LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side 10]

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede lørdag, 18. maj, 2019 00:24

Alisson
20
14%
Alexander-Arnold
20
14%
Matip
8
6%
Van Dijk
2
1%
Robertson
0
Ingen stemmer
Henderson
28
20%
Milner
0
Ingen stemmer
Fabinho
5
4%
Mane
4
3%
Shaqiri
1
1%
Origi
25
18%
Wijnaldum
28
20%
 
Afgivne stemmer: 141

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJJ » onsdag, 08. maj, 2019 10:47

Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Jo jo - for Klopp har selv kaldt ham "the Brain" i et interview engang. Og det er jo belæg nok for at konkludere, at Klopp skylder Buvac alt - og at Klopp blot var Buvac' marionetdukke.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af sjampen » onsdag, 08. maj, 2019 11:28

Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Vi spillede stort set hele februar uden at have et skud på mål fordi vores stjernespillere havde en formnedgang og vi ikke havde nogen bredde. Uagtet hvor imponerende City og deres run er, så ligner det i skrivende stund at det betød et tabt mesterskab. Nogle forfærdelige langgabere af nogle lortekampe mod West Ham og Leicester så vidt jeg husker. Også I øvrigt 2 hurtige exits fra begge cupturneringer, omend den ene skyldes Eden Hazard.

Bare fordi vi laver et mirakuløst comeback mod Barca, betyder det jo ikke at vi bare kan ignorere, at vi stadig har kampe hvor vi kæmper med at skabe kampen mod dybe modstandere, at vi stadig ikke har erstattet Coutinho som det kreative udgangspunkt eller at vi stadig er sårbare på bredden naturligvis navnlig sammenlignet med City, som vi jo gerne skulle overhale. Også selvom Origi spiller en fremragende kamp og laver 2 mål eller snyder Everton på Anfield.

Jeg håber godt nok ikke at vi lader stå til, navnligt når vi nu har så gode erfaringer med rent faktisk aggressivt at løse langvarige problemer med Alisson og VVD. Og derfor kan man sagtens sige at vi skal udvikle vores taktik og spillestil så vi bliver endnu bedre mod defensivt orienterede modstandere i udekampe. Om Pep Lijnders er løsningen på det sådan som Buvac var i mange år, må Klopp som sådan gerne have tillid til, men løsningen skal findes. Jeg stillede spørgsmålstegn ved Lijnders, fordi hans ufatteligt ringe NEC Nijmenen havde præcist samme problemer som vi til tider ser for Liverpool, bare uden Salah, Mané og hvem vi ellers har. Derfor kan han godt være løsningen i LFC. Det må han hellere end gerne. Vi skal bare blive bedre.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 11:41

sjampen skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Vi spillede stort set hele februar uden at have et skud på mål fordi vores stjernespillere havde en formnedgang og vi ikke havde nogen bredde. Uagtet hvor imponerende City og deres run er, så ligner det i skrivende stund at det betød et tabt mesterskab. Nogle forfærdelige langgabere af nogle lortekampe mod West Ham og Leicester så vidt jeg husker. Også I øvrigt 2 hurtige exits fra begge cupturneringer, omend den ene skyldes Eden Hazard.

Bare fordi vi laver et mirakuløst comeback mod Barca, betyder det jo ikke at vi bare kan ignorere, at vi stadig har kampe hvor vi kæmper med at skabe kampen mod dybe modstandere, at vi stadig ikke har erstattet Coutinho som det kreative udgangspunkt eller at vi stadig er sårbare på bredden naturligvis navnlig sammenlignet med City, som vi jo gerne skulle overhale. Også selvom Origi spiller en fremragende kamp og laver 2 mål eller snyder Everton på Anfield.

Jeg håber godt nok ikke at vi lader stå til, navnligt når vi nu har så gode erfaringer med rent faktisk aggressivt at løse langvarige problemer med Alisson og VVD. Og derfor kan man sagtens sige at vi skal udvikle vores taktik og spillestil så vi bliver endnu bedre mod defensivt orienterede modstandere i udekampe. Om Pep Lijnders er løsningen på det sådan som Buvac var i mange år, må Klopp som sådan gerne have tillid til, men løsningen skal findes. Jeg stillede spørgsmålstegn ved Lijnders, fordi hans ufatteligt ringe NEC Nijmenen havde præcist samme problemer som vi til tider ser for Liverpool, bare uden Salah, Mané og hvem vi ellers har. Derfor kan han godt være løsningen i LFC. Det må han hellere end gerne. Vi skal bare blive bedre.
Ja, 2 kampe på en sæson. Vinder vi den næste kamp, så er det den bedste sæson i klubben's historie. Jeg er med på, at vi kan blive endnu bedre, og det er altid Klopp's målsætning, men det er et svært udgangspunkt at forbedre - i hvert fald pointmæssigt. Jeg ville sætte 100 point som overlæggeren, men så springer vi jo også banken og har været perfekte.

Hendo viser nu, at han kan levere på den offensive konto som 8'er, Gini har flere gange vist, at der også er et offensivt output i ham, og så har vi næsten nye spillere i Keita og Oxlade, som vi allerede har set kan noget særligt offensivt. Det skal vi alt sammen arbejde videre med, som vi hele tiden har bygget på, og så må vi se med spillere som Shaqiri, Origi og Brewster, men jeg kunne godt se, at en spiller som Pépé kunne være god at have siddende på bænken og til at rotere med vores kantangribere i det hele taget.

Det var nu også tæt på, at vores reserver gik videre mod Wolves' 1. hold.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af sjampen » onsdag, 08. maj, 2019 12:00

Jeg siger ikke vi nødvendigvis skal reagere på 2 kampe i en vanvittig sæson, bare fordi den uheldigvis går hen og ender med skuffelse. Jeg siger at vi skal reagere på nogle af de dårlige tendenser vi har. Og der er det min mening, også i den her voldsomt imponerende sæson, at vi har problemer med modstandere der står dybt og vil have os til at skabe kampen, samt at vi er meget sårbare i bredden af truppen. Og hvis man kigger tilbage gennem sæsonen, så tror jeg heller ikke der er mange herinde der er uenige i den betragtning, heller ikke selv Origi så lige fyre sådan en kamp af. Ham skal vi selvfølgelig gerne beholde, omend han måske vil et sted hen og starte, men det undrer ikke på at der nok er blevet skrevet et par gange herinde, at folk håber Mané/Salah/Firmino er klar, fordi alternativt skal Origi eller Studge spille.

Det kan godt være løsningen på begge problemer bare er at købe Coutinhos erstatning og nogle andre spillere. En kreativ playmaker som vi har manglet. Jeg synes bare personligt det er for letkøbt. Vi skal udvikle vores taktik, sådan som Klopp i øvrigt altid gør. Om Pep Lijnders er svaret ved jeg ikke. Jeg er bekymret for det, men Klopp er ifølge medierne ovenud tilfreds med byttet. Havde vi stadig haft Buvac, ville jeg stille spørgsmålstegn ved hvorfor han ikke havde løst problemet med vores til tider manglende kreativitet bedre. Vi ved naturligvis intet om hvor dygtig nogle af dem er, fordi vi ikke er en del af træninger, møder, overvejelser etc.

Jeg mener bare vi skal kigge på det, og derfor er det fuldstændig latterligt at påstå at nu skal vi ikke snakke om Buvac, som Klopp selv har udtalt var hans taktiske bagmand. For vi bliver nødt til at kigge på holdet.

Klopp har skabt nu 2 hold hvis man regner Dortmund med, som er blandt de bedste knockout hold i verden. Måske endda bedre end Rafas Liverpool, der ligeledes var fremragende.. Jeg har meget svært ved at se os forbedre det. Også selvom vi næste år måske ryger ud i første knockoutkamp, for vi skal ikke ændre noget baseret på enkelte kampe.

Personligt giver jeg ikke en skid for Klopp finale rekord. Jeg synes ikke der er noget at sætte på hans ageren i finaler. Jeg kan i hvert fald ikke se hvad Klopp skulle have gjort anderledes i nogle af dem. Han har tabt til ofte bedre hold, måske endda markant bedre hold, og jeg synes også han i finalerne har tempereret sin stil. Han har jo heller ikke fået klø fordi han naivt har sendt sit hold i all out gegenpressen. Ja, han burde da nok have reageret på en svag Moreno og en svag Karius før når det kommer til at erstatte dem med en transfer, men at uanset hvordan det så gik, synes jeg det er latterligt at skyde Klopp i skoene at Moreno var til grin mod Sevilla og Karius fuckede op mod Real Madrid. Også tabte vi vel i straffespark til City og var det ikke CL finalen hvor kampen mod Bayern gik i overtid og Robben scorede til sidst? Eller var det en tysk pokalfinale? Kampen var i hvert fald tæt.

Pointen her er bare, at selvom Klopps statistik i finaler er skidt, har jeg svært ved at se en tendens han skal ændre. Ligeledes, selvom vi spiller en ufatteligt imponerende sæson, uagtet at vi så givetvis ender med skuffelsen, så har vi under Klopp i Liverpool haft en del af de her kampe hvor vi kæmper kreativt. Efter min mening en klokkeklar tendens. Og ligeledes har vi haft perioder hvor vi ser trætte ud fordi vi har en smal trup og hvor vi ikke er i stand til at levere på topniveau, fordi vores stjerner er i en dårlig periode. Det sker for alle spillere, det sker for alle hold, men vi er sårbare. Derfor er løsningerne ret lige til for mig. Vi skal klart styrke bredden. Det handler jo selvfølgelig om de rigtige indkøb og udvikling af spillere vi allerede har.

Men også at vi skal finpudse vores taktisk og finde en løsning på defensive hold, efter min mening i hvert fald. Og det kan både indkøb og måske endda Hende på 8'eren og Naby Keita tilbage i sin 16/17 sæsonsform da bestemt gøre. Men der skal også pilles ved taktikken efter min mening. Og igen, om Buvac eller Lijnders er manden der kan gøre det ved jeg ikke. Måske kan de begge gøre det. Det skal bare gøres. Ikke fordi vi ikke blev mestre, men fordi vi kan forbedre os.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 12:26

@sjampen: Jamen, så er jeg 100% enig i dine gode betragtninger.

Jeg synes dog, at det er noget vi til stadighed netop bliver bedre til, og vi har vist fuld pointhøst mod oprykkerholdene og i den nederste halvdel i det hele taget, mens vi har tabt point til topholdene i modsætning til den gode Top 6 statistik sidste sæson og så WH, Leicester og Everton.

Når selv et hold som Man City som har 6-7 vævre spillere til at bombardere de parkerede busser også har skullet have hjælp af de højere magter for at vinde disse kampe, så fortæller det jo også om, hvor vandskelligt det til tider kan være.

Keita og Oxlade kunne være vores bud på kreative krafter, der kan sætte 1 mand eller 2 og bringe os i gunstige positioner, men dem har vi ikke kunnet benytte denne sæson, og vi kan se, at Hendo og Gini kan løbe i de rigtige huller og placere sig rigtigt men på den mere fysisk betonede måde, så hvor Man City ser ud til at have nået deres (meget høje) max, så har vi da "heldigvis" stadig rum til forbedring, som du er inde på, og det gør da mig meget fortrøstningsfuld med henblik på næste sæson.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Niche » onsdag, 08. maj, 2019 12:55

Jeg synes, det er meget nemt at sige, at vi pr definition har det meget svært mod dybtliggende hold, og at vi skal forbedre offensiven mod hold, der parkerer bussen. Det største problem vi har haft imod disse hold, var ikke at vi ikke kunne score imod dem, men at vi stort set altid lukkede mål ind, og på det punkt er vi blevet markant bedre. Vi har i denne sæson spillet meget mere afventende, afmålt eller overvejet og tålmodigt, og kun tilladt ganske få mål imod os, end i sidste sæson. Det resulterer som regel i, at vi kan hive smalle sejre hjem, og det gør os efter min mening til et meget mere komplet hold med en et bedre taktisk udgangspunkt end tidligere. Vi er ikke Cheaty, der kan have spillere for 2 mia. kroner siddende på bænken og en start elleve, der har kostet det samme som den nederste halvdel af PLs ditto. Jeg er enig i, at vi kan forbedre os i bredden, og at nogle ting kan finpudses, men hvis jeg inden sæsonen havde fået at vide, at vi med stor sandsynlighed ville ende på 97 points og komme i endnu en CL finale, ville jeg have grinet af det. Det er mere end man kan forlange synes jeg. Der er svipsere i løbet af en lang sæson, og dem har Cheaty altså også. Der er marginaler, som går holdet imod, og imø er det sket utroligt få gange i denne sæson. Vi har sammen med Cheaty hævet baren for hvad, der er muligt i PL. Husk på, at Slur Rednose aldrig kom over 91 points i en 20 årig periode, hvor hans hold var altdominerende. Kun en gang i nyere historie er et hold gået igennem en sæson uden nederlag, og vi har kun haft et, hvor vi i den grad havde fortjent mindst uafgjort. Der bliver sat nye standarter, og der er et meget markant rødt aftryk på det, som kan kaldes "det nye PL". Vi opererer i denne sæson ikke med top seks, men med top to, og imø. er det en taktisk triumf for Klop og staben, at vi er nået så langt i vores udvikling, uagtet at vi ikke spiller champagnebold i alle kampe eller i dele af kampe.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 13:21

Også meget enig med dig, Niche.

Her kommer den. jeg ville sende afsted med, hvor Messi blev af ? ;)

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... field.html

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 08. maj, 2019 14:04

sjampen skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Vi spillede stort set hele februar uden at have et skud på mål fordi vores stjernespillere havde en formnedgang og vi ikke havde nogen bredde. Uagtet hvor imponerende City og deres run er, så ligner det i skrivende stund at det betød et tabt mesterskab. Nogle forfærdelige langgabere af nogle lortekampe mod West Ham og Leicester så vidt jeg husker. Også I øvrigt 2 hurtige exits fra begge cupturneringer, omend den ene skyldes Eden Hazard.

Bare fordi vi laver et mirakuløst comeback mod Barca, betyder det jo ikke at vi bare kan ignorere, at vi stadig har kampe hvor vi kæmper med at skabe kampen mod dybe modstandere, at vi stadig ikke har erstattet Coutinho som det kreative udgangspunkt eller at vi stadig er sårbare på bredden naturligvis navnlig sammenlignet med City, som vi jo gerne skulle overhale. Også selvom Origi spiller en fremragende kamp og laver 2 mål eller snyder Everton på Anfield.

Jeg håber godt nok ikke at vi lader stå til, navnligt når vi nu har så gode erfaringer med rent faktisk aggressivt at løse langvarige problemer med Alisson og VVD. Og derfor kan man sagtens sige at vi skal udvikle vores taktik og spillestil så vi bliver endnu bedre mod defensivt orienterede modstandere i udekampe. Om Pep Lijnders er løsningen på det sådan som Buvac var i mange år, må Klopp som sådan gerne have tillid til, men løsningen skal findes. Jeg stillede spørgsmålstegn ved Lijnders, fordi hans ufatteligt ringe NEC Nijmenen havde præcist samme problemer som vi til tider ser for Liverpool, bare uden Salah, Mané og hvem vi ellers har. Derfor kan han godt være løsningen i LFC. Det må han hellere end gerne. Vi skal bare blive bedre.
Det er ikke latterligt at søge at lukke snakken om Buvac ned. Det er til gengæld latterligt og decideret malplaceret at blive ved med at henvise til Buvac i kritikken af den nuværende trænerassistent.

Udtalelserne fra trænerteamet maler et billede af et hold, der står langt stærkere i år sammenlignet med de forrige år. Resultaterne understreger med al tydelighed dette. Der er al grund til at lægge snakken om Buvac i graven, da klubben ikke ser ud til at være svækket efter hans afgang, tværtimod er en del af de mangler som holdet havde under Klopp og Buvac udvisket. Som Klopp ofte har nævnt, har Ljinders sin andel i dette..

- Det er beskrevet, at Klopp inviterede Ljinders til Kiev, hvorefter dialogen startede omkring genoptagelse af samarbejdet, og i den anledning også de næste skridt som skulle tages for at flytte holdet fremad. Klopp er citeret for at sige, at Ljinders og han var enige om, at midtbanen skulle styrkes og Ljinders så Fabinho som første skridt til at implementere denne strategi. Ljinders lukker her op for disse tanker og beskriver blandt andet, hvordan han og Klopp stadigvæk ser genpres som playmaker. Dog i mere kontrolleret form for at neutralisere risikoen ved kontra: http://www.espn.com/soccer/club/liverpo ... e-solidity

- Ljinders er blevet rost af flere trænere, herunder både Klopp og Rodgers som i sin tid forfremmede ham i Liverpool. Din kritik af ham synes at bygge på rene spekulationer, hvilket synes malplaceret denne sæsons resultater i mende. Igen må jeg henvise til fakta - vi har i PL-regi skabt et historisk højt pointsnit, leveret på et stærkt fundament med masser af mål og clean sheets. Klopp har flere gange fremhævet Ljinders, som værende en vigtig brik i transformationen af holdet fra offensiv gung-ho til et homogent mandskab.

- Du nævner, at Liverpool har svært ved at nedbryde et lavtstående forsvar. Det har du ret i, selvom disse problemer slet ikke er så udtalte som i 2016/2017 og 2017/2018 sæsonen. Men dette skyldes jo ikke Ljinders, det skyldes Klopp’s koncept. Klopp havde samme problemer i Tyskland med Dortmund. Du fremhæver ligeledes en svag februar måned i din kritik, men denne kritik kan ikke udelukkende tilskrives Ljinders. Klopp og Buvac løb også ind i måltørke og krisestundee. Januar 2017 og efteråret 2017 var ikke just prangende - langt dårligere end noget vi har set denne sæson.

- Du fremhæver manglende bredde. Jeg er enig, klubben kunne godt bruge 1-2 offensive kræfter af international klasse, så man ikke behøver sætte en elendig og selvisk Daniel Sturridge på banen i en kamp som igår. Men stop nu sammenligningen med Manchester City - Liverpool kommer aldrig til at investere de summer det kræver for at have en stjernebesat bænk og det skal de heller ikke gøre. Men jeg er enig med dig i, at der er plads til indkøb, så man har bedre fleksibilitet i front.

- I fremhævningen af Coutinho overser du en vigtig faktor i Klopp’s koncept. Det er tanken, at det chanceskabende element primært opstår via wing backs, når Liverpool er på bolden. Det samme gjorde sig gældende i Dortmund, hvor Schmelzer og Pizcek agerede wing-backs. Den centrale midtbane søger i højere grad at kontrollere kampene, og iscenesætte de tre forreste i de situationer, hvor midtbanen kan bryde bolden højt og fange modstanderen ude af position. Deraf indkøbet af Fabinho og Keita, der begge forsvarer aggressivt med afsæt i at bryde bolden. Dette står også beskrevet i artiklen ovenfor. Personligt kan jeg også bedst lide at se fodbold, når spillet orkestreres af en fremragende offensiv 10’er alla Laudrup og senest Iniesta. Men dette er ikke Klopp’s stil, selvom han ved købet af Fabinho og Keita har en mere boldfast midtbane.

Der er således ingen grund til unødigt at fremhæve Buvac i din kritik af konceptet og Ljinders. Medmindre du altså har præference for gung-ho fodbold med dårligere resultater til følge. Kampene under Klopp og Ljinders viser enddog (PSG, Barcelona, Napoli etc), at holdet stadigvæk kan praktisere helbanepres.

Så nej, jeg forstår slet ikke hvorfor Buvac skal fremhæves i en kritik af denne sæson, når al fakta peger på, at spillestilen kun er modificeret i begrænset omfang med markant bedre resultater til følge post Buvac.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 08. maj, 2019 16:33

Robbie_God_Fowler skrev:
sjampen skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Vi spillede stort set hele februar uden at have et skud på mål fordi vores stjernespillere havde en formnedgang og vi ikke havde nogen bredde. Uagtet hvor imponerende City og deres run er, så ligner det i skrivende stund at det betød et tabt mesterskab. Nogle forfærdelige langgabere af nogle lortekampe mod West Ham og Leicester så vidt jeg husker. Også I øvrigt 2 hurtige exits fra begge cupturneringer, omend den ene skyldes Eden Hazard.

Bare fordi vi laver et mirakuløst comeback mod Barca, betyder det jo ikke at vi bare kan ignorere, at vi stadig har kampe hvor vi kæmper med at skabe kampen mod dybe modstandere, at vi stadig ikke har erstattet Coutinho som det kreative udgangspunkt eller at vi stadig er sårbare på bredden naturligvis navnlig sammenlignet med City, som vi jo gerne skulle overhale. Også selvom Origi spiller en fremragende kamp og laver 2 mål eller snyder Everton på Anfield.

Jeg håber godt nok ikke at vi lader stå til, navnligt når vi nu har så gode erfaringer med rent faktisk aggressivt at løse langvarige problemer med Alisson og VVD. Og derfor kan man sagtens sige at vi skal udvikle vores taktik og spillestil så vi bliver endnu bedre mod defensivt orienterede modstandere i udekampe. Om Pep Lijnders er løsningen på det sådan som Buvac var i mange år, må Klopp som sådan gerne have tillid til, men løsningen skal findes. Jeg stillede spørgsmålstegn ved Lijnders, fordi hans ufatteligt ringe NEC Nijmenen havde præcist samme problemer som vi til tider ser for Liverpool, bare uden Salah, Mané og hvem vi ellers har. Derfor kan han godt være løsningen i LFC. Det må han hellere end gerne. Vi skal bare blive bedre.
- I fremhævningen af Coutinho overser du en vigtig faktor i Klopp’s koncept. Det er tanken, at det chanceskabende element primært opstår via wing backs, når Liverpool er på bolden. Det samme gjorde sig gældende i Dortmund, hvor Schmelzer og Pizcek agerede wing-backs. Den centrale midtbane søger i højere grad at kontrollere kampene, og iscenesætte de tre forreste i de situationer, hvor midtbanen kan bryde bolden højt og fange modstanderen ude af position. Deraf indkøbet af Fabinho og Keita, der begge forsvarer aggressivt med afsæt i at bryde bolden. Dette står også beskrevet i artiklen ovenfor. Personligt kan jeg også bedst lide at se fodbold, når spillet orkestreres af en fremragende offensiv 10’er alla Laudrup og senest Iniesta. Men dette er ikke Klopp’s stil, selvom han ved købet af Fabinho og Keita har en mere boldfast midtbane.
Jeg hører hvad du siger, men du har selv skrevet i 'hvem skal ind' tråden, at vi mangler denne kreative/chanceskabende midtbanespiller. Klopp spiller også 4-2-1-3 engang imellem istedet for 4-1-2-3 hvilket gør at Firmino skal rykkes ned til offensiv midt og Salah kommer på spidsen. Det pointerer lidt, at Klopp gerne vil rotere taktikken fra tid til tid og her er det essentielt, at vi har en rigtig 10'er som vi kan stole på istedet for den falske 9'er som Firmino er.

Jeg føler, at vi alle er enige om at vi stadig mangler offensive forstærkninger til klubben. Her er det absolut vigtigt at denne 10'er position bliver dækket og at den målscorende spidsangriber bliver hentet, så der kan roteres mellem ham og Firmino, hvilket vil give Klopp evnen til at lave taktisk manøvre efter behov.

pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af pommelfeen » onsdag, 08. maj, 2019 17:58

Helt igennem vanvittig kamp.
Store chancer brændt af Barcelona i 1 halvleg, ligesom vi brændte på deres hjemmebane.

En viljestyrke der ikke kan måles på en skala, imponerende simpelthen.

Håber lidt på Ajax i finalen, da de minder lidt om Barcelona i måden de spiller bolden op på.
Tottenham kender os for godt, og det har været lidt frem og tilbage i de kampe.



Når jeg kigger på holdet og truppen, så er det småting som skal ændres til næste sæson.
Læste længere oppe at vi aldrig fik erstattet Coutinho's kreativitet.
Keita er pænt kreativ og desværre blev han skadet lige da han var kommet i form og ind
på holdet.
Men det vil nok ikke være dumt at købe en mere.

- Venstre back (Backup til Robertson).
- Center forsvarer (Som kan kæmpe med Gomez om 1 valget).
- En hurtig teknisk dygtig kantspiller som kan aflaste Salah og Mané.
- En angriber som kan aflaste Firmino.

Vi går en spændende tid i møde.
Sikke en sæson det har været so far.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Jesper » onsdag, 08. maj, 2019 18:24

Er der nogle der har et link til den der (der er sikkert flere) meget professionelle video, der florerer rundt, hvor holdet synger YNWA efter kampen sammen med publikum. Den er filmet forfra. Jeg synes det var episk, men kan ikke finde den!


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

elpistolero7
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 04. nov, 2011 18:24
Alder: 31

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af elpistolero7 » onsdag, 08. maj, 2019 18:33

Jesper skrev:Er der nogle der har et link til den der (der er sikkert flere) meget professionelle video, der florerer rundt, hvor holdet synger YNWA efter kampen sammen med publikum. Den er filmet forfra. Jeg synes det var episk, men kan ikke finde den!


Sent from my iPad using Tapatalk

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af ilusio » onsdag, 08. maj, 2019 19:21

Easy peasy lemon squezee

Klopp er gennemført verdensklasse

Det er ikke blot fantastisk, men fuldstændig vanvittigt hvor langt han har bragt os.
- Brug af unge spillere
- Motivation af truppen og minimal surhed over at sidde på bænken
- Fantastisk udvikling i vores styrke
- Evnen til at skabe balance imellem det offensive og det defensive
- Utrolig stor sikkerhed i sine transfers
- Taktisk på højde med de bedste

ALLE uanset hvilken klub de holder med, fortæller mig at de er hamrende misundelige på at vi har Klopp. Og jeg forstår virkelig hvorfor de siger det.

Nå, lad os i aften se hvem vi skal møde den 1. juni og så ellers håbe på lidt held på søndag. Klopp og Liverpool har om nogen fortjent et af de 2 store trofæer i år.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af STMO » onsdag, 08. maj, 2019 21:16

ilusio skrev:Easy peasy lemon squezee

Klopp er gennemført verdensklasse

Det er ikke blot fantastisk, men fuldstændig vanvittigt hvor langt han har bragt os.
- Brug af unge spillere
- Motivation af truppen og minimal surhed over at sidde på bænken
- Fantastisk udvikling i vores styrke
- Evnen til at skabe balance imellem det offensive og det defensive
- Utrolig stor sikkerhed i sine transfers
- Taktisk på højde med de bedste

ALLE uanset hvilken klub de holder med, fortæller mig at de er hamrende misundelige på at vi har Klopp. Og jeg forstår virkelig hvorfor de siger det.

Nå, lad os i aften se hvem vi skal møde den 1. juni og så ellers håbe på lidt held på søndag. Klopp og Liverpool har om nogen fortjent et af de 2 store trofæer i år.
Enig, men også "Skabe underholdende, seværdig og positiv underholdning"
I øvrigt: Flot flot vurdering af MoM. Jeg havde selv Alisson, Origi og Wijnaldum - men det gjorde ondt ikke at vælge Arnold, Henderson, Van Dijk, Matip, Mane...

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 08. maj, 2019 22:27

Fowler89 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
sjampen skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Vi spillede stort set hele februar uden at have et skud på mål fordi vores stjernespillere havde en formnedgang og vi ikke havde nogen bredde. Uagtet hvor imponerende City og deres run er, så ligner det i skrivende stund at det betød et tabt mesterskab. Nogle forfærdelige langgabere af nogle lortekampe mod West Ham og Leicester så vidt jeg husker. Også I øvrigt 2 hurtige exits fra begge cupturneringer, omend den ene skyldes Eden Hazard.

Bare fordi vi laver et mirakuløst comeback mod Barca, betyder det jo ikke at vi bare kan ignorere, at vi stadig har kampe hvor vi kæmper med at skabe kampen mod dybe modstandere, at vi stadig ikke har erstattet Coutinho som det kreative udgangspunkt eller at vi stadig er sårbare på bredden naturligvis navnlig sammenlignet med City, som vi jo gerne skulle overhale. Også selvom Origi spiller en fremragende kamp og laver 2 mål eller snyder Everton på Anfield.

Jeg håber godt nok ikke at vi lader stå til, navnligt når vi nu har så gode erfaringer med rent faktisk aggressivt at løse langvarige problemer med Alisson og VVD. Og derfor kan man sagtens sige at vi skal udvikle vores taktik og spillestil så vi bliver endnu bedre mod defensivt orienterede modstandere i udekampe. Om Pep Lijnders er løsningen på det sådan som Buvac var i mange år, må Klopp som sådan gerne have tillid til, men løsningen skal findes. Jeg stillede spørgsmålstegn ved Lijnders, fordi hans ufatteligt ringe NEC Nijmenen havde præcist samme problemer som vi til tider ser for Liverpool, bare uden Salah, Mané og hvem vi ellers har. Derfor kan han godt være løsningen i LFC. Det må han hellere end gerne. Vi skal bare blive bedre.
- I fremhævningen af Coutinho overser du en vigtig faktor i Klopp’s koncept. Det er tanken, at det chanceskabende element primært opstår via wing backs, når Liverpool er på bolden. Det samme gjorde sig gældende i Dortmund, hvor Schmelzer og Pizcek agerede wing-backs. Den centrale midtbane søger i højere grad at kontrollere kampene, og iscenesætte de tre forreste i de situationer, hvor midtbanen kan bryde bolden højt og fange modstanderen ude af position. Deraf indkøbet af Fabinho og Keita, der begge forsvarer aggressivt med afsæt i at bryde bolden. Dette står også beskrevet i artiklen ovenfor. Personligt kan jeg også bedst lide at se fodbold, når spillet orkestreres af en fremragende offensiv 10’er alla Laudrup og senest Iniesta. Men dette er ikke Klopp’s stil, selvom han ved købet af Fabinho og Keita har en mere boldfast midtbane.
Jeg hører hvad du siger, men du har selv skrevet i 'hvem skal ind' tråden, at vi mangler denne kreative/chanceskabende midtbanespiller. Klopp spiller også 4-2-1-3 engang imellem istedet for 4-1-2-3 hvilket gør at Firmino skal rykkes ned til offensiv midt og Salah kommer på spidsen. Det pointerer lidt, at Klopp gerne vil rotere taktikken fra tid til tid og her er det essentielt, at vi har en rigtig 10'er som vi kan stole på istedet for den falske 9'er som Firmino er.

Jeg føler, at vi alle er enige om at vi stadig mangler offensive forstærkninger til klubben. Her er det absolut vigtigt at denne 10'er position bliver dækket og at den målscorende spidsangriber bliver hentet, så der kan roteres mellem ham og Firmino, hvilket vil give Klopp evnen til at lave taktisk manøvre efter behov.
Kunne man ikke forestille sig at netop Ox ville være løsningen på 10'er positionen? Jeg tænker lidt det egentlig var planen da man købte ham. Og samtidig kan han velsagtens i nødstilfælde træde til ude på kanterne også, omend han ikke er nær så målfarlig som dem vi har.

Besvar