Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 08. mar, 2024 23:32

At Redbird Capital har en minoritetsandel af Liverpool er vel ikke ensbetydende med, at Liverpool bliver en del af Redbird Capitals forsøg på at blive multi-klub ejere. Der er jo allerede været snak om, at der bliver indført nye skærpende regler omkring multi-klub ejerskab, der påvirker muligheden for transfers mellem egne klubber, sponsorater osv. og som har fået Man City til at protestere i vrede, fordi det korruperer (ironisk nok) den strategi, de havde planlagt og som de allerede forsøger sig med nu, hvor de sælger spillere til overpris mellem CFG klubberne.

En mulig multi-club ownership strategi kan godt tænkes at være, hvad FSG ønsker, men jeg ser ingen nuværende beviser på, at de ønsker det i samarbejde med Redbird Capital.

Ej heller kan jeg læse nogle steder, at Edwards ikke får en rolle i Liverpool. Ornstein skriver jo netop, at Edwards får en rolle, hvor han blandt andet kommer til at "oversee Liverpool football ops". For mig at se, vil Edwards have en rolle med endnu mere magt i Liverpool med beføjelse til at veto såvel Sporting Directoren som manageren. Han var jo kendt for at turde sige sin mening til Klopp, men nu vil han have beføjelserne til, at ingen kan sige ham imod. Jeg tænker også, det er derfor, han ønsker Hughes, for så er han valgt af ham og bliver hans højrehånd såvel som Julian Ward var, inden han tog over som Sporting Director.

Hvor har du de andre informationer fra?

Om der umiddelbart er noget negativt ved at multi-club ownership, det ved jeg egentlig heller ikke endnu om der er. Det synes jeg er meget tidligt at sige og konkludere. Problematikken ved City Group klubberne og Redbull klubberne er jo, at de mister deres rigtige identitet, men det er jo ingen der siger, at multi ejede klubber bør eller gør. Under FSG sker det ikke med LFC. Hvis det var, så var Anfields navn allerede solgt til højest bydende. Det kan være det er godt for økonomien med en sådan strategi. Hvem ved. Vi ved intet. Heller ikke om Edwards rolle.

Idéen om multi-klub ownership, hvor man fostrer egne talenter i Portugal eller andet sted, måske Sydamerika et sted, er fed. Udnyttelse af konceptet, som Man City foretager sig, er derimod ikke fedt, men usselt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af sjampen » lørdag, 09. mar, 2024 16:10

Man skal selvfølgelig ikke tage sorgerne på forskud, men det er heller ingen hemmelighed at jeg har hvad nogle herinde har kaldt meget stærke holdninger til fodboldens velvære. For mig er der intet mere klamt end den pervertering af fodbolden som Chelsea, Man City og Newcastle står får. Ethvert skridt i den retning for Liverpool FC, er efter min mening i absolut strid med de værdier klubben er bygget på. Jeg har også tidligere sagt, at havde FSG solgt os til en arabisk diktatorstat, en russer med bånd til Putin eller nogen lignende, så er jeg ude. Det er ikke foreneligt med min opfattelse af Liverpool, at vi er et propagandaværktøj for sådanne sportswashing tiltag.

Når det værste man kan sige om FSG er, at de på bunden bare er "nogle kapitalistisk svin", så er vi efter min mening i en anden boldgade, omend jeg da hellere så Liverpool som en 50+1 klub som man kender fra Tyskland. For mig, er der derfor bekymrende, når jeg ser FSG tage skridt i den efter min mening forkerte retning og det synes jeg vi gør nu, selvom det er med tilbagevendingen af den meget dygtige Edwards.

Når jeg læser Ornsteins udmelding om at Edwards, så fremstår det for mig ganske tydeligt, at selvom han selvfølgelig bliver involveret, så er det ikke decideret i en rolle hos Liverpool.
Michael Edwards is close to agreeing a senior role with Fenway Sports Group, which would include the former Liverpool executive taking oversight of the club’s football operations.

If Edwards accepts FSG’s offer, the sporting director position is expected to be filled by Richard Hughes, whose exit as Bournemouth technical director was confirmed on Wednesday.

FSG targeted Edwards to spearhead the restructure — floating the idea of him occupying a top job at Liverpool or inside the ownership group — but he initially turned down the opportunity.

However, the US group continued its pursuit and Edwards is now on course to join in a far broader capacity that encompasses Liverpool, rather than specifically returning to Anfield.
Det lyder mere for mig som om, at Edwards nærmere får andel i FSG med ansvaret for hele fodbolddelen, hvilket jeg som nævnt tror snart ender med at være mere end Liverpool. At RedBird Capital er en minoritetsejer, er efter mening både ligegyldigt og ukorrekt, når de samtidig har investeret i FSG. Vi er i den grad blevet en MCO, uanset hvilke konstruktioner der benyttes. Bevares, vi er stadig temmelig adskilt fra AC Milan, men altså. Gode gamle Damian Comolli er øverst ansvarlig i Toulouse og var involveret da James Palotta den tidligere FSG-mand eller i hvert fald ven af FSG, de har aldrig rigtig ville fortælle hvordan de hang sammen, var ejer af AS Roma. Tony Bloom for Brighton har i øvrigt også solgt Union St. Gilloise, men fuldstændig tilfældigt skete det til hans nære ven, protege og forretningspartner Alex Muzio. Vups, så var der ikke mere MCO for Brighton og USG. Det er jeg sikker på vi alle er overbevist om.

Og selvom jeg ville hilse strengere regler om MCO-ejerskab velkommen med kyshånd, så kommer det aldrig til at ske. For mig er det hamrende naivt at håbe på, hvis man har bidt bare en smule mærke til udviklingen i fodbold. Og det er en hamrende effektiv løsning, det har Red Bull og City Group jo vist. Selvom Chelsea ikke har set samme succes i deres mindre klubber, har de jo haft succes med deres lejeopholdsfarme i bl.a. Vitesse, i hvert fald i forhold til at sælge spillere.

Jeg ved ikke hvilke informationer du savner kilder på, men jeg er i hvert fald 100% uenig i at der umiddelbart ikke er noget negativt i MCO og at det største problem er at ægte fodboldklubber mister deres identitet. Det er jeg enig i, men jeg ser et gigantiske problem fra et konkurrencesynspunkt.

F.eks. har Redbull Salzburg og RB Leipzig jo mødt hinanden i UEFAs turneringer. For mig, er dette en katastrofal udvikling og en sådan kamp kan aldrig afvikles under konkurrencemæssige forhold. Det er jo samme virksomhed. De kan 100% bare få det resultat til at ende som de synes, hvilket er indbegrebet af matchfixing. Som regel er den sitation ofte begrænset til at nogle har bettet på et resultat eller gult kort, også bestikker spillere til at gøre som de siger.

Men lad os bare tage et eksempel, som dog er forældet da man har ødelagt CL formattet. Liverpool er i CL gruppe med RB Salzburg og RB Leipzig, samt et ukendt hold. Leipzig er allerede gået videre, Salzburg ligger nr. 2 et point foran Liverpool og lorteholdet ligger sidst. Desværre skal Salzburg møde gruppens tophold Leipzig i Tyskland og hvis Liverpool som forventet lammetævet det sidste hold, hedder den EL og langt færre penge til RB Salzburg. På en skala fra et til ti, hvor fair synes du så den interne kamp mellem Red Bull koncernes A og B hold er? Jeg kender godt mit svar. Og ja, fodboldspillere er konkurrence menensker og alt det her. RB kunne jo reelt bare bede Leipzig om at sende U15 holdet og forberede sig til næste kamp i ligaen, de er jo gået videre.

Jeg synes netop, at selve risikoen er problemet. Du skriver at City misbruger og udnytter konceptet? Gør de det? Eller følger de bare reglerne som tillader en vanvittig unfair opbygning? For mig, vil MCO trods dets markante fordele for de involverede klubber, kunne blive fair. Ligesom FFP heller ikke fungerer med alle deres lorteindgreb, fordi de ikke tør gribe problemet med roden og få alle de fordærvede mennesker ud af vores sport.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 12. mar, 2024 10:23

Joyce melder den nu:

Michael Edwards has now agreed to return to role at FSG/Liverpool. First priority will be finalise Richard Hughes as sporting director

[🟢] 𝘽𝙍𝙀𝘼𝙆𝙄𝙉𝙂: Michael Edwards has AGREED on his return to Liverpool, with his first priority being confirming the arrival of Richard Hughes as Sporting Director.


@_pauljoyce

[🟢] NEW: Michael Edwards official position will be Head of Football Operations.


@_pauljoyce
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 12. mar, 2024 10:29

Der er jo ikke nogen garanti for, at det bliver en succes, men det er sgu ikke desto mindre ret spændende.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11288
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. mar, 2024 10:53

James Pearce hos The Athletic melder den også:
Billede
Hele artiklen: https://theathletic.com/5322946/2024/03 ... R1mOnPHAbQ

Som jeg forstår det overtager han Mike Gordons rolle med at være bindeled mellem FSG og LFC: ...altså at han ansættes på FSG niveau / hos amerikanerne, og således er ekstern men i høj grad "calling the shots" ang. det sportslige hos Liverpool FC. Det kan vise sig, at være en rigtig god konstellation, hvis Richard Hughes er så dygtig til transfer-business og forhandlinger, som det har været rapporteret. Så skal der bare findes den rigtige manager, hvor kompetencer og personlige egenskaber passer, til at danne en sportslig "hellig treenighed"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 12. mar, 2024 11:03

Fabrizio Romano bekræfter også, at Michael Edwards vender tilbage


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3079
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 12. mar, 2024 12:12

Jeg har ikke set så meget til Leverkusen.
Hvordan er Alonsos spillestil ? Ifht Klopps ditto.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11288
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. mar, 2024 13:16

mortenbak skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 12:12
Jeg har ikke set så meget til Leverkusen.
Hvordan er Alonsos spillestil ? Ifht Klopps ditto.
Knap så direkte. Mere shortpassing
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11288
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. mar, 2024 14:15

Nu har FSG meldt ud at Michael Edwards er ny "CEO of Football" hos FSG:
Billede

Den fulde meddelelse kan læses her: https://fenwaysportsgroup.com/wp-conten ... a5JqRRkJuQ
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3079
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 12. mar, 2024 14:39

Cynwal skrev:
mortenbak skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 12:12
Jeg har ikke set så meget til Leverkusen.
Hvordan er Alonsos spillestil ? Ifht Klopps ditto.
Knap så direkte. Mere shortpassing
Ala Pep ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 12. mar, 2024 15:19

Cynwal skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 14:15
Nu har FSG meldt ud at Michael Edwards er ny "CEO of Football" hos FSG:
Billede

Den fulde meddelelse kan læses her: https://fenwaysportsgroup.com/wp-conten ... a5JqRRkJuQ

Edwards er super dygtig. Men CEO of Football? Planlægger FSG at købe flere klubber?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11288
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. mar, 2024 15:26

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 15:19
Cynwal skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 14:15
Nu har FSG meldt ud at Michael Edwards er ny "CEO of Football" hos FSG:
Billede

Den fulde meddelelse kan læses her: https://fenwaysportsgroup.com/wp-conten ... a5JqRRkJuQ

Edwards er super dygtig. Men CEO of Football? Planlægger FSG at købe flere klubber?
Det står næsten explicit i den fulde erklæring, at det er det de stræber efter. Flere klubber altså. Der står følgende:
"As an organization we constantly strive for improvement in our football operation, whether
that be identifying fresh opportunities externally
or areas for enhancement internally, and there
is no better person to lead that ongoing process. In keeping with this objective, he will take
over responsibilities
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. mar, 2024 15:49

Jeg er glad for at Edwards er tilbage i klubben. Knap så glad for hans nye rolle.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 12. mar, 2024 16:13

Cynwal skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 15:26
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 15:19
Cynwal skrev:
tirsdag, 12. mar, 2024 14:15
Nu har FSG meldt ud at Michael Edwards er ny "CEO of Football" hos FSG:
Billede

Den fulde meddelelse kan læses her: https://fenwaysportsgroup.com/wp-conten ... a5JqRRkJuQ

Edwards er super dygtig. Men CEO of Football? Planlægger FSG at købe flere klubber?
Det står næsten explicit i den fulde erklæring, at det er det de stræber efter. Flere klubber altså. Der står følgende:
"As an organization we constantly strive for improvement in our football operation, whether
that be identifying fresh opportunities externally
or areas for enhancement internally, and there
is no better person to lead that ongoing process. In keeping with this objective, he will take
over responsibilities
Det må vel så betyde færre penge til spillere i fremtiden. Hvis der skal købes flere fodboldklubber. Finanseringen til købene må helt eller delvist komme igennem Liverpools overskud..

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 12. mar, 2024 16:43

[🟢] NEW: FSG want a second club in which Liverpool can attract 𝙂𝙇𝙊𝘽𝘼𝙇 talent from.

@_pauljoyce

[🟢] NEW: Michael Edwards was the man who recommended Jurgen Klopp to FSG & also ruled out Ancelotti and Eddie Howe.

@TheAthleticFC

[🟢] NEW: Michael Edwards 𝙍𝙀𝙅𝙀𝘾𝙏𝙀𝘿 Chelsea and Manchester United.

@David_Ornstein
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar