LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson ud 73. min
0
Ingen stemmer
3 - Fabinho ud 81. min
0
Ingen stemmer
14 - Jordan Henderson ud 73. min
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ud 63. min
0
Ingen stemmer
18 - Cody Gakpo
1
13%
23 - Luis Diaz ud 73. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind 63. min
0
Ingen stemmer
09 - Roberto Firmino ind 73.min
7
88%
7 - James Milner Ind 73. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas Ind 73. min.
0
Ingen stemmer
67 - Harvey Elliott ind 81. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 8

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 19. maj, 2023 22:10

Hvornår: Lørdag den 20. maj 2023 kl. 16:00
TV: TV3 Sport - Transmisssionen starter kl. 15:55
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: John Brooks VAR: Tony Harrington
Billede

Indbyrdes statistik og 3 sidste møder:
Billede

Formbarometer:
Billede

Formbarometer og sidste møder med Aston Villa peger imod en sikker LFC sejr, men jeg har aldrig brudt mig om det, når LFC møder Unai Emery hold. Det startede helt tilbage da jeg rejste til Basel for at se Europa League finalen i 2016, hvor vi førte 1-0 i pausen, men i 2. halvleg justerede Emery på Sevilla, så de udforskede svagheden i LFC's venstre side og vandt sikkert 3-1.

I denne kamp får Klopp så ikke lov til at være på bænken, men det har under tidligere karantæner vist sig ikke at være et problem. Der kommunikeres livligt fra tilskuerrækkerne ned til Pep Lijnders, så taktisk er der ikke det store problem i det.

Kampens helt store tema bliver at Anfield og The Kop skal sige FARVEL til een af de helt store, nemlig vores alle sammens BOBBY aka Roberto Firmino. Han skulle være klar til spilletid, og hvis han ikke får det, vil det næsten være en kriminel handling, som kan anmeldes til Merseyside Police. Det bliver tårevædet og fyldt med følelser.

James Milner har også været en tro tjener i mange år, som sjældent har svigtet, når der blev lagt ansvar på hans skuldre. En true teamplayer og en vigtig del af kulturen og stemningen i trup og omklædningsrum. Milner får helt sikkert også et indhop sidst i kampen

Alex Oxlade Chamberlain siger også farvel, men efter en god start, da han kom fra Arsenal, er det gået ned ad bakke med karrieren. Primært grundet hans alvorlige knæskade i CL semifinalen mod Roma. Han kan også få nogle få minutter til aller sidst.

Keita, som også stopper, kommer dog ikke på banen, da han igen-igen-igen er skadet. Det kan være, de pakker ham ind i bobleplast for at skåne ham mod yderligere skader, og så kører ham en tur rundt på banen efter kampen. Det er jo årets sidste hjemmekamp, og traditionsmæssigt kommer hele truppen ind og får en runde og siger tak for opbakningen i løbet af sæsonen, og mange har deres børn med. Salahs datter er den vej rundt blevet en af The Kops yndlinge, da hun altid løber ned og score i Kop end.

....og opstillingen? Jeg tvivler på, at Klopp pludselig bliver sentimental og starter inde med Bobby. Der er trods alt stadig en spinkel chance for CL bold, selv om chancen bliver mindre og mindre. Så jeg tror på genvalg over hele linjen:

Billede

PS: Undskyld for det sene oplæg - Har været på en forlænget familietur i Hamborg
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 20. maj, 2023 09:26

Enig i din opstilling Cynwal. Og naturligvis skal Klopp passe sit arbejde og ikke blive nostalgisk i forhold til spillere, medmindre vi fører 3-0 med 5 minutter igen. Heldigvis er både Bobby og Milner gode nok til at komme ind og bidrage på et hvilket som helst tidspunkt.

Ja, vi har stadig en mikroskopisk chance for at kvalificere os til CL. Og der skal spilles for den chance. Men EL er gudskelov allerede sikret, og jeg tror ikke et sekund på CL efter Newcastles sejr over Brighton. Så for mig handler det her om afskeden med to sande legender i form af Bobby og Milner. Jeg bliver helt rørt bare ved at tænke på det. Jeg ved godt, at vi skal videre, men det gør lidt ondt at tænke på, at man ikke skal se Bobbys fede fede smil eller opleve Milners uber cool humor fremadrettet. Jeg savner dem allerede.

Det er også en afsked med Ox og Keita. Ox vil jeg huske for hans brag mod Man City, og for hans boblende personlighed i alle de pre-season videoer, man har siddet og fået tiden til at gå med om sommeren. Men hans skader betyder også, at han ikke vil huskes lige så varmt som de to ovennævnte. Keita ankom som den næste store ting. Jeg havde gigantiske forventninger til ham. Der har været nogle få lyspunkter imellem skaderne, men jeg sidder tilbage med en ret indifferent holdning til, at han nu skal videre. Desværre.

Håber, at vi tager afsked med sæsonen og den gamle Anfield Road ende med et brag af en kamp og en sejr, der igen kan lægge lidt pres på Newcastles målscore, hvis de nu skulle glide i bananskrællen. Men Villa under Emery er en stærk stærk modstander. Kan vi vinde kampen, er det rigeligt for mig.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 20. maj, 2023 12:12

Her er en lille samling af de mest geniale assists, som nok er det jeg allermest vil huske Firmino for. Der er eddermame nogle sublime, veltempererede hælaflevringer iblandt, og så ligger de fuldstændig perfekt i forhold til medspillerens og forsvarspillernes løbemønstre. Bobby må have en "supercomputer" af rang mellem ørerne, som kan kalkulere forstå omgivelserne tredimensionelt, og så agere lynhurtigt i forhold til det:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 20. maj, 2023 12:36

Cynwal skrev:
lørdag, 20. maj, 2023 12:12
Her er en lille samling af de mest geniale assists, som nok er det jeg allermest vil huske Firmino for. Der er eddermame nogle sublime, veltempererede hælaflevringer iblandt, og så ligger de fuldstændig perfekt i forhold til medspillerens og forsvarspillernes løbemønstre. Bobby må have en "supercomputer" af rang mellem ørerne, som kan kalkulere forstå omgivelserne tredimensionelt, og så agere lynhurtigt i forhold til det:
Tror i lige så høj grad, jeg vil huske ham for "no look" afslutninger og afleveringer :D
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 20. maj, 2023 14:36

texy skrev:
lørdag, 20. maj, 2023 12:36
Cynwal skrev:
lørdag, 20. maj, 2023 12:12
Her er en lille samling af de mest geniale assists, som nok er det jeg allermest vil huske Firmino for. Der er eddermame nogle sublime, veltempererede hælaflevringer iblandt, og så ligger de fuldstændig perfekt i forhold til medspillerens og forsvarspillernes løbemønstre. Bobby må have en "supercomputer" af rang mellem ørerne, som kan kalkulere forstå omgivelserne tredimensionelt, og så agere lynhurtigt i forhold til det:
Tror i lige så høj grad, jeg vil huske ham for "no look" afslutninger og afleveringer :D
De er også gode, men de 2 første hælafleveringer i denne video - som speakeren oven i købet anbefaler man nyder med en Gin & Tonic i hånden - er ganske enkelt "out of this World"!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 20. maj, 2023 15:04

Startopstillingen offentliggjort. Den blev som forventet:
Billede

Subs: Kelleher, Gomez, Milner, Firmino, Elliott, Jota, Tsimikas, Carvalho, Matip.
Så ingen sidste spilletid til Ox
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 20. maj, 2023 15:07

...og Villas start elleve:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7318
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 20. maj, 2023 16:20

Pisse irriterende dommer, han fløjter jo på alt. Han er i gang med at fløjte kampen i stykker. Lad dem nu spille fodbold din uduelige pestilens.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7318
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 20. maj, 2023 16:21

Åh, Konaté du har lang vej min ven.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 20. maj, 2023 16:26

Ingen problemer - Watkins er jo U-sikkerheden selv på det straffe der...! :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7318
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 20. maj, 2023 16:28

Holder kommentatoren med Villa? Det er mærkværdigt at råbe "Ja!" når de scorer. Er han bare altid ringe og dum at høre på?

Vi spiller i øvrigt virkelig dårligt og dommeren giver Villa en kamp lige efter deres ønske med mange spilstop. Luk nu bare den her møgsæson ned og få købt ordentlig ind.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » lørdag, 20. maj, 2023 16:30

Taktisk totalt udmanøvreret igen af Emerey. Vi startede fint men har helt tabt mod deres opstilling med 6 mand i bagkæden. De står bare og venter på os.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7318
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 20. maj, 2023 16:42

Er vi gået på sommerferie? Synes vi ligner et hold, der slet ikke gider og gider lige så meget som Villa.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » lørdag, 20. maj, 2023 16:47

Klokkeklart rødt kort. Benet har absolut intet at gøre deroppe.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7318
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC -Aston Villa >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 20. maj, 2023 16:59

Jeg er ved at få spat af ham kommentatoren, han snakker jo hele tiden og uafbrudt og når han ikke gør, så kommer Tøfting med dumme kommentarer. Det er så ødelæggende for oplevelsen, at man bare sidder og tænker, at de godt måtte tie stille lidt også.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar