Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. feb, 2024 14:05

Oddset på Alonso som Liverpools næste manager faldt dramatisk i går fra 3.00 til 1.53.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 27. feb, 2024 15:32

Hr. Drejer skrev:Oddset på Alonso som Liverpools næste manager faldt dramatisk i går fra 3.00 til 1.53.
Ben Foster har lige opfordret ham til ikke at skifte til Liverpool. Billede

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » tirsdag, 27. feb, 2024 15:50

Fowler89 skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 15:32
Hr. Drejer skrev:Oddset på Alonso som Liverpools næste manager faldt dramatisk i går fra 3.00 til 1.53.
Ben Foster har lige opfordret ham til ikke at skifte til Liverpool. Billede
Så gør han det nok ikke...Havde det bare været alle andre end Ben Foster

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 02. mar, 2024 22:19

AJJ skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 15:50
Fowler89 skrev:
tirsdag, 27. feb, 2024 15:32
Hr. Drejer skrev:Oddset på Alonso som Liverpools næste manager faldt dramatisk i går fra 3.00 til 1.53.
Ben Foster har lige opfordret ham til ikke at skifte til Liverpool. Billede
Så gør han det nok ikke...Havde det bare været alle andre end Ben Foster
:lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3089
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. mar, 2024 16:32

Klopps afgang bliver et kæmpe tab og afslutningen på en æra!
Jeg er ikke gammel nok til at kunne sige jeg oplevede Shankly.
Men jeg oplevede, hvad han efterlod!
Tiden under Paisley står for mig som en unik periode.
Det Klopp har leveret er måske endnu mere fantastisk da fodbold har ændret sig drastisk, siden 80’erne.
Uanset hvem der træder i hans sted, vil jeg bakke op, men jeg forventer ikke et mirakel igen.
Idag styrer pengene! Og jeg frygter en fremtidig Premier League med Cheaty og Newcastle som vindere.
Det er kun et spørgsmål om tid, hvorlænge vi andre kan følge med.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Bock » søndag, 03. mar, 2024 17:27

Tjaeh, jeg nåede som dig heller ikke Shankly men "blot" Paisley, og ikke mindst King Kenny. Men forudsigelserne mht. araberklubberne må jeg give dig ret i; PL virker lige nu som et forspil på en dystopi, Vi må nyde det, mens vi er med. Yderligere 30 års tørke er ikke desto mindre svært at imødese. Okay, Moses nossede rundt i ørkenen i 40 år åbenbart uden sin GPS, men vi skal nødigt derud, omend det for mig vil have samme bibelske dimensioner ;) . I skrivende stund ser det nu meget godt ud i manchester-opgøret - man kan kun håbe...

mortenbak
Indlæg: 3089
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. mar, 2024 18:12

Var det sømandsbossen der sagde, at fodbold var et spil med 22 mand, hvor tyskland vandt til sidst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3089
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. mar, 2024 18:32

Fjeldaben og De Breyne sksl skilles ad!
De er begge gode og Pep, har lært dem at pive!
Et tometer højt grimt kødbjærg, skal ikke ligge og pive!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Emmy » søndag, 03. mar, 2024 18:37

mortenbak skrev:Var det sømandsbossen der sagde, at fodbold var et spil med 22 mand, hvor tyskland vandt til sidst?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gary Lineker
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3089
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. mar, 2024 18:52

Han var forud for sin tid!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 08. mar, 2024 18:28

Der var gang i rygtemøllen i går. Paul Joyce meldte følgende ud i en artikel for The Times:

FSG, ejer John Henry og formand Mike Gordon, har holdt møde i Boston med forhenværende Sports Director i Liverpool, Michael Edwards, med henblik på at tilknytte Edwards igen.

Edwards ønsker ikke rollen som Sports Director og havde i første omgang afvist FSG, men siden da har de to parter mødtes, hvilket får Joyce til at spekulere i, at FSG er villig til at tilbyde ham en anden, større rolle.

Edwards ønsker i stedet at tilknytte Richard Hughes som Sports Director, Hughes er til sommer fratrædende DoF (Director of Football) i Bournemouth. Hughes selv skulle være beundret af en stribe engelske og udenlandske klubber, men være interesseret i jobbet hos Liverpool.

Ydermere melder Joyce, at klubbens første prioritet til managerposten er Xabi Alonso. Ruben Amorim fra Sporting Lissabon er en anden kandidat, som klubben også har i overvejelse.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 08. mar, 2024 20:02

Nu melder Ornstein også, at vi er tæt på en aftale med Michael Edwards.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » fredag, 08. mar, 2024 20:31


Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 08. mar, 2024 20:47

AJJ skrev:
fredag, 08. mar, 2024 20:31
Det tegner vanvittigt godt!

https://www.liverpool.no/nyheter/2024/3 ... erpool-fc/
Så Hughes siger ja, hvis Edwards også takker ja. Interessant. Det bliver spændende. Spørgsmålet er om Edwards får indflydelse på valg af manager, eller om det løb er kørt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af sjampen » fredag, 08. mar, 2024 22:53

En temmelig vanvittig udvikling med Edwards, hvis det viser sig han kommer tilbage. For mig en nyhed der er både positiv og negativ.

På den positive front, så var han er fuldstændig fabelagtigt sportsdirektør som stod for opbygningen af en formidabel rekrutteringsafdeling og dataanalyseafdeling, som sammen med Klopp var og er en afgørende del af vores succes. Derudover var en en særdeles dygtig købmand, specielt når det kom til salg, men også ift. køb. Han viste også hvornår det var tid til at trække sig fra en handel og hvornår værdien ikke var der længere. Og selvom jeg elsker Klopp, så var Edwards jo også villig til at tage slagsmålene som altid kommer mellem en manager og en sportsdirektør. Og nogle gange er det sundt når en manager får at vide at en spiller altså ikke skal have en ny kontrakt eller at vi nu må forsætte til et nyt transfermål. Også kan det næppe altid have været en dans på roser at kæmpe med FSGs moneyball strategi, hvis Klopp så samtidig stod og sagde giv mig ham her, også vinder vi igen.

På den anden side, synes jeg det er voldsomt bekymrende at Edwards tilsyneladende ikke bliver ansat i Liverpool, men i FSG og lader Richard Hughes fra Bournemouth blive sportsdirektør. Det kan jeg godt forstå FSG gerne vil, fordi han i FSG jo nok vil skulle stå for den samlede europæiske fodboldstrategi for dem. Og det er netop det der bekymrer mig. For selvom de gik stille med det, så blev Liverpool Football Club på et enkelt punkt ligeså klamme som Manchester City, nemlig en MCO - Multi Club Ownership. En opbygning som City Group, Red Bull og sågar den elskværdige duo i Brighton og Union St. Gilloise har vist sig være særdeles effektiv, hvorfor jeg godt kan forstå FSG vil gå den vej.

Det blev lidt lyssky, fordi Redbird Capital Partners "bare" investerede i FSG, imens de selv købte AC Milan og Toulouse FC, hvilket jo gør vores indbyrdes opgør med dem til særdeles problematiske, men ikke desto mindre en ulækker del af fodbolden som vi som klub nu deltager i, ligesom når vi tager til Saudi Arabien på træningslejr. Jeg tror desværre at Edwards ansættes i FSG i nogenlunde samme rolle som den tidligere chefscout i Chelsea, Scott McLachlan, har i Global Football Holdings som til de uindviede ejer Brøndby og 7 andre klubber. FSG har tidligere vist interesse i at købe brasilianske Cruzeiro.

Værdierne i klubben såvel som i fodbolden generelt er så sandelig til salg, hvilket jeg finder ualmindelig tragisk. City kender vi alle til. Todd Boehly fra Chelsea er lige nu i åbent opgør med fans i Strassbourg og John Textor som man måske kan huske brugte RWD Moelenbeek til at købe Ernest Nuamah fra FC Nordsjælland, udelukkende for at omgå Lyons FFP problemer, hvilket jo gør det heldigt at Textor også ejer Lyon. Heldigvis blev Nuamah promte udlejet til Lyon uden at spille for Moelenbeek, men tilgengæld blev han deres største køb nogensinde.

Vi burde dog have set udviklingen komme, da FSG som gemene ludere var villige til at sælge hele klubbens sjæl og deltage i Florentino Perez' Super League, indtil vi som fans fortalte om hvad vi synes om den beslutning. Vi undgik European Super League og fik en vag undskyldning, men tag endelig ikke fejl. Hvis, eller måske nærmere når, en afstamning af ESL bliver så rentabel at ramaskrig fra klubbens fans ikke længere koster penge, så er FSG på den igen. De ved godt fra deres amerikanske markeder, at private ligaer en vejen til at tjene penge på sport, hvilket jeg ikke tror jeg kan komme i tanke om er sket i europæiske fodbold. Måske Glazer familien? Vi har allerede taget første skridt med Redbird Capitals og indtoget i MCO-verdenen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar