LFC - West Ham >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede torsdag, 05. mar, 2020 22:40

Alisson
17
21%
Alexander-Arnold
21
26%
Gomez
0
Ingen stemmer
Van Dijk
1
1%
Robertson
6
7%
Fabinho
1
1%
Wijnaldum
8
10%
Keita
0
Ingen stemmer
Mane
6
7%
Salah
2
2%
Firmino
1
1%
Oxlade-Chamberlain
19
23%

Afgivne stemmer: 82

AJJ

Re: LFC - West Ham >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 25. feb, 2020 14:42

Jesper skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 10:11
Jeg tænker lige nu, at vi er ofre for vores egen succes. På 3 områder: 1. Vores forventninger omkring holdet er efterhånden urealistiske. Man kan ikke ramme topniveau hver gang. Men det forventer folk.
2. Det mentale aspekt, hvor vi skal levere og levere. Og hvor vi næsten kun kan fejle. Jeg har på fornemmelsen af at det på mange måder var lettere sidste år, hvor vi hver gang på det her tidspunkt måtte have en anden mentalitet - en krigermentalitet om man vil - nu skal vi bare over mållinjen.
3. Mangel på konkurrence. Man er bare bedst, når man bliver nødt til at løfte sig. Det er der bare ikke rigtig brug for, hvorfor vi falder i niveau. Og konkurrencen internt er egentlig heller ikke særligt stor.

Perspektivet i det her er, at vi går en historisk sæson i møde. Mester for første gang i 30 år! Til gengæld tror jeg ikke på os i CL pga at vi grundet ovenstående ikke er oppe i det gear, der kræves. Vi er som sagt ofre for egen succes.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
Interessant perspektiv i 2-3, som nok ikke er helt ved siden af.

Ift. CL - i første omgang mod A. Madrid - så sætter jeg dog min lid til, at when push comes to shove - som man siger - så finder holdet den rette mentalitet og tænding og fyrer op for kedlerne. Det plejer det i hvert fald. Og alle spillerne elsker jo de her store europæiske kampe - jo flere jo bedre.

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 25. feb, 2020 14:42

ilusio skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 12:52
Salah er vist kun 2 mål bagefter til at vinde årets Golden Boot....for 3. år i træk !!!
#skidt sæson
#one season wonder

eller noget
Jeg synes, han er vores bedste spiller. Han skaber enormt meget og er evig frustration og stres for modstanderne. Og han kan meget nemt gå hen at vinde Golden Boot for tredje år i træk - netop fordi han bare er en enestående klassespiller.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 25. feb, 2020 14:49

STMO skrev:
ilusio skrev:
Salah er vist kun 2 mål bagefter til at vinde årets Golden Boot....for 3. år i træk !!!
#skidt sæson
#one season wonder

eller noget
Jeg synes, han er vores bedste spiller. Han skaber enormt meget og er evig frustration og stres for modstanderne. Og han kan meget nemt gå hen at vinde Golden Boot for tredje år i træk - netop fordi han bare er en enestående klassespiller.
Jeg har faktisk tænkt på en ting som en hel del afgørende for, at han trods alt ikke har scoret tonsvis af mål. Dels er hans utroligt hårde program over de sidste par år kendt og dels har han haft skader. Endnu vigtigere finder jeg dog, at hans største udfordring pt ligger i at vores spil i så høj grad centrerer om TAA. Og når han ligger i samme side som Salah, så vil mange af hans afleveringer mere naturligt falde til én der kommer fra midten eller venstre side. Jo, han får også bolde fra Trent, men det er mere stikninger i dybden, hvor der skal gøres langt mere forarbejde før et evt mål. Og de er lettere at forsvare sig mod.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 25. feb, 2020 17:22

:lol:

James Milner trolls Joe Gomez for part played in Liverpool's winning goal vs West Ham

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... z-21573486

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 25. feb, 2020 19:03

Thommo skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 13:29
ilusio skrev:
#skidt sæson
#one season wonder

eller noget
Om jeg fatter det er mere moderne og "in" at ville udskifte Salah fremfor en frontman der ikke har scoret på Anfield i omtrent 300 dage( :shock: :shock: ) forstår jeg A B S O L U T intet af....Nada. Hold kæft mand, jeg savner sgu næsten Solanke til at booste offensiven.

Og den Bobby hype, har jeg mange gange tænkt, næsten må være en form for lemminge effekt og lidt kejserens nye klæder. Og fred være med det, for det har jeg vænnet mig til overalt i samfundet, dog uden mig som deltager ;)
Bliver du i grunden aldrig træt i armen af at file den så hårdt af over dig selv ? We get it, du er et unikum i samfundet.

Generelt er det sku pinligt at læse dette forum efterhånden i kamptrådene.. orgh en gang gylle der bliver langet ud når vi ikke tæver modstanderen 3-0 i første halvleg
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 25. feb, 2020 19:54

Bellamy_fever skrev:
Thommo skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 13:29
ilusio skrev:
#skidt sæson
#one season wonder

eller noget
Om jeg fatter det er mere moderne og "in" at ville udskifte Salah fremfor en frontman der ikke har scoret på Anfield i omtrent 300 dage( :shock: :shock: ) forstår jeg A B S O L U T intet af....Nada. Hold kæft mand, jeg savner sgu næsten Solanke til at booste offensiven.

Og den Bobby hype, har jeg mange gange tænkt, næsten må være en form for lemminge effekt og lidt kejserens nye klæder. Og fred være med det, for det har jeg vænnet mig til overalt i samfundet, dog uden mig som deltager ;)
Bliver du i grunden aldrig træt i armen af at file den så hårdt af over dig selv ? We get it, du er et unikum i samfundet.

Generelt er det sku pinligt at læse dette forum efterhånden i kamptrådene.. orgh en gang gylle der bliver langet ud når vi ikke tæver modstanderen 3-0 i første halvleg
Selvfølgelig skal vi have lov til at være negative over div. ting. Det er et forum til dislution. Alternativ er vi alle gokker den af, af ren glæde, til hver kamp uanset resultat og kampformen.

Jeg var "negativ" i går. Det kan læses længere oppe. Omvendt er jeg fuld af glæde hver eneste dag over vi måske har en af de bedste trupper i verden.

Jeg mener bare der er plads til forbedring og at når spillet ikke køre, så må man kæmpe røven ud af bukserne.

Eks håber jeg på Keita snart stepper op, for han var dælme ikke god.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 26. feb, 2020 06:09

Vild tråd at læse. Er i udlandet og har ikke set kampen, men jeg har set nogle stats på bl.a. Livescore, og iflg dem har vi jo domineret på alle parametre.

Og så virker det jo lidt spøjst at skulle læse indlæg der der taler om formkrise, nærmest påstår at vi er i færd med at sætte mesterskabet over styr, og at vi nok ryger ud af top 4 næste år :shock:

Jøsses dog!
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. feb, 2020 09:49

Tom_Jorsal skrev:
mandag, 24. feb, 2020 22:26
Damn, heldet er med os igen-igen. Tak
Dispelling the ‘Lucky Liverpool’ myth – it’s all about the “perfect reaction”

February 26, 2020
Samuel Cox
@samueljessecox

Liverpool have become an unquenchable force this season, but they are not just confounding the opposition this season, they are baffling both the statisticians and those who deem them lucky.

https://www.thisisanfield.com/2020/02/d ... -reaction/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. feb, 2020 10:09

With Salah seemingly off corner duty after an experiment earlier in the season, Trent Alexander-Arnold and Andy Robertson were tasked with delivering these set-pieces from either side.

Both ended the game with assists—though none were from corners—which earned the pair particular distinction after the game.

As revealed by Opta, Robertson’s setup brought his tally in the Premier League to 27, which is the most of any defender since his debut in the English top flight in 2014.

Alexander-Arnold would not make his first outing in the league until over two years later, but he is now just two short of his fellow full-back’s record already, having notched his 24th and 25th assists on Monday night.

Sky Sports Statto

@SkySportsStatto
2 assists for @LFC's Trent Alexander-Arnold & 1 for Andy Robertson tonight

Most @premierleague assists since start of last season
2️⃣4️⃣ T ALEXANDER-ARNOLD
1️⃣8️⃣ A ROBERTSON
1️⃣8️⃣ K De Bruyne
1️⃣7️⃣ R Fraser

Opta noted how Alexander-Arnold is the third-youngest player to reach the 25-assist mark in the Premier League era, behind only Cesc Fabregas and Wayne Rooney, and the youngest defender to do so.

Only 18 defenders in the same period of time have teed up more goals, with some—including Ashley Young (69) and Antonio Valencia (46)—having spent a considerable portion of their careers further up the pitch.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. feb, 2020 10:12

A graphic provided by Opta has portrayed how few minutes the Reds have spent behind in the league this season—usefully, measured when the ball is in play—with this amounting to just eight percent of their time on the pitch:

OptaJoe

@OptaJoe
53% - Liverpool have been in a winning position for 53% of the total time that the ball has been in play within Premier League matches this season; a higher proportion than any other side in the league. Dominance.

This is at least eight percent less than any other side, the closest being Man City (16%), while Liverpool have been in front 53 percent of the time, which is 10 percent more than Pep Guardiola’s side (43%).

It shows how dominant the Reds have been this season, and how they can both defend a lead and fight back to overturn any deficits such as on Monday night.

Besvar