LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud 66. min
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
1
4%
2 - Joe Gomez
1
4%
44 – Luke Chambers ud 67. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo
8
33%
17 - Curtis Jones ud 89. min.
2
8%
38 – Ryan Gravenberch ud 70. min
9
38%
19 - Harvey Elliott
1
4%
27 - Darwin Nunez ud 66. min
2
8%
20 - Diogo Jota ind 81. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind 66. min.
0
Ingen stemmer
48 - Calum Scanlon ind 66. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind 67. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind 70. min.
0
Ingen stemmer
53 – McConnell ind 89. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 24

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. okt, 2023 22:56

MOM Endo og Gravenberch. Jeg så dog kampen på et lidt dårligt stream. Hvordan synes i Chambers klarede den?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

grauballemanden
Indlæg: 225
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af grauballemanden » torsdag, 26. okt, 2023 23:00

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 26. okt, 2023 22:56
MOM Endo og Gravenberch. Jeg så dog kampen på et lidt dårligt stream. Hvordan synes i Chambers klarede den?
Lidt blandet, men godkendt synes jeg.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 26. okt, 2023 23:04

God kamp af de 3 startende midtbanespillere og Gomez
YNWA

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Rasputin » fredag, 27. okt, 2023 08:59

Fin og fornøjelig kamp. Gravenberch laver godt nok nogle skønne ting, Endo med en god kamp, han er mere end bare en motor. Men der var også en del sjusk, som lige i denne kamp heldigvis ikke kostede hverken på kontoen eller på nervesystemet.


Der er ingen som Dawvin der kan få én til at grine, græde, juble og ryste på hovedet. Er vild med ham, men han tester os som gud testede Job.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Bock » fredag, 27. okt, 2023 10:41

Men ikke megen Jobsikkerhed (undskyld). jeg er enig i, at han får os op af stolen, men det er altså en dyr læreplads, han indtager. Bliver han ikke en ny Rush eller lignende har manden været for dyr. stepper han ikke op, kunne vi lige så godt have købt Højlund. Jeg mener: Manden var dyr, han underholder, men når han verdenseliten? Han formodedes at blive førsteangriberen sammen med Salah (tænkte jeg), men han distancerer sig ikke i forhold til vor andre (dygtige ) angribere; de er måske lidt mindre iøjnefaldende, men ikke desto mindre mindst lige så effektive . Grimme (mindre exorbitante) mål tæller også. Skideflot mål i det korte hjørne i går, men han har altså øvet skudtræningen (misserne) i kampene og ikke på træningsbanen. Forbedrer han sig ikke mht. træfsikkerhed/teknik, vil vi nok kunne lave penge på ham, da hans aktioner er gode til tv. Jeg vil nødigt nævne Andy Caroll (nu gjorde jeg det), men...Viser han sig kke væsentlig bedre inden næste vindue, synes jeg, vi skulle lede efter en bedre samme type.. Hvor længe har vi råd til at vente på, at han lærer at ramme målet hyppigere? Shitty og den 12 årige pige på 2 meter (tak judgeArda, genial beskrivelse) venter næppe.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af TG12 » fredag, 27. okt, 2023 12:25

Bock skrev:
fredag, 27. okt, 2023 10:41
Men ikke megen Jobsikkerhed (undskyld). jeg er enig i, at han får os op af stolen, men det er altså en dyr læreplads, han indtager. Bliver han ikke en ny Rush eller lignende har manden været for dyr. stepper han ikke op, kunne vi lige så godt have købt Højlund. Jeg mener: Manden var dyr, han underholder, men når han verdenseliten? Han formodedes at blive førsteangriberen sammen med Salah (tænkte jeg), men han distancerer sig ikke i forhold til vor andre (dygtige ) angribere; de er måske lidt mindre iøjnefaldende, men ikke desto mindre mindst lige så effektive . Grimme (mindre exorbitante) mål tæller også. Skideflot mål i det korte hjørne i går, men han har altså øvet skudtræningen (misserne) i kampene og ikke på træningsbanen. Forbedrer han sig ikke mht. træfsikkerhed/teknik, vil vi nok kunne lave penge på ham, da hans aktioner er gode til tv. Jeg vil nødigt nævne Andy Caroll (nu gjorde jeg det), men...Viser han sig kke væsentlig bedre inden næste vindue, synes jeg, vi skulle lede efter en bedre samme type.. Hvor længe har vi råd til at vente på, at han lærer at ramme målet hyppigere? Shitty og den 12 årige pige på 2 meter (tak judgeArda, genial beskrivelse) venter næppe.
En ny Rush bliver Darwin aldrig, det tør jeg godt at sige.

Men vores spillestil er heller ikke just anrettet imod en decideret 9'er. Det virker til Klopp ønsker Darwin også deltager i det defensive arbejde, ligesom Firmino gjorde. Det gør også det er sværere at forvente ligeså mange mål.

Det andet er selvom vores midtbane er væsentligt bedre boldspillere end vi ellers har haft under Klopp, så har vi ikke City's boldspillere eller spillestil, som er anrettet på at spille chancerne større konstant, der resultere i de chancer man tager har en højere xG. City's stil er bare fantastisk til en som Haaland, ja faktisk vil jeg tro en Kane havde scoret mindst ligeså mange mål hvis han havde samme team omkring sig i Spurs sidste sæson.

Men det sagt, så mener jeg første skridt for Darwin er at forbedre sit 1st touch.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Mysjkin » fredag, 27. okt, 2023 12:36

TG12 skrev:
fredag, 27. okt, 2023 12:25
Bock skrev:
fredag, 27. okt, 2023 10:41
Men ikke megen Jobsikkerhed (undskyld). jeg er enig i, at han får os op af stolen, men det er altså en dyr læreplads, han indtager. Bliver han ikke en ny Rush eller lignende har manden været for dyr. stepper han ikke op, kunne vi lige så godt have købt Højlund. Jeg mener: Manden var dyr, han underholder, men når han verdenseliten? Han formodedes at blive førsteangriberen sammen med Salah (tænkte jeg), men han distancerer sig ikke i forhold til vor andre (dygtige ) angribere; de er måske lidt mindre iøjnefaldende, men ikke desto mindre mindst lige så effektive . Grimme (mindre exorbitante) mål tæller også. Skideflot mål i det korte hjørne i går, men han har altså øvet skudtræningen (misserne) i kampene og ikke på træningsbanen. Forbedrer han sig ikke mht. træfsikkerhed/teknik, vil vi nok kunne lave penge på ham, da hans aktioner er gode til tv. Jeg vil nødigt nævne Andy Caroll (nu gjorde jeg det), men...Viser han sig kke væsentlig bedre inden næste vindue, synes jeg, vi skulle lede efter en bedre samme type.. Hvor længe har vi råd til at vente på, at han lærer at ramme målet hyppigere? Shitty og den 12 årige pige på 2 meter (tak judgeArda, genial beskrivelse) venter næppe.
En ny Rush bliver Darwin aldrig, det tør jeg godt at sige.

Men vores spillestil er heller ikke just anrettet imod en decideret 9'er. Det virker til Klopp ønsker Darwin også deltager i det defensive arbejde, ligesom Firmino gjorde. Det gør også det er sværere at forvente ligeså mange mål.

Det andet er selvom vores midtbane er væsentligt bedre boldspillere end vi ellers har haft under Klopp, så har vi ikke City's boldspillere eller spillestil, som er anrettet på at spille chancerne større konstant, der resultere i de chancer man tager har en højere xG. City's stil er bare fantastisk til en som Haaland, ja faktisk vil jeg tro en Kane havde scoret mindst ligeså mange mål hvis han havde samme team omkring sig i Spurs sidste sæson.

Men det sagt, så mener jeg første skridt for Darwin er at forbedre sit 1st touch.
Darwin har gode touch i sig - det er blot inkonsistent. Den chance der fører til hans stolpeskud skaber han i høj grad selv med et fornemt touch og fodskifte der bringer ham fri af forsvarsspilleren. Han lykkedes med det svære - og fejlede med det nemme.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Bock » fredag, 27. okt, 2023 13:02

:x Med skam at melde giver jeg jer begge en anelse ret; det er ikke rigtig at sammenligne Nunez's arbejdsbetingelser med Rush's, men er han den første upræcise angriber i LFC med disse arbejdsbetingelser?Og er det godt nok at være inkonsistent? Hvad der adskiller de bedste fra de næstbedste er vel ikke mindst evnen til at minimere smutterne? Spørg evt. Shearer eller fjeldaben?

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af TG12 » fredag, 27. okt, 2023 13:19

Bock skrev:
fredag, 27. okt, 2023 13:02
:x Med skam at melde giver jeg jer begge en anelse ret; det er ikke rigtig at sammenligne Nunez's arbejdsbetingelser med Rush's, men er han den første upræcise angriber i LFC med disse arbejdsbetingelser?Og er det godt nok at være inkonsistent? Hvad der adskiller de bedste fra de næstbedste er vel ikke mindst evnen til at minimere smutterne? Spørg evt. Shearer eller fjeldaben?
Han skal forbedre sig, men jeg er også i tvivl om Nunez egentligt er "rigtig" 9'er, og om den roll overhovedet passer til hans styrker.

I Benfica spillede han meget ude på fløjen, det gav ham plads til at løbe på - de to mål han scorede imod Nyborg viste egentligt meget fint, hvad jeg synes/tror hans styrke er - nemlig at komme i løb, før han afslutter. Jeg synes ikke hans styrke er at modtage bolden i feltet og hakke den ind efter 0-1 berøring.

Umiddlebart synes jeg Jota har mere af den typiske 9'er over sig, end Nunez

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Redtothebone » fredag, 27. okt, 2023 13:51

Det er sjovt så forskeligt vi kan se på spiller, for jeg er slet ikke bekymret for Nunez, dels fordi jeg synes han har hævet sit spil sammenlignet med sidste sæson og dels fordi jeg synes han viser en sult, ærgerrighed og vilje til at gøre sit bedste for hold.

Ja han skal score flere mål, men 5 mål og 4 assists på 565 minutter er godkendt for mig.

I flere år har folk skreget på vi skulle have en plan B i kampene, det synes jeg vi har nu fordi Diaz, Nunez, Gakpo og Jota er meget forskellige typer.

Jeg er meget mere nervøs for f.eks. Trent, igen i går synes jeg han til tider virker doven og uengageret i en kamp vi dominerer, ligesom tilfældet var imod Everton. Han laver en fin assists men samtidig var det også ham der sover og ikke får trukket offside ved 1-1 målet. Det er også fordi han er altså 25 år nu, viceanfører og har tæt på 300 kampes erfaring, vi ved han kan levere på et meget højere niveau og derfor skuffer hans indstilling mig.

Robertson kan også have dårlige kampe, men han kæmper stadig som minimum røv ud af bukserne når det er tilfældet, det kunne Trent godt lærer noget af.
YNWA

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Rasputin » fredag, 27. okt, 2023 14:55

Jeg ser også Darwin som en del af en fantastisk angrebspakke. Vi er priviligeret at have en pakke med så stor bredde og så mange forskellige strenge at spille på. Plus et par ungersvende vi kan smide med i ligningen.

Jeg kan nu godt følge dem der ryster på hovedet over afbrændere så store at det kun burde ske en gang i livet, sker for Darwin næsten på ugelig basis, og synes der er noget galt. Darwin er nem at pege fingre af, men jeg er sgu godt tilfreds både med spil og output, og jeg har en tyrkertro på at det bliver endnu bedre fremover

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Cynwal » fredag, 27. okt, 2023 15:10

Bock skrev:
fredag, 27. okt, 2023 13:02
......... eller fjeldaben?
Det er den prepubertære 2-meter jente, ikk? ...som spiller på toppen af four none blonds...?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Redtothebone » fredag, 27. okt, 2023 16:14

Fun fact - Haaland topper listen over fleste brændte store chance, både i denne og sidste sæson - 9 i denne og 28 i sidste (omfatter kun PRL)
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 27. okt, 2023 18:48

Redtothebone skrev:
fredag, 27. okt, 2023 16:14
Fun fact - Haaland topper listen over fleste brændte store chance, både i denne og sidste sæson - 9 i denne og 28 i sidste (omfatter kun PRL)
Og her en anden knap-så-fun-fact; Haaland topper samtidig topscorerlisten. Og det er forskellen til Nunez.

Enig i med jer andre i at Nunez skal snart vise mere stabilitet. Tophold har ikke råd til at vente flere sæsoner før en angriber slår til. Og så skal han være mere kynisk foran mål.

Enig i at Nunez er bedst i kontraspillet, og de andre dele af spillet skal udvikles. I går mod Toulouse viste han, at koncentration og hurtighed ved sit mål. Han opfanger lynhurtigt situationen, reagerer og scorer. Det var et lidt atypisk Nunez mål. Men det mål viser at kan tilføre andre facetter til sit spil, og det er positivt.

Jeg sagde inden kampen, at denne kamp vil passe Nunez glimrende, og trods AJJ's udbrud, fik jeg ret. Jeg synes Nunez viste sig frem i går.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Toulouse FC >> Kamptråden (Europa League)

Indlæg af Redtothebone » fredag, 27. okt, 2023 20:46

Hr. Drejer skrev:
fredag, 27. okt, 2023 18:48
Redtothebone skrev:
fredag, 27. okt, 2023 16:14
Fun fact - Haaland topper listen over fleste brændte store chance, både i denne og sidste sæson - 9 i denne og 28 i sidste (omfatter kun PRL)
Og her en anden knap-så-fun-fact; Haaland topper samtidig topscorerlisten. Og det er forskellen til Nunez.

Enig i med jer andre i at Nunez skal snart vise mere stabilitet. Tophold har ikke råd til at vente flere sæsoner før en angriber slår til. Og så skal han være mere kynisk foran mål.

Enig i at Nunez er bedst i kontraspillet, og de andre dele af spillet skal udvikles. I går mod Toulouse viste han, at koncentration og hurtighed ved sit mål. Han opfanger lynhurtigt situationen, reagerer og scorer. Det var et lidt atypisk Nunez mål. Men det mål viser at kan tilføre andre facetter til sit spil, og det er positivt.

Jeg sagde inden kampen, at denne kamp vil passe Nunez glimrende, og trods AJJ's udbrud, fik jeg ret. Jeg synes Nunez viste sig frem i går.
Hvad skal der til før du synes han har slået til i dine øjne?
Et mål eller assist for hver 62,5 minutter i denne sæson, det er bedre and Gakpo, Diaz, Jota, og Salah og ja fun fact 😉🍻bedre end Haaland, Son, Saka osv.

I denne sæson har Salah i bund og grund kun scoret flere mål end Darwin fordi han tager straffe, så hvorfor bliver vores andre angribere egentlig ikke kritiseret når deres tal er dårligere målt på assist og mål?
YNWA

Besvar