PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
mortenbak
Indlæg: 3096
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 08. aug, 2023 09:45

GUNGHO!!! :gunfire: :gunfire:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af texy » tirsdag, 08. aug, 2023 10:10

Synes, at negativiteten herinde er lidt for meget.

Emmy skriver, at vore pres slet ikke virker. Jeg synes, at det virkede fantastisk. Vi scorer blandt andet til 2-0 på aggressivt højt pres.

Drejer og KimØ mener, at pre-season har været langt under, hvad man kan forvente af en top 4 klub. Jeg synes modsat, at det har set mindst lige så fornuftigt ud, som tilfældet har været for eksempelvis, Man City, Arsenal og Man Utd. Ja, man spiller for at vinde i alle kampe, men reelt betyder resultaterne ikke noget i pre-season. Det handler om minutter i benene, boldfornemmelse, om at afprøve nye ting, og om at se unge spillere an. Jeg har set rigtig meget positivt i pre-season. Macca ligner (modsat mine forventninger) en virkelig klassespiller. Szobo har haft det lidt sværere, men løber som en hest. Og unge Ben Doak ligner en spiller, der allerede nu kan komme ind i kampe og gøre en forskel, hvis der skal jagtes et resultat. Deruudover ser hele offensiven ud som om, at den er "on fire".

Der er naturligvis huller i osten. Defensivt har det til tider lignet sidste sæson, når det ikke fungerede. I min optik ser det ud som om, at meget af den usikkerhed kommer fra "den nye" Trent position. Det giver noget andet offensivt, at vi har en ekstra midtbanespiller, men jeg ville faktisk foretrække Gomez på HB, og så Trent på 6er imod Chelsea.

Jeg spekulerer i, at folks utilfredshed med pre-season bunder i en utilfredshed med transfer-vinduet. Og det er rigtigt, at vi endnu ikke har hentet en 6er. Det tror jeg, at vi gør. Men det er også værd at huske, at begge vores 6ere har været skadet. Og de er begge tilbage i fuld træning nu. Som Klopp sagde i forbindelse med denne kamp, så er der forskel på at finde løsninger i forhold til Chelsea-kampen og løsninger til hele sæsonen. Med Thiago og Bajcetic tilbage vil der være en helt anden palette af muligheder.

Den her kamp mod Darmstadt, synes jeg igen var vildt underholdende. Jeg kan godt lide at se de her pre-season kampe, hvor spillerne løber sig helt i hegnet, fordi de ved, at de kun skal spille 45-60 minutter maksimalt. Det koster helt sikkert noget på koncentrationen, men det giver målrige kampe. Macca og Diaz så ud til at være totalt i hople og ekstremt sultne.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. aug, 2023 11:14

Ja, negativiteten har helt sikkert også noget med udviklingen i transfervinduet at gøre. Det tror jeg du ret i, texy.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 08. aug, 2023 11:17

Presset virker formidabelt ved målet. Men i rigtig mange situationer sidder presset alt for ujævnt. Hvilket giver Darmstadt ro til at spille de lange bolde i dybden. Som specielt Konate slet ikke var indstillet på. Det er jo lige det man forsøger at presse modstanderen. Så skal de bagerste edme også være klar på det.
For mig har det intet med transfers at gøre. Det cirkus gider jeg sjældent forholde mig til.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: PRESEASON LFC-SV Darmstadt 98 >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 08. aug, 2023 11:23

texy skrev:
tirsdag, 08. aug, 2023 10:10
Jeg spekulerer i, at folks utilfredshed med pre-season bunder i en utilfredshed med transfer-vinduet.
Kan kun tale på egne vegne, men det er korrekt spekuleret. Mit problem er som sådan ikke, hvordan træningskampene har udfoldet sig, det er som ordet indikerer trænings-kampe og til gengæld har vi set en god fordeling af assist og mål blandt flere spillere.
Jeg er dog ærgerlig over, at Klopp har ytret ønske om at få en optimal optakt til sæsonen med alle nye forstærkninger hentet ind i god tid og i stedet er vi endt med at sælge, før vi har købt.
Det er i min verden dumdristigt at skille sig af med Fabinho, selvom pengene luner. Jeg mener ikke, at han er over the hill og han har været en krumtap på midtbanen i mange sæsoner. Det ideele scenarie havde været, hvis vi arbejder med, at han stadig var blevet solgt, at der i god tid var hentet en erstatning samt en forstærkning til forsvaret.
Som vi står nu, så har vi en af ligaens tyndeste trupper, bærende, vokale, rutinerede og bannerførende spillere, har forladt klubben og det vil nok også kræve tilvænning for de nye navne, som forhåbentligt ikke kun bliver ved Mac Allister og Szoboszlai - førstnævnte har jeg i øvrigt lovprist og sidstnævnte foreslog jeg som en spændende transfer længe inden, at han overhovedet var linket til klubben, så intet kritik af dem.
Der mangler bare lige lidt fylde i truppen og det havde jeg helst set var kommet i god tid, så vi stod endnu stærkere mod Chelsea.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar