Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
4%
2 - Joe Gomez
0
Ingen stemmer
32 - Joel Matip
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ud 83. min
5
19%
26 - Andy Robertson
3
11%
8 - Szoboszlai
3
11%
10 – Mac Allister ud 46. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud 93. min.
9
33%
20 - Diogo Jota ud 56. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud 56. min.
1
4%
7 - Luis Diaz ind 46. min
4
15%
67 - Harvey Elliott ind 56. min
1
4%
27 - Darwin Nunez ind 56.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind 83. min.
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ind 93. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 27

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 15. sep, 2023 08:20

Hvornår: Lørdag den 16. september kl. 13:30
TV: TV3 Max med optakt fra kl. 13:00
Streaming: Viaplay og forskudt på LFCTV Go
Sted: Molineux Stadium, Wolverhampton
Dommer: Michael Oliver (billede). VAR: Paul Tierney.
Billede
Michael Oliver regnes blandt de bedste Premier League dommere, men mange mener efterhånden, at det ikke behøver at være et tegn på at han er en fremragende dommer. Alt var bedre i gamle dage. Oliver er specielt kendt for, at han ikke vil kaldes ud til sidelinjen for at gense en kendelse. Det betød i hans sidste PL kamp, at Man City's mål til 2-1 lige inden pausen fejlagtigt ikke blev underkendt for offside, hvilket PGMOL efterfølgende har været ude og undskylde. Så det var den spillerundes (snart obligatoriske) undskyldning over, at VAR ikke var skredet ind og dømt imod een af Manchester klubberne!
VAR passes så af Klopps hadedommer nr. 1: Paul Tierney, eller er det snarere Tierney der hader Klopp......?

Indbyrdes statistik og resultater 5 sidste kampe:
Billede
Så i lighed med sidste kamp mod Aston Villa, er det en modstander hvor vi har det statistiske overtag. 3-0 nederlaget sidste gang vi besøgte Molineux ser dog ikke godt ud på "straffeattesten". Det var for i øvrigt en kamp, hvor midterforsvaret var Gomez / Matip, og det slap de ikke ret godt fra, som det fremgår her:
Matip / Gomez gjorde det dog fremragende i sidste kamp, så måske skal vi ikke frygte det så meget? Konaté må også være ved at at være klar igen. Det eneste sikre er, at Van Dijk ikke er med, da han udstår den ekstra karantænedag, som han snakkede sig til i Newcastle kampen.

Holdenes sidste kampe - Begge 4 PL, Wolves + 1 Carabaro Cup og LFC +1 preseason
Billede


Modstanderen
Jeg vil starte med et citat fra Skysports, som skrev inden PL sæsonen gik igang:

"Hvis en klub prøver at blive nedrykker, så virker et salg af ens bedste spiller uden at geninvestere pengene i nye spillere og så samtidig sige farvel til manageren få dage før turneringen starter, som et godt sted at starte. Wolves er allerede kriseholdet i Prem. League"

....og det var nærmest en Exodus af bærende kræfter der forlod Wolves: Matheus Nunez, Ruben Neves, Conor Coady (lån termineret), Raul Jimenez og Nathan Collins, for bare at nævne de vigtigste, har jo nærmest karakter af et brandudsalg. Det førte til, at Julen Lopetegui kastede håndklædet i ringen, og efter gensidig aftale stoppede som manager. Årsagen var FFP regler, som Wolves åbenbart tager mere alvorligt end f.eks. Chelsea. Flere års heftig og dyr investering i spillertrup gjorde, at de måtte sælge ud, for ikke over en treårig periode at komme i for stort samlet underskud. Den i Bournemouth fyrede - til manges overraskelse - Gary O'Neill blev ansat, og der blev trods alt investeret lidt efterfølgende i nye spillere, som nedenstående oversigt over ind/ud spillere viser. Måske tænkte Wolves ejerne, at: "...hvis andre ser så stort på FFP regler, så kan vi sgu også......?"
Billede
Foreløbig kun 3 point, som kom hjemme mod Everton, der på det tidspunkt havde scoret 0 mål og 0 point, tyder på det bliver en sæson i overlevelsens tegn. Men helt så ringe har det faktisk ikke været. Eksempelvis var spillet i deres åbningskamp mod Manchester United godt, eller scum var ganske enkelt PIV-ringe, og slap kun fra kampen med 3 point ved en blanding af held, dommertække og VAR-fejl, som siden er blevet anerkendt og undskyldt af PGMOL (Onanas nedsabling af en Wolves spiller i feltet, som IKKE gav det straffe der burde have været dømt). Wolves har i flere år faktisk spillet OK fodbold, med en sydlandsk/teknisk spillestil og mange portugisiske spillere, men det virker som om Gary O'Neill's opskrift er en mere "old fashion bristisk stil" med fysik og fight, hvilket jo før har gjort ondt på både Liverpools spil og spillere. Vi er alle sammen meget klogere i morgen lørdag ved 15:30 tiden......

LFC opstilling
Der er store tvivlsspørgsmål om, hvordan vi vil stille op i dag.
Det ligger fast, at Trent er skadet og VVD i karantæne, så det må betyde Gomez på højre back og Matip på den ene CB. Så må vi krydse fingre for, at Konaté er frisk nok til at spille den anden, selvom unge Quansah har nu imponeret mig i de indskiftninger han har fået. Faktisk er det, som jeg er mest bange for med Quansah i en eventuel startopstilling, at så får spilleren minimum een time til at gå og blive nervøs i, i modsætning til når man sidder på bænken og pludselig får at vide: "Smid overtøjet og varm op". På den anden side var det måske bedst med en kamp på udebane mod en "lesser opponent" (selv om sådanne ikke findes i Premier League), til at få overstået eventuelle premiere-nerver....?
Jeg tror dog det bliver Matip og Konaté centralt. Venstre back er heller ikke helt sikker. Skotske Robertson har spillet 2 fulde kampe i landskamppausen, men jeg håber han er frisk, så der er bare lidt kontinuitet i forsvaret. Han spillede for i øvrigt en god kamp mod AV, og i mine øjne er venstre back én af hvis ikke den plads, hvor back up spilleren er svagest. Tsimikas ser jeg som ustabil og med koncentrationssvigt af og til.

Midtbanen er så endnu vanskeligere at gætte opstillingen på. Klopp sad på pressemødet og regnede ud hvor få timer siden det var, at Mac Allister var landet med flyet. Så jeg tvivler stærkt på, at vi ser ham i start-11'eren. Det giver 2 muligheder på 6'eren: Endo eller Bajcetic. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg helst ser Bajcetic, hvis altså han er frisk nok til at starte. Så hjertet siger Stephane men hjernen siger Endo, og så kan Bajcetic komme ind omkring 60-65 min. og få lidt rytme i benene. Så Endo på 6'eren. Den ene 8'er er efterhånden lige så sikker starter som Alisson, nemlig vores nye Steven Gerrard klon: Dominic Szoboszlai. Kunsten med ham bliver at få hans spilletid doseret, så han kan holde til det skrappe program som starter nu med midtuge kampe i hver uge frem til næste landskampspause i oktober (EL-kampe starter på torsdag)Men jeg tror snarere han får noget hviletid mod torsdag mod Lask Linz. Det betyder, at den sidste midtbaneplads går til enten Curtis Jones eller Ryan Gravenberch. Klopps normale stil vil være, at sluse nye spillere ind via indskiftninger, men jeg tror han er imponeret af den unge Ryan's afbud til Koemanns hollandske U21 samling, så han brugte tiden til at få styr på alle de praktiske ting omkring flytning mm., samt har kunnet træne i Kirkby, og vænne sig til forholdene. Curtis Jones er dejligt boldsikker, men får stadig viklet sig ind i nogle blindgyder med driblinger. Dog ikke ligeså tit mere. Men jeg ser Gravenberch som meget mere dynamisk, hvilket jeg tror vil passe godt til en kamp på Molineux. Så jeg gambler på Gravenberch.

I angrebet er det kun sikkert, at Mo Salah starter, som han altid gør. Venstre fløj er enten Lucho Diaz eller Jota. Diaz spillede næsten 2 hele kampe (udskiftet i hhv 88' og 71' minut) så jeg tror han får plads ved siden af Mac Allister på bænken, og Jota starter inde. Han var ganske vist også afsted med Portugal, men sad på bænken i hele deres første kamp, og spillede 90 min mod Luxemborg, og så har han ikke skullet rejse halvvejs rundt om jorden for at komme tilbage til Meseyside. Så Jota på banen fra start. Sidste plads er også svær. Skal det være driftssikre Gakpo eller "lotto-kuponen" Nunez? Nunez har mange kvaliteter, men deltagelse i længere organiseret opspil er ikke én af dem. Han er fantastisk til dybdeløb og kontra, som vi så skåret ud i pap mod Newcastle, men jeg tror vi kommer til at være så spilstyrende mod Wolves, at Gakpo vil være det rigtige valg. Nunez spillede 73 og 45 min for Uruguay, så han tage plads på bænken sammen med de andre Sydamerikanere. Apropos jordomrejsende sydamerikanere, så rejste Alisson også frem og tilbage den lange vej, for i 2 x 90 minutter + det løse at få splinter i røven ude på bænken! Så han er naturligvis vores safe hands imellem stængerne, hvilket han dog også ville have været, selvom han havde spillet +180 minutter.

Så med risiko for at se virkelig dum ud her kl. 12:30 idag, når Klopps "facitliste" offentliggøres, så er dette mit bud:
Billede

Hvad er jeres tanker? Giv jeres bud - gerne argumenteret - på dagens start 11'er
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » fredag, 15. sep, 2023 11:59

Tak for god optakt. Ja, Man U var ualmindeligt heldige den aften. Og det var faktisk på OT og ikke Molineux.

Cunha havde i øvrigt nogle helt vilde løb med bolden i den kamp. Heldigvis for Man U (og måske for os i morgen) manglede slutproduktet. Lidt ligesom vi kender fra Traore.

Det er dejligt at glæde sig til en kamp igen - modsat sidste år, hvor landskampspauser var en lise....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 15. sep, 2023 12:03

AJJ skrev:
fredag, 15. sep, 2023 11:59
Tak for god optakt. Ja, Man U var ualmindeligt heldige den aften. Og det var faktisk på OT og ikke Molineux.
.......selvfølgelig var det på Old Toilet. Der ved alle jo, at Mr. Ferguson har inhouse forbindelse til VAR-rummet. My bad :oops:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » fredag, 15. sep, 2023 16:18

Trent er ude med skade
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. sep, 2023 08:37

Lasse Callesen har lavet optakt denne gang på LFCDB's site:
https://liverpool-fc.dk/Kampe/wolves-vs-liverpool/
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 16. sep, 2023 10:13

Emmy skrev:
fredag, 15. sep, 2023 16:18
Trent er ude med skade
Det var da heldigt for os, så kan det være vi kan have en højreback som ikke konstant laver fejl.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. sep, 2023 10:33

Der er store tvivlsspørgsmål om, hvordan vi vil stille op i dag.
Det ligger fast, at Trent er skadet og VVD i karantæne, så det må betyde Gomez på højre back og Matip på den ene CB. Så må vi krydse fingre for, at Konaté er frisk nok til at spille den anden, selvom unge Quansah har nu imponeret mig i de indskiftninger han har fået. Faktisk er det, som jeg er mest bange for med Quansah i en eventuel startopstilling, at så får spilleren minimum een time til at gå og blive nervøs i, i modsætning til når man sidder på bænken og pludselig får at vide: "Smid overtøjet og varm op". På den anden side var det måske bedst med en kamp på udebane mod en "lesser opponent" (selv om sådanne ikke findes i Premier League), til at få overstået eventuelle premiere-nerver....?
Jeg tror dog det bliver Matip og Konaté centralt. Venstre back er heller ikke helt sikker. Skotske Robertson har spillet 2 fulde kampe i landskamppausen, men jeg håber han er frisk, så der er bare lidt kontinuitet i forsvaret. Han spillede for i øvrigt en god kamp mod AV, og i mine øjne er venstre back én af hvis ikke den plads, hvor back up spilleren er svagest. Tsimikas ser jeg som ustabil og med koncentrationssvigt af og til.

Midtbanen er så endnu vanskeligere at gætte opstillingen på. Klopp sad på pressemødet og regnede ud hvor få timer siden det var, at Mac Allister var landet med flyet. Så jeg tvivler stærkt på, at vi ser ham i start-11'eren. Det giver 2 muligheder på 6'eren: Endo eller Bajcetic. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg helst ser Bajcetic, hvis altså han er frisk nok til at starte. Så hjertet siger Stephane men hjernen siger Endo, og så kan Bajcetic komme ind omkring 60-65 min. og få lidt rytme i benene. Så Endo på 6'eren. Den ene 8'er er efterhånden lige så sikker starter som Alisson, nemlig vores nye Steven Gerrard klon: Dominic Szoboszlai. Kunsten med ham bliver at få hans spilletid doseret, så han kan holde til det skrappe program som starter nu med midtuge kampe i hver uge frem til næste landskampspause i oktober (EL-kampe starter på torsdag)Men jeg tror snarere han får noget hviletid mod torsdag mod Lask Linz. Det betyder, at den sidste midtbaneplads går til enten Curtis Jones eller Ryan Gravenberch. Klopps normale stil vil være, at sluse nye spillere ind via indskiftninger, men jeg tror han er imponeret af den unge Ryan's afbud til Koemanns hollandske U21 samling, så han brugte tiden til at få styr på alle de praktiske ting omkring flytning mm., samt har kunnet træne i Kirkby, og vænne sig til forholdene. Curtis Jones er dejligt boldsikker, men får stadig viklet sig ind i nogle blindgyder med driblinger. Dog ikke ligeså tit mere. Men jeg ser Gravenberch som meget mere dynamisk, hvilket jeg tror vil passe godt til en kamp på Molineux. Så jeg gambler på Gravenberch.

I angrebet er det kun sikkert, at Mo Salah starter, som han altid gør. Venstre fløj er enten Lucho Diaz eller Jota. Diaz spillede næsten 2 hele kampe (udskiftet i hhv 88' og 71' minut) så jeg tror han får plads ved siden af Mac Allister på bænken, og Jota starter inde. Han var ganske vist også afsted med Portugal, men sad på bænken i hele deres første kamp, og spillede 90 min mod Luxemborg, og så har han ikke skullet rejse halvvejs rundt om jorden for at komme tilbage til Meseyside. Så Jota på banen fra start. Sidste plads er også svær. Skal det være driftssikre Gakpo eller "lotto-kuponen" Nunez? Nunez har mange kvaliteter, men deltagelse i længere organiseret opspil er ikke én af dem. Han er fantastisk til dybdeløb og kontra, som vi så skåret ud i pap mod Newcastle, men jeg tror vi kommer til at være så spilstyrende mod Wolves, at Gakpo vil være det rigtige valg. Nunez spillede 73 og 45 min for Uruguay, så han tage plads på bænken sammen med de andre Sydamerikanere. Apropos jordomrejsende sydamerikanere, så rejste Alisson også frem og tilbage den lange vej, for i 2 x 90 minutter + det løse at få splinter i røven ude på bænken! Så han er naturligvis vores safe hands imellem stængerne, hvilket han dog også ville have været, selvom han havde spillet +180 minutter.

Så med risiko for at se virkelig dum ud her kl. 12:30 idag, når Klopps "facitliste" offentliggøres, så er dette mit bud:
Billede

Hvad er jeres tanker? Giv jeres bud - gerne argumenteret - på dagens start 11'er
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. sep, 2023 10:36

Fowler89 skrev:
lørdag, 16. sep, 2023 10:13
Emmy skrev:
fredag, 15. sep, 2023 16:18
Trent er ude med skade
Det var da heldigt for os, så kan det være vi kan have en højreback som ikke konstant laver fejl.
...men vi kommer så også til at mangle 3-6 stk. millimeter-nøjagtige killer-passes til frontlinjen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. sep, 2023 11:18

BBC har en tråd, som samler op på alle PL klubbernes pressekonferencer op til spillerunderne. Der har jeg sakset nedenstående fra Gary O'Neil's syn på kampen mod LFC:
Billede

Hele tråden kan ses her: https://www.bbc.com/sport/live/football/66816222
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. sep, 2023 12:48

Det blev så følgende:
Billede

Spændende med Quansah fra start. Håber ikke han er den nervøse type.
...og midtbanen blev så: "Never change a winning team"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 16. sep, 2023 13:12

Glæder mig det bliver en spændende kamp, det bliver interesant at sen unge quansah fra start, lader også til at wolverhamton ændre opstilling i de første kampe har de spillet 3-5-2 idag ser det ud til 4-3-3 hvor de så kommer med neto og Hwang på kanterne og det nye cunha på toppen.

Nøglen til kampen bliver at få overtaget på midten, det ser fornuftigt ud med vores opstilling, og vi har en ganske fornuftig bænk idag.

Up the fucking reds


Ps. En sejr og vi kan være midlertidig nr 1 :aliboronz8:
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. sep, 2023 13:16

Redtothebone skrev:
lørdag, 16. sep, 2023 13:12
Glæder mig det bliver en spændende kamp, det bliver interesant at sen unge quansah fra start, lader også til at wolverhamton ændre opstilling i de første kampe har de spillet 3-5-2 idag ser det ud til 4-3-3 hvor de så kommer med neto og Hwang på kanterne og det nye cunha på toppen.

Nøglen til kampen bliver at få overtaget på midten, det ser fornuftigt ud med vores opstilling, og vi har en ganske fornuftig bænk idag.

Ps. En sejr og vi kan være midlertidig nr 1 :aliboronz8:
Lad os håbe, at Cunha stadig leder efter sit endproduct......
...og ang. det fremhævede, så tager vi det til den tid, hvis det skulle ske .....knock on wood!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 16. sep, 2023 13:28

Jeg forstår ikke lige, hvorfor Nunez er på bænken.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 16. sep, 2023 13:36

Fowler89 skrev:
lørdag, 16. sep, 2023 13:28
Jeg forstår ikke lige, hvorfor Nunez er på bænken.
Han blev taget ud i landskamp i pausen fordi de sagde han havde lidt muskulære problemer
YNWA

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Wolverhampton -LFC >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » lørdag, 16. sep, 2023 13:38

Det er virkelig ringe forsvarsspil

Besvar