LFC - Brentford >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
4
22%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
3
17%
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson Ud 82. min
2
11%
3 - Fabinho
3
17%
48 - Curtis Jones Ud 82. min
0
Ingen stemmer
18 - Cody Gakpo
2
11%
20 - Diogo Jota ud 73. min
1
6%
11 - Mohamed Salah
3
17%
27 - Darwin Nunez ud 64. min
0
Ingen stemmer
23 - Luis Diaz ind 64. min.
0
Ingen stemmer
14 - Jordan Henderson ind 73. min.
0
Ingen stemmer
7 - James Milner Ind 82. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas Ind 82. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 18

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 05. maj, 2023 09:04

Hvornår: Lørdag den 6. maj 2023 kl. 18:30
TV: TV3 + Optakt starter kl. 18:00
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: Anthony Taylor (Billedet) VAR: Andre Marriner.
Billede

Tidligere møder i Premier League:
Billede

Video fra sidste møde. ADVARSEL: Det var en kamp, hvor LFC var fuldstændig overmatched på intensitet og vilje, og vi kunne have tabt meget større. Specielt på dødbolde var Brentford uhyggeligt skarpe:
Formbarometer:
Billede
Det er "all green" for LFC, men det dækker over en række shaky 1-måls sejre. De 5 sejre i træk er IKKE et tegn på at den gammelkendte stabilitet i trup, spillestil og resultater er tilbage, desværre.

Optakt og opstilling
De nuværende meldinger her fredag morgen er, at Kristoffer Ajer er tilbage i truppen for Brentford, men at Christian Nørgaard og Keane Lewis-Potter er ude, sandsynligvis for resten af sæsonen. Brentford spiller for en teoretisk chance for at nå en Conference League plads (7. pladsen), men mon ikke Aston Villa sætter sig på den. Liverpool spiller for at holde liv i en teoretisk chance for en Champions League plads, hvis Man U fucker deres slutsæson op, og smider yderligere 7 point i deres sidste 5 kampe (+ hvad LFC måtte tabe af point i de sidste kampe). Men vi skal også til at kigge os over skulderen, da et formstærkt Brighton hold har 2 kampe i baghånden på os, så der kan også blive kamp om "bare" at holde fast i 5. pladsen, som giver direkte adgang til Europa League puljespillet.

Forventet opstilling afventer pressekonference med aktuel skadesstatus, men da Klopp har sat gang i rotationskarrussellen op til denne 3. kamp på 7 dage (søndag-onsdag-lørdag) så bliver det alligevel gætværk. Mit personlige håb er, at Gakpo starter inde, så vores angrebspil bliver mere sammenhængende og "gennemtænkt".

Iflg. pressekonferencen er Hendo tvivlsom. De afventer resultat af en scanning. Men han fik en fuld kamp i onsdags, så jeg tvivler på, at Klopp tager ham med fra start. Thiago er ude for resten af sæsonen. Jota har stadig problemer med et ribben (trykket?) så han har kun selvtrænet lidt. så jeg tror at Klopp stiller sådan her op:

Billede

Hvis jeg fik lov at bestemme, så ville jeg stille sådan her op:
Billede

Altså som texy er inde på: Sæt Gomez ind på HB og lad TAA spille "rigtig" midbanespiller. For det første vil det overraske Brentford, at de ikke kan spille på tomrummet i deres venstre angrebsside, og jeg tror det vil give os bedre og hurtigere kontraangreb, hvis Trent bliver på midten som opspilsstation, når forsvaret bryder et Brentford angreb, i stedet for at han spurter "hjem" til højre back pladsen. Jeg tvivler dog på, at Klopp vil gøre dette. Han nævner selv på pressekonferencen i dag, at større ændringer i opstilling og taktisk, er typisk kun noget han vil gøre ifm opstart eller vinterpause, så der bliver tid til at træne det kontinuerligt uden kampafbrydelser. Ved nærmere eftersyn ser jeg, at texy og jeg er enige om hvilken opstilling vi ønsker (dette er tilføjet kamptrådsinledningen efterfølgende, da jeg ventede med den sidste del, indtil Klopp havde holdt pressekonference)

GOD KAMP - YNWA
....og kommenter endelig på livet løs før - under - og efter kampen

PS: Ivan Toney er inde i en mærkelig stime, hvor han scorer i hver anden kamp, og laver præcis et mål i hver kamp han scorer i. Da han scorede i Brentfords sidste opgør mod Forest, er der statistisk sandsynlighed for, at han scorer 0 mål mod Liverpool. Det kan man jo gamble på eller man kan også læse det sådan, at det bliver lørdag, at statistikken bliver brudt
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 05. maj, 2023 10:51

Jeg er stadig åben for evaluering/kritik omkring udformningen af kamptråde, efter jeg tog over som Administrator.
Tak til: Emmy, mortenbak, Fowler89 og Redtothebone for tilbagemeldinger (..og tak for roserne, som jeg labber i mig ;)),
men jeg hører rigtig gerne fra mange flere (...for jeg håber da, at der er flere end 4 som læser med :shock: )

Så "kom glad" med jeres respons...... ....og jeg er så "rutineret" (læs Grumpy Old Man - og jeg er STOLT af det!) at jeg også kan tåle kritik, uden at blive rystet i min grundvold.

Se evt. det oprindelige indlæg fra Fulham kampen ang. ønsket om respons:
https://www.liverpoolfc.dk/forum/viewto ... 19#p553692
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af texy » fredag, 05. maj, 2023 12:17

@Cynwal

Jeg synes, at kamptrådene er bygget fremragende op. Læser næsten altid med. Kan dog ikke fokusere på at deltage i trådene under kampene. Der er jeg all-in på bolden.

Men du skylder at ramme et forslag til en startopstilling, jeg kan være enig i. Og det sker ikke, hvis du udelader Hendo :D

Mod Brentford bliver det:

Alisson
Konaté Van Dijk Robbo
Trent Fab
Hendo Jones
Salah Gakpo Diaz

Personligt ville jeg foretrække:

Allison
Gomez Konaté Van Dijk Robbo
Trent Fab Jones
Salah Gakpo Diaz

Måske Nunez på top. Kan ikke helt finde ud af, hvem jeg foretrækker på 9eren. Jota banker dem jo også ind på stribe igen.

Jeg synes, at der var lidt mere stabilitet i vores præstation imod Fulham, end tilfældet var i de tre foregående kampe. Men samtidig kom vores mål på et ret heldigt straffe, som jeg personligt godt kunne acceptere ikke havde blevet dømt. Min fornemmelse er, at usikkerheden om, hvordan der bedst lukkes ned i vores højre side defensivt, er hovedårsagen til, at vi i perioder let kan rystes. Eller hovedårsagen sammen med den selvtillid, der har fået nogle gevaldig tæsk i denne sæson, og derfor er temmelig skrøbelig. Det er derfor, jeg gerne vil have Gomez ind i en enkelt kamp.

Omvendt, så er resultaterne kommet med den nye formation. Det tror jeg dog i stor grad kan tilskrives Jones' energi i presspillet, og Trent's masterclass på midtbanen. Jeg er gået fra at ønske Trent ud af startelveren, til at glæde mig allermest til at se ham i aktion igen. Hvor er det bare fedt. Kongespiller, og det skal vi dyrke. Gerne i så høj en grad, at resten af verden finder ud af, at der render en spiller på niveau med Bellingham rundt i nummer 66 hos LFC. I hvert fald vil det gavne os, hvis alle i Liverpool oplever det således. Det vil fjerne en masse negativt pres fra det kommende transfervindue, hvis vi alle føler, at der i truppen allerede er 1 "nailed on" starter. Og yderligere et par at bygge på i Bajcetic og Jones. Det var et sidespring. Glæder mig bare vildt til og over Trent.

Brentford bliver ikke nemme. Men uanset, hvordan vores sejre er kommet, så må 5 sejre give noget tro på tingene igen.

EDIT: Ja, jeg ser ironien i, at jeg selv har udeladt Hendo i min foretrukne. Men ved ikke, om hans ben kan klare onsdag og lørdag. Og så ved jeg ikke, om jeg tør at lade Trent få 6eren i stedet for Fab, selvom jeg er fristet.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 05. maj, 2023 14:18

texy skrev:
fredag, 05. maj, 2023 12:17
@Cynwal

Jeg synes, at kamptrådene er bygget fremragende op. Læser næsten altid med. Kan dog ikke fokusere på at deltage i trådene under kampene. Der er jeg all-in på bolden.

Men du skylder at ramme et forslag til en startopstilling, jeg kan være enig i. Og det sker ikke, hvis du udelader Hendo :D

Mod Brentford bliver det:

Alisson
Konaté Van Dijk Robbo
Trent Fab
Hendo Jones
Salah Gakpo Diaz

Personligt ville jeg foretrække:

Allison
Gomez Konaté Van Dijk Robbo
Trent Fab Jones
Salah Gakpo Diaz

Måske Nunez på top. Kan ikke helt finde ud af, hvem jeg foretrækker på 9eren. Jota banker dem jo også ind på stribe igen.

Jeg synes, at der var lidt mere stabilitet i vores præstation imod Fulham, end tilfældet var i de tre foregående kampe. Men samtidig kom vores mål på et ret heldigt straffe, som jeg personligt godt kunne acceptere ikke havde blevet dømt. Min fornemmelse er, at usikkerheden om, hvordan der bedst lukkes ned i vores højre side defensivt, er hovedårsagen til, at vi i perioder let kan rystes. Eller hovedårsagen sammen med den selvtillid, der har fået nogle gevaldig tæsk i denne sæson, og derfor er temmelig skrøbelig. Det er derfor, jeg gerne vil have Gomez ind i en enkelt kamp.

Omvendt, så er resultaterne kommet med den nye formation. Det tror jeg dog i stor grad kan tilskrives Jones' energi i presspillet, og Trent's masterclass på midtbanen. Jeg er gået fra at ønske Trent ud af startelveren, til at glæde mig allermest til at se ham i aktion igen. Hvor er det bare fedt. Kongespiller, og det skal vi dyrke. Gerne i så høj en grad, at resten af verden finder ud af, at der render en spiller på niveau med Bellingham rundt i nummer 66 hos LFC. I hvert fald vil det gavne os, hvis alle i Liverpool oplever det således. Det vil fjerne en masse negativt pres fra det kommende transfervindue, hvis vi alle føler, at der i truppen allerede er 1 "nailed on" starter. Og yderligere et par at bygge på i Bajcetic og Jones. Det var et sidespring. Glæder mig bare vildt til og over Trent.

Brentford bliver ikke nemme. Men uanset, hvordan vores sejre er kommet, så må 5 sejre give noget tro på tingene igen.

EDIT: Ja, jeg ser ironien i, at jeg selv har udeladt Hendo i min foretrukne. Men ved ikke, om hans ben kan klare onsdag og lørdag. Og så ved jeg ikke, om jeg tør at lade Trent få 6eren i stedet for Fab, selvom jeg er fristet.
Super indlæg texy - ikke kun fordi der er ros til undertegnede - men forbi det netop er den ping-pong jeg gerne vil have i gang INDEN kampene med så mange forumister som muligt.

Så opfordring til jer alle sammen: :
Kommentarer med DIN forventede eller ønskede (der kan jo være forskel som texy viser ovenfor) startopstilling.
DINE forventninger til kampen/specifikke spillere
...med meget mere.......

...og for god ordens skyld: DIN og DINE henviser til alle forumister og ikke kun et svar til tecy ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 05. maj, 2023 15:06

texy skrev:
fredag, 05. maj, 2023 12:17
Personligt ville jeg foretrække:

Allison
Gomez Konaté Van Dijk Robbo
Trent Fab Jones
Salah Gakpo Diaz

.............................

EDIT: Ja, jeg ser ironien i, at jeg selv har udeladt Hendo i min foretrukne. Men ved ikke, om hans ben kan klare onsdag og lørdag. Og så ved jeg ikke, om jeg tør at lade Trent få 6eren i stedet for Fab, selvom jeg er fristet.
Jeg er dybt enig i at prøve Gomez på HB. Det vil også smadre hele Brentfords taktiske oplæg, da de garanteret træner på at Ivan Toney eller Bryan Mbeumo skal søge tomrummet i Liverpools højre side, og det kunne ødelægge en del, at de så løber ind i Gomez hårde tacklinger. Det kunne også være interessant ud fra at se, hvordan Trent vil udnytte, at han ved en hurtig tilbageerobring fra forsvarskæden, står/er i en bedre placering på midtbanen (frem for at halse for fuld tryk hjem i forsvaret) til hurtigt og præcist at destribuere bolden i et modangreb. Vi har haft en tendens til, at vore "hurtige modangreb" har været knap så hurtige, da boldholder ikke har haft vision og/eller evner at at spille den rigtige killer-pass.

Desværre var jeg ikke hurtig nok til at se det modsigende i, at du selv udelodt Hendo, så jeg nåede ikke at komme med en svidende kommentar, før du selv havde kommentert :D Jeg må jo indrømme, at i hans øjeblikkelige form, så er Kaptajnen i mine øjne ikke i nærheden af startopstillingen, selvom jeg nølende må indrømme, at han da lidt spillede bedre mod Spurs end i de foregående kampe.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

krumme
Indlæg: 43
Tilmeldt: lørdag, 15. jan, 2011 23:04
Geografisk sted: frederiksværk
Alder: 59

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af krumme » lørdag, 06. maj, 2023 07:45

Hej alle LFC fans
Jeg er enig det kunne være spændende med Gomez i forsvaret og overraskende overfor Brentford. Betyder det så vi spiller med 4 bagved eller frigør Robbo til en mere offensiv udgang, hvilket vil gøre at Salah måske skal søge mest på højre kant
for at få bredde i spillet og plads til Trent og Gakpo kan sætte spillet og få nogle langskud fyret af som vi heldigvis er begyndt på igen.
Det bliver svær kamp tro jeg, men mere fart i opspillet ved få berøringer pr. spiller og større opmærksomhed når de slår deres lange aflevering, som starter mange af deres angreb tror jeg vi vinder en god sejr. YNWA Krumme

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 08:47

Sakset fra Fanclubbens web/facebook:
liverpool-fc.dk skrev: Kampoptakt:
Skrevet af Lasse Callesen

Endnu en sejr, denne gang mod Fulham. Og endelig et clean sheet, det var virkelig tiltrængt.

Igen en del godt at tage med fra kampen. Presspillet sad ret godt i skabet og som nævnt fik vi sat en prop i forsvaret igen efter lang tid med lidt for mange mål der er gået ind.

Jeg synes også at vores spil midt på banen var rigtig fint. Og der var takter ala det vi tidligere har set.

Der manglede dog noget skarphed på den sidste del af banen omkring Fulhams mål, hvor vi slet ikke fik spillet os frem til nok store chancer. Det blev en tynd kop te, som spillerne præsterede der.

Det er ellers utroligt med tanke på de stærke offensive kræfter vi har, at det blev et problem. Lad os håbe det var en enlig svale.

Brentford er meget lig Fulham. Placeret midt i tabellen, deres form er lidt blandet, de har dog vundet de sidste to kampe de har spillet. Senest mod ringe Nottingham Forest og før det gik det ud over Chelsea, som vist heller ikke er et festfyrværkeri.

Brentford har givet os en del problemer tidligere og vi skal ikke mere end nogle måneder tilbage, hvor vi tabte 3-1 til dem på udebane.

Henderson er nok ikke med efter han blev skadet i onsdag. Jeg tror Robertson kommer tilbage ind for Tsimikas. Ellers er det lidt om Jota bliver fit til kampen eller ej og om der er nogen der har skavanker, som kan have indflydelse på holdet.

Men jeg tror ikke vi ser mange ændringer fra Klopps side. Vi har vundet fem i træk og den bølge skal vi ride videre på og det mener jeg bedst sker, hvis vi holder fast i det samme hold, så vidt det nu er muligt.

Jeg tror på en 2-1 sejr.
Lasse Callesens opstilling:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 17:35

Klopp er som sædvanlig ikke til at regne ud:

Billede

4 angribere, men mon ikke det er med Gakpo som offensiv midt/ 10'er?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 17:44

Jeg forestiller mig noget i retning af en 3-4-3 som her, i hvert fald når vi er i boldbesiddelse:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 18:02

Okay TV3 + - Den må sgu stå for jeres egen regning:
"....og så varmer vi op til opgøret mellem kriseramte Liverpool og Brentford"
TAK for kaf' - Har programoplæseren ikke set, at vi kommer med en stime på 5 sejre i træk?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 18:29

Royalismen har trange kår på Merseyside :lol:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 18:44

Salah til 1-0 på godt oplæg fra Van Dijk
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 06. maj, 2023 18:51

Synes vi er startet godt, god koncentration og vi virker godt forberedt på hvad Brentford kommer med. Giver god mening at Elliot ikke starter der er brug for hovedstødsstærke folk.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. maj, 2023 19:04

Redtothebone skrev:
lørdag, 06. maj, 2023 18:51
Synes vi er startet godt, god koncentration og vi virker godt forberedt på hvad Brentford kommer med. Giver god mening at Elliot ikke starter der er brug for hovedstødsstærke folk.
Jeg hidset mig dog mere og mere op over Nunez ringe teknik. Det er sådan noget fifty/fifty agtigt, om han rammer en med eller en modspiller, når han er under pres i nærheden af feltet
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Brentford >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. maj, 2023 19:09

Cynwal skrev:
lørdag, 06. maj, 2023 19:04
Redtothebone skrev:
lørdag, 06. maj, 2023 18:51
Synes vi er startet godt, god koncentration og vi virker godt forberedt på hvad Brentford kommer med. Giver god mening at Elliot ikke starter der er brug for hovedstødsstærke folk.
Jeg hidset mig dog mere og mere op over Nunez ringe teknik. Det er sådan noget fifty/fifty agtigt, om han rammer en med eller en modspiller, når han er under pres i nærheden af feltet
Ja Klopp har måske lidt fået købt sin Carroll/Benteke...

Besvar