Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
mortenbak
Indlæg: 3087
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 30. jan, 2024 06:39

Presset bør lægges på FSG.
Giv manden (Klopp) nøglen til pengeskabet, så han har en chance for at konkurrere med cheaty og den stortudende Pep.
Klopp vilke ikke misbruge pengene.
Det er nok en postgang for sent. Mon ikke han napper Tyskland jobbet og fører “die mannschaft” til nye højder.

En ny træner vil jo også vide at hans midler er begrænsede.

Christ! Kan slet ikke se hvem der kan løfte opgaven

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » tirsdag, 30. jan, 2024 09:13

Oomph242 skrev:
mandag, 29. jan, 2024 23:27
Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…
En lille detalje: Dengang sagde han ikke, at han ville tage et sabbatår...

Selvfølgelig tager Klopp ikke til Barcelona næste år, når han har meldt ud, som han har.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. jan, 2024 09:42

AJJ skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:13
Oomph242 skrev:
mandag, 29. jan, 2024 23:27
Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…
En lille detalje: Dengang sagde han ikke, at han ville tage et sabbatår...

Selvfølgelig tager Klopp ikke til Barcelona næste år, når han har meldt ud, som han har.
Jo, det sagde han nemlig lige nøjagtig!

https://www.theguardian.com/football/20 ... a-dortmund

For den ikke-engelsk kyndige, betyder sabbatical 1 års fri.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... eason.html

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 78122.html
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 30. jan, 2024 09:48, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11303
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 30. jan, 2024 09:46

AJJ skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:13
Oomph242 skrev:
mandag, 29. jan, 2024 23:27
Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…
En lille detalje: Dengang sagde han ikke, at han ville tage et sabbatår...

Selvfølgelig tager Klopp ikke til Barcelona næste år, når han har meldt ud, som han har.
Iflg. tyske medier, blev der meldt ud, at han ville tage et ½ års pause, for at lade batterierne op. ....men da FSG tilbød ham Liverpool jobbet, var det for attraktivt til at sige nej til.
https://www.sport1.de/news/fussball/bun ... jahr-pause

Google-translate af artikel:
Efter sin afgang som træner for pokalfinalisterne Borussia Dortmund, holder Jürgen Klopp en pause indtil videre og vil ikke acceptere noget nyt engagement som træner.

Det oplyser bild.de pinsedag. Derfor ønsker Klopp at tage en pause på mindst seks måneder efter pokalfinalen på lørdag mod VfL Wolfsburg (20.00 i LIVETICKER) for at komme sig.

Klopp (47) spillede sin sidste hjemmekamp som BVB-træner i lørdags i 3-2-sejren mod Werder Bremen efter syv år i embedet.

Senest blev den tidligere Mainz-spiller handlet som efterfølger til den kritiserede Carlo Ancelotti hos blandt andet de spanske rekordmestre Real Madrid.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 30. jan, 2024 09:54

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:42
AJJ skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:13
Oomph242 skrev:
mandag, 29. jan, 2024 23:27
Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…
En lille detalje: Dengang sagde han ikke, at han ville tage et sabbatår...

Selvfølgelig tager Klopp ikke til Barcelona næste år, når han har meldt ud, som han har.
Jo, det sagde han nemlig lige nøjagtig!

https://www.theguardian.com/football/20 ... a-dortmund

For den ikke-engelsk kyndige, betyder sabbatical 1 års fri.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... eason.html

https://www.givemesport.com/jurgen-klopp-next-job/
Jürgen Klopp has announced that he will take a break from management for “the time being”.

Det er avisen der nævner sabbatical , ikke Klopp selv som jeg læser det.

Det eneste citat jeg kan finde i de to artikler er:
“After seven intensive and emotional years of ‘true love’ I think it makes sense to take time to take stock of the countless memories before me and my fellow coaching team embrace a new challenge, fresh and highly motivated,”.
Jeg syntes ikke helt det har den samme tone som nu. Jeg tror han tager længere tid end de tre måneder denne gang.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 30. jan, 2024 11:56

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:42
AJJ skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:13
Oomph242 skrev:
mandag, 29. jan, 2024 23:27
Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…
En lille detalje: Dengang sagde han ikke, at han ville tage et sabbatår...

Selvfølgelig tager Klopp ikke til Barcelona næste år, når han har meldt ud, som han har.
Jo, det sagde han nemlig lige nøjagtig!

https://www.theguardian.com/football/20 ... a-dortmund

For den ikke-engelsk kyndige, betyder sabbatical 1 års fri.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... eason.html

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 78122.html
Det er vist ikke helt korrekt, det du siger der. For det første er sabbatical blot en pause fra arbejde på ubestemt tid. A sabbatical year derimod er et års pause og i ingen af artiklerne står der noget om a sabbatical year. Tværtimod står der jo i den sidste artikel, du linker til, at Klopp afviser, at han vil holde en pause: "I have not had any contact with any other clubs, nor have I any plans to take a sabbatical.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 30. jan, 2024 14:10

AJJ skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 09:13
Oomph242 skrev:
mandag, 29. jan, 2024 23:27
Emmy skrev:
mandag, 29. jan, 2024 19:21
I mit hoved giver det overhovedet ingen mening, hvis han stopper og går direkte til en anden klub. Hvis han gør det, er det ikke energien der mangler som han siger. Men noget helt andet der ligger til grund.
Det gjorde han jo I Dortmund og 3 måneder senere var han manager i Liverpool…
En lille detalje: Dengang sagde han ikke, at han ville tage et sabbatår...

Selvfølgelig tager Klopp ikke til Barcelona næste år, når han har meldt ud, som han har.
Jeg ved ikke hvor han tager hen elller om han reelt tager en pause. Det det gør ingen af os…
Men vi kender vel alle til, at have taget en beslutning som afstresser og giver ny energi….
Det kan jo være Klopp har det på samme måde…

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 30. jan, 2024 14:22

Vi får desværre ikke en manager, som kan blive med os i 9-10 år.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1406
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af richs » tirsdag, 30. jan, 2024 15:13

Et Liverpool uden Klopp, den bliver svær - arven er tung. Ved ikke om årsagen til stop er det rigtige eller der er interne problemer mellem Klopp og ejere, hvis der er det, så er det nok vedr. økonomiske midler.
Håber det ikke er og vi derfor kan lande et rigtig og tung træner navn, for ellers bliver det nok ren svingdør med gode spillere ud og middelmådige ind.
Ender det anderledes, kan vi nok nemt ende ud i et årti med op og nedture uden den store succes - det kan godt blive ala Ferguson i Man U. Rammer vi ikke rigtigt, koster det let nogle år i toppen af rækken, nogle svære år lure.

Alternativ kan 24/25 også blive sæson til glemme bogen, hvor efter Klopp kommer retur efter ferie i 25/26 :lol:

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Bock » tirsdag, 30. jan, 2024 18:05

Når van Dijk siger, at han ikke ved, hvad fremtiden bringer, er det et halvt farvel. Det normale for en fodboldspiller er jo at sværge evig troskab indtil 5 minutter før lægetjekket i den kommende klub. Et andet problem vil være at tiltrække topnavne uden Klopps magneteffekt. Eneste løsning er en dramatisk pengetilførsel fra de notoriske Scroogeagtige nærigrøve i FSG, som må ærgre sig over, at Klopps afsked reducerer LFC´s eventuelle salgspris. De fik besked allerede i november, men de forsøgte tilsyneladende ikke at sælge, så jeg synes, at deres hensigter med klubben er meget svære at fornemme. Det meste står og falder med dem, og vi står uden nogen meldinger fra ejerskabet. Kommende som nuværende spillere, trænerstab og diverse andre interessenter formodes altså for nuværende at ville kaste sig ud i det blå ude at vide, hvad de går ind til?!? Som B.S. og Morten Olsen siger: "Det er ikke optimalt".

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. jan, 2024 18:15

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 30. jan, 2024 11:56
Det er vist ikke helt korrekt, det du siger der. For det første er sabbatical blot en pause fra arbejde på ubestemt tid.
Ja nuvel. Men når man anvender ordet så er det som regel et år der henvises til. Men hvis det er helt rigtigt så er sabbatical year = ét år.

Jeg synes ikke man kan sammenligne Fergusons stop med Klopps ditto. For mig er den store forskel, at Ferguson efterlod en gammel trup, som slet ikke havde fordums styrke og der var en del spillere som slet ikke havde niveau til Man U. Der var spillere som Clerverley, Andersson, Phil Jones. Van Persie, Scholes og Giggs havde set bedre dage.

Den trup Klopp efterlader indeholder langt mere kvalitet. Der er gamle spillere i Salah og VDV, men også unge fremadstormende spillere. Min vurdering er at Klopp efterlader en langt bedre trup end hvad tilfældet var med Ferguson.

Vi skal lave en Shanks/Paisley overgang :flag5:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2128
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 30. jan, 2024 23:09

As per multiple reports: West Ham’s Tim Steidten is in the running to become the next Sporting Director at Liverpool.

The former Leverkusen & Werner Bremen man was responsible for bringing the likes of:

Xabi Alonso as manager, Florian Wirtz, Edmond Tapsoba, Moussa Diaby, Jeremie Frimpong, Piero Hincapie and others to Leverkusen.

And De Bruyne, Gnabry, Delaney, Pavlenka among others to Werner Bremen.
YNWA

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » tirsdag, 30. jan, 2024 23:15

Uanset hvad Klopp har sagt og ikke sagt om sabbat, så kommer han - af respekt for Liverpool - ikke til at overtage et hold i næste sæson. Det kan jeg slet ikke forestille mig.
Ikke når han har sagt, at han er ved at løbe tør for energi og derfor stopper.

mortenbak
Indlæg: 3087
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » onsdag, 31. jan, 2024 08:07

Uanset kigger vi ind i en mulig katastrofe.
Manegere som Klopp findes ikke.
Han er jo inkarnationen af Shankly!
Jeg kan slet ikke få øje på, hvem der kan løfte opgaven.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 01. feb, 2024 07:09

mortenbak skrev:Uanset kigger vi ind i en mulig katastrofe.
Manegere som Klopp findes ikke.
Han er jo inkarnationen af Shankly!
Jeg kan slet ikke få øje på, hvem der kan løfte opgaven.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bare det ikke bliver Mourinho


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar