Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
2
15%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 57. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
2
15%
4 - Virgil Van Dijk
1
8%
2 - Joe Gomez ud 85. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
3
23%
38 – Ryan Gravenberch ud 57. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota
1
8%
18 – Cody Gakpo ud 57. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
3
23%
9 - Darwin Nunez ind 57. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 57. min
1
8%
26 - Andy Robertson ind 57. min
0
Ingen stemmer
6 - Thiago Alcantara ind 85. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11296
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 02. feb, 2024 22:37

Billede
Hvornår: Søndag den 4. februar kl. 17:30
TV: See - Transmission fra 17:25
Sted: Emirates, London
Dommer: Anthony Taylor VAR: David Coote
Okay - var jeg for skeptisk mht Paul Tierney som dommer mod Chelsea? Det gik jo faktisk meget godt, Alligevel må man beundre PGMOLS evne til at optræde som en elefant i en glasbutik, ved at vælge David Coote i VAR rummet, som var ham, der IKKE intervenerede, da Ødegaard praktiserede basketball opdækning i feltet ved 1-1 kampen på Anfield. Efterfølgende var VAR chef Howard Web på TV og indrømme, at det var en fejl fra VAR's side af, og at der burde have været dømt straffe:
Indbyrdes statistik
Billede
Til trods for, at Gunners kom bedre fra start i Premier League i 1993, med mesterskaber i 1998, 2002 og 2004 (så til sommer er det 20 år siden, de sidst blev mestre), så har Liverpool alligevel det statistiske overtag. Når vi kigger opgør på Highbury/Emirates, så har Arsenal dog ca. 2 sejre på hjemmebane, for hver gang Liverpool får en udesejr mod gunners.

Sidste 5 indbyrdes opgør
Billede

Men vi mødte senest Arsenal 8. januar og vandt, endda på Emirates, i 3. runde af FA Cup'en. Her er højdepunkter fra mødet i FA Cup på Emirates, hvor gunners så sandelig havde chancer til også at score:
Opgøret nu er så krydret af, at det er nr. 1 og 3 i Premier League som mødes:
Billede
Premier League bliver ikke afgjort i en enkelt kamp, men alligevel vil en Liverpool sejr putte gunners 8 point bagud i forhold til LFC. Vinder Arsenal, er de meget tættere med i opløbet, i det det dog så nok er Manchester City, som vil være den nye førerhund. Så et ægte 6 point's opgør.

Liverpool
I andre kampopgør december/januar har der været skrevet så meget om Arsenal, så fuld fokus på Liverpool i stedet for. Det gode er, at flere skadede spillere, bliver mere og mere klar til at spille på højeste niveau igen. Både Trent og Robbo fik ca ½ time mod Chelsea, og samtidig spiller de nye, unge spillere bare bedre og bedre. Specielt Conor Bradley er på vej mod det helt store gennembrud. og i de 4 sidste kampe, er han 3 af gangene blevet MoM her på Forum. Det er jo fantastisk. Så det giver lidt hovedbrud, hvordan vi kommer til at stille bedst muligt op mod gunners, og specielt hvordan Klopp tænker. Han har det med at være lidt mere konservativ i de store opgør. Det store sprøgsmål bliver: Hvis Conor Bradley skal spille, hvor skal Trent så spille? ...eller skal han på bænken igen?

Målmand: Under alle omstændigheder er det - med mindre han bliver skadet under opvarming 7-9-13 eller lignenden - selvfølgelig Alisson på kassen.

4-back kæden: Med den defensive styrke, som unge Bradley viser, hvor hans hurtighed gør, at han følger med de hurtigste, og samtidig er svær at sætte i en dribling, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at selv Klopp ikke kan komme udenom at han starter på HB. Han vil være langt den bedste til at dække op for Martinelli. På VB har Gomez været stabiliteten selv. Robertson byder dog på noget mere i offensiven, men Klopp kan jo tænke, at der vil være mere brug for Robertsons offensive kvaliteter, hvis vi slider gunners op den første time, inden vi overtager spillet/kampen og scorer i den sidste del af 2. halvleg. Præcis som det skete 8. januar. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk, at Gomez starter. Centerforsvaret er selvfølgelig Kaptajn VVD og så Konaté.

Midtbanen: Mac Allister bliver mere og mere suveræn på 6'eren, og kmapen mod Chelsea viste, at det var Liverpool, som købte den rigtige midtbanespiller i Brighton. Venstre midt har Curtis Jones snart mejslet sit navn i granit ind på holdkortet på, og han starter derfor mod gunners. Højre midtbane mener jeg så, at Klopp burde prøve at spille Trent Alexander-Arnold på, så angrebet kan få glæde af hans flødefødder (det er ofte højre, men han kan også med venstre, så "fødder") og oplæg.

Angrebet: Nunez tog hjem fra Chelsea kampen med foden i en beskyttende støvle. Ikke noget brækket, men et kraftigt tråd ovenpå foden, som nok har givet en god, stor blodansamling. Så selv om han er varm for tiden, så må han en tur på bænken til start. Han har jo også vist, at han kan være en effektfuld impact-spiller fra bænken. ...og da Trent har fået højre midtbane, så får Szoboszlai højre fløj, hvorfra han kan både være oplægger og målfarlig. På toppen starter Jota, som simpelhen er i sit livs form i øjeblikket. Hold KÆFT hvor spiller han godt. Venstre fløjen får Luiz Diaz til at lege på, så det giver følgende opstilling:

Billede

Men hånden på hjertet: Det er nok snarere den opstilling, som jeg drømmer om. Jeg tror mere på at Klopp spiller den konservativt med TAA på backen fra start - eller på bænken, og så Szoboszlai på midten og Nunez fra start i angrebet.

Men hvad siger I?
Bradleys tid skal nok komme, men har han ikke fortjent at starte inde igen?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » lørdag, 03. feb, 2024 00:57

Vor pt. bedste spiller skal selvfølgelig starte inde. Og lad os se Trent på en offensiv midtbane. Szoboszlai er da godt nok langt fremme i din opstilling, men så længe du ikke vælger Gakpo som starter i angrebsformationen, er det dog et friskt og seriøst bud; han har et eller andet oppe i ærmet, tror jeg. Denne kamp kan gå hen at blive helt spændende. Jeg beklager, at føle som om , man kun kan nyde kampene, når en titel er i hus, men det er jo åndsvagt når det er forløbet, man burde nyde, og der er vi da på et højniveau nu! Det er som en gyser, hvor man ikke får ro, før de hvide hatte vinder til sidst. Suveræn underholdning.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 03. feb, 2024 09:28

Jeg er næsten enig med din opstilling Cynwal.

Men jeg kan ikke komme udenom Nunez. Selv uden mål, var han mit tredjevalg i kampen om MoM imod Chelsea efter Bradley og Macca. Han er umulig at spille imod, og vil skabe langt større uro i Arsenals forsvar, være langt farligere for dem i forhold til hurtige omstillinger (især med Trent til at slå lange afleveringer), og vil presse stærke spillere som Saliba og Gabriel på fysikken.

Både Saliba og Gabriel er nogle monstre af et par midterforsvarere. De er blandt de allerbedste i PL Men der er ofte alligevel en fejl gemt i dem begge. Og jeg tror, at Nunez' aggressivitet og vilje til at tage løb ud i frimærkerne, kan være med til at fremprovokere en af disse fejl.

I øvrigt spillede Jota jo fænomenalt i højresiden sidst.

Alisson
Bradley Konate Van Dijk Gomez
Trent Macca Jones
Jota Nunez Diaz

Min mavefornemmelse siger dog, at klopp bænker Bradley og bruger Trent på backen med Szobo på midten. Uanset hvad, så er vi jo forkælede i forhold til valgmuligheder.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11296
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 03. feb, 2024 10:09

texy skrev:
lørdag, 03. feb, 2024 09:28
Jeg er næsten enig med din opstilling Cynwal.
Men jeg kan ikke komme udenom Nunez. .........
.........Min mavefornemmelse siger dog, at klopp bænker Bradley og bruger Trent på backen med Szobo på midten. Uanset hvad, så er vi jo forkælede i forhold til valgmuligheder.
Jeg overfortolkede nok Klopps udtalelser om Nunez, der tog hjem med foden i en beskyttende støvle. Jeg er enig i, at han er "on fire" i øjeblikket, og at den dynamiske trio med Jota-Nunez-Diaz er vel den skarpeste fronttrio i PL lige PT. Min mavefornemmelse er også, at Klopp plejer at være mere konservativ i de store kampe, hvilket pejer i retning af at Trent starter på HB, og deraf følger at Szobo er 8'er og så Jota-Nunez-Diaz i front.

Jeg har snust lidt til stemningen i "fjendeland" og de ser i høj grad kampen som "make or break" for deres muligheder i toppen. Enten er de med i toppen, eller de bliver skåret af, og er "best of the rest".
Billede
Se hele oplægget fra Gunners danske fanclub her: https://arsenal.dk/soendag-bliver-saeso ... VwLueEh4o0

Den Londonbaserede avis Evening Standard gør sig disse tanker om hvordan Arteta stiller op:
Billede

Arsenal vil uden tvivl søge kontrol og dominans på Emirates - ligesom de gjorde i FA Cup mødet 8. januar - og det peger altså min mavefornemmelse i retning af, at det rigtige valg på højre backen er den langt mere defensivt driftsikre COnor Bradley, som har speed, fight og placeringsevne til at lukke fuldstændig af for Martinelli. Der må så sluges en kamel, og så må enten Szobo eller Trent lide den tort, at være 100% spilleklar, men starte på bænken, fordi der er 11 andre spillere, som er skarpere nu og her.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 03. feb, 2024 16:16

Bradleys far er død, så han er højst sandsynligt ikke i truppen I morgen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 03. feb, 2024 19:58

Diaz — Nunez — Jota

Szhoboslai — Mac Alister — Jones

Gomez—Van Djik — Konate — Trent

———————Alisson—

Det er den stærkeste lineup, selvom både Endo og Salah er stadigvæk ude.

/20 årige Bradley kommer til at sidde over, , og Klopp vil påpege det højst sandsynlig EFTER kampen. Meget tragisk situation for den unge mand, som har en høj værdi.! Ingen herinde, som ved hvad hans markedsværdi er? Ifølge livescore /Resultat.dk er det 2,0 mio Euro. :music:

Trent Alexander Arnold har haft en vild erstatning efter han har været ude i kulden… Det er fint med en backup, og Trent Alexander Arnold ligner en allround spiller i LFC.

Jeg spår, en tæt affære; måske 1-1 er et godt skud, begge hold vil kæmpe med alt hvad de har. Arsenal er ikke 100% sikret på top-4, da de har haft en dårligere sæson som sidste år, men de har også CL udover Premier League, så deres chance for trofæet ser jeg ikke muligt. Det er kun Man City, som kan presse Liverpool FC i titelræset til de sidste 16 runder. (Pep vs Klopp) Det ligner også klasseforskel fra top2 til top-6 iår.

Dagens odds banker mod Arsenal; Darwin Nunez score eller assist til odds 2.05 evt med en West Ham sejr mod SCUM(De unævnlige, der er helt på månen) odds 5,40/God aften boys and girls! :laughin:

Heavey metal bold starter fra imorgen fra The mighty reds… Lets go Reds! Håber bare de sender Klopp afsted med et Premier League trofæ til maj! Amen :oops:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 04. feb, 2024 09:08

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 03. feb, 2024 16:16
Bradleys far er død, så han er højst sandsynligt ikke i truppen I morgen.
Og Szobo er åbenbart heller ikke rejs med til London....



EDIT: Jeg tror, at Bradley er i den rigtige klub i forhold til at finde god hjælp i en svær tid fra både manager og holdkammerater. Klopp mistede selv sin far, inden han fik succes som manager i Mainz. Og det er ikke længe siden, at Alisson også mistede sin far. Der er folk at tale med. Og det tror jeg er vigtigt.

Men ens forslag til startelveren skal pludselig gentænkes. Og jeg tror sgu, at jeg stadig (med Szobo ude) ønsker Trent på 8eren. Derfor:

Alisson
Gomez Konate Van Dijk Robbo
Trent Macca Jones
Jota Nunez Diaz
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » søndag, 04. feb, 2024 10:32

Nu er du jo bare stædig Texy ;-)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 04. feb, 2024 12:47

pingel skrev:
søndag, 04. feb, 2024 10:32
Nu er du jo bare stædig Texy ;-)
Nej. Jeg plejer at smide ham på 6eren :D

Men jeg mener oprigtigt, at vi kommer til at stå bedre imod Martinelli, hvis det er Gomez, der skal ordne ham. Og samtidig mener jeg, at Zinchenko og hele deres forsvar får et hyr med at holde styr på Jota, Nunez og Diaz med Trent til at se deres løb.
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » søndag, 04. feb, 2024 13:21

[/quote]
Nej. Jeg plejer at smide ham på 6eren :D

Men jeg mener oprigtigt, at vi kommer til at stå bedre imod Martinelli, hvis det er Gomez, der skal ordne ham. Og samtidig mener jeg, at Zinchenko og hele deres forsvar får et hyr med at holde styr på Jota, Nunez og Diaz med Trent til at se deres løb.
[/quote]

Sorry, det så jeg ikke. God idé, men i dag spiller han altså højrebacken

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 04. feb, 2024 16:36

Liverpool: Alisson, Gomez, Van Dijk, Konate, Diaz, Mac Allister, Jones, Gakpo, Jota, Gravenberch, Alexander-Arnold.

Subs: Adrian, Kelleher, Thiago, Nunez, Elliott, Robertson, Clark, McConnell, Quansah.

Med Szobozlai og Bradley ude var det næsten givet at Trent tager højre back. Gravenberch på den sidste midtbaneplads havde jeg ikke regnet med. Nu er tiden inde for ham at steppe helt op. Nunez var nok ikke helt klar til at starte.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11296
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. feb, 2024 16:40

Mysjkin skrev:
søndag, 04. feb, 2024 16:36
Liverpool: Alisson, Gomez, Van Dijk, Konate, Diaz, Mac Allister, Jones, Gakpo, Jota, Gravenberch, Alexander-Arnold.

Subs: Adrian, Kelleher, Thiago, Nunez, Elliott, Robertson, Clark, McConnell, Quansah.

Med Szobozlai og Bradley ude var det næsten givet at Trent tager højre back. Gravenberch på den sidste midtbaneplads havde jeg ikke regnet med. Nu er tiden inde for ham at steppe helt op. Nunez var nok ikke helt klar til at starte.
Billede
Jeg synes heller ikke det ser helt optimalt ud. Det ligner, at vi skal ride stormen af i 1. halvleg, og så smadre dem i anden halvleg med en gang kaosbold.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11296
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. feb, 2024 16:50

Gunners:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 04. feb, 2024 17:12

Det er virkeligt surt at mangle så mange spillere til denne kamp, i bedste opstilling tror jeg vi vil have store chancer for at vinde, med den opstilling er jeg tilfreds med uafgjort, men håber selvfølgelig på mere.

Det bliver interesant og se om Trent steppe op mod Martinelli og så bliver det afgørende om Gravenberch og Gakpo kan levere på højt niveau, det bliver en kæmpe mulighed for de to.

Godt at vi har Gomez på den anden back, det er jeg tryg ved.
YNWA

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Bock » søndag, 04. feb, 2024 17:20

:o :aliboronz2: Nu skal det være slut med porterne før kampen: Jeg bildte mig ind at se både Gakpo og Gravenberch i startopstillingen

Besvar