CL 2020/21

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

CL 2020/21

Indlæg af Niels K » torsdag, 01. okt, 2020 10:29

Nu hvor vi kender holdene, der skal spille CL - og tillykke til FCM med udfordringen og 236 mio. kr min. - så er det vel på plads med en tråd nu.

Her er bud på et ønske- og et "skræk"scenarie for Liverpool:

Best Case Draw

Pot 2 – Ajax

Ajax would have been Liverpool’s Champions League final opponents in 2019 had it not been for one of the competition’s most heroic comebacks which saw Tottenham come from three goals down on aggregate to triumph 3-2 winners courtesy of a Lucas Moura hat-trick.

Much has changed at the Johan Cruyff Arena since that fateful Champions League semi-final with six of the starting XI against Spurs now moved on at other clubs.

With a 100 per cent start in the Eredivisie, Ajax are still an opposing and threatening team.

Pot 3 – Dynamo Kyiv

Kyiv are the obvious choice from pot three given they didn’t even qualify for the group stages of the competition last season.

The Ukrainian league runners-up have a particularly poor record in Europe after being eliminated in the qualifying stages last term before crashing out of the Europa League group stages not too shortly after.

Pot 4 – Club Brugge

A highly respected outfit who last season were placed in arguably the competition’s group of death alongside Real Madrid, Paris Saint Germain and Galatasaray.

Worst Case Draw

Pot 2 – Atletico Madrid

Please, Please, Please, oh please lord just not them.

Barcelona and Borussia Dortmund also represent tough draws, but another bout with Diego Simeone’s well-drilled Spanish elites certainly wouldn’t be welcomed following what happend last season.

Liverpool have only ever beaten Atletico on one occasion in their previous six meetings – and that was a 2-1 win which saw them eliminated from the Europa League semi-final on away goals back in 2010.

Adding to the narrative of avoidance, former Liverpool superstar Luis Suarez has been added to the team and is in scintillating form since his move from the Nou Camp.

We’ll say it one more time, just please, not them!

Pot 3 – Inter Milan

Antonio Conte’s Serie A runners-up look a force to be reckoned with in the competition this year. With the likes of Romelu Lukaku, Christian Eriksen, Lautaro Martinez and Achraf Hakimi all at the San Siro helm, Liverpool will certainly look to steer clear of the Italian giants.

Built with an impressive attaching unit, Inter are just as effective defensively having only conceded 36 goals over the course of the 2019/20 Serie A campaign.

Lazio, Atalanta and last season’s semi-finalists RB Leipzig also represent tough potential opponents.

Pot 4 – Borussia Mönchengladbach

Having finished fourth in the Bundesliga, Gladbach had some impressive results last year, even beating current Champions League holders Bayern Munich back in December 2019.

Highly recognised for their attacking football, it is their solid defence that has been key to their impressive rise in recent seasons having conceded just 40 goals in the German top-flight last season – only Bayern and RB Leipzig conceded less.

Given Germany had two teams in last season’s semi-finals, Gladbach represents a stern potential opposition to come out of pot four.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Re: CL 2020/21

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. okt, 2020 10:36

flytter lige denne fra smånyheder:
Så er der lodtrækning i eftermiddag kl 17.

min drømmepulje ville nok være noget i stil med:
Liverpool
Ajax
Olympiakos
Midtjylland

uden alt for meget rejseri og Ajax er bare et sjovt fodboldhold, som vi generelt har spillet imod for sjældent. Og så to relativt nemme modstandere, så vi forhåbentligt kan sikre førstepladsen tidligt.

frygt scenriet vil være noget der minder om:
Liverpool
Atletico
Inter/leipzi
Mönchengladbach/Lokomotiv Moskva

Det bliver jo spændende helt generelt om vi begynder at rotere i de her gruppekampe og nemmere PL kampe.

Men et eller andet sted, så tror jeg det er nemmere at slå Atletico ud inden knock-out fasen, hvis det endeligt skulle være
Senest rettet af Filos of Isk torsdag, 01. okt, 2020 12:03, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. okt, 2020 12:02

ikke helt uvæsentligt så må man bruge fem udskiftninger i CL i denne sæson, det er der nok nogle Jota'er, Minamino'er og Jones'er der bliver glade for at høre.

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 32

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. okt, 2020 13:41

Giv os Barca, Inter og FCM!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » torsdag, 01. okt, 2020 14:44

Ajax og fcm, så kan vi spare spillere i de fire kampe
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. okt, 2020 17:25

Vi skal helst undgå lange rejser østpå.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 48

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 01. okt, 2020 17:52

Første i puljen til os er Ajax.. lækkert.. en hurtig tur over strædet og vi burde kunne slå dem uden at bruge hele A kæden..

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Rio

Indlæg af Rio » torsdag, 01. okt, 2020 18:20

Liverpool
Ajax
Atalanta
FC Møgjylland

Fedt!
Senest rettet af Rio torsdag, 01. okt, 2020 18:21, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Spazzjack

Indlæg af Spazzjack » torsdag, 01. okt, 2020 18:20

Midtjylland!!!

Har ikke fulgt godt med i UEFA eller dk regler ift mennesker på stadion. Tror i der bliver mulighed for at komme på stadion og se kampen?

Sendt fra min YAL-L21 med Tapatalk

Billede

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. okt, 2020 18:23

En rimelig nem pulje; ikke de lange rejser og vi møder hold vi kan slå.

Billetter til heden?
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

andreasskiftermadsen

Indlæg af andreasskiftermadsen » torsdag, 01. okt, 2020 18:25

Spazzjack skrev:Midtjylland!!!

Har ikke fulgt godt med i UEFA eller dk regler ift mennesker på stadion. Tror i der bliver mulighed for at komme på stadion og se kampen?

Sendt fra min YAL-L21 med Tapatalk
https://indkast.dk/nyhed/188622/medie-u ... ons-league

Der er stadig håb Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Alder: 30

Indlæg af sjampen » torsdag, 01. okt, 2020 18:32

1. Liverpool skal spille gældende fodbold i Danmark og så kommer det givetvis ikke noget udebaneafsnit. For helvede hvor er jeg træt af corona.

2. Jeg håber Klopp skruer fuldstændig op og beder spillerene tage sig gevaldigt sammen så vi kan gennemprygle den lorteklub. Det eneste acceptable er at slå vores egen rekord fra Besiktas kampen, enten ude eller hjemme.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 48

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 01. okt, 2020 19:29

Lyder som om der er et par butthurt sjællændere herinde der ikke er kæmpe fans af den midtjyske succes..

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. okt, 2020 19:59

bblauritzen skrev:Lyder som om der er et par butthurt sjællændere herinde der ikke er kæmpe fans af den midtjyske succes..Billede

Jeg er sjællænder og syntes egentlig det er meget fint, men jeg er også vokset op i Brøndby og gik i skole på Østerbro, så hele New Firm pludderet har stået mig langt op over begge ører i årevis.

Oh Well. Jeg håber bare på at vi hurtigt for sikret den førsteplads i gruppen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » torsdag, 01. okt, 2020 22:22

bblauritzen skrev:Lyder som om der er et par butthurt sjællændere herinde der ikke er kæmpe fans af den midtjyske succes..Billede

Jeg er vestjyde/midtjyde og kan ikke fordrage den lorte klub! Så de skal bare have med den helt store klinge
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar