LFC – Manchester United >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
9
31%
66 - Trent Alexander-Arnold
1
3%
5 - Ibrahima Konaté
3
10%
4 - Virgil Van Dijk
4
14%
21 - Kostas Tsimikas
2
7%
3 – Wataru Endo
6
21%
8 – Dominik Szoboszlai ud. 61. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 61. min
3
10%
11 - Mohamed Salah
1
3%
9 - Darwin Nunez ud 78. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud 78. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo Ind 61. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 61
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ind 78. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 78. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 29

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af sjampen » søndag, 17. dec, 2023 19:50

Det positive er vel at vi har nået et punkt hvor det scum hold som en 90'er som mig blev terroriseret af, bare kommer til Anfield og resignerer på forhånd med samme indstilling som bundholdene kommer med.

Fortjent at kampen ender uden vinder, vi var der ikke i dag. Begge hold havde et par halve chancer, vi var klart dominerende mod et dybt manure hold, men fik aldrig rigtig skabt det store. Kun meget korte perioder hvor vi enten havde tilstrækkelig tempo eller kunne ligge et massivt tryk. Det blev desværre aldrig mere, fordi vi ødelagde det for os selv. Dårlige afleveringer og tæmninger, misforståelser og dårlige beslutninger, ineffektive driblinger og generelt et lavt niveau.

Trent var ikke god, selvom han spillede sig op. Som sådan havde Konate og VVD styr på scums offensivt. Selvfølgelig får de et par chancer og Konate blev plantet som det velkendte træ i Hartzen på Højlunds store chance, men generelt skabte de ikke meget og Alisson redede det der kom med sædvanlig sikkerhed. Tsimikas var OK. Jeg savner Robbos vilje, men Tsimikas spillede fint.

Szobo med endnu en ringe kamp, spiller som om han havde lån sin storebrors fodboldstøvler der var 8 numre for store, forunderligt ringe teknisk niveau. Endo og Gravenberch var OK, uden at være prangende. Gravenberch havde nogle gode raids, men kunne aldrig få gjort det færdig. Endo dog ros for at være med til at sikre os på kontra. Jeg synes stadig han ligner Fabinho når han var aller dårligst ift. tempoet i PL, men i dag var han fin i sin begrænsede rolle.

Salah den bedste i fronttrioen, men på en billig baggrund. Han havde et par stik, men var ikke den forskel vi have brug får. Nunez og Diaz katastrofalt ringe. Jeg kan godt lide Diaz og han bringer noget duelspil og udfordren som vi ganske enkelt mangler når han ikke spiller, selvom de for sjælendt giver mål/assist. I den seneste periode har det dog godt nok været begrænset hvad han bidrager med. Han får ofte sat sin mand og skabt en chance, men han dribler den så uden undtagelse altid væk igen. Nunez... Endnu en relativt stor afbrænder hvor han header på tværs, komplet ude af vores spil med bolden, bosat i offsideposition og dårlig teknik.

Ingen af indskifterne satte deres præg på kampen, omend jeg synes Elliott viste god gejst. VI prøvede både med Trent som back og 8'er. Han var bedre som 8'er, men stadig ikke uden fejl. Man kan måske skose Klopp for at reagere lidt sent, men rigtig opstilling og rigtige indskiftninger. Vi savner en spiller som Mac Allister eller sagnomspundne Thiago, til at give lidt mere ro og kreativitet på bolden i dag. Jeg så ham på bænken, så i live er Thiago da. Havde Jota også været kampklar, var han nok også blev sat ind relativt hurtigt.

Skuffende ikke at vinde kampen, men vi har som andre skriver ganske enkelt ikke været gode nok. VI har vundet, men maskinen har hakket og kæmpet lidt. Det bliver næppe bedre gennem det stramme juleprogram og jeg tvivler i øvrigt på at vi vil være specielt aktive i januarvinduet.

Øv for en fuser.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 17. dec, 2023 20:00

Vi er ikke et mesterskabshold i den her forfatning og det her niveau, men omvendt tabte Arsenal så sent som i sidste weekend til Villa, selvom de har brugt rigtig mange penge på at begynde at kunne blande sig i det fine selskab. Jeg tror stadig på, at Man City løber med mesterskabet. Mange af vores kampe har vi ikke været gode, men fået slidt et resultat hjem, i dag gik den ikke længere mod et fornærmende Man United hold. Var jeg Man United fan, så ville jeg væmme mig over, hvor lavt man er synket, når man end ikke tør spille fodbold på Anfield.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 17. dec, 2023 20:10

Ten Hag vandt den taktiske kamp mod Klopp. Klopp var læst i dag. Jeg synes Klopp taber kampen for os, med den opstilling og valg af spillere, samt de sene indskiftnigner af blandt andet Elliott. Sidste gang de besøgte Anfield tabte de med 7 mål. Og det var tydeligt de havde lært af det nederlag.

Vi var tandløse og manglede idéer. Vi blev ved med at losse bolden ind i hovedet på Evans og Varane. Man U stod lavt, og havde mange spillere på den sidste tredjedel af banen, og her kom vores fronttrio til kort. Hver gang Diaz eller Salah driblede skulle de forbi 3 mand på et lille areal, og de løb panden mod en mur igen og igen. Dernæst er Szobo en skygge af sig selv, og Trents formdyk fortsætter. Klopp er sammen med spillerne hver evig eneste dag, og han kender dem, hvorfor udtager han dem, når de - for mig at se - se meget trætte ud rent mentalt? Jeg vil gerne have set Elliott fra start. Han er i form, og han er god når modstanderen står lavt.

Selvom det føles som et nederlag, så tabte vi ikke. Vi fik et point med hjem. Der er to positive ting, som vi kan tage med fra kampen; ingen skader og et clean sheet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 17. dec, 2023 20:17

Gravenberch lignede da en, der gik ud med, hvad der kan tænkes at være en skade.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 17. dec, 2023 20:22

Hr. Drejer skrev:
søndag, 17. dec, 2023 20:10
Ten Hag vandt den taktiske kamp mod Klopp. Klopp var læst i dag. Jeg synes Klopp taber kampen for os, med den opstilling og valg af spillere, samt de sene indskiftnigner af blandt andet Elliott. Sidste gang de besøgte Anfield tabte de med 7 mål. Og det var tydeligt de havde lært af det nederlag.

Vi var tandløse og manglede idéer. Vi blev ved med at losse bolden ind i hovedet på Evans og Varane. Man U stod lavt, og havde mange spillere på den sidste tredjedel af banen, og her kom vores fronttrio til kort. Hver gang Diaz eller Salah driblede skulle de forbi 3 mand på et lille areal, og de løb panden mod en mur igen og igen. Dernæst er Szobo en skygge af sig selv, og Trents formdyk fortsætter. Klopp er sammen med spillerne hver evig eneste dag, og han kender dem, hvorfor udtager han dem, når de - for mig at se - se meget trætte ud rent mentalt? Jeg vil gerne have set Elliott fra start. Han er i form, og han er god når modstanderen står lavt.

Selvom det føles som et nederlag, så tabte vi ikke. Vi fik et point med hjem. Der er to positive ting, som vi kan tage med fra kampen; ingen skader og et clean sheet.
Jeg nægter at anerkende, at en manager, der med en af ligaens dyreste trupper vælger at stille sit hold dybt og spille pindsvine/kyllingefodbold, har vundet den taktiske kamp. Det er faktisk omvendt. Det er en absolut falliterklæring. Manu fik et point - men de gjorde ingenting for at gøre sig fortjent til det.

Enig i at vi var ringe, og at vi havde svært ved at åbne deres forsvar. Men vi skaber dog alligevel chancer - til en xG på 2,3. Det er ret højt mod et hold, der pakker sig. De 12 hjørnespark + frisparkene kastede tre mere eller mindre frie hovedstød af sig. På en normal dag vil mindst ét af dem blive sat ind. Men ikke i dag. Vi var ringe og uskarpe - men intet af dette kan tilskrives nogen form for taktisk klogskab fra Ten Hag's side.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » søndag, 17. dec, 2023 20:52

Problemet er ikke Scum pakker sig, men mængden af håbløse afleveringer, dårlige første berøringer og manglende koncentration.

Der blev laver tosset mange banale fejl so
Ødelagde farten i spillet, eller forhindrede det kunne skabes noget

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » søndag, 17. dec, 2023 20:56

Mysjkin skrev:
søndag, 17. dec, 2023 20:22
Hr. Drejer skrev:
søndag, 17. dec, 2023 20:10
Ten Hag vandt den taktiske kamp mod Klopp. Klopp var læst i dag. Jeg synes Klopp taber kampen for os, med den opstilling og valg af spillere, samt de sene indskiftnigner af blandt andet Elliott. Sidste gang de besøgte Anfield tabte de med 7 mål. Og det var tydeligt de havde lært af det nederlag.

Vi var tandløse og manglede idéer. Vi blev ved med at losse bolden ind i hovedet på Evans og Varane. Man U stod lavt, og havde mange spillere på den sidste tredjedel af banen, og her kom vores fronttrio til kort. Hver gang Diaz eller Salah driblede skulle de forbi 3 mand på et lille areal, og de løb panden mod en mur igen og igen. Dernæst er Szobo en skygge af sig selv, og Trents formdyk fortsætter. Klopp er sammen med spillerne hver evig eneste dag, og han kender dem, hvorfor udtager han dem, når de - for mig at se - se meget trætte ud rent mentalt? Jeg vil gerne have set Elliott fra start. Han er i form, og han er god når modstanderen står lavt.

Selvom det føles som et nederlag, så tabte vi ikke. Vi fik et point med hjem. Der er to positive ting, som vi kan tage med fra kampen; ingen skader og et clean sheet.
Jeg nægter at anerkende, at en manager, der med en af ligaens dyreste trupper vælger at stille sit hold dybt og spille pindsvine/kyllingefodbold, har vundet den taktiske kamp. Det er faktisk omvendt. Det er en absolut falliterklæring. Manu fik et point - men de gjorde ingenting for at gøre sig fortjent til det.

Enig i at vi var ringe, og at vi havde svært ved at åbne deres forsvar. Men vi skaber dog alligevel chancer - til en xG på 2,3. Det er ret højt mod et hold, der pakker sig. De 12 hjørnespark + frisparkene kastede tre mere eller mindre frie hovedstød af sig. På en normal dag vil mindst ét af dem blive sat ind. Men ikke i dag. Vi var ringe og uskarpe - men intet af dette kan tilskrives nogen form for taktisk klogskab fra Ten Hag's side.
Man skal passe lidt på med at summe xG. Ved godt det er almindeligt. Men skyder du 10 skud, med en xG på 0.1 betyder det ikke du med sikkerhed scorer på en af dem. Ligesom sandsynligheden for at slå en sekser med en almindelig terning, på seks slag ej heller er 100%

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 17. dec, 2023 21:03

Og hvad fanden er det egentlig Nunez laver, der hvor Diaz falder i feltet. Appeller om et straffe i stedet for at jagte bolden, kaste sig glidende ned i den og forsøge at skovle den i et næsten tomt mål. Klaphat. Det er sgu heller ikke engang sikkert, at Diaz skal tage bolden. Klaphat 2.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 17. dec, 2023 21:10

TG12 skrev:
søndag, 17. dec, 2023 20:56
[quote=Mysjkin post_id=557654 time=<a href="tel:1702840943">1702840943</a> user_id=801]
[quote="Hr. Drejer" post_id=557652 time=<a href="tel:1702840211">1702840211</a> user_id=678]
Ten Hag vandt den taktiske kamp mod Klopp. Klopp var læst i dag. Jeg synes Klopp taber kampen for os, med den opstilling og valg af spillere, samt de sene indskiftnigner af blandt andet Elliott. Sidste gang de besøgte Anfield tabte de med 7 mål. Og det var tydeligt de havde lært af det nederlag.

Vi var tandløse og manglede idéer. Vi blev ved med at losse bolden ind i hovedet på Evans og Varane. Man U stod lavt, og havde mange spillere på den sidste tredjedel af banen, og her kom vores fronttrio til kort. Hver gang Diaz eller Salah driblede skulle de forbi 3 mand på et lille areal, og de løb panden mod en mur igen og igen. Dernæst er Szobo en skygge af sig selv, og Trents formdyk fortsætter. Klopp er sammen med spillerne hver evig eneste dag, og han kender dem, hvorfor udtager han dem, når de - for mig at se - se meget trætte ud rent mentalt? Jeg vil gerne have set Elliott fra start. Han er i form, og han er god når modstanderen står lavt.

Selvom det føles som et nederlag, så tabte vi ikke. Vi fik et point med hjem. Der er to positive ting, som vi kan tage med fra kampen; ingen skader og et clean sheet.
Jeg nægter at anerkende, at en manager, der med en af ligaens dyreste trupper vælger at stille sit hold dybt og spille pindsvine/kyllingefodbold, har vundet den taktiske kamp. Det er faktisk omvendt. Det er en absolut falliterklæring. Manu fik et point - men de gjorde ingenting for at gøre sig fortjent til det.

Enig i at vi var ringe, og at vi havde svært ved at åbne deres forsvar. Men vi skaber dog alligevel chancer - til en xG på 2,3. Det er ret højt mod et hold, der pakker sig. De 12 hjørnespark + frisparkene kastede tre mere eller mindre frie hovedstød af sig. På en normal dag vil mindst ét af dem blive sat ind. Men ikke i dag. Vi var ringe og uskarpe - men intet af dette kan tilskrives nogen form for taktisk klogskab fra Ten Hag's side.
[/quote]

Man skal passe lidt på med at summe xG. Ved godt det er almindeligt. Men skyder du 10 skud, med en xG på 0.1 betyder det ikke du med sikkerhed scorer på en af dem. Ligesom sandsynligheden for at slå en sekser med en almindelig terning, på seks slag ej heller er 100%
[/quote]

Helt enig. Dog er det ikke usædvanligt at score væsentlig mere end xG’en sandsynliggør. Pointen var nu også blot at vise, at vi faktisk skabte chancer - selvom vi spillede ringe. Foruden alle de tekniske fejl tog vi konstant forkerte beslutninger. Fx skød vi fra håbløse steder med hovedet under armen - hvilket står lidt i kontrast til fx kampen mod Fulham, hvor vi skød på de rigtige tidspunkter - og med kvalitet.
Min hovedpointe: de udeblivende mål var udelukkende vores egen fejl - det var ikke Manu’s fortjeneste.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » søndag, 17. dec, 2023 21:17

Mysjkin skrev:
søndag, 17. dec, 2023 21:10

vores egen fejl - det var ikke Manu’s fortjeneste.
Helt enig her, vi sjuskede og var for dårlige. Det var en meget sløj indsats. Særligt Szobo burde have en pause, og vide han ikke er garanteret i start 11

Det sagt har vi ingenlunde sprudlet de sidste 3-4 kampe, og før ville det ske vi ikke på magisk vis laver en last minute scoring.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7311
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 17. dec, 2023 22:22

Hamstring injury til Gravenberch, i følge Klopp. Vi bliver mere og mere decimeret for hver kamp, der går.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1406
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af richs » søndag, 17. dec, 2023 22:41

Vi spiller jo sådan set ganske fint , vi har bare et stort problem - vi sparker dem ikke ind.

Vi står vel Ok i forsvaret , men er for løset i vores næstsidst og afsluttende bold - det giver jo ikke mange mål.
Man U vil intet og fik det de kom efter 0-0.

Lidt vildt at vi stadig er med i toppen, for det er ret få kampe i år hvor vi har spiller godt.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 18. dec, 2023 10:35

Det er lidt spøjst, for vores angribere startede jo faktisk sæsonen som lyn og torden. Alle kom på tavlen, og det virkede som om, der var en sindssyg sund konkurrence i toppen, men det er stilnet helt af. Darwin har ikke scoret i PL siden oktober og Gakpo ikke PL siden september. Håber fandeme, de kommer i gang hen over julen. Det skal blive godt at få Jota tilbage.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 18. dec, 2023 10:52

Vi mangler Jota til at fyre op under det hele. Han er virkelig savnet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Bock » mandag, 18. dec, 2023 12:50

Vi er åbenbart lidt dumme herinde på forummet, for såvel DR-Tekst som Tipsbladet, der åbenbart anvender samme nyhedsbureau, beretter om "...en underholdende kamp med masser af chancer".

Besvar