LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
4
24%
4 - Virgil Van Dijk
3
18%
21 - Kostas Tsimikas ud 36. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud
3
18%
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud 68. min
2
12%
11 - Mohamed Salah
3
18%
18 – Cody Gakpo ud 68. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud 68. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 36. min
2
12%
9 - Darwin Nunez ind 68. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind 68. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 68. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 17

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 22. dec, 2023 07:09

Billede
Hvornår: Lørdag den 23. december kl. 18:30
TV: TV3+ med optakt fra 18:00 og Viaplay streaming
Sted: Anfield
Dommer: Chris Kavanagh VAR: David Koote

Da jeg flyver på 14 dages ferie (sidder i CPH lufthavn) bliver det lidt kortere end normalt. Jeg ville ellers gerne have dykket lidt mere ned i JudgeArdaStudges udtalelser om, at Arsenal - uden at ret mange snakker om det - har haft de store spender-bukser i transfermarkedet de sidste par vinduer, men der er måske andre der kan chippe in.....

Indbyrdes statistik
Billede
Statistisk i Premier League tiden har Liverpool et lille overtag på Arsenal, men jeg er lidt bange for denne kamp. Bliver det det spilleglade hold som mødte op mod West Ham, skal det nok blive en god kamp, men hvis det er det humørforladte LFC fra scum kampen, har jeg mine bange anelser.

Sidste 5 kampe
Billede
I sidste møde på Anfield kom vi bagud 0-2 takket være sloppy defending. Det var den periode, da VVD var langt fra den form han heldigvis har genfundet., men vi hev en 2-2 hjem, selvom Salah brændte et straffespark:
Formbarometer
https://i.postimg.cc/HLWw96Sq/image.png
Det gør ikke noget, hvis Gunners føjer endnu et nederlag på udebane til en top-4 konkurrent til deres formbarometer!
Jeg tror imidlertid, at der er stor risiko for, at kampen ender uafgjort.

Opstilling
Jeg tumler med 2 opstillinger inde i hovedet:
Én, som jeg håber på det bliver og
Én som jeg tror Klopp vælger.
Forskellen er Mo Salahs placering på banen, og så synes jeg at Quansah skal i centerforsvaret isf Konaté. Han så rigtig god ud ved siden af VVD mod Hammers.

Så MIN opstilling er:
Billede
Det er et stykke tid siden, at Salah har "shinet" ude på fløjen, og hans største aktiv for holdet er hans evne til at score på hans første touch på bolden (som så lige kiksede mod Hammers, men.....). Så han skal ind der, hvor han er mest effektiv, i stedet for at vi konstant skal se ham tabe bolden i nærkampe ude på højre fløj, eller at han rammer en forsvarer på et forsøg på indlæg, hvis han da ikke trækker ind i banen og curler bolden en 5-8 meter over mål, i forsøget på at ramme krogen i det lange hjørne. Elliot og Szoboszlai så rigtig gode og dynamiske ud i deres samspil i onsdags. Det ser jeg gerne gentaget.

Men Klopp stiller sikkert op som han plejer:
Billede

Men hvad siger I ......?
Er jeg for hård ved Salah?
Jeg er offline de næste 20 timer, og kan se frem til at jeg skal se gunners kampen klokken 01:30 lokal tid, når jeg en gang er fremme. Men kast jer endelig ud i debatten imens.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3097
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » fredag, 22. dec, 2023 08:43

Jeg synes ikke du er for hård ved Salah. Jeg har også været grundigt træt af at se ham tabe bolden på jammerlig vis. Så enig i at jeg gerne vil se ham inde foran mål, så han kan bruge sine gode afslutningsevner.
Jeg håber virkelig vi møder op fra start og spiller noget ordentlig bold og ikke en gang boldflytteri med arrogant "rolighed" - som ender med at koste et par dumme mål.
Arsenal vil gerne spille fodbold, så vi skal også fuld fart fremad!
Dødsejleren fra i søndags skal revanceres.

Kom så drenge!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 22. dec, 2023 11:28

I forhold til Salah, så tror jeg, at han ikke "shiner" lige så meget. fordi vi spiller med "inverted fullback". Jeg håber, at vi starter med Gomez på HB og går tilbage til vores traditionelle spillestil, som vi gjorde imod Hammers. Det tror jeg også vil gavne Salah.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 22. dec, 2023 12:34

mortenbak skrev:
fredag, 22. dec, 2023 08:43
Jeg synes ikke du er for hård ved Salah. Jeg har også været grundigt træt af at se ham tabe bolden på jammerlig vis. Så enig i at jeg gerne vil se ham inde foran mål, så han kan bruge sine gode afslutningsevner.
Jeg håber virkelig vi møder op fra start og spiller noget ordentlig bold og ikke en gang boldflytteri med arrogant "rolighed" - som ender med at koste et par dumme mål.
Arsenal vil gerne spille fodbold, så vi skal også fuld fart fremad!
Dødsejleren fra i søndags skal revanceres.

Kom så drenge!
Salah er 32 år og der drives heksejagt ham på med spilletid. Det må forventes at han får udfald undervejs....

Vores største problem er at det er ham som giver os sejrene i PL. Nunez, Diaz, og Gakpo har bare ikke samme høje niveau som Mane og Firmino.

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » fredag, 22. dec, 2023 13:08

Oomph242 skrev:
fredag, 22. dec, 2023 12:34
mortenbak skrev:
fredag, 22. dec, 2023 08:43
Jeg synes ikke du er for hård ved Salah. Jeg har også været grundigt træt af at se ham tabe bolden på jammerlig vis. Så enig i at jeg gerne vil se ham inde foran mål, så han kan bruge sine gode afslutningsevner.
Jeg håber virkelig vi møder op fra start og spiller noget ordentlig bold og ikke en gang boldflytteri med arrogant "rolighed" - som ender med at koste et par dumme mål.
Arsenal vil gerne spille fodbold, så vi skal også fuld fart fremad!
Dødsejleren fra i søndags skal revanceres.

Kom så drenge!
Salah er 32 år og der drives heksejagt ham på med spilletid. Det må forventes at han får udfald undervejs....

Vores største problem er at det er ham som giver os sejrene i PL. Nunez, Diaz, og Gakpo har bare ikke samme høje niveau som Mane og Firmino.
han er nu altså kun 31 år. Bliver 32 i juni.

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 22. dec, 2023 14:23

AJJ skrev:
fredag, 22. dec, 2023 13:08
Oomph242 skrev:
fredag, 22. dec, 2023 12:34
mortenbak skrev:
fredag, 22. dec, 2023 08:43
Jeg synes ikke du er for hård ved Salah. Jeg har også været grundigt træt af at se ham tabe bolden på jammerlig vis. Så enig i at jeg gerne vil se ham inde foran mål, så han kan bruge sine gode afslutningsevner.
Jeg håber virkelig vi møder op fra start og spiller noget ordentlig bold og ikke en gang boldflytteri med arrogant "rolighed" - som ender med at koste et par dumme mål.
Arsenal vil gerne spille fodbold, så vi skal også fuld fart fremad!
Dødsejleren fra i søndags skal revanceres.

Kom så drenge!
Salah er 32 år og der drives heksejagt ham på med spilletid. Det må forventes at han får udfald undervejs....

Vores største problem er at det er ham som giver os sejrene i PL. Nunez, Diaz, og Gakpo har bare ikke samme høje niveau som Mane og Firmino.
han er nu altså kun 31 år. Bliver 32 i juni.
Shit så er han jo stadig en Vårhare:)

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 23. dec, 2023 00:25

Oomph242 skrev:
fredag, 22. dec, 2023 12:34
mortenbak skrev:
fredag, 22. dec, 2023 08:43
Jeg synes ikke du er for hård ved Salah. Jeg har også været grundigt træt af at se ham tabe bolden på jammerlig vis. Så enig i at jeg gerne vil se ham inde foran mål, så han kan bruge sine gode afslutningsevner.
Jeg håber virkelig vi møder op fra start og spiller noget ordentlig bold og ikke en gang boldflytteri med arrogant "rolighed" - som ender med at koste et par dumme mål.
Arsenal vil gerne spille fodbold, så vi skal også fuld fart fremad!
Dødsejleren fra i søndags skal revanceres.

Kom så drenge!
Salah er 32 år og der drives heksejagt ham på med spilletid. Det må forventes at han får udfald undervejs....

Vores største problem er at det er ham som giver os sejrene i PL. Nunez, Diaz, og Gakpo har bare ikke samme høje niveau som Mane og Firmino.
Der er vel ingen som påstår, at Diaz og Nunez og Gakpo har sammen niveau som Mane og Firmino. Men mindre kan vel også gøre det. Til gengæld har vi en langt mere kreativ, angrebslysten og teknisk dygtig midtbane, som kan skabe pladsen for de forreste, og derved være med til at skabe overtalssituationer, som kan give chancer og mål.

Mod West Ham scorede midtbanen 3 mål. Mod Sheffield United var det forsvar og midtbane som gav os sejren. Mod Fulham scorede midtbanen alle fire mål. Salah er stadig utrolig vigtig og har givet os sejren rigtig mange gange. Men jeg føler at hans betydning er blevet mindre som målscorer - selvom om han er topscorer. Hans rolle minder mere og mere om den gamle 10'ers rolle, med at lægge op til målene, og orkestrere vores angreb.

Vi spiller anderledes end da Mane og Firmino var på holdet. Vi spiller ikke længere med en falsk 9'er. Nunez er mere en ægte 9'er. Og vores midtbane er helt anderledes sat op end de gode gamle dage med Gini, Fabinho og Hendo. Vores midtbane er mere offensiv, måske i kraft af den erkendelse som du selv nævner; de forreste er ikke på samme niveau som de gamle var.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3097
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » lørdag, 23. dec, 2023 08:33

Netop Salahs status som verdensklasse og nærmest garant for mål, kan vel også være medvirkende faktor til vores til tider nølende spil. "Vi skal nok score - Salah laver noget genialt" dont know ? Men det er set før.
Hans alder gør jo også at vi er nødt til at tænke på en ikke så fjern fremtid uden ham.
Jeg kan godt se ham i en rolle som klinisk "tap in" afslutter - hvorfor jeg også gerne ser ham rykket ind i midten af vores angreb. Jeg synes ofte at han er læst af forsvarerne, der VED, at han skal ind over midten for at afslutte og han går sjældent mod baglinien for at lave indlæg, da hans højre ben er næsten ikke eksisterende.
Kan være han skal træne indlæg bag om støttebenet - det har en vis wauw effekt over sig :D

Måske er det mig der er for hård ved Salah - det er nok fordi jeg forventer han scorer hver kamp ;)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 23. dec, 2023 12:10

Har så lige fundet ud af, at Yousee og Norlys har blokeret for adgang via VPN. Så jeg må på jagt efter en sportsbar i aften. Kick off 01:30.

Hvor fanden er saturday 12:30 kick off henne, når man kunne bruge det....!?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 23. dec, 2023 12:30

Cynwal skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:10
Har så lige fundet ud af, at Yousee og Norlys har blokeret for adgang via VPN. Så jeg må på jagt efter en sportsbar i aften. Kick off 01:30.

Hvor fanden er saturday 12:30 kick off henne, når man kunne bruge det....!?
Juleferie i Sydøstasien?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7316
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 23. dec, 2023 12:52

Mysjkin skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:30
Cynwal skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:10
Har så lige fundet ud af, at Yousee og Norlys har blokeret for adgang via VPN. Så jeg må på jagt efter en sportsbar i aften. Kick off 01:30.

Hvor fanden er saturday 12:30 kick off henne, når man kunne bruge det....!?
Juleferie i Sydøstasien?
Han er ude og researche andre swingerklubber.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 23. dec, 2023 14:04

Mysjkin skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:30
Cynwal skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:10
Har så lige fundet ud af, at Yousee og Norlys har blokeret for adgang via VPN. Så jeg må på jagt efter en sportsbar i aften. Kick off 01:30.

Hvor fanden er saturday 12:30 kick off henne, når man kunne bruge det....!?
Juleferie i Sydøstasien?
Yes
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 23. dec, 2023 14:05

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:52
Mysjkin skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:30
Cynwal skrev:
lørdag, 23. dec, 2023 12:10
Har så lige fundet ud af, at Yousee og Norlys har blokeret for adgang via VPN. Så jeg må på jagt efter en sportsbar i aften. Kick off 01:30.

Hvor fanden er saturday 12:30 kick off henne, når man kunne bruge det....!?
Juleferie i Sydøstasien?
Han er ude og researche andre swingerklubber.
...and N0
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 23. dec, 2023 15:35

@Cynwal

Harvey Elliott er simpelthen for langsom til at spille på fløjen


Sent from my iPhone using Tapatalk

VanDjik4
Indlæg: 320
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 23. dec, 2023 15:36

Vi smadre derud af mod et Arsenal hold, som der er det bedst spillende hold sammen med LFC.

Anfield Road kommer til at koge; 57.000+

Salah score iaften odds 2,50
Liverpool sejr og Bts odds 4,33,,, Det er dagens tips! :music: :gunfire: Liverpool er dog flyvende fortiden i alle turneringer, tværtimod Arsenal.

Besvar