Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
11
33%
32 - Joel Matip
5
15%
4 - Virgil Van Dijk
11
33%
21 - Kostas Tsimikas
2
6%
10 – Mac Allister ud 85. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud 73. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud 54. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ud 85. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud 54. min.
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberchind 54. min
4
12%
7 - Luis Diaz ind 54. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind 73. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 85. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind 85. Min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 33

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. nov, 2023 14:05

Søndag den 25. november på Etihad Stadium:
Billede
TV: TV3 + og Optakt starter allerede kl.: 12:30
Dommer: Chris Kavanagh VAR: Stuart Attwell
Så det blev ikke Michael Oliver, som jeg havde håbet på, da han åbenbart er givet en friweekend, og ikke skal dømme nogen PL-kampe denne weekend.

Indbyrdes statistik
Billede
Statistisk i Prem. League tiden har LIverpool et klart overtag, men det billede har ændret sig siden Manchester Cheaty begyndte at koge regnskabsbøgerne, og UAE pumpede petrodollars ad libitum ind i klubben, i et tempo som fik Roman Abramovich til at ligne en insolvent hjemløs. Lad os bare tage den debat allerede nu. Manchester City og deres ejere UAE (United Arab Emirates) er det største nederlag for UEFA's FFP.

Manchester City fans klynger sig til narrativet, at Man City er uskyldige, fordi de ikke blev dømt. Det er et narrativ på højde med Trumps påstande om, at han vandt præsidentvalget i 2020 mod Joe Biden. Here's why (i et forsøg på at gøre det kort fortalt):

Manchester City (MCFC) BLEV DØMT til karantæne i 2 år fra UEFA's turneringer. Dette ankede MCFC til CAS (Den internationale sportsdomstol). I CAS udvælges 3 domsmænd, hvor de to vælges af hver af de to parter - i dette tilfælde Uefa og Man City - og den sidste domsmand udpeges som værende neutral. I dette tilfælde lykkedes det dog MCFC at påvirke CAS til, at man valgte deres forslag til den "neutrale" domsmand. Det var den portugisiske advokat Rui Botica Santos, som bl.a. er en internationalt anerkendt advokat inden oliebranchen, som UAE er en vægtig del af.

Generelt er kravet til CAS domsmænd, at de skal fremstå neutrale, også dem, som parterne udpeger som "deres", hvilket i høj grad kan betvivles, når det kommer til den domsmand som Man City udpegede som deres valg. Det var Andrew McDougall QC fra advokatfirmaet White and Case. McDougall var ansvarlig for White and Case's aktiviteter i Europa, Mellemøste og Afrika, fra 2016 til 2018, herunder deres kontor i Abu Dabi, som er hovedbyen i UAE. De tre domsmænd når frem til, at det faktisk er bevist, at UAE gennem deres selskab Abu Dabi United Group-ADUG, som står som ejere af Manchester City, at en sponsoraftale med teleselskabet Etisalat, var fiktiv og kontrakten var i 2015 baguddateret til at være gældende fra 2012.

De 3 domsmænd - med stemmerne 2-1 - fandt dog, at denne sag var forældet, da de tilbagedaterede "forbrydelsen" til at være sket i 2014, hvilket lige faldt uden for UEFA's regler om 5 års forældelsesfrist. Der blev også fremlagt beviser for, at Etihad's sponsorkontrakt for hovedpartens skyld var blevet betalt af ADUG. Bevisførelsen for dette var mails fra det såkaldte "Fodboldleaks". MCFC hævdede, at disse mails var stjålne, og således ikke kunne bruges som dokumentation. De havde imidlertid også nægtet, at samarbejde med UEFA og CAS ved at udlevere alle deres mails, for kontrol af ægtheden af de leakede mails. Disse mails var intern korrespondance fra Chief Financial Officer Jorge Chumillas til Simon Pearce, en Senior Executive hos Man City, bl.a. vedhæftet kopi af faktura på £ 8 mill., og beskrivelse af, at de resterende £ 59,5 mill. (differencen op til det bogførte beløb for Etihad sponsoratet) blev overført direkte fra ADUG.

Simon Pearce vidnede imidlertid og oplyste, at Manchester City's CFO - Jorge Chumillas - ikke vidste, hvad han havde med at gøre, og at han (Simon Pearce) kunne forsikre om, at der ikke var modtaget midler direkte fra ADUG. LIgeledes havde Sheik Mansour (ejer af ADUG som ejer Manchester City) skriftligt forsikret CAS domstolen om, at der ikke var tilført direkte midler fra ADUG til Manchester City. Simon Pearce sidder også i bestyrelsen i Ethara, som er et nyligt dannet selskab ved sammenlægning af to ledende Abu Dhabi selskaber: Flash Entertainment og Abu Dhabi Motorsports Management (ADMM).
Billede
Sheik Mansour's skriftlige vidneudtalelse: "I have not authorised ADUG to make any payments to Etihad, Etisalat or any of their affiliates in relation to their sponsorship of MCFC.” Bemærk, at med denne udtalelse bevidner han blot, at han ikke har godkendt nogen overførlser. De kan således sagtens være foretaget. ....eller de kan være blevet overført fra en anden del af Kongefamilien. Det er jo en stor familie, som alle sammen svømmer i umådelig rigdom.

Disse vidnesbyrd troede UEFA's udpegede domsmand, den tyske Juraprofessor Ulrich Haas, ikke på, Man C's udpegede opmand Andrew McDougall samt Man C's foreslåede "neutrale" domsmand Rui Botica Santos (Olie-Advokaten) valgte at tro på vidneudtalelserne, hvorfor CAS med stemmerne 2-1 frafaldt dommen om 2 års udelukkelse fra UEFA turneringer. Stemmen imod var Ulrich Haas. De valgte i stedet for, at nedskrive den idømte bøde på € 30 mill til € 10 mill. for ikke at have samarbejdet med UEFA omkring udlevering af deres mail.

Summa-Summarum MCFC er blevet dømt for overtrædelse af UEFA's FFP regler, men straffen for Etisalat-delen bortfaldt, fordi den blev erklæret forældet, og MCFC blev stadigvæk dømt til at betale en bøde på € 10 mill, hvilket dog for dem svarer til, hvis vi andre får en kommunal P-bøde på kr. 530,-

Men i lyset af ovenstående: Er der så overhovedet håb om, at FA vil dømme anderledes end slatne, korrupte UEFA, som klart er blevet manipuleret til/følt sig presset til, at følge MCFC's forslag til "neutral domsmand" JA! Der er stor grund til at håbe på en anderledes holdning og attityde fra FA's side af.

For det første er anklagen bygget op omkring 115 konkrete overtrædelser af FA's finacielle regulativer. Det virker således langt mere gennem-bearbejdet og udførligt i selve sagsanlægget.

For det andet, så har FA IKKE en forældelsesfrist - som UEFA's femårige forældelsesfrist - og det betyder, at Etisalat anklagen, som CAS fandt påvist men frafaldt grundet forældelse, skal bedømmes som en del af anklagerne. Men desværre lyder prognoserne på, at vi nok skal ind i 2025, inden der nogensinde falder dom i sagen.

De sidste 5 indbyrdes opgør:
Billede

Sidste opgør imellem de to hold var også på Etihad - ligesom kampen på søndag - men det er ikke een, som LFC tænker tilbage på med glæde. Trods et tidligt føringsmål ved Mo Salah, så blev LFC efterfølgende nedspillet af primært Kevin De Bruyne og Jack Grealish, som var i super spillehumør. Vi kan så glæde os over, at De Bruyne ikke er med på søndag. Du kan få opgøret genopfrisket her, idet jeg undksylder for at det er med Manchester City kommentator. Men MCFC blokerer ikke deres youtube videoer for 3.-parts visninger ligesom LFC gør:
Sæsonen før, var det et meget mere tæt opgør, hvor MCFC og LFC lå og kæmpede om mesterskabet. VInderen af det opgør ville være tæt på mesterskabet, men kampen endte salomonisk 2-2. Se højdepunkterne her.
Samme forår (2022) som ovenstående opgør, mødte vi også MCFC på Wembley i FA'cuå'ens semifinale. En kamp, som hvis City fans genser den, vil de glæde sig over, at Sadio Mané ikke mere er på LIverpools hold. Se højdepunkterne fra Wembley kampen her:
Formbarometer
Billede
MCFC's sidste PL kamp viser, at de altså er til at snakke med i denne her sæson. 4 mål scoret af ellers rimeligt harmløse Chelsea, men det var måske kampen, som vender det for Pochettiono & Co? I siste kamp revancherede LFC sig for koncentrations/motivations-blippet mod Fulham, og om ikke andet, så plejer en kamp mod Guardiolas udvalgte nok at kunne motivere Liverpool til at yde deres bedste. ......hvis altså bare ikke der kommer for mange småskadede og rejsetrætte spillere hjem fra landsholdskampe.

Det er ikke alene nr. 1 og 2 i Premier League, som mødes. Det er også nr. 1 og 2 på topscorerlisten, som mødes:
Billede
Den prepubertære norske jänta fører knebent. TIl dato har Haaland imidlertid scoret 0 mål som i "ZERO-SIP-NOTHING" mod Liverpool, mens Mo Salah har scoret i alt 9 mål (+ 4 assists) mod Man City.

Manchester City
Hvad siger de danske MCFC fans inden kampen? Hmm.. der er hele 3 opslag på deres Facebook side, hvor deres kampoplæg består af et link til Bold.dk's oplæg på kampen. Men de mangler ikke selvtillid:
Billede
...og så er det da imponerende, at man flasher sin egen "plastic-fan" uvidenhed ved at skrive, at Kevin De Bruyne er klar til kampen. Sådan en gang medløber fans!

At De Bruyne ikke er klar til kampen, ser jeg som Liverpools største chance. MCFC har ikke den samme uovervindelighed over sig pt, hvilket i høj grad må tilskrives at de mangler styrmanden. En række optaktsprogrammer på diverse engelske TV-kanaler har også boret i, at MCFC's venstre side i defensiven endnu ikke er på niveau med resten af holdet, og det er jo dejligt at høre, når evigt scorende Salah huserer primært i det område. Ellers forventer jeg, at Haaland og øvrige, som har siddet over i landskampe p.gr.a. skader bliver klar. Guardiola har adapteret Mr. Fergusons gamle uskik med at spillere er skadet op landskampspauser. På Manchester Evening News web er der her til morgen stort set concensus om, at Guardiola vil stille sådan her op:
Billede
Altså Grealish isf Doku, da de ser Grealish som mere organiseret mens Doku beskrives som kaos-spiller. MEN.....Pep har jo før overanalyseret en kamp i smadder, så det kan jo være Grealish skal spille venstre back med Doku foran sig, for at udnytte tomrummene, når TAA går centralt i banen. Nå, spøg til side, jeg tror ovenstående er sådan Pep stiller op.

Liverpool
De gode nyheder er, at ingen er kommet tilbage med skader fra landskampe, og at Klopp nu udtaler:
I love 12:30 kick off

Jeg er med på, at det var en sarkastisk joke, og hvordan Klopp stiller op, har meget at gøre med hvor godt han tror det sydamerikanske kontingent af spillere når at aklimatisere sig. Alle er dog kommet tilbage i god form og med gode resultater og selvtillid i tanken, så det tror jeg bliver afgørende for Klopp.

Okay - Alisson kommer ikke tilbage ridende på en bølge af selvtillid efter 2 nederlag til Brasilien, men har er ikke Verdens Bedste Målmand for ingenting, og han skal nok være klar som han plejer, så jeg er helt tryg.

Forsvaret: Sorry texy, men TAA kommer til at spille HB i sin sædvanlige inverted role. VB bliver Tsimikas i mangel af bedre. VVD er selvfølgelig sikker, og jeg håber han vælger shorts med en stor nok lomme, så den præpubertære jänta kan puttes derned, så "hun" forbliver på nul scoringer mod LIverpool. VVD's makker? Hmm.... Matip har spillet godt på det sidste, men Konaté er væsentligt hurtigere, og kan nemmere sideforskyde for at lukke hullet bag TAA, så jeg går med Konaté.

Midtbanen: Macca er til rådighed igen, så Klopp holder fast i at spille ham som 6'er. Alternativet er Endo, men han er ikke nær så sikker i at levere hurtigt, fremadrettet spil ved bolderobringer, som nok er der hvor vi skal ramme MCFC. Det kræver selvfølgelig, at Mac Allister ikke er smadret af jetlag, men det er der forhåbentlig et kompetent backroom, som har arbejdet på at minimere, da man nu er blevet opmærksom på at Macca lader til at være udsat. På højre midtbane skal Szoboszlai finde huller i MCFC's venstre side sammen med Salah, og så tror jeg altså at Gravenberch har bidt sig fast som en mere direkte spiller frem ad banen, frem for Curtis Jones, som stadig har mange berøringer og driblinger, ofte ud i ingenting.

Up front: Mo Serial Killer Salah selvfølgelig. Han scorer (næsten) altid mod MCFC, og så skal han lave assists til Nunez. For jeg tror Nunez får lov til at udforske sin selvtillid efter at have tanket fuldt op med selvtillid i Uruguays landskampe. På venstresiden tror jeg Jota får tilliden fra Klopp, da han vil være bedre til at arbejde baglæns, og være med til at dække af for den åbenlyse sårbarhed i LFC's venstre forsvarsside.

Så holdet kommer til at se sådan her ud, når jeg prøver at gætte hvad Klopp gør:
Billede

Det korte af det lange er, at jeg ser fortrøstningsfuldt frem til kampen. Liverpools udebaneresultater har ikke været prangende, men den spillemæssige mini-krise har virket til at dreje sig om motivering og koncentration. Mod Guardiolas udvalgte bør alle mand være klar til at kæmpe for Klubben (Gud), Klopp (Kongen) og Fans'ene (Fædrelandet), så jeg tror på point, uden at jeg dog på nogen måde skal slås i hartkorn med arrogante plasticfans fra den blå side af Manchester.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7304
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 19. nov, 2023 14:53

Cynwal skrev:
søndag, 19. nov, 2023 14:05
Men i lyset af ovenstående: Er der så overhovedet håb om, at FA vil dømme anderledes end slatne, korrupte UEFA, som klart er blevet manipuleret til/følt sig presset til, at følge MCFC's forslag til "neutral domsmand" JA! Der er stor grund til at håbe på en anderledes holdning og attityde fra FA's side af.
Jeg har desværre min tvivl, selvom det er grænsende til harmdirrende læsning at læse din opsummering af korruption foran alles øjne. Deres fanbase, som kun eksisterer på sociale medier, er ulidelig i den sammenhæng.

Der hvor jeg frygter, at vi ikke vil se retfærdighed ske fyldest er, at jeg frygter det kan ende med at have geopolitisk interesse for UK og deres samarbejde med UAE. Hvis det ender sådan, så bliver udfaldet et, hvor man bedst beskytter samarbejdet og relationen til UAE. Sker det, så bliver fodbold og retfærdighed desværre sekundært.

Hvad der omvendt taler for et lille og meget spinkelt håb om retfærdighed, er strafudmålingen til Everton. Den har sat præcedens for, hvordan klubber fremadrettet bør straffes og Everton har også udtalt, at de vil holde nøje øje med fremtidige strafudmålinger til andre klubber. Her taler de selvfølgelig om Manchester City og Chelsea, der begge har korruperet sporten på et sådant plan, hvor de ikke blot skal kendes skyldige for snyd, men også bør sagssøges for alt, hvad de ejer af de andre klubber, i såvel ligaen som i Europa.

Håbet er altid lyserødt, men jeg frygter desværre, at der er folk med andre interesser, som vil gøre alt for ikke at skade deres relation til UAE. Falder der ikke nogen straf til Manchester City, så håber jeg, at de andre Premier League klubber skrider til handling og nægter at spille så længe Manchester City stadig går ustraffet. Det er tydeligt for alle, at de har snydt og bedraget på et himmelråbende højt og åbenlyst plan.

At vi tilmed skal bildes ind, at Manchester City er uskylden selv, når de har nægtet at samarbejde med UEFA og Premier League, det er til gengæld urkomisk og klassisk en klub, der ikke skyer nogle midler. Se blot på måden, hvorpå de faker skader til deres spillere på landsholdstur, som så på mirakuløsvis er klar til weekendens kamp.

Det er verdens med afstand mest ulækre fodboldklub, selvom Newcastle er ved at give dem kamp til hårene.

VI SMADRER DET PIS HOLD!
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

VanDjik4
Indlæg: 319
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 20. nov, 2023 13:25

Kæmpe kamp efter en gang blandet bolsjer- (Landsholds) kampe.

Lad os få sat punktum, på hvem det bedste hold er i England pt, Er det Man City (som ifølge eksperterne og bettingfirmaer stemmer for) , eller skal Liverpool FC smadre de små blå klamme fans, der praler med; City ligger nr1 og vinder ALT p.t “Citat min nabo”—- Lad Salah vise at han er meget bedre end Erland Haalands hold som har brugt flere milliarder og ingen straf på noget ulovligt. OG Everton har fået points straf 10.0 og Man City slipper for Peanut i 2020.

btw Salah kan ikke erstattes, som han spiller denne sæson. Hvis man ikke vil høste Mbappe i PSG fra næste sæson. (Jeg håber, dog selvom folk ser LFC urealistisk køb) Alt kan dog købes for penge, hvis man er Gourdiola….

Tipper 2-2 til lørdagens kamp, måske 1-2 til LFC i en sand gyser:-)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 21. nov, 2023 07:25

Lidt om hvorfor det varer så lang tid med FA's sag mod Manchester City, i forhold til at Evertons sag allerede er afsluttet.


Må indrømme, at jeg synes rigtig godt om Gary Lineker som reporter, eller hvad man nu skal kalde ham.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3081
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 21. nov, 2023 08:17

Cynwal skrev:Lidt om hvorfor det varer så lang tid med FA's sag mod Manchester City, i forhold til at Evertons sag allerede er afsluttet.


Må indrømme, at jeg synes rigtig godt om Gary Lineker som reporter, eller hvad man nu skal kalde ham.
Kan du copy/paste ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 21. nov, 2023 09:07

mortenbak skrev:
tirsdag, 21. nov, 2023 08:17
Cynwal skrev:Må indrømme, at jeg synes rigtig godt om Gary Lineker som reporter, eller hvad man nu skal kalde ham.
Kan du copy/paste ?
Den ligger også her på Facebook: https://www.facebook.com/reel/360538089830846
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. nov, 2023 10:09

Lad os nu tale fodbold. Jeg har en lille kontroversiel forudsigelse: Jeg tror Klopp starter med Jones, og sætter Mac Allister på bænken.

Hvorfor?

Jo, fordi Mac Allister kommer sent hjem fra Sydamerika, og jeg synes at den første kamp efter en landsholdspause, spiller han langt under standard.

Dernæst, har Klopp tillid til Jones. Jones er det sidste halvår begyndt at få mere spilletid mod de 'store hold' i PL. Selvom Jones kun er 22 år, har han meget erfaring. En stor kamp som denne, kommer måske lidt tidlig for Gravenberch.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » tirsdag, 21. nov, 2023 10:42

Er der meldinger om at Jones og Gravenberch bliver klar til kampen? Hvis de ikke gør kommer Mac Allister jo nok til at starte kampen. Det vil være rart hvis "alle" er friske. Bajcetic, Thiago og Robbo er jo ihvertfald ikke.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. nov, 2023 15:02

https://www.premierinjuries.com/injury-table.php står at de er tilbage d.25/11. Det samme gælder Gomez.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 21. nov, 2023 15:11

VI SMADRER DET PISHOLD!!!!
"We're not racist, we only hate the mancs"

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » tirsdag, 21. nov, 2023 15:41

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 21. nov, 2023 15:02
https://www.premierinjuries.com/injury-table.php står at de er tilbage d.25/11. Det samme gælder Gomez.
Det er godt for os. Så hælder jeg også til at Mac Allister ikke skal starte. Tak for info Hr. Drejer
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » torsdag, 23. nov, 2023 19:59

Alisson
Gomez Konaté VVD Kostas
Szobo Trent Jones
Salah Nunez Jota

Trent 6er. Fordi jeg altid siger det, indtil jeg får ret. Han kan slå de bolde, der fører til mål, når vi ellers ser pressede ud.

Gomez RB. Fordi han er god defensivt og hurtig, hvilket vi får brug for imod Doku.

Konaté CB. Fordi han også er hurtig, hvilket der bliver brug for imod både Haaland og Alvarez.

Jones 8er. Fordi Macca har været i sydamerika. Og fordi jeg i dette opgør vægter engelsk intensitet over hollansk elegance (Gravenberch).

Jota LW. Fordi Diaz har været i sydamerika.

Nunez CF. Bare fordi. Er vild med ham.

Men ret fantastisk at kunne trække på spillere som Diaz, Gakpo, Gravenberch, Elliott og Matip senere i kampen, hvis det skulle blive nødvendigt.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. nov, 2023 21:34

Jeg husker opgøret fra i foråret, hvor vi blev udklasseret hele 4-1. Trent spillede rigtigt ringe, så vidt jeg husker. Grealish udspillede igen og igen Trent. Grealish var i hopla i en-mod-en situationer. Han er dygtig til at udnytte rummet bag backen. Hvordan sikrer vi at det ikke sker igen?

Forårskampen mod Man C, var den kamp, som fik Klopp til at skifte system. Det bliver interessant at se, om Klopp holder fast. Jeg synes ikke det helt har fungeret defensivt, og nu møder vi verdens bedste hold, som har fået Doku, som elsker at isolere backen. Jeg frygter virkelig at vi stiller op med Trent og Kostas.

Jeg vil være super glad for en uafgjort. Vores udebaneform er virkelig dårlig sammenlignet med vores perfekte Anfield form. Vi skal sikre os at Doku og Grealish eller hvem de stiller med på kanten, ikke får succes med at isolere vores back, for så får vi en vanskelig eftermiddag på Etihad. Texy nævner Gomez, og det kan være løsningen på den ene back. Den anden er svær. Måske hvis vi spiller Jones og Jota (som er mere disciplineret end Diaz), så kan de i fællesskab sørge for at Kostas ikke bliver isoleret. Det bliver interessant at se vores opstilling i morgen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. nov, 2023 10:28

Oplæg og opstilling (er tilføjet i sidste del af Kamp-Preview i starten af denne tråd):
Manchester City
Hvad siger de danske MCFC fans inden kampen? Hmm.. der er hele 3 opslag på deres Facebook side, hvor deres kampoplæg består af et link til Bold.dk's oplæg på kampen. Men de mangler ikke selvtillid:
Billede
...og så er det da imponerende, at man flasher sin egen "plastic-fan" uvidenhed ved at skrive, at Kevin De Bruyne er klar til kampen. Sådan en gang medløber fans!

At De Bruyne ikke er klar til kampen, ser jeg som Liverpools største chance. MCFC har ikke den samme uovervindelighed over sig pt, hvilket i høj grad må tilskrives at de mangler styrmanden. En række optaktsprogrammer på diverse engelske TV-kanaler har også boret i, at MCFC's venstre side i defensiven endnu ikke er på niveau med resten af holdet, og det er jo dejligt at høre, når evigt scorende Salah huserer primært i det område. Ellers forventer jeg, at Haaland og øvrige, som har siddet over i landskampe p.gr.a. skader bliver klar. Guardiola har adapteret Mr. Fergusons gamle uskik med at spillere er skadet op landskampspauser. På Manchester Evening News web er der her til morgen stort set concensus om, at Guardiola vil stille sådan her op:
Billede
Altså Grealish isf Doku, da de ser Grealish som mere organiseret mens Doku beskrives som kaos-spiller. MEN.....Pep har jo før overanalyseret en kamp i smadder, så det kan jo være Grealish skal spille venstre back med Doku foran sig, for at udnytte tomrummene, når TAA går centralt i banen. Nå, spøg til side, jeg tror ovenstående er sådan Pep stiller op.

Liverpool
De gode nyheder er, at ingen er kommet tilbage med skader fra landskampe, og at Klopp nu udtaler:
I love 12:30 kick off

Jeg er med på, at det var en sarkastisk joke, og hvordan Klopp stiller op, har meget at gøre med hvor godt han tror det sydamerikanske kontingent af spillere når at aklimatisere sig. Alle er dog kommet tilbage i god form og med gode resultater og selvtillid i tanken, så det tror jeg bliver afgørende for Klopp.

Okay - Alisson kommer ikke tilbage ridende på en bølge af selvtillid efter 2 nederlag til Brasilien, men har er ikke Verdens Bedste Målmand for ingenting, og han skal nok være klar som han plejer, så jeg er helt tryg.

Forsvaret: Sorry texy, men TAA kommer til at spille HB i sin sædvanlige inverted role. VB bliver Tsimikas i mangel af bedre. VVD er selvfølgelig sikker, og jeg håber han vælger shorts med en stor nok lomme, så den præpubertære jänta kan puttes derned, så "hun" forbliver på nul scoringer mod LIverpool. VVD's makker? Hmm.... Matip har spillet godt på det sidste, men Konaté er væsentligt hurtigere, og kan nemmere sideforskyde for at lukke hullet bag TAA, så jeg går med Konaté.

Midtbanen: Macca er til rådighed igen, så Klopp holder fast i at spille ham som 6'er. Alternativet er Endo, men han er ikke nær så sikker i at levere hurtigt, fremadrettet spil ved bolderobringer, som nok er der hvor vi skal ramme MCFC. Det kræver selvfølgelig, at Mac Allister ikke er smadret af jetlag, men det er der forhåbentlig et kompetent backroom, som har arbejdet på at minimere, da man nu er blevet opmærksom på at Macca lader til at være udsat. På højre midtbane skal Szoboszlai finde huller i MCFC's venstre side sammen med Salah, og så tror jeg altså at Gravenberch har bidt sig fast som en mere direkte spiller frem ad banen, frem for Curtis Jones, som stadig har mange berøringer og driblinger, ofte ud i ingenting.

Up front: Mo Serial Killer Salah selvfølgelig. Han scorer (næsten) altid mod MCFC, og så skal han lave assists til Nunez. For jeg tror Nunez får lov til at udforske sin selvtillid efter at have tanket fuldt op med selvtillid i Uruguays landskampe. På venstresiden tror jeg Jota får tilliden fra Klopp, da han vil være bedre til at arbejde baglæns, og være med til at dække af for den åbenlyse sårbarhed i LFC's venstre forsvarsside.

Så holdet kommer til at se sådan her ud, når jeg prøver at gætte hvad Klopp gør:
Billede

Det korte af det lange er, at jeg ser fortrøstningsfuldt frem til kampen. Liverpools udebaneresultater har ikke været prangende, men den spillemæssige mini-krise har virket til at dreje sig om motivering og koncentration. Mod Guardiolas udvalgte bør alle mand være klar til at kæmpe for Klubben (Gud), Klopp (Kongen) og Fans'ene (Fædrelandet), så jeg tror på point, uden at jeg dog på nogen måde skal slås i hartkorn med arrogante plasticfans fra den blå side af Manchester.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Manchester City FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 25. nov, 2023 11:16

Hr. Drejer skrev:
fredag, 24. nov, 2023 21:34
Vores udebaneform er virkelig dårlig sammenlignet med vores perfekte Anfield form.
Det er isoleret set helt korrekt. Men vi har også haft et svært udeprogram, hvor det vel reelt kun er den uafgjorte ude imod Luton, der stikker helt forkert ud.

Uafgjort ude mod Chelsea er acceptabelt. Uafgjort ude imod Brighton er også acceptabelt. Og nederlaget til Spurs kan i min optik slet ikke tages med i ligningen. Det kunne lige så godt have været et skrivebordnederlag. Vi gjorde så meget rigtigt på banen i den kamp. Det var der andre, der ikke gjorde.

Men det bliver ikke sværere end Man City. Sælger bestemt gerne kampen for endnu en uafgjort. Men kan næsten også leve med et lille et-måls nederlag. Bare vi ikke render ind i en af de der snittere, som vi har fået der et par gange. Det tror jeg ikke, at vi gør. For vi har virkelig noget power at skyde med fremadrettet, hvilket Man City også er nødt til at tage højde for.

Tror at Szobo blive nøglespilleren for os i denne kamp. Hvis han rammer top-niveauet, så kan gøre forskellen på midtbanen, hvor Man City ellers render rundt med nok verdens bedste 6er.
Kloppite

Besvar