LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold
12
40%
32 - Joel Matip ud i 68. min
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
1
3%
21 - Kostas Tsimikas
1
3%
10 – Mac Allister ud 65. min
2
7%
8 – Dominik Szoboszlai ud 65. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 83. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
1
3%
9 - Darwin Nunez
2
7%
7 - Luis Diaz
1
3%
18 – Cody Gakpo ind 65. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 65. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 68. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind 83. Min
9
30%
 
Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 02. dec, 2023 09:07

Billede
Hvornår: Søndag kl. 15:00
TV: See og Viaplay Streaming Optakt fra kl. 14:00
Sted: Anfield
Dommer: Stuart Attwell VAR: Paul Tierney
Billede
Stuart Atwell er 41 år gammel og kommer fra
Warwicksthire i West Midlands


Indbyrdes statistik:
Billede
Umiddelbart tyder statistikken på et solidt overtag til LIverpool, men ser vi på resultaterne i de sidste 3 kampe, så er der 1 sejr til hvert hold og en uafgjort.

Resultater de sidste 5 kampe
Billede

Samme kamp i sidste sæson, som også var sidste indbyrdes møde, var en sløv affære, som LFC vandt på et tyndt straffespark sat ind af Mo Salah. En kamp, hvor Alisson hev et par gode redninger ud ad ærmet, så kampen kunne snildt have fået et andet udfald. Her er højdepunkterne fra den:
Formbarometer
Billede

Modstanderen: Fulham
Fulham er en London bydel, som ligger Vest for City - nabo-bydelen mod Øst er Chelsea - på den nordlige side af Themsen. Fodboldmæssigt er Fulham en mindre klub, som har oplevet en del "elevator op- og nedture" mellem Premier League og Championsship, som grafikken over ligaplaceringer viser:
Billede

Fulham ejes af den pakistansk-amerikanske forretningsmand Shahid Khan:
Billede
Shahid Khan (th) sammen med sønnen Tony Khan,
som siden 2016 har været sportsdirektør i Fulham FC


Khan købte klubben af Mohammed Al Fayed (Al Fayed familien, hvor sønnen Dodi kærestede med Prinsesse Diana, og begge blev dræbt i trafikulykken i Paris). Khan købte klubben i 2013, og han er aldrig blevet så populær som Al Fayed var. Han har ellers over en 10 årig periode investeret mere end ½ milliard £, altså ca. 4 mia DKK i klubben/truppen, hvilket er dobbelt op på hvad Al Fayed investerede over en 16 årig periode. Klubbens fans er specielt sure over meget høje billetpriser, som er blandt de allerdyreste i PL. Der er også utilfredshed med og anklager om nepotisme over udnævnelsen af Shahid Khans søn Tony Khan som sportsdirektør i 2016. Han er samtidig også involveret i driften af NFL-holdet Jacksonville Jaguars (amerikansk fodbold) samt All Elite Wrestling (AEW), som er noget typisk amerikansk "skuespils-sport PIS"!:
Billede

Ansættelsen af Marco SIlva som manager i 2021, har dog ført Fulham i en sportsligt stabil retning, hvor de måske er ved fast at etablere sig som Premier League midterhold. Truppen tæller en rutineret keeper i Bernd Leno. Willian er deres topscorer med 3 mål i PL, og så tæller truppen også Harry WIlson, som er udviklet på LFC's Academy. Fulham henter flest af deres sejre på hjemmebane:
Billede

Det er dog værd at notere sig, at 43 % af deres udekampe i denne sæson er endt uafgjort:
Billede

Så rigtig meget kommer til at afhænge af, om Liverpool møder fokuserede og kamp-parate op til kampen. Der skal tænding, vilje, gejst og hurtighed i pasningsspillet fra start af til, så kampen ikke kommer til at blive afviklet på Fulhams og Marco Silvas betingelser.

Liverpool
Vi står over for en uge, som kan blive meget afgørende for sæsonen. 3 Premier League kampe inden for 7 dage, hvor LFC er favorit i alle 3:
Billede
Er vi forbi det formdyk / "blip" i koncentrationen, som det virker som om vi altid skal have i en sæson? Har holdet fundet ud af, at der ikke er nemme kampe, hvor sejren kommer af sig selv? Sådan så holdningen ud til at være da vi mødte Luton ude, og nu ligger der 2 udekampe i træk efter forhåbentligt en pligtsejr over Fulham i morgen. Jeg er som altid optimist, og håber det bedste, dog med pessimistens stemme i mit øre også, som hvisker: "Det er typisk i kampe som disse, at det plejer at gå galt!" ..... og pessimisten hvisker videre: "....og så er Alisson ude, så vi kan ikke regne med hans sædvanlige 1-2 mirakler i 1-mod-1 situationer, når vores høje forsvarslinje kikser".

Opstilling
Den gode Caoimhin Kelleher viste dog stabilitet og sikre indgreg i torsdags, men det var godt nok også en gang tyndt østrigsk øl vi var oppe imod. For det tilfældes skyld, at See/Viasats kommentatorer læser med her, så tager vi lige endnu en gang, at "Caoimhin" udtales: quiiwin
4-back kæden er naturligvis (sorry texy): Trent AA på HB og Tsimikas på VB. Centralt er det god, gamle (genkomne?) VVD, men hvem skal være hans makker? Jeg tror at selv Klopp er i tvivl, for både Matip og Konaté har gjort det godt i de sidste kampe. Jeg hælder til, at udskifningen af Konaté allerede i 56. min mod LASK var et tegn om, at Klopp havde set nok godt spil fra ham til, at nu skulle han spares til kampen mod Fulham. Så Konaté som makker til VVD

Midtbanen bliver med Mac Allister på 6'eren, frisk fra hans nok bedste LFC kamp indtil nu: sidste søndag mod MCFC, og selvfølgelig med årets indkøb i Premier League: Szoboszlai som 8'er. Den sidste plads tror - og håber - jeg går til Gravenberch. Han så godt nok ikke så skarp ud LASK, men han er i mine øjne meget mere direkte og hurtig/sikker i omstillingerne, end alternativet Curtis Jones.

Up front: Salah er ét mål fra at have scoret 200 i hans Liverpool tid, og det kommer her mod Fulham. Diaz er lige så sikker på venstreflanken, som Salah er på højre, og det er kun helt på toppen, at der kan være tvivl. Nunez eller Gakpo? Jeg kan se for og imod begge to. Personligt er jeg en stor fan af Gakpos intelligente deltagelse i spillet, og Firmino'ske falden ned på midtbanen i det opbyggende spil, men Kaos-Nunez kan også noget, og vi skal jo have ham i gang. Jeg tror Klopp vælger Nunez, så min forventede opstilling ser sådan her ud:
Billede

Det kan dog ligeså vel blive Matip isf Konaté, Curtis Jones isf Gravenberch og Gakpo isf Nunez.

Hvad siger I? .....og hvad forventer I af kampen?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 02. dec, 2023 13:16

Når Fulham rammer dagen, så kan de spille virkelig god fodbold. Det er dog heldigvis sjældent at modstander-hold rammer deres allerbedste niveau på Anfield. Det betyder bare som oftest noget, at være på hjemmebane.

Fulham har deres i mine øjne bedste spiller, Palhinha, tilbage fra karantæne. Han bliver vigtig for dem i forsøget på at hive en uafgjort. Jeg skriver uafgjort, fordi Fulham i mine øjne ikke har den fart og den angriber det kræver, hvis de skulle hente en sejr på Anfield. Men kæmpe anti-jinx herfra, for hver gang jeg tror, at skal spille en kamp, hvor udfaldet bliver en pligtsejr (Luton), så sker det ikke. Så vi taber til det pishold....

Netop fordi deres forreste ikke er de hurtigste, ville jeg bruge Matip fra start. Det giver vores offensiv en ekstra dimension imod kompakte hold, når Van Dijk og Matip af og til bryder kæderne. Og Matip gør det bare lidt oftere.

Med Gomez på HB har vi en spiller til at dække af, når Matip er på raid. Derudover har vi i Gomez også en spiller, der oftere agerer kantspiller (som Trent gjorde før i tiden). Det giver bredde, mulighed for indlæg til Nunez, og rum til Salah lidt tættere på mål. Og vigtigst af alt, så vil det betyde, at vores bedste midtbanespiller kommer til at spille på midtbanen! (Sorry Cynwal. Klopp vågner i denne weekend).

Kelleher
Gomez Matip VVD Kostas
Szobo Trent Gravenberch
Salah Nunez Diaz

Her helt glemt at rose Gravenberch, som jeg mener har spillet sig langt foran Jones i køen. Han har et fedt drive med bolden og udviser generelt stor kreativitet. Han er i mine øjne (når nu vi får Trent ind på 6eren) helt lige med Macca i kampen om 8er pladsen.
Kloppite

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » søndag, 03. dec, 2023 10:35

Du bliver jo ved Texy ;-)

Trent skal ikke spille den 6’er - hans defensive koncentrationsevne vil bare blive udstillet endnu mere end den gør på backen. Lad ham nu bare blive på højre back, og så trække ind i banen…

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 03. dec, 2023 11:06

pingel skrev:
søndag, 03. dec, 2023 10:35
Du bliver jo ved Texy ;-)

Trent skal ikke spille den 6’er - hans defensive koncentrationsevne vil bare blive udstillet endnu mere end den gør på backen. Lad ham nu bare blive på højre back, og så trække ind i banen…
1: Nu er det jo blevet min kæphest :lol:

2: Jeg mener det dog helt oprigtigt. Jeg ser ham, som en af de meget få spillere med potentiale til at rivalisere Bellingham om, hvem der er bedst på midtbanen. Det er navne som De Bruyne, Rodri, Guimaraes, Pedri og Gavi, jeg tænker på. Alle forskellig typer og spillere. Men alle midtbanespillere. Trent ligner for mig en spiller med hele pakken.

3: Jeg forstår godt bekymringen om defensiv koncentrationsevne. Men jeg køber den ikke selv. For det første er Trent lidt bedre defensivt end vi fans giver ham kredit for, og meget bedre end medierne giver ham kredit for. Han er faktisk nok også en lille smule hurtigere, end vi giver ham kredit for. Men det er nok fordi, han lader til at være mere motiveret til at lave højintense sprints i fremadrettede løb.

Får han lov at spille 6eren, fjerner man en masse af de defensive bekymringer. Man fjerner ikke de defensive opgaver. De er en kæmpe del af, at spille 6er. Men Trent har aldrig været doven. Han har sæson efter sæson dækket højre side fra vores baglinje til deres. Men på 6eren står der en høj bagkæde bag ham, hvilket ikke efterlader meget rum til lynhurtige spillere, der skal forbi ham. Han er dermed ikke sidste led, når det lykkes modstanderne at sætte ham. Samtidig er det heller ikke længere hans opgave, at dække det bagerste område, når modstanderne angriber i vores venstre side og slår indlæg imod bagerste stolpe, hvilket i min optik er hans nok største svaghed. Og reelt er det nok en af Gomez' styrker. Ved at rykke Trent ind på 6eren kan vi altså (i min optik) befri ham for hans største svagheder, mens han i endnu højere grad vil skulle bruges til det, der er hans absolutte styrke. Playmaker-spillet. Jeg kan ikke tænke på mange andre spillere, der kan slå bolde som Trent.

Det paradoksale ved min lange tale her om, at Trent vil være den perfekte 6er for os er, at jeg betragter ham som lige så perfekt til 8eren. Og det er det jeg mener med, at han har hele pakken.

4: Af uransagelige årsager lader det til, at Southgate har fået øjnene op for dette. Det overrasker mig, fordi jeg dælme ikke har været imponeret over, hvad Southgate har fået ud at sit verdensklasse spillermateriale. EM er dog langt væk, så det kan da godt være, at vi skal ind i næste sæson, før Klopp har set Trent nok i aktion på midten til at blive omvendt. Men jeg håber på her og nu. For det er her og nu, at vi har en 6er udfordring, der skal adresseres. Og Macca er altså ikke svaret.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 11:35

Jeg tror mere på Trent som 8'er, og så Bajcetic - hvis han nogensinde kommer i gang igen - på 6'eren
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 03. dec, 2023 11:53

Cynwal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 11:35
Jeg tror mere på Trent som 8'er, og så Bajcetic - hvis han nogensinde kommer i gang igen - på 6'eren
Jeg er også alvorligt bekymret for Bajcetic.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 03. dec, 2023 13:26

Cynwal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 11:35
Jeg tror mere på Trent som 8'er, og så Bajcetic - hvis han nogensinde kommer i gang igen - på 6'eren
Ligesom Drejer, er jeg også voldsomt bekymret fro Bajcetic, fordi jeg også anser ham for et giga talent. Håber, at han dukker helt frisk op i næste uge. Så spiller vi ham 6er, Trent 8er og Szobo RW, når Salah er til AFCON i januar...
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 14:46

Du fik ret med Matip, texy, jeg ramte Trent ;)....og resten
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Junte » søndag, 03. dec, 2023 15:01

Cynwal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 14:46
Du fik ret med Matip, texy, jeg ramte Trent ;)....og resten
Du skrev jo også det lige så godt kunne blive Matip - så næsten spot on 8-)

Disse kampe kan let blive bøvlede(hvis noget ord afslører ens landsdel er det vel dette) men håber der kan slippes lidt speeder hurtigt i anden halveg, og man ikke skal sidde på kanten af sofaen

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 15:21

FÅÅÅÅRRRRKKKKK en frisparks-kasse af Trent :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 03. dec, 2023 15:21

Bum
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 03. dec, 2023 15:22

Shit en banger
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 03. dec, 2023 15:26

Suk
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. dec, 2023 15:28

Mysjkin skrev:
søndag, 03. dec, 2023 15:26
Suk
Ja - Harry Wilson vil åbenbart også lege med, når nu der er så piv-åbent i højresiden
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » søndag, 03. dec, 2023 15:32

Cynwal skrev:
søndag, 03. dec, 2023 15:28
Mysjkin skrev:
søndag, 03. dec, 2023 15:26
Suk
Ja - Harry Wilson vil åbenbart også lege med, når nu der er så piv-åbent i højresiden
Særlig træls er det når det er første gang de er i nærheden af vores mål. Det er irriterende når vi puster og pruster for at få scoret og vores modstander scorer nærmest ud af ingenting.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar