Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7340
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 23. apr, 2024 22:33

Fowler89 skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 22:02
Tænker ikke det er ambitionerne hos Liverpool den er gal med mht Amorim. Han bliver rygtet til West Ham nu, en klub som er meget mindre ambitiøs.
Det jeg siger nu er blot rygter og skal tages for rygter, men de skriver, at han forlangte for meget i løn og sign-on fee, samtidig med, at han vil have klausuler indopereret og bestemme over forskellige ting. Derudover skulle han kræve en ny defensiv midtbanespiller og en forsvarsspiller. For mig at se, er det at have ambitioner, både på klubbens og egne vegne.

De portugiske medier melder, at han ikke er interesseret i West Ham, men at West Ham er blevet brugt til at presse Liverpool.

Om al det passer, som sagt er det journalist-rygter.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. apr, 2024 22:41

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 21:07
Jeg kan godt følge dig, det er slet ikke det, men jeg nægter bare at tro, at de andre kandidaters taktik afviger SÅ meget fra Klopp og Slots, at det partout gør Slot til spidskandidat. Han er spidskandidat fordi han kan arbejde under budget, hvorimod jeg tror, at Amorim har siddet til mødet og sagt, jeg skal bruge den og den her type spiller og jeg forventer det bliver fra den og den her hylde af ligaer. Han har ambitioner og det bør vi også have. Og jeg finder i øvrigt alle navnene undervældende, men hvis grunden til, at vi prioriterer Slot er, at han kan arbejde på budget, så bliver jeg harm.
Jeg tror at en af punkterne hos Edwards og Hughes er spillestil. Vi har brugt et årti på at indfører en bestemt spillestil ned gennem hele akademiet. Alle vores ungdomshold spiller på samme måde. Det tror jeg ikke de blot vil smide overbord. Men enig i at hvis en ny manager kan tilføre nyt, så skal vi være åbne, og ikke lukke os om os selv. Nye ideer kan være en velsignelse.

Jeg er helt enig med dig i at vi gerne må vise større ambitioner, end det vi gør nu. Jeg synes ofte vi low baller og jeg har læst mig til at vi ikke vil give Amorim en 3 årig kontrakt til £10 Mill netto om året. Jeg tænker hvis han nu tikker de andre bokse, så skal han da hives ind

Om FSG's jagt på en klub spiller ind her, ved jeg ikke. Men frygter det lidt. Om 3 dage er det sikkert en anden. Thomas Frank anyone :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. apr, 2024 22:55

Tre FA Cup og én Liga Cup har den hollandske træner delegation vundet i PL. Ikke imponerende. I Holland vandt de 21 Mesterskaber, 1 UEFA Cup og 11 Pokaltitler. Så jeg forstår bekymringen om at ansætte Slot.

Gullit - Chelsea - 1996-98 / Newcastle 1998-99
Jol - Spurs 2004-07 / Fulham 2011-13
Hiddink - Chelsea 2009 / 2015-16
Maulensteen - Fulham 2013-14
Koeman - Southampton 2014-16 / Everton 2016-17
van Gaal - Man Utd 2014-16
Advocaat - Sunderland 2015
De Boer - Crystal Palace 2017
Ten Haag - Man Utd 2022-2024
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 23. apr, 2024 23:04

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 22:55
Tre FA Cup og én Liga Cup har den hollandske træner delegation vundet i PL. Ikke imponerende. I Holland vandt de 21 Mesterskaber, 1 UEFA Cup og 11 Pokaltitler. Så jeg forstår bekymringen om at ansætte Slot.

Gullit - Chelsea - 1996-98 / Newcastle 1998-99
Jol - Spurs 2004-07 / Fulham 2011-13
Hiddink - Chelsea 2009 / 2015-16
Maulensteen - Fulham 2013-14
Koeman - Southampton 2014-16 / Everton 2016-17
van Gaal - Man Utd 2014-16
Advocaat - Sunderland 2015
De Boer - Crystal Palace 2017
Ten Haag - Man Utd 2022-2024
Med den logik er det klogest at ansætte en skotte!
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 23. apr, 2024 23:11

Ikke umiddelbart den store opbakning til Arne-drengen fornemmer man. Men måske vi lige skulle spise brød til?

Når man kigger ned over listen af kandidater – fx hos bookmakerne – så er der stort set ingen trænere, der er et åbenlyst godt valg. Trænerne på listen er enten for gamle eller for uprøvede – dvs. har vundet for lidt eller været trænere på for lavt niveau. Med Xabi ude af ligningen har pilen peget på enten de Zerbi eller Amorim. Førstnævnte er spændende og spiller offensiv fodbold og gjorde det godt med Sassuolo og gør det glimrende i Brighton; men han har ikke vundet noget og har ingen meritter fra en egentlig storklub. Amorim gjorde godt nok Sporting til mestre, men de efterfølgende sæsoner var ikke imponerende. Navnlig ikke 22-23, hvor Sporting blev nr. 4 var skuffende. Selvom de blæser derudaf i denne sæson, så har de ikke imponeret i Europa, og Amorim har desuden intet direkte kendskab til engelsk fodbold.
Der er ingen af de to – de Zerbi eller Amorim – der umiddelbart imponerer mig. De er højst marginalt mere overbevisende end Arne Slot.

Paul Tomkins har lavet en dybtgående analyse af hvilke kvaliteter vores nye manager bør besidde, og skulle han udvælge én kvalitet som den vigtigste, så er det at manageren skal være dygtig til at få sit hold til at spille ’possession’-fodbold. Det skyldes, at de hold, der klarer sig bedst i alle de større ligaer har en gennemsnitlig boldbesiddelse på op mod 60% - i visse tilfælde mere. Der er mange trænere der kan bygge en solid defensiv og skabe giftige kontrahold; men det vinder ikke (længere) mesterskaber. Både de Zerbi, Amorim, Slot og fx Motta passer ind i den profil. Men det gør managers som fx Thomas Frank og Gary O’Neil ikke. Og slet ikke Mourinho!

Angående budgetsituationen, så er alting relativt. Vores næste manager får ikke ligaens største budget. Han får formodentlig ikke engang det næststørste eller tredjestørste. Men forventningen er ikke desto mindre, at vi kan spille med om mesterskabet. Vi kommer fortsat ikke til at hente de allerstørste stjerner; derfor er det påkrævet at træneren er en mester i at få ekstraordinært meget ud af spillerne – og ikke mindst udvikle dem. Netop som Klopp har gjort det. Det udelukker dermed typer som fx Ancelotti.

Min konklusion: når man kigger på markedet over mulige trænere, så er der ingen der opfylder alle ’krav’ og ingen oplagte valg. Vi kommer til at løbe en ikke ubetydelig risiko uanset hvad vi gør. Men jeg finder trøst i det forhold, at Edwards er tilbage i klubben. Han er om nogen manden, der kan foretage de nødvendige analyser og drage kloge konklusioner.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7340
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 23. apr, 2024 23:23

Arsenal har en net spend på det dobbelte af vores siden Klopp kom til, ikke blot siden Arteta kom til, men sågar siden Klopp kom til har de en større net spend og det skal vi kæmpe på lige fod med? For slet ikke at tale om Man City.

What do you think they're smoking over there in Boston?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. apr, 2024 23:26

Mysjkin skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 23:04
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 22:55
Tre FA Cup og én Liga Cup har den hollandske træner delegation vundet i PL. Ikke imponerende. I Holland vandt de 21 Mesterskaber, 1 UEFA Cup og 11 Pokaltitler. Så jeg forstår bekymringen om at ansætte Slot.

Gullit - Chelsea - 1996-98 / Newcastle 1998-99
Jol - Spurs 2004-07 / Fulham 2011-13
Hiddink - Chelsea 2009 / 2015-16
Maulensteen - Fulham 2013-14
Koeman - Southampton 2014-16 / Everton 2016-17
van Gaal - Man Utd 2014-16
Advocaat - Sunderland 2015
De Boer - Crystal Palace 2017
Ten Haag - Man Utd 2022-2024
Med den logik er det klogest at ansætte en skotte!
fifty/fifty Souness gjorde det ikke godt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. apr, 2024 06:26

Mysjkin skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 23:04
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 23. apr, 2024 22:55
Tre FA Cup og én Liga Cup har den hollandske træner delegation vundet i PL. Ikke imponerende. I Holland vandt de 21 Mesterskaber, 1 UEFA Cup og 11 Pokaltitler. Så jeg forstår bekymringen om at ansætte Slot.

Gullit - Chelsea - 1996-98 / Newcastle 1998-99
Jol - Spurs 2004-07 / Fulham 2011-13
Hiddink - Chelsea 2009 / 2015-16
Maulensteen - Fulham 2013-14
Koeman - Southampton 2014-16 / Everton 2016-17
van Gaal - Man Utd 2014-16
Advocaat - Sunderland 2015
De Boer - Crystal Palace 2017
Ten Haag - Man Utd 2022-2024
Med den logik er det klogest at ansætte en skotte!
:D Nice
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2421
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » onsdag, 24. apr, 2024 09:19

Det er da stukket helt af herinde - om hvad Amorin nok har sagt på møder og hollænder som forklarende faktor :lol:

Nu bliver det jo nok Slot. Det ligner det vanlige mønster ved spillerkøb, hvor 'hang around'-journalisterne på en og samme tid melder ud.

Og ingen fans aner noget som helst om hvorfor. Vi kan kun håbe, at det er det rigtige valg. At han hidtil har skullet præstere på et begrænset budget, er i hvert fald en erfaring, han får god brug for :)

Som Mysjkin er inde på, så er situationen anderledes end dengang, Klopp kom til. Der var en unik mulighed med en træner, som havde taget et falmende tysk topklub med dårlig økonomi og gjort den til en europæisk topklub igen ved at få unge spillere til at præstere på et uhørt højt niveau. Og der var et vindue, hvor FSG handlede hurtigt og fik Klopp ansat.

Og nu er Klopp heldigvis sådan indrettet, at han ligesom med Dortmund så en spændende udfordring og et potentiale i Liverpool. Ligesom han kunne lide klubben og historien. Ellers var han taget til en klub med større budget, som ikke skulle hive sig selv op ved hårrødderne.

Vi står overfor et generationsskifte på toptræner-fronten i Europa. Den gamle garde er på vej ud, og den nye generation af toptrænere har ikke manifesteret sig endnu (måske med undtagelse af Arteta - men nu skal han jo lige vinde noget oven på alle de mia., Arsenal har brugt).

Der er kun boblere på markedet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. apr, 2024 10:02

AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 09:19
Der er kun boblere på markedet.
Hvem ser du som boblere?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2421
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » onsdag, 24. apr, 2024 10:26

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 10:02
AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 09:19
Der er kun boblere på markedet.
Hvem ser du som boblere?
Pas - jeg er ikke så kompetent ud i at spotte trænertalenter.

Her er i øvrigt en sjov artikel som sammenligner med situationen i 2004.

https://www.nytimes.com/2024/03/15/worl ... ayern.html

TG12
Indlæg: 1633
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af TG12 » onsdag, 24. apr, 2024 10:47

Jeg forstår ikke der ikke har været snak om Simone Inzaghi.

Han har gjort det fremragende i Inter- de er ved at Cruise imod mesterskabet og var i CL finalen sidste år, hvor de imod manges forventning faktisk bød City optil dans.

Jeg kender ikke Slot, men han virker lidt som en Rodgers ansættelse - en form for wildcard sats. Det er sjældent wildcards ender godt.

Så var jeg mere til en som Conte der er ledig og iøvrigt har et godt CV. Jovist han er ikke just en langsigtet manager da han har det med at drage uklar med trup og ledelse. Men han skulle nok holde os i top-4.

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. apr, 2024 10:54

AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 10:26
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 10:02
AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 09:19
Der er kun boblere på markedet.
Hvem ser du som boblere?
Pas - jeg er ikke så kompetent ud i at spotte trænertalenter.

Her er i øvrigt en sjov artikel som sammenligner med situationen i 2004.

https://www.nytimes.com/2024/03/15/worl ... ayern.html
Fin artikel. Og den peger på at feltet af trænertalenter er tyndt. Og når puljen af trænertalenter er tyndt, har klubberne en tendens til at udpege tidligere spillere. Godt set.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1633
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af TG12 » onsdag, 24. apr, 2024 11:11

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 10:54
AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 10:26
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 10:02
AJJ skrev:
onsdag, 24. apr, 2024 09:19
Der er kun boblere på markedet.
Hvem ser du som boblere?
Pas - jeg er ikke så kompetent ud i at spotte trænertalenter.

Her er i øvrigt en sjov artikel som sammenligner med situationen i 2004.

https://www.nytimes.com/2024/03/15/worl ... ayern.html
Fin artikel. Og den peger på at feltet af trænertalenter er tyndt. Og når puljen af trænertalenter er tyndt, har klubberne en tendens til at udpege tidligere spillere. Godt set.
Jeg ved egentligt ikke om jeg synes puljen af trænere med talent er tynd.

Jeg synes vi er gået imod klubberne, især, i PL er blevet mere besynderlig kombination af konservative og utålmodige samtidigt når de ansætter trænere.

Det gør de helst vil vil have en “proven” fra store klubber og flere trofæer. Det er typisk de lidt ældre trænere som kan vise det. Så ofte får de yngre trænere ikke chancen. Ja nogle har selv være skeptiske over Xabi - selvom manden lige har vundet mesterskabet i en af de store ligaer.

Hvis de så endelig går med en yngre træner feks Potter har de sjældent tålmodigheden til at lade ham opbygge noget.

Så det er meget svært som ung træner at bryde igennem. Da i mange tilfælde får man ikke chancen grundet manglende erfaring, og får man endelig chancen er tålmodigheden ofte kun 6 måneder.

De Zerbi, Potter, Amorim, er alle spændende trænere. Men de slår altså aldrig igennem medmindre de får chancen et større sted.

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. apr, 2024 12:18

Ifølge Paul Joyce har vi påbegyndt forhandlingerne med Feyenoord om Arne. Det ser ud til at han efterfølger Klopp.

https://www.givemesport.com/paul-joyce- ... arne-slot/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar