LFC - Everton FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud 80. Min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud 66. min
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
6
24%
21 – Kostas Tsimikas ud 62. min
1
4%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
1
4%
38 – Ryan Gravenberch ud 62. min
2
8%
11 - Mohamed Salah
4
16%
20 - Diogo Jota
2
8%
7 - Luis Diaz ud 81. min
1
4%
67 - Harvey Elliott ind 62. min
5
20%
9 - Darwin Nunez ind 62. min
1
4%
32 - Joel Matip ind 66. min
2
8%
2 - Joe Gomez ind 81. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 25

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 19. okt, 2023 21:24

Hvornår: Lørdag 21. oktober kl. 13:30
TV: TV3 Max og Viaplay, transmission starter kl. 13:00
Sted: Anfield
Dommer: Craig Pawson (Billede)- VAR: David Coote
Billede
Jeg har ikke kræfter til at skrive en masse om dommeren, for kan mærke, at jeg bliver i dårligt humør. Men Liverpol har vundet i 25 af de ialt 36 kampe hvor Pawson har dømt, og kun tabt 6. Evertons statistik med Pawson er noget værre: The Toffees har tabt 12 ud af 23 kampe med Pawson, heraf de 4 sidste i streg. David Coote i VAR rummet vil jeg dog lige minde om, var ham der sad med VAR ansvaret, den dag Pickford savede Van Dijk og hans korsbånd midt over. Han overså/glemte at kigge på Dickfords morderiske overfald på Van Dijk, da han var travlt optaget af at kontrollere, om VVD var offside.
Hvis nogen har lyst til mere omkring uduelige PGMOL kan jeg anbefale en tur forbi Premier Leagues hjemmeside her:
https://www.premierleague.com/news/3733940
hvor Howard Webb hælder vand ud ad ørerne om hvor kede af det de professionelle dommere er, over deres store fejl, men de kan jo så tørre øjnene mens de tæller deres petro-$ i lommen.

Indbyrdes statistik:
Billede

Sidste 5 indbyrdes opgør
Billede

Sidste Meseyside Derby på Anfield gik jo rigtig godt, med en 2-0 sejr til Liverpool på mål af Salah og Gakpo. Højdepunkterne kan ses via dette link: https://www.youtube.com/watch?v=V-rTCdn ... iverpoolFC
(Video'er fra Liverpool FC's Youtube kanal er blokeret for afspilning på andre sider, så derfor er video ikke embedded)

Formbarometer
Billede
Det er jo typisk, at vi skal møde Everton, lige når de måske er ved at få rettet op på deres ellers katastrofale sæsonstart. 2 sejre i de 3 sidste kampe vidner om bedre tider, men netop nederlaget hjemme mod Luton viser også, at der stadig er ustabilitet i Evertons resultater. Men om nogen plejer The Toffees jo - desværre - at være yderst tændte til et lokalopgør, ja mange gange decideret overtændte, med meget hårdt spil til følge. Liverpool skal have rettet op på de to sidste sårlige resultater, som der er skrevet rigeligt om årsagerne til, men efter 2 kampe ude med pauvre resultater, er vi nu hjemme i vante rammer med fuld opbakning fra hele Anfield minus det lille blå hjørne nede på Annie Road.

Everton
De blå naboer gennemgår en kaotisk tid, hvor der ikke synes at være styr på ret meget i klubben. De blev i 2018 købt af den Monaco-baserede forretningsmand Farhad Moshiri, og han har postet mange hundrede millioner Pund i klubben, og det er bare blevet værre og værre. Det har ført til gentagne reaktioner og demonstrationer imod Evertons øverste ledelse, med krav fra fans om at bestyrelsen skulle gå af. Især bestyrelsesformand Bill Kenwright har været udsat får meget kritik, og hele det spotslige set up har sejlet rundt uden mål og retning. Kigger vi på deres managers siden 2018, ser listen sådan her ud:
Marco Silva
Duncan Ferguson*
Carlo Ancelotti
Rafael Benítez
Duncan Ferguson*
Frank Lampard
Sean Dyche
*Duncan Fergusons var midlertidig manager ifm fyringer 2 gange.
Men nu lysner det måske på det ledelsesmæssige plan for naboerne på den anden side af Stanley Park. Man er meget langt i forhandlingerne med det amerikanske investeringskonsortium 777, om en komplet overtagelse af klubben fra Farhad Moshiri. 777 er i forvejen investorer i andre sportsaktiviteter. bl.a. fodboldklubberne Hertha Berlin, Standard Liege og Genoa. Handlen skal stadig godkendes af Premier League og FA, men de kunne jo godkende Peoples Investment Fund fra Saudi Arabien, så det skulle da undre, hvis de har invendinger. Der er en udmærket artikel på Skysports om den potentielle overtagelse, som kan læses her: https://www.skysports.com/football/news ... rogressing.
På skadessiden er Everton ikke hårdt ramt, men de må undvære Delle Alli, anfører Seamus Coleman og Andre Gomez. Everton forventes at stille op i en 4-4-1-1 formation med:
Jordan Pickford; Ashley Young, James Tarkowski, Jarrad Branthwaite, Vitaliy Mykolenko; James Garner, Abdoulaye Doucoure, Amadou Onana, Dwight McNeil; Jack Harrison; Dominic Calvert-Lewin.

Liverpool
Andy Robertson's skulder gik desværre af led i en landskamp for Skotland i pausen, og han skal opereres, og er således ude til en gang i 2024. Jeg frygter, at vi først ser ham tilbage om et lille ½ års tid. Derudover mangler LIverpool The Usual Suspects: Thiago Alcantara og Stefan Bajcetic, og så er Ben Doak heller ikke til rådighed grundet en mindre skade. Curtis Jones afsoner mod Everton sin anden af 3 spilledages karantæne for udvisningen mod Spurs.
Så jeg forventer Liverpool stiller op med følgende:
På kassen er det selvfølgelig Verdens Bedste Keeper aka Alisson Becker!
Højre back: Trent Alexander Arnold, som forhåbentlig føjer een og gerne to assists til hans total, hvor han indtil nu kun er noteret for een i denne sæsons PL. Men han kan jo godt, ved vi alle sammen.
Centerforsvaret håber jeg Konaté er klar til 90 hårde minutter mod Everton, da jeg gerne vil se hans imponerende fysik, da der skal noget til at tage kampen op mod Calvert-Lewin, selvfølgelig assisteret af Virgil Van Dijk. I Robertsons fravær, bliver det tid for The Greek Scouse aka Kostas Tsimikas at steppe op. Jeg er dog langt fra overbevist om hans kvaliteter og specielt stabilitet og koncentrationsevne. Hvis Klopp har de samme tvivl, kunne det være nærliggende at starte Gomez på en venstre back, selv om han er mere naturlig på højre. På den anden side, så har Klubben vel også forlænget Tsimikas' kontrakt fornylig, fordi der er lidt tiltro til ham, selv om han efterhånden er 27 år, og udviklingspotentialet deraf følgende efterhånden er begrænset.
På midtbanen tror jeg desværre vi ser Mac Allister som 6'er, selv om han ikke har set for god ud i de sidste par kampe. Han har virket sløset i sin boldomgang, og har haft uprovokerede fejlafleveringer, men Klopp ser ham åbenlyst som det bedste valg PT til pladsen. Dominik Szoboszlai er selvfølgelig selvskreven til 8'eren, og jeg har et stort håb om, at han smadrer et langskud ind bag Dickford/Pikford i dag(vælg selv det navn i foretrækker). Den sidste plads ville være gået til Curtis Jones , hvis ikke han havde karantæne. Elliot fik chancen fra start mod Brighton, men han var meget langt fra at gribe den, og blev udskiftet allerede i pausen med Ryan Gravenberch. ...og netop Ryan Gravenberch har været til rådighed for træning i Kirkby og taktisk oplæring i hele landskampspausen, da hans afbud til det hollandske U21 landshold i sidste landkampspause er blevet "byttet"/hævnet med en manglende udtagelse i denne landskampspause. Vi bukker og takker til det hollandske forbund, og præmierer Gravenberch med en plads i startopstillingen.
Oppe foran er der sådan set kun tvivl om, hvem der skal helt på toppen, da Mo Salah jo altid er med, og Luis Diaz er ved at lidt af samme status på venstre fløj. Nunez gjorde det fremragende for Uruguay med scoring og assist imod Brasilien, men det er spørgsmålet, om Klopp vurderer ham "for rejsetræ" og derfor starter med Jota, som kun spillede 28 minutter for Portugal. Jeg tror Klopp vælger Jota, også fordi Nunez har ikke været fremragende, de sidste par gange, hvor han har fået chancen fra start. Klopp kan dog også vurdere, at Diaz er mere rejsetræt end Nunez, og så bliver det Jota på venstresløjen og Nunez på toppen. Jeg tror dog på følgende start-11'er mod Everton:

Billede

Som ekstra opvamning vil jeg slutte af med et citat (Everton relateret) fra slutningen på "Poor Scouser Tommy":
Rush scored one
Rush scored two
Rush scored three
And Rush scored four!
Na na na naa, na na naa!
All we need is Rush
Na na na naa, na na naa!
All we need is Rush
Na na na naa, na na naa!
All we need is Rush
Rush, Rush is all we need

GOD KAMP!! YNWA
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 20. okt, 2023 11:07

Coote i VAR rummet. Spørgsmålet er, om man ikke bare skal finde sig noget bedre at lave lørdag eftermiddag, end at se PL.

Der er ellers masser at være begejstret for som Liverpool-fan lige nu. Det offensive spil, pointhøsten trods et kompliceret startprogram, individuelle spilleres præstationer som f.eks. Alisson, Szobo, Salah, Nunez, Gakpo, Diaz, Jota og i mine øjne også Gomez og Quansah, og kommende præstationer af spillere, som man ved kan løfte sig som f.eks. Trent, Macca og Van Dijk.

Men dommerstandarden gør desværre det hele til så trættende en affære, at man dårligt gider at følge med.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 20. okt, 2023 15:23

texy skrev:
fredag, 20. okt, 2023 11:07
Men dommerstandarden gør desværre det hele til så trættende en affære, at man dårligt gider at følge med.
Ovenstående er spot on den følelse/fornemmelse jeg fik, da jeg skulle i gang med at skrive denne kampoptakt. Det er deprimerende, men jeg håber 3 point i morgen kan hjælpe på mit og andres humør og indstilling.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » fredag, 20. okt, 2023 16:39

Jeg fortsætter min egen lille boykot af fodbold. I første omgang hele denne måned. Så kommer ikke til at se kampen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. okt, 2023 23:23

Jeg skal køre over Storebæltsbroen i morgen tidlig, så jeg kan nå hjem og se kampen. Jeg håber broen ikke lukker :director:

Jeg støtter ALTID Liverpool. Det var dog lidt svært i 90'erne og under Hodgson :lol:

Vi skal vinde!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 07:54

Så er det endelige kampoplæg færdigt, og kan læses i første indlæg i tråden.
Beklager det sene oplæg, men der var ikke mere benzin på tanken i går aftes efter en lang arbejdsdag og så en padle-kamp.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 21. okt, 2023 11:55

Hr. Drejer skrev:
fredag, 20. okt, 2023 23:23
Jeg skal køre over Storebæltsbroen i morgen tidlig, så jeg kan nå hjem og se kampen. Jeg håber broen ikke lukker :director:

Jeg støtter ALTID Liverpool. Det var dog lidt svært i 90'erne og under Hodgson :lol:

Vi skal vinde!
Er der nogen, der har sagt, de ikke støtter Liverpool da?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 12:15

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 11:55
Hr. Drejer skrev:
fredag, 20. okt, 2023 23:23
Jeg skal køre over Storebæltsbroen i morgen tidlig, så jeg kan nå hjem og se kampen. Jeg håber broen ikke lukker :director:

Jeg støtter ALTID Liverpool. Det var dog lidt svært i 90'erne og under Hodgson :lol:

Vi skal vinde!
Er der nogen, der har sagt, de ikke støtter Liverpool da?
Emmy har sagt, at han boycutter kampene, men jeg er overbevist om, at han stadig støtter LIverpool.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 21. okt, 2023 12:57

Cynwal du har ramt opstillingen lige i røven.

Jeg tror kampen skal afgøres på fløjene, speciel Diaz burde kunne drive gæk med Young.

Jeg tror Everton stiller sig langt tilbage og håber på kontra så vi får nok bolden 70% af tiden, det burde give fantastiske arbejdsforhold for Trent.

Glæder mig til at se de 3 nyindkøb sammen på midtbanen, der skal kæmpes hårdt men vi burde vinde den kamp.

Lad os få et hurtigt mål så tror jeg vi kan køre dem over med mange mål.

Up the fucking reds.

Ps super kamp oplæg Cynwal

Pps håber vi får en kamp hvor der ikke er fokus på dommerne
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 13:21

Redtothebone skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 12:57
Cynwal du har ramt opstillingen lige i røven.

Jeg tror kampen skal afgøres på fløjene, speciel Diaz burde kunne drive gæk med Young.

Jeg tror Everton stiller sig langt tilbage og håber på kontra så vi får nok bolden 70% af tiden, det burde give fantastiske arbejdsforhold for Trent.

Glæder mig til at se de 3 nyindkøb sammen på midtbanen, der skal kæmpes hårdt men vi burde vinde den kamp.

Lad os få et hurtigt mål så tror jeg vi kan køre dem over med mange mål.

Up the fucking reds.

Ps super kamp oplæg Cynwal

Pps håber vi får en kamp hvor der ikke er fokus på dommerne
He-He .... Blind høne osv.
Tak for roserne hører gerne dit input til ovenstående rant fra mig - hvor jeg ikke havde læst ovenstående fra dig - inden jeg trykkede "Indsend" . NB: Gerne kommentarer på rant'et i den linkede "Forum Support tråd"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pingel
Indlæg: 1010
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af pingel » lørdag, 21. okt, 2023 13:21

Det er sgu en helt fin startopstilling👍 Spændende med Tsimikas - det kan gå begge veje - og han kommer til at spille en ordentlig røvfuld kampe…

To mål til Jota - det her er en kamp der passer til ham.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 13:33

Van Dijk taber sin første hovedstødsduel mod Calvert-Lewin
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 13:37

Calvert-Lewin har nu vundet 2½ af 3 hovedstødsdueller med Van Dijk
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 21. okt, 2023 13:43

Cynwal skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 13:37
Calvert-Lewin har nu vundet 2½ af 3 hovedstødsdueller med Van Dijk
Ja Van Dijk er startet lidt sløjt, vi skal lige huske at bruge musklerne inde her nærkampe, desværre har vi også allerede smidt flere nemme bolde væk i ren sjusk
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 21. okt, 2023 13:49

Niveauet er forbavsende ringe fra begge hold.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar