tynd tråd i forhold til Edwards og Hughes sommeroprydning af truppen?
Kan godt følge dig lidt af vejen, for lige nu efter en række nederlag så synes vi hele holdet er LORT. Jeg tror dog ikke der kommer en stor sommeroprydning i år, men mindre spillerene selv søger væk, men det vil være meget mærkeligt hvis en ny manager ikke ser truppen an og giver alle en chance, med et par nye tilføjelse. Det er set så mange gange at nye spillere blomstre op under en ny manager og andre forsvinder længere og længere væk fra start 11.

Hvis det f.eks. bliver Arne Slot så kommer formationen til at ændre sig til en 4-2-3-1, kunne det tyder på, så mange ville skulle omstille sig fra hvad de kender under Klopp.

Lige nu se jeg Trent som værende et kæmpe problem for en ny manager, han er ganske simpelthen ikke god nok til at som back imø. han laver alt for mange fejl og koster mere defensivt end han bidrager med offensivt.

Bare fra igår:

- Da Everton fik straffe (som blev trukket tilbage) der står Trent midt imellem to spillere, men dækker reelt ingen af dem.
- Ved 1-0 målet efterlader han med Virgil og Konate med med 4 mænd, mens han står og kigger udenfor feltet.
- Ved 2-0 målet snork sover han ved anden stolpe, som vi har set så mange gange før - der er ingen undskyldning det er elendigt.

Modstanderne udstiller ham igen og igen og kan stadig huske Arsenal kampen, hvor Trent blev udskiftet fordi Martinelli løb fra ham igen og igen, Trent er blevet for langsom til at spille back.

En ny manager skal vurdere om han kan bruges længere fremme på banen, ellers synes jeg han skal sælges, jeg ved det er kontroversielt fordi han er Liverpool dreng, men jeg synes han skader mere end han gavner som back, og som viceanfører forventer jeg meget mere koncentration og vilje fra ham.

Salah er en anden som i den afgørende fase af sæson har svigtet holdet, for anden gang efter han var til afcon, han skal måske også tiltænkes en ny rolle, han har mistet noget fart på toppen, så måske skal han spille en anden rolle og have mindre spilletid.

Jeg tror der kommer en ny centerback, en ny 6er og en ny kantspiller til sommer.
YNWA

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » torsdag, 25. apr, 2024 16:40

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 11:51
pingel skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 11:44
Så lige 2. Halvleg igen (ikke af egen fri vilje). Hvad fanden laver Trent ved deres andet mål? Det er for mig den værste enkeltstående episode i går - for helvede…

Modstanderen har lært at blokere VVD, og det udstiller vores forsvar i mand-til-msnd situationer.
Ja, det er en ting. Men det er Trent der skal holde øje med Lewis der scorer - og han bevæger sig ikke…

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 25. apr, 2024 22:17

Vores andre forsvarsspillere, specielt Robbo og Trent er ringe i mand-til-mand.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar