LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 29. jan, 2020 19:11

Alisson
2
2%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Gomez
1
1%
Van Dijk
32
29%
Robertson
1
1%
Wijnaldum
27
25%
Henderson
31
28%
Oxlade-Chamberlain
2
2%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
4
4%
Firmino
10
9%
Lallana
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 110

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Re: LFC - Man. Utd. >> Kamptråden

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 19. jan, 2020 20:25

liverpoolfc86 skrev:
søndag, 19. jan, 2020 19:58
Hjælp mig lige gutter. Af og til løber Salah med hænderne inde i ærmerne, så det ligner noget fra en lilleput kamp, hvor en dreng fryser fingerne.

Måske jeg skyder helt ved siden af og det er sort snak. Men da han har chancen og bare skulle sætte foden på misser han fuldstændigt og har hænderne inde i trøjen. Kan kroppen ikke være motorisk ude af balance når man gør det.

Synes jeg har oplevet det mange gange før. Derefter tog han nemlig hænderne ud igen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Som jeg lige husker den situation, så forstår jeg ikke rigtigt at han prøver at sparke til den med venstre fod. I mine øjne lå den, undskyld klicheen, lige til højrebenet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » søndag, 19. jan, 2020 20:51

Sledgehammer skrev:
søndag, 19. jan, 2020 20:25
liverpoolfc86 skrev:
Hjælp mig lige gutter. Af og til løber Salah med hænderne inde i ærmerne, så det ligner noget fra en lilleput kamp, hvor en dreng fryser fingerne.

Måske jeg skyder helt ved siden af og det er sort snak. Men da han har chancen og bare skulle sætte foden på misser han fuldstændigt og har hænderne inde i trøjen. Kan kroppen ikke være motorisk ude af balance når man gør det.

Synes jeg har oplevet det mange gange før. Derefter tog han nemlig hænderne ud igen.

Som jeg lige husker den situation, så forstår jeg ikke rigtigt at han prøver at sparke til den med venstre fod. I mine øjne lå den, undskyld klicheen, lige til højrebenet.
Sikkert fordi han er udpræget venstrebenet

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 31

Indlæg af Ponzac » søndag, 19. jan, 2020 22:01

MoM til hele holdet! Hold kæft hvor har vi bare et verdensklasse hold! I dag var der ikke en eneste spiller der kunne gøre os bedre! Ja scums kommer til et par chancer, men de ligner jo reelt et u18 mod os i dag.

Det er virkelig en fornøjelse at være Liverpool fan!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 19. jan, 2020 23:23

Scherwin skrev:
søndag, 19. jan, 2020 17:59
Man må bare ikke røre en målmand. hvis du bare er inden for en cm af ham så er der frispark. sådan er det i moderne fodbold.

Den var aldrig nogensinde blevet givet mellem 2 forsvarsspillere.
Den regel er da lavet om, og ellers ville dommeren jo have dømt den med det samme. Der var intet og dermed mål.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 19. jan, 2020 23:30

liverpoolfc86 skrev:

Firmino brændte jo en lignende chance i, var det sidste kamp ? Shit happens for selv de bedste og har ikke noget at gøre med hænderne i ærme eller ej efter min bedste overbevisning ;)

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » mandag, 20. jan, 2020 08:30

Nemt. Endnu et midterhold knust på vejen til det 19. mesterskab.

Videre. Næste runde venter en svær kamp derimod.

PS: det var sgu vigtigt at slå dem så de ikke havde den at bruge når nu alt andet fejler for dem i denne sæson.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 45

Indlæg af Mysjkin » mandag, 20. jan, 2020 10:45

Endnu en magtdemonstration, men desværre også en kamp der blev mere spændende end nødvendigt. Vi har fortsat et stort potentiale mht. at blive skarpere foran mål. Nu hjalp det så heller ikke, at Firmínos mål blev annulleret. Først tænkte jeg, at der var frispark; men det var fordi jeg troede at reglen om, at man nærmest ikke må røre målmanden i det lille felt var gældende. Men her blev jeg oplyst af kommentatorerne i studiet, der uden at ryste på hånden mente at målet skulle have været godkendt. Med andre ord endnu en kontroveriel VAR-dom: dommeren så jo situationen og bedømte, at der ikke var frispark. Da der så efterfølgende bliver scoret (og man u endda havde muligheden for at cleare bolden), så træder VAR alligevel ind og overruler dommen; men dommerens første skøn var jo langt fra en ’clear and obvious’ fejl (det var i virkeligheden en korrekt dom), som i England er definitionen på hvornår VAR kan benyttes til at overrule en dom. Men da vi alligevel klarede skærene kommer der da noget positivt ud af det: Det kan lukke r…. på dem som mener at vi er blevet favoriseret af VAR.

Mange eksterne kommentatorer har i øvrigt fremhævet vores forsvar og vores angreb som holdets afgørende styrker, mens midtbanen ikke har fået den samme anerkendelse. Men i går var Henderson (igen) og Wijnaldum helt outstanding. Wijnaldum er en af verdens mest komplette midtbanespillere, men han får sjældent kredit for det. Men det kan være det ændrer sig:
https://www.skysports.com/football/news ... ol-success

I øvrigt bemærkelsesværdigt at Shaqiri ikke engang var at finde på bænken, når man tænker på, at han var én af dem der gjorde forskellen, da vi slog man u på Anfield i sidste sæson. Jones lader til at have overtaget hans plads. Spørgsmålet er om Shaqiri er at finde i klubben næste sæson. Spændende at se hvilken rolle han kommer til at spille i det tætte kampprogram.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. jan, 2020 11:28

Mysjkin skrev:
mandag, 20. jan, 2020 10:45
Endnu en magtdemonstration, men desværre også en kamp der blev mere spændende end nødvendigt. Vi har fortsat et stort potentiale mht. at blive skarpere foran mål. Nu hjalp det så heller ikke, at Firmínos mål blev annulleret. Først tænkte jeg, at der var frispark; men det var fordi jeg troede at reglen om, at man nærmest ikke må røre målmanden i det lille felt var gældende. Men her blev jeg oplyst af kommentatorerne i studiet, der uden at ryste på hånden mente at målet skulle have været godkendt. Med andre ord endnu en kontroveriel VAR-dom: dommeren så jo situationen og bedømte, at der ikke var frispark. Da der så efterfølgende bliver scoret (og man u endda havde muligheden for at cleare bolden), så træder VAR alligevel ind og overruler dommen; men dommerens første skøn var jo langt fra en ’clear and obvious’ fejl (det var i virkeligheden en korrekt dom), som i England er definitionen på hvornår VAR kan benyttes til at overrule en dom. Men da vi alligevel klarede skærene kommer der da noget positivt ud af det: Det kan lukke r…. på dem som mener at vi er blevet favoriseret af VAR.

Mange eksterne kommentatorer har i øvrigt fremhævet vores forsvar og vores angreb som holdets afgørende styrker, mens midtbanen ikke har fået den samme anerkendelse. Men i går var Henderson (igen) og Wijnaldum helt outstanding. Wijnaldum er en af verdens mest komplette midtbanespillere, men han får sjældent kredit for det. Men det kan være det ændrer sig:
https://www.skysports.com/football/news ... ol-success

I øvrigt bemærkelsesværdigt at Shaqiri ikke engang var at finde på bænken, når man tænker på, at han var én af dem der gjorde forskellen, da vi slog man u på Anfield i sidste sæson. Jones lader til at have overtaget hans plads. Spørgsmålet er om Shaqiri er at finde i klubben næste sæson. Spændende at se hvilken rolle han kommer til at spille i det tætte kampprogram.
Da jeg så situationen i real time, syntes jeg at van Dijk ligner en mand der er fuldstændig klar over at han går ind i den duel for at takle bolden ud af lapperne på De Gea og ikke for at komme først på bolden. Så kigger han selvfølgelig på bolden hele vejen fordi han er en snu spiller, men det ændrer ikke ved at han går efter bolden velvidende at han ikke kommer til at komme højere end De Gea. Hele feltet så egentlig ud til at have accepteret at den bold stod der De Gea på og derfor tror jeg også at både dommer og målmand bliver overraksede over at Van Dijk går ind i den, hvilket nok har gjort at dommeren ikke har fulgt godt nok med og gjort at han måske har måtte indrømme til VAR vognen at han ikke var helt klar over om van Dijk gik efter bold eller mand og derfor har ladet den køre.
Dommeren er jo i kommunikation med vognen, så han kan jo fortælle hvad han så og ikke så og han skal holde øje med et helt felt af spillere der skubber og puffer, så jeg syntes egentlig det var en ok VAR situation, jeg forventede ihvertfald at målet blev omstødt da bolden krydsede stregen.
I øvrigt var det fedt at De Gea stadig fik et gult kort for episoden fordi han brokkede sig alt for meget og Maguire var alt for længe om at opfatte at han havde noget på armen der betød at han skulle træde i karakter.

Problemet er jo selvfølgelig at den menneskelige faktor er flyttet væk fra dommeren, så en anden dommer ville jo stadig sidde i vognen og kalde det en fair kamp om bolden eller ikke syntes at den originale dommerfejl var stor nok. Ligesom vi ikke fik hjælp fra VAR i den modsatte kamp, hvor de begik et frispark, der ikke blev dømt, som resulterede i et mål til dem.

Men er helt med på at vores midtbane er fantastisk i nogle af de her kampe. Den er lidt hæmmet af at vi nogle gange omtaler den som "det svage led" og jeg sidder da også med en fornemmelse af at der er en plads som Lallan, Keita, Chambo og nogle få gange Coutinho, har besat, som stadig er lidt oppe i luften. Men det er jo også et spørgsmål om at den midtbane skal fungere med det angreb og det forsvar, så det nytter jo heller ikke noget at skifte Gini ud med en spiller der ikke arbejder defensivt, når Mané, Salah, Trent og Robbo angriber helt oppe i offside-linjen.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Indlæg af Cynwal » mandag, 20. jan, 2020 11:49

En lille lækker Carra23 video, som også involverer Gary Neville og antallet af pokaler på væggen på Wall of Fame på Anfield:
phpBB [video]

Hmm .... den vil åbenbart ikke æde koden, så her er hele Youtube linket:
https://www.youtube.com/watch?v=gbPyPfy ... U8UG7hYaxI
Senest rettet af Cynwal mandag, 20. jan, 2020 14:20, rettet i alt 1 gang.
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 20. jan, 2020 13:04

Her er et pat af situationerne, der viste Gini's klasse og kanon præstation:

Gini Wijnaldum pulled down Maguire’s pants and hurled them into the wind

https://www.planetfootball.com/trending ... l-man-utd/

Lige som nogle mener, at Firmino burde score flere mål, så har Gini ingen mål eller assists på kontoen men med begge, er man jo ikke i tvivl om, hvad de betyder for hele holdet's output og organisationen. Det ville være så fedt og fortjent, hvis Firmino havde fået sit super mål, så han kunne fortsætte sin stime.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 20. jan, 2020 13:19

Niels K skrev:
mandag, 20. jan, 2020 13:04

Lige som nogle mener, at Firmino burde score flere mål, så har Gini ingen mål eller assists på kontoen men med begge, er man jo ikke i tvivl om, hvad de betyder for hele holdet's output og organisationen. Det ville være så fedt og fortjent, hvis Firmino havde fået sit super mål, så han kunne fortsætte sin stime.
Bobby scorer mod Wolves på torsdag. Du læste det her først :gunfire:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 20. jan, 2020 14:31

Sledgehammer skrev:
mandag, 20. jan, 2020 13:19
Niels K skrev:
mandag, 20. jan, 2020 13:04

Bobby scorer mod Wolves på torsdag. Du læste det her først :gunfire:
Det vil ikke være et dårligt bet ;)

Roberto Firmino

His total of seven away goals is more than any Liverpool team-mate this season.

By comparison, Sadio Mane has scored four away goals, while Mohamed Salah has only two.

The underlying statistics further highlight the Brazilian's goal threat.

Away from home, his 31 shots, 26 shots in the box and 14 shots on target are all team-leading totals.
Senest rettet af Niels K mandag, 20. jan, 2020 23:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 20. jan, 2020 19:17

Mysjkin skrev:
mandag, 20. jan, 2020 10:45
En medvirkende årsag til dette, KAN jo være at han er skadet og har været det længe? ;)

Er i øvrigt helt på linje med VAR, det var alle dage et frispark til DDG i situationen med Dijk, han har ingen intention om at nå bolden, men laver en går’n så går’n vurdering, han hsr jo alt at miste og intet at tabe.

Generelt vsr der klasseforskel, men var faktisk skuffet over United der slet ikke virkede til at have gnisten, jeg sad med en følelse af at de spillede for ‘pænt’ og testede slet ikke dommerens linje.. i første halvleg synes jeg vi slap afsted med en del hårde tacklinger og en 2-3 situationer hvor jeg synes der burde være dømt frispark til United, men det virkede til generelt bare at være hans linje at der måtte gåes hårdt til tacklingerne i et derby.. af en eller anden grund valgte United så bare ikke selv at følge trop.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 36

Indlæg af Mads T. » mandag, 20. jan, 2020 23:25

De skal jo lige kunne følge med for at kunne begå frispark.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » tirsdag, 21. jan, 2020 13:39

De lavede ellers en DEL professionelle frispark, men kun hver 3. blev dømt desværre.
Så måske de ikke var så grove, men de lavede mange små som kunne have givet en del flere kort.

Eksempelvis husker jeg en hvor de prøver at holde en tilbage (vist nok Salah). Der gives fordel, hvilket betyder at dommeren SÅ at der blev trukket i ham bagfra i en kontra. Alligevel gives der ikke kort bagefter.

På den konto slap scum med 3-4 kort. (medmindre dommeren havde lagt en linje. Så kan det være de var stoppet selvfølgelig)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar