Everton FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
50%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 84. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 63. min
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ud i 84. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones. ud i 63. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud i 63. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
1
50%
19 - Harvey Elliott ind i 63. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 63. min
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 63. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 84. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 84. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 2

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7339
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 24. apr, 2024 23:38

AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 23:30
Time to touch grass, som de unge siger.
Eller gå ud i skuret og hænge sig.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

søren
Indlæg: 172
Tilmeldt: søndag, 14. okt, 2007 15:29
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 61

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af søren » onsdag, 24. apr, 2024 23:50

For pokker da også…
Vi er alle så skuffede og kede af det. MEN: vi må også huske, hvordan vi havde det inden sæsonen og undervejs. Ovenpå sidste lortesæson håbede jeg - mere end jeg troede - på en 4. plads. Alle de nye spillere og undervejs alle de skader. Unge spillere, der - ligesom Klopp og de ældre spillere - gjorde det helt fantastisk. Udgjorde et hold, der kunne tage kampen op mod City. Det virkede ikke muligt - og det var det så heller ikke, da det spidsede til. Vi er skuffede og kede af det, ja. Men vi må også godt være lidt stolte. Det er jeg, og lige nu trøster jeg mig med Lennon.
YNWA.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7339
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 24. apr, 2024 23:51

Top 4 er vel ikke helt sikker endnu? Det hele kan nå at smuldre. Vi skal kigge nedad nu og ikke opad. Det gør nas.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2139
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 24. apr, 2024 23:59

Hvis man skal sige noget positivt, så vil jeg gerne sige tak til Cynwal for endnu et godt kamp oplæg i en svær tid.

Selv har jeg været så stresset idag at jeg helt havde glemt at vi skulle spille idag, så tændte lige da Everton scorede til 2-0 happy Days, men kan forstå jeg ikke gik glip af meget. Men ud fra højdepunkter kan jeg da se at Trent åbenbart føler sig fritaget for at forsvare, pinlig indsats af en viceanfører. Men de pinlige indsatser står i kø for tiden.

Der gør godt nok lidt ekstra ondt at det lige er United og Everton der hamre sømmene i kisten, men livet går videre og jeg bakker selvfølgelig op igen på lørdag.

Det fede dame har sunget, så som ægte Liverpool fan må man bare sige “next season” op med hovedet fellow reds, det skal nok blive godt igen.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2139
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 25. apr, 2024 00:22

Og Sander Westerveld lover at Arne komme med sexy football 🍻
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 25. apr, 2024 00:26

VanDjik4 skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 21:46
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 21:43
Dejligt at jeg ikke er de eneste som kan se Nunez manglende evner. Han skal videre til sommer. Men frygter vi hænger på ham i lang tid desværre.
Hvad er alternativet i angrebet, end Nunez?J. Danns, og han vil jo blive spist af de store Everton forsvare. Det vil jo ikke blive bedre. Lad os steppe op, og håbe Klopp sætter en Peptalk op, så Everton knækker i 2.H!!!??!!?
Vi kan lige så godt spille Danns i de resterende kampe. Hverken Nunez, Diaz eller Gakpo burde være startere på vores hold. De er ufattelig begrænset i deres spil.
Problemet er sikkert at de får en store hyre, hvilket betyder at de er i klubben mange fremover. Absolut ikke godt.

Prøv Danns. Det kan næsten ikke blive værre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7339
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 25. apr, 2024 00:52

Klopp udtalte på pressemødet efter kampen, at han ikke ville forsøge sig med Danns, idet at Tarkowski og Braithwaite "would kill him". Han kommer med nogle mærkværdige udtalelser af og til. Forleden sagde han også, at det var dejligt at have Jota tilbage (hurra så længe det varede), men at Salah "with some distance" er vores bedste afslutter. Klopp ligner og lyder bare som en mand, der ikke gider mere og det kan man et eller andet sted ikke fortænke ham i. Han har prøvet det her al for mange gange og han havde nok set skriften på væggen til træning samt de al for mange skader, der har præget det her Liverpool hold. Salah, Trent, Robbo, Virg er dem, der har skænket os så meget glæde, men det er omvendt dem, der for alvor lader os i stikken i dag ved at spille urimeligt dårligt, når vi har brug for deres rutine og at de stepper op. Når man krydrer det med, at han vil starte med Konaté, som er en katastrofe waiting to happen, samt at vi har en midtbane uden bid i og et angreb uden skarphed, så går det galt. Gravenberch og Elliott havde fortjent genvalg, men han prioriterede anderledes i dag og igen så vi en langsom midtbane med Mac Allister, som taber for mange bolde og er for langsom til at distribuere den, samtidig med at Szoboszlai flagrer rundt og træffer forkerte beslutninger og vagelsindede pasninger og Jones er usynlig. Skidt på alle pladser i dag, inklusiv managersædet. Omvendt så kan Nunez, Diaz og Salah jo også bare score på deres gigantiske chancer, så havde billedet været et andet. Som Virg sagde efter kampen, alle spillerne bør kigge i spejlet og spørge sig selv om det er godt nok og om de virkelig vil vinde det mesterskab. De skulle nok have gjort det lidt før dog.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Oomph242
Indlæg: 5690
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 25. apr, 2024 07:33

Klopp har fået truppen til at præstere langt over niveau i denne sæson og vi har trukket mange sene sejre i land. men det er fanme ærgerligt den ikke lige kunne holde de sidste 10 kampe...

Jeg tror desværre der er mange år til vi igen kan fejre virkelig stort med klubben.. Øv!

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 25. apr, 2024 09:28

Jeg synes altså også godt, man kan kritisere klopp her. enhver idiot ved, everton kommer til at pakke sig - hvorfor skal vi så have bolden 76 procent af tiden. Forsøg dog at stå lavt og udbyt salahs, diaz’ og nunez’ fart. De tre kan ikke brodere sig igennem noget som helst for tiden, så prøv af udnytte deres spidskompetence, som er farten

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7339
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 25. apr, 2024 10:43

Med kampen nogle timer på afstand og pulsen faldet igen, så ved vi alle, hvor fingren skal peges imod. Selvfølgelig kan vi bebrejde vores defensiv for at lukke mål ind og at vi ofte er kommet bagud og Konaté har sandt for dyden ikke været noget at råbe hurra for. Men vi spiller risikobetonet fodbold under Klopp, vi spiller offensiv fodbold, hvor man vil komme til at blotte forsvaret. Forskellen er bare, at før i tiden, der havde vi en offensiv, der greb de chancer vi selv fik og således kom vi foran og dermed kunne vi lokke modstanderen frem og straffe dem på kontra. Det er slet ikke tilfældet med det nye Liverpool hold. Vi brænder skammeligt mange chancer og det må være frustrerende for vores defensiv at være vidne til og ender blot i et spørgsmål om tid før, at modstanderen så omvendt lukrerer på en halv chance. Selvfølgelig skal vores offensiv ikke bebrejdes for de kampe, hvor vi er kommet bagud efter 15 minutter, det er ren og skær sløseri, men vores offensiv skal virkelig klandres for, at de ikke griber de mange chancer de får. Billedet mod Everton havde været et helt andet, hvis vi havde haft skarphed oppe foran. Men det har vi ikke og vi ligger som vi har redt og jeg sidder med en følelse af om vi virkelig skal rydde ud i hele vores offensiv:

Salah
Nunez
Diaz
Jota

Jeg er på nippet til ikke at være ked af det, hvis de bliver solgt. Salah er ved at være for gammel og det kan ses og hvis vi kan få en masse penge for ham, så skal det nok desværre snart være, Nunez begynder jeg at tvivle mere og mere på i hvert fald som spydspids, så skal han i stedet spille en kant med sin fart, Diaz vil i følge sin far selv væk, hvis det passer skal han bare tage afsted selvom han er god, men ikke særlig skarp foran mål, Jota er god, men al for meget skadet. Beholder vi ham er det som en god kanin at have i hatten, når han er frisk, hvilket er halvdelen af en sæson. Gakpo vil jeg beholde og Danns skal have flere chancer i de kommende sæsoner.

I defensiven skal vi have noget bedre og mere stabilt end Konaté. Han er al for meget skadet og ikke god nok. Quansah og Bradley er fremtiden og dem skal der satses på i det her spil. Robertson skal have sig en konkurrent. Konkurrenten til Trent har vi i Bradley. Følgende sælges:

Konaté
Matip
Tsimikas

Midtbanen er svær, men jeg tror, at følgende får det svært:

Jones
Szoboszlai

Jones ligner ofte mere end subtopklub spiller end en Liverpool spiller. Szoboszlai er jeg ikke meget for at se på midtbanen. Så skal det være på en offensiv midtbane position. Eller også skal vi i stedet skippe Diaz afsted og spille Szoboszlai på venstrekant ligesom i Leipzig. Han skal dog ikke sælges. Hvis vi henter Arne Slot tror jeg omvendt, at Gravenberch blomstrer, Mac Allister skal selvfølgelig ikke sælges, han har været en åbenbaring, Endo er god og Bajcetic skal konkurrere med ham, Elliott er ung og en fighter, jeg tror han har fremtiden foran sig. Ham gad jeg godt se i en rolle, som minder lidt om Martin Ødegaards, fordi de begge fighter og løber mange meter, men de er ikke hurtige, til gengæld har de overblik og kan slå den rigtige pasning. Ser mange ligheder mellem de to, hvis Elliotts potentiale kan indfries.

Kan være, jeg har glemt nogle i farten, men det var de umiddelbare tanker ovenpå en skuffende afslutning på sæsonen.

Hvem tænker I andre hænger i en tynd tråd i forhold til Edwards og Hughes sommeroprydning af truppen?
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 25. apr, 2024 12:46, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » torsdag, 25. apr, 2024 11:09

Vi skal vel også til at tænke på en afløser til van Dijk. Han har vel ikke mange sæsoner tilbage på vanligt højt niveau? Salah skal vi forsøge at få en masse penge for nu. Vil være ærgerligt hvis han ryger på en fri næste sommer. Diaz og Nuñez, hmm. De arbejder sindsygt hårdt. Men det afspejler sig jo ikke rigtigt i antallet af mål. Øv, jeg synes det er trist at sæsonen slutter så trist, men vi må jo se fremad.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

TG12
Indlæg: 1633
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » torsdag, 25. apr, 2024 11:25


Hvem tænker I andre hænger i en tynd tråd i forhold til Edwards og Hughes sommeroprydning af truppen?
Listen er lang, udover Matip og Thiago:

Mål: her er vi godt dækket, men spørgsmålet er hvor længe Kehellerer vil spille anden violin.

Forsvar: Konate, samt Tsmikas ud. Konate er egentligt i perioder en klasse forsvarer. Men han svinger simpelthen for meget, og kombineret med hans skader er han ikke en holdbar løsning. Tsmikas har været en hæderlig backup. Men ikke mere. Kva Robbos alder mener jeg vi skal købe et nyt “førstevalg” som evt i en periode kan rotere med Robbo, før Robbo bliver backup.


Midt: Jones ud, han er periodevis go, men hans bundniveau er der ikke. Desuden er der for mange skader.


Angreb: Salah, Nunez, Jota ud. Salah handler om at cashe ud, og få penge for ham. Nunez har bare ikke angriber instinkt. Jota er for skadet.
Vi har behov for en solid kæde foran
Senest rettet af TG12 torsdag, 25. apr, 2024 11:52, rettet i alt 2 gange.

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » torsdag, 25. apr, 2024 11:44

Så lige 2. Halvleg igen (ikke af egen fri vilje). Hvad fanden laver Trent ved deres andet mål? Det er for mig den værste enkeltstående episode i går - for helvede…

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 25. apr, 2024 11:51

pingel skrev:
torsdag, 25. apr, 2024 11:44
Så lige 2. Halvleg igen (ikke af egen fri vilje). Hvad fanden laver Trent ved deres andet mål? Det er for mig den værste enkeltstående episode i går - for helvede…

Modstanderen har lært at blokere VVD, og det udstiller vores forsvar i mand-til-msnd situationer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7339
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Everton FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 25. apr, 2024 12:02

Trent skal ikke spille back længere. Den nye træner kommer til at spille Trent på midtbanen, det er jeg ikke i tvivl om. Bradley er fremtiden på backen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar