LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
5
15%
2 - Joe Gomez
5
15%
5 - Ibrahima Konaté ud i 56. min
1
3%
78 - Jarell Quansah
5
15%
21 – Kostas Tsimikas ud i 81. min
2
6%
3 – Wataru Endo
1
3%
19 - Harvey Elliott
2
6%
38 – Ryan Gravenberch ud i 81. min
1
3%
11 - Mohamed Salah ud 56. min
3
9%
18 – Cody Gakpo
6
18%
7 - Luis Diaz ud i 56. min
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ind 56. min
0
Ingen stemmer
27 - Darwin Nunez ind 56. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind 56. min.
0
Ingen stemmer
44 – Luke Chambers ind i 81. min.
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 81.min
1
3%
 
Afgivne stemmer: 33

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 28. nov, 2023 16:45

Billede
Hvornår: Torsdag den 30. november kl. 21:00
TV: TV2 Sport og stream på TV2 Play - "Optakt" starter 20:55
Sted: Anfield
Dommer: Urs Schnyder VAR: Marco Fritz (Tyskland)
Billede
Dommer Urs Schnyder, som ligesom resten af Dommerkvartetten
er fra Schweiz, er 37 år og har været FIFA dommer siden 2018


"JUBIII - Så er der TORSDAGSBOLD" kan jeg sige med samme stemmeføring, som Klopp der sagde:
"I love saturday 12:30 kick offs" .....men vi skal jo til det. Stillingen i puljen ser sådan her ud:
Billede

...og stillingen er et produkt af disse resultater:
Billede

Det er jo tydeligt, at den uengagerede indsats sidst mod Toulouse, irriterende nok har nødvendiggjort, at nu skal vi have et resultat for at sikre 1. pladsen i puljen, som kan være medvirkende til en bedre lodtrækning, når Cup delen af turneringen begynder. ....og så kan jeg stadig ikke se, at det er tydeligt, at Mac Allister rør bolden med armen oppe ved midterlinjen, 10-15 spilsituationer før Quansah udligner til 3-3. Blot for at få sit første mål annulleret, så kampen endte 2-3 mod Toulouse.

Modstanderen LASK
Vores modstander LASK blev præsenteret i kamptråden inden første møde, som LFC vandt på udebane 3-1, men fik du ikke læst dette, så er her lidt om deres historie mm:
LASK - LFC (Europa League) >> Kamptråden skrev: Modstanderen – LASK
LASK Linz vækker minder om gamle Toto cup tipskuponer, men klubben fra Østrigs 3. største by Linz, slettede officielt bynavnet i klubbens navn, så den nu slet og ret hedder: LASK. Det er forbogstaverne fra Linzer Athletik Sport Klub. Klubben er stiftet i 1908 og i 1965 blev de den første klub uden for Wien til at vinde det østrigske mesterskab. Klubben har flere gange været tæt på konkurs, men blev i 2013, igen på fallittens rand, overtaget af en række lokale virksomheder under navnet ”Freunde des LASK GmbH” (”Venner af LASK” og GmbH er på tysk den selskabsform, som svarer til ApS på dansk). Med nye ejere, rykkede LASK i sommeren 2017 op i den østrigske Bundesliga, og der har de været siden. En Bundesliga, som er totalt domineret af Red Bull Salzburg, som har været mester i alle sæsoner siden 2013. I sidste sæson sluttede LASK på 3. pladsen, hvilket gav adgang til en kvalifikationskamp om Europa League gruppespil. LASK trak de bosniske mestre Zrinjski, og gik videre med 2-1 sejr hjemme og 1-1 ude. I foråret 2023 fik LASK ny hjemmebane, da Raiffeisen Arena blev indviet. Et topmoderne stadion med plads til 19.080 tilskuere, og med UEFA kategori 4 godkendelse, dvs. godkendt til og med Champions League semifinaler.
LASK ligger pt på en 3. plads med 14 point efter 7 kampe, som har resulteret i 4 sejre, 2 nederlag og 1 uafgjort. I deres sidste kamp, som ligesom LFC var lørdag, vandt LASK ude med 3-1 over SK Austria Klagenfurt, som ligger nr. 4 i tabellen. På UEFA’s rangliste over klubfodbold, ligger Østrig på en 11. plads, lige efter Skotland, og lige foran Schweiz, Serbien og med Danmark på 14. pladsen. Så en hurtig sammenligning kan være, at der venter Liverpool en modstander på niveau med AGF eller FC Midtjylland. Det er første gang nogensinde, at de to klubber skal mødes.

LASK ligger stadig på 3. pladsen i den Østrigske Bundesliga;
Billede

Liverpool
Jeg har svært ved at se Klopp bringe de helt store kanoner i spil til denne kamp, og der SKAL være plads til at hvile nogle stamspillere. Den første er Alisson, hvor der endnu ikke er meldt noget ud om, hvor alvorligt hans "fiber" er. Så Caoimhin Kelleher på kassen fra start.

4-back linjen: Starter med Gomez på HB, så han får lidt kamptræning. Det må også være tid for Quansah at få lidt spilletid, og det samme gælder for Konaté. På VB kan Luke Chambers få en kamp mere. Han fik 67 minutter i første kamp mod Toulouse, og gjorde det udmærket, så lad ham smage noget mere på rigtig seniorbold, så vi ikke er lige så tyndt besat i truppen på VB. Det gør sgu ondt at Robbo er langtidsskadet.

Midtbanen: Der må blive spilletid til Wataru Endo på 6ëren. Mod LASK går det nok også knap så hurtigt som i PL; hvor han i mine øjne ser lidt langsom ud i tanke og handling. De to andre bør i mine øjne være Harveh Elliot og Curtis Jones.

Angreb: Mo Salah skal nå at holde lidt pause, så enter Ben Doak. Cody Gakpo kan også godt tåle en kamp fra start, og det samme kan Luis Diaz.

Så mit forslag til holdet ser sådan ud:
Billede

På et udsolgt Anfield - under the floodlights on a European night - bør vi kunne slå LASK, som vi forholdsvis enkelt slog 3-1 i den første kamp.

Men hvad siger I........?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Junte » onsdag, 29. nov, 2023 07:23

Jeg køber gerne den opstilling, men tror Graven er i spil til 3/4 kamp.
Det helt store minus i denne opstilling, er manglen på naturlige ledere. Jeg har svært ved at se hvem der skal gå forrest og få de andre sparket bagi, hvis(når) det igen bliver energiforladt og det ligner modstanderne vil det mere.
Det er faktisk her jeg synes vi har den største udfordring i år - når boblerne skal på banen, mangler vi en Milner, Henderson eller Fabinho til at råbe de andre op. Det er mange ledere at miste på en gang.
Uanset så smadrer vi det pishold

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af texy » onsdag, 29. nov, 2023 23:20

Junte skrev:
onsdag, 29. nov, 2023 07:23
Jeg køber gerne den opstilling, men tror Graven er i spil til 3/4 kamp.
Det helt store minus i denne opstilling, er manglen på naturlige ledere. Jeg har svært ved at se hvem der skal gå forrest og få de andre sparket bagi, hvis(når) det igen bliver energiforladt og det ligner modstanderne vil det mere.
Det er faktisk her jeg synes vi har den største udfordring i år - når boblerne skal på banen, mangler vi en Milner, Henderson eller Fabinho til at råbe de andre op. Det er mange ledere at miste på en gang.
Uanset så smadrer vi det pishold
Det synes jeg faktisk er en ret god pointe.

Så Endo på bænken. Og Trent ind på 6eren. Ja tak. Gør mig nu glad.
Kloppite

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Bock » torsdag, 30. nov, 2023 12:57

Enig i ovenstående. Med tanke på hvordan det gik i det første opgør, synes betragtningen relevant: I første opgør spillede vi en dårlig 1. halvleg, hvor vi kom bagud. I 2. sendte vi de voksne på banen, og det blev en anden kamp. Godt nok er vi nu på hjemmebane, men dette er noget i retning af "once in a lifetime" for LASK. Bayern oplevede i går, hvordan det det kan gå, selvom omstændighederne var anderledes (pro et contra opvejer dog nogenlunde hinanden). Summa summarum: Det er fandens risikabelt, at stille op med så mange reserver i en kamp for førstepladsen.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2023 15:55

Jeg forstår til fulde jeres bekymringer, mht knap så meget rutine og lederskab på banen.
På den anden side, så har jeg også blikket stift rettet mod PL, hvor der bare skal 3 point på kontoen, næste: 3 point på kontoen, næste: 3 point på kontoen.......... og nu blev vi pludselig ramt af fiber/muskel skader til Alison og Jota.

Vi er simpelthen nødt til at rotere. Jeg vil mene, at en midtbane med Endo - Curtis - Elliot bør kunne kLASKe østrigernes midtbane, og samtidig kan Gomez-Konaté-Quansah-Chambers godt lukke af bagtil.
December begynder i morgen, og der skal Liverpool spille ialt 8 kampe!
Billede
Billede
Det er ligetil at blive helt forpustet bare ved at læse listen
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Junte » torsdag, 30. nov, 2023 16:48

Der skal vel heller ikke så meget til at blive forpustet længere. Bare det at tage strømper på, eller binde sine sko……….

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 30. nov, 2023 20:26

@Junte
Det er ikke pænt af dig at antyde at Cynwal er halvgammel og i dårlig form. Det er ikke sandt. Det har de bekræftet i swingerklubben.

Cynwal ramte 8 af 11. Det er talenterne Doak og Chambers der ikke er plads til - samt Jones. Håber Salah kun behøver at spille en time og at Gordon, Bradley og Chambers går spilletid.

Kampen skal i hvert fald vindes, så vi kan stille med rent reservehold i sidste gruppekamp.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2023 20:50

Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2023 20:53

Mysjkin skrev:
torsdag, 30. nov, 2023 20:26
Håber Salah kun behøver at spille en time og at Gordon, Bradley og Chambers går spilletid.

Kampen skal i hvert fald vindes, så vi kan stille med rent reservehold i sidste gruppekamp.
Salah er åbenbart lykkedes med at overbevise Klopp om, at han kun bliver skadet, når Sergio Ramos er på modstandernes hold.

...og lige præcis vigtigt med fuldt reservehold mod Union Saint-Gilloise i sidste puljekamp, da scum venter søndagen efter.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2023 21:07

"....en kamp der er åbnet i een stor åbning....."
Det SAGDE han.... :shock: kommentatoren
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2023 21:12

Lucho med LÅGET!!!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2023 21:15

Junte skrev:
onsdag, 29. nov, 2023 07:23
Jeg køber gerne den opstilling, men tror Graven er i spil til 3/4 kamp.
Uanset så smadrer vi det pishold
Det fik ret i Gravenberch - Håber du også får ret med den sidste del.
Det tyder det på med 2-0 efter et kvarter!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af VanDjik4 » torsdag, 30. nov, 2023 21:24

Er Lask Linz niveau på højde med top-3 i Superligaen eller endnu lavere? De er dæleme helt væk på månen… ;) Salah spiser dem jo, assist og mål iaften giver da også selvtillid.

1 eller 2 klasser bedre, ifølge kommentatoren. Spot on :alcohol:

Lad os få en Europærisk 6-0 tennis cifre, så moses der videre søndag, hvor Fulham venter (De er helt væk efter Mitrovic tog hans ting i klubben)

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 30. nov, 2023 21:32

Det er ren indianer fodbold det her lad os håbe vi lukker den hurtigt og undgår skader.
YNWA

Junte
Indlæg: 156
Tilmeldt: mandag, 22. jul, 2019 01:00

Re: LFC - LASK >> Kamptråden Europa League

Indlæg af Junte » torsdag, 30. nov, 2023 21:33

Der er mange positive takter i starten af kampen.
Særligt Salah er fremragende.
Elliott laver også nogle fortrinlige dybeløb, hvor han bryder kæderne.
Håber Gakpo får lidt medgang i målet, han ser utroligt rusten ud i boldomgangen.
Endo må dog godt komme i gear, det er trods alt ikke verdensstjerner man møder. Kan godt blive lidt generelt urolig over hans niveau, når han laver de fejl han laver i dagens tempo.

Besvar