PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 29. jul, 2023 07:47

Hvornår: Søndag den 30. juli 2023 kl. 11:00
TV: TV3 Max - Transmisssionen starter kl. 10:55
Streaming: LFCTV Go
Kampen spilles på Singapore National Stadium

Tør man håbe, at det begynder at ligne mere rigtige fodboldkampe? Altså at Klopp begynder at tilnærme startopstillingen mod det der er hans forventede optimale start-11'er? I stedet for at det i realiteten er 2 hold, bestående af en gang blandede bolcher af ungdom og rutine, som får en halvleg hver? Jeg har altid godt kunnet lide at se "toppen af ungdommen" få chancen for at vise sig frem i preseason, og det ser da ud til, at Ben Doak kommer tættere på rigtig spilletid, men vi skal altså være klar mod Pochettinos Chelsea om 14 dage, så der skal også til at arbejdes med nogen Olsen'ske automatismer.

Truppen er landet i Singapore, og har gennemført en gang let træning, nok mest for at ryste mange timers flyrejse ud ad benene. Szoboszlai deltog på lige fod i 5 mod 2 spillet, der blev vist på LFCTV fra træningen i Singapore, så han er forhåbentlig over sit skrub. Fabinho er blevet hjemme, for at få hans exit på plads, og Henderson er jo nu også endegyldigt fortid. På transferfronten er der vist ikke andet nyt, end at Southampton og Liverpool gradvist snakker sig tættere og tættere på en aftale om Romeo Lavia til den defensive midtbane. Men selv hvis de skriver under her til formiddag, dagen før kampen, så kan han knapt nok nå at rejse ud til kampen, og være fremme før kick off. Thiago og Bajcetic er blevet i LIverpool, for at arbejde med fysioterapeuterne om deres genoptræning.

Den samlede trup, som er rejst til Singapore ser sådan her ud:

Målmænd: Alisson, Kelleher, Adrian, Mrozek

Forsvarsspillere: Gomez, Van Dijk, Konate, Matip, Quansah, Alexander-Arnold, Robertson, Tsimikas, Scanlon

Midtbane: Szoboszlai, Mac Allister, Jones, Elliott, Clark, McConnell, Frauendorf

Angreb: Diaz, Nunez, Salah, Gakpo, Jota, Doak, Koumas

Ovenstående er kopieret fra This is Anfield, og baseret på de to første kampe spillede Trent en ren midtbane, hvilket han i mine øjne gør igen imod Leicester.

Mit håb er, at vi for første gang vil se Mac Allister og Szoboszlai sammen på midtbanen, så de kan nå at finde lidt fælles fodslaw inden Chelsea om 14 dages, og så håber jeg da også, at Nunez fortsætter de gode takter. Vi kan diskuterer om han spiller godt (jeg synes stadig han har nogle mangler) men kasserne begynder at flyde, og lidt assist er der også kommer på. Dog ikke nok til at jeg kører forbi swingerklubben for at høre om jeg må låne deres kors, og så krybe hen til det.
Gakpo har også set skarp ud, og i mine øjne ligner han mere og mere en 1:1 Firmino klon i en kombination af spilintelligens og teknik på højt plan krydret med kølige afslutninger.

Det allerbedste ved kampen er dog, at den vises direkte på TV3 Max, så jeg håber nogen er klar til realtids debat under kampen
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 29. jul, 2023 19:06

Klopp har udtalt, at Trent kan spille 6eren og måske vil komme til at gøre det til sæsonstart, men at de denne gang vil bruge ham på backen igen.



Hvis det er sandt, så er jeg ekstremt nysgerrig efter at se, hvem pokker der bliver sat på 6eren?
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 29. jul, 2023 20:33

texy skrev:
lørdag, 29. jul, 2023 19:06
Klopp har udtalt, at Trent kan spille 6eren og måske vil komme til at gøre det til sæsonstart, men at de denne gang vil bruge ham på backen igen.

Hvis det er sandt, så er jeg ekstremt nysgerrig efter at se, hvem pokker der bliver sat på 6eren?
Hvis det holder stik, at Trent skal spille højrebacken- men nok stadig inverted - så er mit gæt at Curtis Jones testes af på 6'eren. Mener han spillede den en del under det nys overståede U21 EM, og det gik jo meget godt for England.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 29. jul, 2023 22:47

Cynwal skrev:
lørdag, 29. jul, 2023 20:33
texy skrev:
lørdag, 29. jul, 2023 19:06
Klopp har udtalt, at Trent kan spille 6eren og måske vil komme til at gøre det til sæsonstart, men at de denne gang vil bruge ham på backen igen.

Hvis det er sandt, så er jeg ekstremt nysgerrig efter at se, hvem pokker der bliver sat på 6eren?
Hvis det holder stik, at Trent skal spille højrebacken- men nok stadig inverted - så er mit gæt at Curtis Jones testes af på 6'eren. Mener han spillede den en del under det nys overståede U21 EM, og det gik jo meget godt for England.
Kunne man egentlig ikke bruge Joe Gomez der?
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » søndag, 30. jul, 2023 07:03

Nej Gomez skal helst ikke på banen overhovedet
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 30. jul, 2023 10:02

Emmy skrev:
søndag, 30. jul, 2023 07:03
Nej Gomez skal helst ikke på banen overhovedet
:D :D :D Jeg finder selv ud
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 30. jul, 2023 10:19

Emmy skrev:
søndag, 30. jul, 2023 07:03
Nej Gomez skal helst ikke på banen overhovedet
Jeg synes, at Gomez har været overbevisende alle de gange, han er blevet brugt på højre back.

I øvrigt fedt med Jan Mølby i LFC TV GO studiet til optakten.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 30. jul, 2023 10:23

Det her må betyde, at Clark skal spille 6eren.

Kloppite

Brugeravatar
Kongegaard
Indlæg: 1056
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:23
Alder: 36

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Kongegaard » søndag, 30. jul, 2023 10:24

Spændende kamp. Som der så fint skrives i første indlæg, så kan vi håbe vi nærmer os et billede af en start11’er, hvilket generelt ser fornuftigt ud, såfrem vi er skadesfri - og har et program der gør vi kan restituere.

Men truppen er lige nu for smal, på både midtbane og forsvars kanten, til at vi kan gå en sæson i møde med god samvittighed. Der skal simpelthen forstærkes yderligere.

Største ændring bliver midtbanen, hvor det ligner at vores stærkeste opstilling bliver:
Trent som den defensive, Mac og szoboszlai, som de mere centrale. En ganske udemærket midtbane, hvis jeg skal være helt ærlig! Noget jeg synes er helt særligt ved det setup, er, at de virker virkelig afleveringstærke. Så jeg tror vi går en sæson i møde, hvor vi vil se en midtbane, der har en særlig nøgle til at åbne modstanderne med afleveringer.

Det bringer mig til vores offensiv, som jeg er ganske godt tilfreds med. For mig er stærkeste offensiv, Diaz, Nunez, Salah. Her ved jeg godt, at jeg både sætter Gakpo og Jota på bænken, men for mig er der mere x-factor over mine valgte. Gakpo skal spilles, hvis vi skal have en angriber ind, der skal spille falsk 9’er - som Firmino - eller spilles ind i den offensive midt, hvis vi fx skal jagte.
Jota er ikke min type spiller, men alligevel en der altid levere en indsats. Og mål. Fantastisk spiller at have på bænken, som jeg tror vil komme ind og lave en række vigtige mål i 70-90min.

Diaz skal i min bog starte. Han kan noget helt unikt med en bold og er en fryd for øjet at se. Jeg tror han går en god sæson imøde, når han lige er spillet i gang.
Salah giver sig selv i start 11’eren.
Nunez derimod kunne hurtigt være den man vil trække på bænken og lade Gakpo starte. Som jeg ser det, bliver han spillet forkert når han ligges på Venstre kant. I min bog starter han på toppen. Hver kamp. I Benfica sparkede han boldene ind efter behag, og det tror jeg han kan komme til i den kommende sæson for os. Dels fordi han nu kender ligaen, og flere af spillerne omkring sig. Men også fordi vi har en midtbane der kan ligge nogle klasse afleveringer. I sin første sæson synes jeg han viste en særlig evne til at være, hvor chancerne opstod. Men også en særlig evne til at misse store chancer. Jeg håber han får lagt misserne fra sig, får noget selvtillid og bliver vist tilliden fra Klopp. Så tror jeg der kan være 20-25mål gemt i ham.
Men det kræver han “får hovedet skruet ordentligt på”. Det lader til at være hans største modstander. Ikke den klogeste spiller, men en spiller på instinkt, som er dræbende hvis det først rammes.

Vores forsvar - her ligger min største bekymring. Det har været en af vores Aller største styrker gennem en årerække med Virgil som dirigent og Ali som sikker sidste skanse. Det har sikret at vores backs har kunne være offensive, og har kompenseret for en tiltider ustabil midtbane.

Men kan vi hænge vores hat på Virgil med Konate som makker? Matip synes hurtigt nedadgående i sit niveau. Og Gomez er aldrig kommet tilbage efter sine skader. Og virker mildest talt ringe.
Virgil har været overlegen i sit spil. Stærkere end nogen anden forsvarsspiller jeg nogensinde har set. Men hvor blev det niveau af? Hans placeringsevne har været uovertruffen. Men også det synes at være anderledes i sidste sæson. Uden Alisson i målet, havde vi ikke været i top10. Vores forsvar sejlede rundt. Og jeg kan ikke se, hvordan den kommende sæson bliver bedre, hvis ikke vi får nye kræfter ind her. Så kan vi scorer 4mål, men hvis vi samtidig lukker 4 ind, så er det jo ligegyldigt.
Jeg mindes en sæson, hvor vi kun havde lukket 8mål ind, da vi nærmede os jul. Der var en særlig stabilitet, som skal genfindes i centralforsvaret, hvis vi skal gøre os forhåbninger om en god sæson.

Lad os håbe på en god kamp i dag, og på en god måned på transfermarkedet, hvor vi får sat de sidste brikker for en god sæson.

YNWA
Gerrard og Agger er Liverpool

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 30. jul, 2023 10:41

Nå, jeg tog fejl. Klopp har lige sagt i interviewet på sidelinjen, at det er Jones på 6eren. Helt som Cynwal havde påpeget.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. jul, 2023 10:50

texy skrev:
søndag, 30. jul, 2023 10:41
Nå, jeg tog fejl. Klopp har lige sagt i interviewet på sidelinjen, at det er Jones på 6eren. Helt som Cynwal havde påpeget.
Shit :D
Jeg er lige kommet ind ad døren, og læste tråden igennem.
Var milimeter fra at foreslå dig et væddemål om Bobby Calrk eller Curtis Jones på 6'eren, og så scrollede jeg ned og så ovenstående.....
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. jul, 2023 10:53

By the way: Dejligt at se langt større interesse (forståeligt) om kamptråden, nu hvor vi er færdige med at møde 2. Bundesliga mandskaber.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. jul, 2023 11:01

Så får man da lige testet rummeligheden, når TV3 Max liiiiiiige skal vise en damekamp mellem Schweitz og New Zealand færdig.....
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 320
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 30. jul, 2023 11:02

Come on Reds!
Jeg er spændt på vores nye 6er Jones. Nøj, der er kommet en helt ny midtbane som ser meget spændende ud.
Klopp snakker om, evt en mere ind. Jeg tror, det bliver Lavia fra soton..

(Lad os se bedre bold end den anden dag) :headbang: :lol:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: PRESEASON LFC-Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. jul, 2023 11:09

VanDjik4 skrev:
søndag, 30. jul, 2023 11:02
(Lad os se bedre bold end den anden dag) :headbang: :lol:
Det bliver svært at undgå andet end det ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar