Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
6
35%
66 - Trent Alexander-Arnold ud 80. Min.
1
6%
32 - Joel Matip ud 73. min
1
6%
4 - Virgil Van Dijk
1
6%
26 - Andy Robertson
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
2
12%
67 - Harvey Elliott ud i pausen
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
6
35%
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind I pausen
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 73. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind 80. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 17

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » søndag, 08. okt, 2023 17:04

Selvom vi til tider ser fantastisk ud fremme på banen tror jeg vi får en svær sæson.

Primært grundet vores forsvar er ganske enkelt ikke godt nok. Vi har kun holdt buret rent 2/10 kampe denne sæson, det er for ringe. Vi har brug for en stabil defensiv således vi ikke pinedød skal score 3 for at vinde.
Det andet problem bliver vores manglende bredde. Et par skade og et par karantæner idag og der eneste offensive bidrag vi kan sætte ind er Gravenberch, som godt nok gjorde det fint. Men efterfølgende er det defensive indskiftninger.
Senest rettet af TG12 søndag, 08. okt, 2023 17:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11302
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 17:04

I den her kamp har vi Albions helt nede i sækken, men vi glemmer at snøre den til.
....og så var vores koncentrationsevne i forsvaret i dag alt for lavt. Sådan en bold til forreste stang, som giver 2-2, skal følges til dørs af en forsvarer og høvles ud til indkast eller hjørne.

Der er oprettet afstemning, men umiddelbart kunne jeg ikke selv finde andre at stemme på end Alisson.
Salah med 2 mål, tjah jeg synes han meget af den øvrige tid er sløset i sin boldomgang, og ofte taber bolden, hvis han bliver spillet med en mand i ryggen. Szoboszlai manglede også et gear eller 2 i dag, og Mac Allister forærede mange bolde væk, bl.a. optakten til deres første mål.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7310
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 08. okt, 2023 17:13

Ringe. At man ikke slår Brighton på udebane er ikke i sig selv ringe, selvom jeg synes Brighton er et overvurderet hold, der har 1 måde at spille på. Desværre lader vi dem i store dele af kampen spille på den måde og dommeren falder for deres sædvanlige forsøg på at få frispark. Men det er ringe, fordi vi generelt bare spiller en ringe kamp, især defensivt. Vi skal lukke den her kamp, men vi er uskarpe offensivt og sløsede defensivt. Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11302
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 17:29

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » søndag, 08. okt, 2023 17:45

Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Jeg tvivler på han er løsningen, og han virker let til skader.

Mit bedste bud på kortsigt er Thiago, som dog også har sine skadesproblemer

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » søndag, 08. okt, 2023 17:48

Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:04
I den her kamp har vi Albions helt nede i sækken, men vi glemmer at snøre den til.
....og så var vores koncentrationsevne i forsvaret i dag alt for lavt. Sådan en bold til forreste stang, som giver 2-2, skal følges til dørs af en forsvarer og høvles ud til indkast eller hjørne.

Der er oprettet afstemning, men umiddelbart kunne jeg ikke selv finde andre at stemme på end Alisson.
Salah med 2 mål, tjah jeg synes han meget af den øvrige tid er sløset i sin boldomgang, og ofte taber bolden, hvis han bliver spillet med en mand i ryggen. Szoboszlai manglede også et gear eller 2 i dag, og Mac Allister forærede mange bolde væk, bl.a. optakten til deres første mål.
Minutterne optil Brightons udligning synes jeg mest vi lignede er hold der var tilfredse med 2-1.

Imod USG lignede vi også længe vi var tilfredse med 1-0.

Det er en farlig taktik så længe vores forsvar ikke er mere stabilt. Vi skulle have jagtet 3-1, fremfor at forsøge at lulle 2-1 hjem..

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 08. okt, 2023 17:53

Jeg synes Elliot er det helt store problem i første halveg, han fylder ingenting på den midtbane, vinder ingen nærkampe, er langsom i sit pres og bidrager ikke med noget fremadrettet, Salah og Nunez laver løb flere gange hvor han har bolden men han tør eller vil ikke - 13 præcise afleveringer på en halveg er vel også grunden til han blev flået ud i pausen.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7310
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 08. okt, 2023 18:00

Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:04
Der er oprettet afstemning, men umiddelbart kunne jeg ikke selv finde andre at stemme på end Alisson.
Salah med 2 mål, tjah jeg synes han meget af den øvrige tid er sløset i sin boldomgang, og ofte taber bolden, hvis han bliver spillet med en mand i ryggen. Szoboszlai manglede også et gear eller 2 i dag, og Mac Allister forærede mange bolde væk, bl.a. optakten til deres første mål.
Jeg glemmer altid at stemme alligevel, men jeg kan ikke give den til Alisson, han skal redde deres mål til 1-0. Det ligner ham ikke at være fanget på det forkerte ben på den måde. Men derudover er jeg enig med dig og enig i, at det er svært at finde nogen at stemme på. Hvis jeg skal forsøge at uddele lidt ros, ikke en stemme, men ros, så vil jeg dog uddele det til Darwin. Synes virkelig han er stærk i sit defensive arbejde og så er jeg meget imponeret af hans pasningsspil, især de der små first touch afleveringer, der sætter angreb i gang og mål op. Det er sådan noget en type som Haaland aldrig ville kunne lære. Han bliver bedre og bedre til at forstå Diaz og Salah i det trekløver.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » søndag, 08. okt, 2023 18:14

Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Bajcetic er sku ikke moden nok til at spille fast 6er endnu. Hvis han havde været klar så havde Klopp allerede brugt ham på pladsen. Nu er han så skadet. hvilket han også virker til let at blive. Desværre.
Senest rettet af Oomph242 søndag, 08. okt, 2023 23:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11302
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 08. okt, 2023 18:20

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 18:00
Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:04
Der er oprettet afstemning, men umiddelbart kunne jeg ikke selv finde andre at stemme på end Alisson.
Salah med 2 mål, tjah jeg synes han meget af den øvrige tid er sløset i sin boldomgang, og ofte taber bolden, hvis han bliver spillet med en mand i ryggen. Szoboszlai manglede også et gear eller 2 i dag, og Mac Allister forærede mange bolde væk, bl.a. optakten til deres første mål.
Jeg glemmer altid at stemme alligevel, men jeg kan ikke give den til Alisson, han skal redde deres mål til 1-0. Det ligner ham ikke at være fanget på det forkerte ben på den måde. Men derudover er jeg enig med dig og enig i, at det er svært at finde nogen at stemme på. Hvis jeg skal forsøge at uddele lidt ros, ikke en stemme, men ros, så vil jeg dog uddele det til Darwin. Synes virkelig han er stærk i sit defensive arbejde og så er jeg meget imponeret af hans pasningsspil, især de der små first touch afleveringer, der sætter angreb i gang og mål op. Det er sådan noget en type som Haaland aldrig ville kunne lære. Han bliver bedre og bedre til at forstå Diaz og Salah i det trekløver.
Det er jo netop et bevidst valg fra Klopp's side af, at Alisson skal derud/derop, fordi han er en vigtig spilstation for at komme uden om modstanderens høje pres. Jeg ser kun en culprit for Broghtons første mål, er det er entydigt Mac Allister.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7310
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 08. okt, 2023 19:05

Ja, det er måden managers i dag vil spille, De Zerbi, Guardiola, Arteta vil alle have målmænd, der kan indgå i spillet og så løber man riscici, men Alisson skal altså have den. Det er ikke hans skyld, at Klopp vil spille som alle de andre managers, fodbold er blevet meget ensformigt i øvrigt, men han skal alligevel redde den og det plejer han også. Han bliver fanget på hælene, da han ikke regner med, at Brighton manden skyder på mål. Det er rigtig nok sløjt af Mac Allister, at han ikke løber bolden i møde, men jeg kan omvendt godt blive lidt træt af, at vi skal spille så risikobetonet, han har tydeligvis spillere i ryggen, så van Dijk skal ikke spille ham. Men ja, hovedansvar ligger på Mac Allister, der er for langsom i tanke og handling. Der var også situationer, hvor han modtager den og vender af på sin mand ligesom Thiago, med lidt snilde og list, så kan en modstander anticipere det træk og let tackle ham. Mod en bedre modstander bliver det straffet mere end én gang. Men synes også, det var tydeligt, vi manglede Jones, Elliott er ikke på samme måde god til at involvere sig i det opbyggende spil og tilbyde sig, så det hele ikke skal gå igennem Mac Allister. Szoboszlai ligger længere fremme, så det er ikke hans rolle at tilbyde sig som første spilposition, han får den længere fremme på banen og sådan skal det også være.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » tirsdag, 10. okt, 2023 14:43

Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Stort JA TAK herfra.

Alternativt Trent. Men meget meget gerne en af de to.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11302
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 10. okt, 2023 14:45

Oomph242 skrev:
søndag, 08. okt, 2023 18:14
Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Bajcetic er sku ikke moden nok til at spille fast 6er endnu. Hvis han havde været klar så havde Klopp allerede brugt ham på pladsen. Nu er han så skadet. hvilket han også virker til let at blive. Desværre.
I sidste sæson spillede han pladsen rigtig fint, og han er specielt dygtig til at modtage bolden og vende rundt for at blive fremadrettet, uden at miste bolden, eller spille den bagud. Det er to ting, man IKKE kan sige om hhv Wataru Endo og desværre også Mac Allister, hvor sidstnævnte virkelig har skuffet de sidste par kampe. Ja vel stort set siden han kom hjem med et ordentligt jetlag efter sidste landskampspause.

Jeg så lige højdepunkter igen, og så kiggede jeg lidt nærmere på Albions 1. mål. Det er jo tude-tosset, at Kaptajen smider bolden det mest farlige sted af alle. Han har to gode afleveringsmuligheder ud til siderne, , og kan nemt skubbe bolden, som lige er spillet til ham fra Alisson, videre ud til Robertson. Derved vil han trække gruppen med 3 Brighton spillere over mod Robertson, eller han kan slå den til højre til en helt fri Matip, og så vil Brighton blive trukket overmod Matip. Men han spiller lige præsic der, hvor der er flest Brighton spillere, og ovenikøbet der, hvor Adingra er på vej hen i sit løb. Bemærk samtidig, at hvis VVD tog sig lidt mere tid - han er jo slet ikke presset - så vil Alisson nå længere tilbage i målet, og være meget bedre placeret, Her er situationen:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 10. okt, 2023 15:12

VvD har sådan set også selv været ude og sige, at det var en risikabel pasning.

Men Mac Allister skal også gøre det bedre - så vel 50-50. Han kunne jo måske lære lidt af unge Bajcetic ;)



Var den gået i mål havde det været 100 pct. Alissons.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 10. okt, 2023 22:55

Cynwal skrev:
tirsdag, 10. okt, 2023 14:45
Oomph242 skrev:
søndag, 08. okt, 2023 18:14
Cynwal skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:29
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 08. okt, 2023 17:13
Mac Allister kan slet ikke følge med defensiv midtbane. Det er fandme skuffende, men ikke overraskende.
Lad os håbe, at Bajcetic er klar igen efter landskampspausen, så han efterhånden kan blive spillet ind på den 6'er.
Bajcetic er sku ikke moden nok til at spille fast 6er endnu. Hvis han havde været klar så havde Klopp allerede brugt ham på pladsen. Nu er han så skadet. hvilket han også virker til let at blive. Desværre.
I sidste sæson spillede han pladsen rigtig fint, og han er specielt dygtig til at modtage bolden og vende rundt for at blive fremadrettet, uden at miste bolden, eller spille den bagud. Det er to ting, man IKKE kan sige om hhv Wataru Endo og desværre også Mac Allister, hvor sidstnævnte virkelig har skuffet de sidste par kampe. Ja vel stort set siden han kom hjem med et ordentligt jetlag efter sidste landskampspause.

Jeg så lige højdepunkter igen, og så kiggede jeg lidt nærmere på Albions 1. mål. Det er jo tude-tosset, at Kaptajen smider bolden det mest farlige sted af alle. Han har to gode afleveringsmuligheder ud til siderne, , og kan nemt skubbe bolden, som lige er spillet til ham fra Alisson, videre ud til Robertson. Derved vil han trække gruppen med 3 Brighton spillere over mod Robertson, eller han kan slå den til højre til en helt fri Matip, og så vil Brighton blive trukket overmod Matip. Men han spiller lige præsic der, hvor der er flest Brighton spillere, og ovenikøbet der, hvor Adingra er på vej hen i sit løb. Bemærk samtidig, at hvis VVD tog sig lidt mere tid - han er jo slet ikke presset - så vil Alisson nå længere tilbage i målet, og være meget bedre placeret, Her er situationen:
Billede
Bajcetic spillede 530 minutters PL bold i sidste sæson. Det er fanme et spinkelt grundlag for at sige, at han er klar til den helt store scene.. Igen hvis han havde været klar og god nok, så havde Klopp helt sikkert allerede brugt ham i denne sæson..

Endo skulle aldrig være blevet købt. Hvordan han kunne tales op som en nærmest verdensklasse DM undre stadig mig...

Mac Allister er ikke DM det er synd at misbruge ham på den plads...

Der skal købes en DM af rette kvalitet i næste vindue og en forsvarsspiller, hvis vi skal i CL næste sæson..

Besvar